A k čemu mi ta nasávací ventilace je, když poskakuju na křižovatkách a v kolonách mezi IAD? Navíc, jak píše pawel, mám hlavu přímo pod rozpálenou střechou. Pocitově mi přijde v nízkopodlažních vozidlech menší horko než ve starých Karosách a tramvajích. V obou případech je tam ale při vedrech hic vždycky.gabuliatko píše:Pokud si pán nevšiml, tak T3 má střešní nasávací ventilaci.m@rtin píše:V T3 při vedrech je stejně příšerný vzuch, jako v čemkoliv jiném.
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
Re: Škoda 15T ForCity
Ta klíma se asi vyplatí na delší cesty bez větrání. Jak tu někdo napsal, jde hlavně o vlhkost. On i starý dvouosák má v salonu zapaříno když se neotevřou i okna nalevo a to se nerado dělá kvůli vozům v protisměru...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Pokud si pán nevšiml, tak T3 má střešní nasávací ventilaci.m@rtin píše:V T3 při vedrech je stejně příšerný vzuch, jako v čemkoliv jiném.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Ale nikdo netvrdí že tam příšerný vzduch není. Jasně že je lepší když je venku 35 ve stínu, mít v tramvaji taky 35 a ne 45. Ovšem otázka je, zdali se to finančně vyplatí. Když je (očekává se) vedro, okna zamknout a pustit klimu. V ostatních obdobích větrat normálně. Jenže to právě u 15T (a podobných moderních strojů) nejde, bo se to těma pidiokýnkama vyvětrat nedá, tam ta klimoška/větrání/topení musí běžet (a žrát elektriku) furt.m@rtin píše:V T3 při vedrech je stejně příšerný vzuch, jako v čemkoliv jiném. Nesnažte se tu namluvit, že má T3 fajnové větrání. Možná tak někde na estakádě z Barrandova, ale v centru je to prostě obyčejná pec, která dehonestuje cestování veřejnou dopravou.
Re: Škoda 15T ForCity
Odpověď na podobný dotaz ze žlutozelených stránek (autorem je Jenki):trainzjohny píše:A je tu někdo znalý předpisů že opravdu NEJDE mít šoupací okna v nové tramvaji ?
Skutečně taková norma existovala, ale po velkém řevu byla změkčena (resp. nahrazena spletencem jiných norem, které jsou tak složité, že se v nich nikdo nevyzná a dá se podle nich ukecat ledacos). Takže jednu dobu opravdu mohly být jen výklopné ventilačky, teď je to trošku benevolentnější.
Re: Škoda 15T ForCity
lze to. viz polsko, madarsko - vsude obri posuvna okna. a pak ze "EU naridila" a podobne. to si jen cesi zas vymysleli nejaky domnely "euronesmysl".
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A je tu někdo znalý předpisů že opravdu NEJDE mít šoupací okna v nové tramvaji ?
Protože u SORek to taky "nešlo" a už je nové mají...
U Varií to "nešlo" a už je mají...
Například ve Vídni mají před šoupacím oknem "mřížku" která nejen že usměrňuje vzduch dovnitř, ale také brání cokoliv většího než malá PETka vyndat ven... to by podle mě mělo projít i u nás, jen by se asi muselo chtít.
Jinak klimatizace není jenom o snížení teploty, které je výsledku skoro jedno, ale o vysušení vzduchu ... a to velmi umí snížit pocit horka. Pokud jste venku kde je vlhkých 30° a vlezete do vozu kde je klimoška puštěna dýl a je tam téměř nulová vlhkost, tak i při STEJNÉ teplotě vám bude mnohem líp.
Kdo nevěří ať si zajede do Bratislavy zkusit jejich Mercedesy ... skoro s nulovým rozdílem teplot je vevnitř neuvěřitelně příjemně právě při kratší jízdě kde člověk je ofoukávám zatímco je sám zpocený a tím je chlazen.
Protože u SORek to taky "nešlo" a už je nové mají...
U Varií to "nešlo" a už je mají...
Například ve Vídni mají před šoupacím oknem "mřížku" která nejen že usměrňuje vzduch dovnitř, ale také brání cokoliv většího než malá PETka vyndat ven... to by podle mě mělo projít i u nás, jen by se asi muselo chtít.
Jinak klimatizace není jenom o snížení teploty, které je výsledku skoro jedno, ale o vysušení vzduchu ... a to velmi umí snížit pocit horka. Pokud jste venku kde je vlhkých 30° a vlezete do vozu kde je klimoška puštěna dýl a je tam téměř nulová vlhkost, tak i při STEJNÉ teplotě vám bude mnohem líp.
Kdo nevěří ať si zajede do Bratislavy zkusit jejich Mercedesy ... skoro s nulovým rozdílem teplot je vevnitř neuvěřitelně příjemně právě při kratší jízdě kde člověk je ofoukávám zatímco je sám zpocený a tím je chlazen.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Martin: Jsi v ČR... I nová Octavia se dá koupit v základu bez klimy. .Jenom by mě zajímalo blázna co by to bez té klimy koupil
Re: Škoda 15T ForCity
Poprosil bych o odkaz, popřípadě fotografii vozidla MHD v Itálii, které je staré maximálně 5 let a není vybaveno klimatizací. netvrdím, že takové neexistuje, přesto se ale bude jednat o minoritní jev.Filip píše: Není pravda že všude v Evropě je klimatizace. I v Itálii jsem narazil na absenci klimatizace. A ta klimatizovaná 15T fakt není žádný odvaz. V tram typu T3 stačí fajnove větrání a není třeba klimatizace. A když musím z vozovny na Palacak, tak i v tom vedru venku je to lepší jít pěšky než jet s tím kramem 15T.
V T3 při vedrech je stejně příšerný vzuch, jako v čemkoliv jiném. Nesnažte se tu namluvit, že má T3 fajnové větrání. Možná tak někde na estakádě z Barrandova, ale v centru je to prostě obyčejná pec, která dehonestuje cestování veřejnou dopravou.
Re: Škoda 15T ForCity
Bingo, přesně tak. I Dacie Logan se dnes dodává s klimatizací, aby v tom autě bylo dýcahtelno. Píše se totiž rok 2014, nikoliv 1960.Bobik píše: A nekupuje je spíš proto, že to je jediná možnost, jak zařídit, aby v tý tramvaji bylo dýchatelno?
Já mám zase s 9243 spíše kladné dojmy. Pravda, jel jsem s ní v horku asi jen 3x, ale byl v tom rozhodně lepší vzduch než v nacpané T3 s otevřenými okny a střešními klapky někde v koloně na nábřeží.
Re: Škoda 15T ForCity
¨Bobik píše:A pokud jsem šikovnej architekt či designer co umí, pak mám povědomí o tom, jak věci fungujou a udělám je funkční. Ne jen pohledově hezký.
Pořád jsem bohužel nedostal odpověď, kde že mají tak šikovné architekty, kteří navrhli v současné době dobře luftující tramaj bez klimatizace. Rád bych se s ní svezl.
Re: Škoda 15T ForCity
LOL! pratele, to je teda pocteni.
moje postrehy:
1. neklimatizovane 14T a 15T jsou na tom plus minus stejne jak T3. rano dokonce lepe (salon neni primo pod strechou a ohreje se tudiz pomaleji); odpoledne hur, protoze nemaji stresni klapky ani velka posuvna okna.
2. chytrolini, co tu kazou o klimatizaci, aniz by nekdy vyrazili za kopecky za klimatizovanymi vozy, necht si zaplati letenku treba do milana (vedro tam je, tramvaje taky, infrastruktura a slozeni vozoveho parku nikoli na nemecke, ale spis na ceske urovni), aby se presvedcili na vlastni kuzi. mene narocni mohou v techto dnech do drazdan, berlina, cetnych polskych provozu apod. klimatizace funguje vsude, at jsou vozy italske, nemecke, ci polske.
3. jinak se jako maly kluk raduji z masivniho nasazeni 15T na linku 22. konecne poradny bagr s modernim vozovym parkem.
pekny den!
moje postrehy:
1. neklimatizovane 14T a 15T jsou na tom plus minus stejne jak T3. rano dokonce lepe (salon neni primo pod strechou a ohreje se tudiz pomaleji); odpoledne hur, protoze nemaji stresni klapky ani velka posuvna okna.
2. chytrolini, co tu kazou o klimatizaci, aniz by nekdy vyrazili za kopecky za klimatizovanymi vozy, necht si zaplati letenku treba do milana (vedro tam je, tramvaje taky, infrastruktura a slozeni vozoveho parku nikoli na nemecke, ale spis na ceske urovni), aby se presvedcili na vlastni kuzi. mene narocni mohou v techto dnech do drazdan, berlina, cetnych polskych provozu apod. klimatizace funguje vsude, at jsou vozy italske, nemecke, ci polske.
3. jinak se jako maly kluk raduji z masivniho nasazeni 15T na linku 22. konecne poradny bagr s modernim vozovym parkem.
pekny den!
Re: Škoda 15T ForCity
Před dvěma dny jsem jel klimatizovanou tramvaji v Aténách. Uvnitř bylo tak o 10-15 stupňů méně než venku. Což o to, to je mi příjemné a když je vedro, tak si taky v kabině nastavím minimální možnou teplotu. Na druhou stranu chápu, že pro někoho to může mít nepříjemné zdravotní problémy.
Není pravda že všude v Evropě je klimatizace. I v Itálii jsem narazil na absenci klimatizace.
A ta klimatizovaná 15T fakt není žádný odvaz. V tram typu T3 stačí fajnove větrání a není třeba klimatizace. A když musím z vozovny na Palacak, tak i v tom vedru venku je to lepší jít pěšky než jet s tím kramem 15T.
Není pravda že všude v Evropě je klimatizace. I v Itálii jsem narazil na absenci klimatizace.
A ta klimatizovaná 15T fakt není žádný odvaz. V tram typu T3 stačí fajnove větrání a není třeba klimatizace. A když musím z vozovny na Palacak, tak i v tom vedru venku je to lepší jít pěšky než jet s tím kramem 15T.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
A nekupuje je spíš proto, že to je jediná možnost, jak zařídit, aby v tý tramvaji bylo dýchatelno?m@rtin píše:Ano, klimatizace ve vozidlech MHD opravdu fungují, zřejmě jsi takovým vozidlem asi nejel, jinak by ses tu na to neptal. Kdyby nefungovaly, nekupuje je drtivá většina dopravců ve vyspělém světě.
Jinak ne, v zahraničí jsem žádnou klimatramvají nejel. Ovšem beztak je to k danému tématu irelevantní, bo zahraniční stroje u nás jaxi nejezdí. Naší "air conditioned" 15T jsem už jel a mám z toho právě rozporuplný pocity.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Jo, pardon, nadsázka unikla. Ale jinak - no právě, podle současných norem už nejde vyrobit NORMÁLNĚ skoro nic, ani kartáček na zuby, natož tramvaj. A v tom je ten problém.m@rtin píše:Zřejmě jsi nepochopil nadsázku, zkusím to tedy polopatě - která v současnosti vyráběná tramvaj dle EU norem dobře větrá, aniž by byla osazena klimatizací?
Nicméně, nedovolí-li mi normy udělat velký odsunovací okna alá T3, neznamená to, že tam nutně musim udělat malý vyklápěcí, nebo žádný. A pokud jsem šikovnej architekt či designer co umí, pak mám povědomí o tom, jak věci fungujou a udělám je funkční. Ne jen pohledově hezký.
Ostatně velmi pěkně je to vidět na pokusech o vyvětrání krámu 14T - pokud jsou ty malý mrch vyklopený všechny, vzduch se dovnitř nedostane, bo hned uteče zase ven. Pokud se vyklopí jen každý druhý, luftuje to líp, ale je to málo.