Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
Celý problém je, že zobrazování na transparentech je rozděleno mezi dvě firmy:
9201-9251 Apex+Mtest
9252-XXXX Apex+Bustec
Tedy na hromadu problémů je zaděláno, už jen přítomností dvou firem, tudíž vyřešit nějaký problém obvykle spočívá v několika týdenním přehazování kdo za to může a celé to koriguje třetí firma.
Největší problém je s Mtestem, který má problémy od začátku barevná nestálost, neochota spolupracovat, neposkytnutí editačních SW a už vůbec dodání zkušebního stavu pro vychytání chyb, úplně šílené kódování dat kterým je právě výsledný stav - dvou čísel na jedné tramvaji - ostatní vozy změnu schroupnou v pohodě a můžeme si to i otestovat na nečisto. Bohužel u Emtestu se na to přijde až v provozu (zvlášť když to je jen někdy).
Bustec: to je jiné kafe, taky se udělá bota - ale v rozumném časovém horizontu nabídnou řešení či pomoc při řešení problému - stav byl téměř hned, SW taky.
Takže problém je pouze u Mtestu a je vyvolán změnou kódování dat (změna orientací X-A na XA a odstranění některých symbolů) a jak to schroupne Apex, bohužel Mtest to díky natvrdo kódovaným orientacím přiřazuje jiné zobrazení.
To samé je se symboly "na znamení", "S", "M" - prostě není editační SW a když to udělá Mtest, tak to celé spadne.
9201-9251 Apex+Mtest
9252-XXXX Apex+Bustec
Tedy na hromadu problémů je zaděláno, už jen přítomností dvou firem, tudíž vyřešit nějaký problém obvykle spočívá v několika týdenním přehazování kdo za to může a celé to koriguje třetí firma.
Největší problém je s Mtestem, který má problémy od začátku barevná nestálost, neochota spolupracovat, neposkytnutí editačních SW a už vůbec dodání zkušebního stavu pro vychytání chyb, úplně šílené kódování dat kterým je právě výsledný stav - dvou čísel na jedné tramvaji - ostatní vozy změnu schroupnou v pohodě a můžeme si to i otestovat na nečisto. Bohužel u Emtestu se na to přijde až v provozu (zvlášť když to je jen někdy).
Bustec: to je jiné kafe, taky se udělá bota - ale v rozumném časovém horizontu nabídnou řešení či pomoc při řešení problému - stav byl téměř hned, SW taky.
Takže problém je pouze u Mtestu a je vyvolán změnou kódování dat (změna orientací X-A na XA a odstranění některých symbolů) a jak to schroupne Apex, bohužel Mtest to díky natvrdo kódovaným orientacím přiřazuje jiné zobrazení.
To samé je se symboly "na znamení", "S", "M" - prostě není editační SW a když to udělá Mtest, tak to celé spadne.
Re: Škoda 15T ForCity
Častá nefunkčnost info panelů v 15T nelze přehlédnout, napadá mě ale dotaz zda je na tom novější typ (instalovaný ve vozech 9252 a ) lépe, či zda se jenom tváří moderněji, ale jeho funkčnost je stejně mizivá jako u předchozího typu?
Re: Škoda 15T ForCity
Na tom se shodnem. Bohužel z toho pak ta kvalita práce vzejdegabuliatko píše:Negativ. Především peněz a výběru "správné" firmy pro OIS.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Negativ. Především peněz a výběru "správné" firmy pro OIS.XSC píše:Je to jen otázka kvality návrhu a práce.
Re: Škoda 15T ForCity
Nó, s 15T jsem jezdil teďka pět dní po sobě, linky 17, 12, 17, 3 a 7 s vozy 9233, 9216, 9228, 9255, 9239 a neregistroval jsem jedinej problém ani na vnitřních, ani na vnějších infopanelech a dokonce ani hodiny nikde neukazovaly špatně. Jinak se plně ztotožňuji s:
von Špilberk píše: P.S.: Závady 15T pochopitelně zapisuji do knihy a je to moje libůstka. Když někdy odjezdím celou směnu a nemám co zapsat, jsem z toho celý nesvůj.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Na to, v jakém stavu budou tyto vozy za 10 let, si skutečně počkám. Snad to u DP vydržím. Když pro nic, tak pro tohle.9001 píše:Použiji svoji oblíbenou větu. Vozy tu jsou poměrně krátce a prostě není všechno vychytané. Až budou jezdit i 10 let, tak technik ve vozovně přijde koukne a opraví. No stres. Všechno má svůj čas.
Re: Škoda 15T ForCity
Takhle přece nelze všechno omlouvat. Synchronizace 2 panelů není žádné speciální technické řešení, které bylo potřeba vymýšlet znova pro 15T. U RP už to funguje roky. U dlouhých Sorů jsou s tím věčné problémy. Je to jen otázka kvality návrhu a práce.9001 píše:Použiji svoji oblíbenou větu. Vozy tu jsou poměrně krátce a prostě není všechno vychytané. Až budou jezdit i 10 let, tak technik ve vozovně přijde koukne a opraví. No stres. Všechno má svůj čas.
Re: Škoda 15T ForCity
S 15T jezdím poměrně často a problémy (až na špatné ukazování výchozí zastávky) vídám jen občas, rozhodně né více než v jednom z 10 případů. A to většinou jezdím vzadu.MOp píše:Sice 15t jezdim minimalne, ale v posledni dobe neexistoval vuz, ktery by neukazoval neco spatne. Nejcasteji se jedna o zamrzle bocni transparenty v zadnim clanku.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Použiji svoji oblíbenou větu. Vozy tu jsou poměrně krátce a prostě není všechno vychytané. Až budou jezdit i 10 let, tak technik ve vozovně přijde koukne a opraví. No stres. Všechno má svůj čas.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Sice 15t jezdim minimalne, ale v posledni dobe neexistoval vuz, ktery by neukazoval neco spatne. Nejcasteji se jedna o zamrzle bocni transparenty v zadnim clanku.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Na závadách vnitřních panelů v 15T je zajímavé i to, že se při jejich "zamrznutí" neobjeví "výstraha info. systému". Poslední dobou se to stává často a hned ve vozovně. Přijdu na tramvaj, nakóduji Apex linkou 24, projdu vůz a zjistím, že 1. článek jezdí l.18 Následuje vypnutí a restart celého vozu. Nebo projdu ve 13:00 na Radlické vůz na konečné a zjistím, že jeden článek má čas 10:40 a je na Laurové.
O moderní technice se skutečně obvykle říká, že má usnadňovat práci, obsluhu, zlevňovat údržbu atd. Tramvaj 15T umí ledacos, ale toto ani omylem.
P.S.: Závady 15T pochopitelně zapisuji do knihy a je to moje libůstka. Když někdy odjezdím celou směnu a nemám co zapsat, jsem z toho celý nesvůj. Naštěstí vozy 15T mne v tomto ohledu zklamou málokdy.
O moderní technice se skutečně obvykle říká, že má usnadňovat práci, obsluhu, zlevňovat údržbu atd. Tramvaj 15T umí ledacos, ale toto ani omylem.
P.S.: Závady 15T pochopitelně zapisuji do knihy a je to moje libůstka. Když někdy odjezdím celou směnu a nemám co zapsat, jsem z toho celý nesvůj. Naštěstí vozy 15T mne v tomto ohledu zklamou málokdy.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 11.12.2012 10:32, celkem upraveno 1 x.
- Vojta Tramvaj
- Uživatel
- Příspěvky: 468
- Registrován: 25.8.2010 15:16
- Bydliště: Bohužel u "255002"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
To je jako, když řidič autobusu zapomene přehodit konečnou a pak mu to ani nedojde, že on vevnitř vidí konečnou, na kterou jede
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Až na to, že Metro obdrželo příspěvek teprve dnes 10.12. a jednotka Provoz tramvaje si dala už v pátek 7.12. tu práci a rozeslala řidičům TRAM upozorňující SMS na problém a s příkazy věnovat mu zvýšenou pozornost + v případě výskytu informaovat PDT.gabuliatko píše:Kdyby se tady řešil každej nefunkční panel na tramvaji či LCD v SORu (kde vlek často jede jinam než čumák), ... ale když to píšou v METRO
Jenže technika má být dokonalejší než tzv. lidský faktor = má:Absolut píše:Ještě že nepamatujete co se stávalo za dob cedulí.
1.) být bezchybovější
2.) zjednodušovat práci - či když ne při výrazně nižší tak alespoň při podobné námaze znatelně zvýšit její výsledek
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
Ještě že nepamatujete co se stávalo za dob cedulí.
Re: Škoda 15T ForCity
To mi připomíná několik let starou příhodu s T6. Přední vůz byl 10 na Sídliště Ďáblice (což bylo správně) a zadní 20 na Sídliště Barrandov.