Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 23.7.2014 20:58

gabuliatko píše:
m@rtin píše:V T3 při vedrech je stejně příšerný vzuch, jako v čemkoliv jiném.
Pokud si pán nevšiml, tak T3 má střešní nasávací ventilaci.
A k čemu mi ta nasávací ventilace je, když poskakuju na křižovatkách a v kolonách mezi IAD? Navíc, jak píše pawel, mám hlavu přímo pod rozpálenou střechou. Pocitově mi přijde v nízkopodlažních vozidlech menší horko než ve starých Karosách a tramvajích. V obou případech je tam ale při vedrech hic vždycky.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 23.7.2014 20:22

Ta klíma se asi vyplatí na delší cesty bez větrání. Jak tu někdo napsal, jde hlavně o vlhkost. On i starý dvouosák má v salonu zapaříno když se neotevřou i okna nalevo a to se nerado dělá kvůli vozům v protisměru...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 23.7.2014 19:11

m@rtin píše:V T3 při vedrech je stejně příšerný vzuch, jako v čemkoliv jiném.
Pokud si pán nevšiml, tak T3 má střešní nasávací ventilaci.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 23.7.2014 19:02

m@rtin píše:V T3 při vedrech je stejně příšerný vzuch, jako v čemkoliv jiném. Nesnažte se tu namluvit, že má T3 fajnové větrání. Možná tak někde na estakádě z Barrandova, ale v centru je to prostě obyčejná pec, která dehonestuje cestování veřejnou dopravou.
Ale nikdo netvrdí že tam příšerný vzduch není. Jasně že je lepší když je venku 35 ve stínu, mít v tramvaji taky 35 a ne 45. Ovšem otázka je, zdali se to finančně vyplatí. Když je (očekává se) vedro, okna zamknout a pustit klimu. V ostatních obdobích větrat normálně. Jenže to právě u 15T (a podobných moderních strojů) nejde, bo se to těma pidiokýnkama vyvětrat nedá, tam ta klimoška/větrání/topení musí běžet (a žrát elektriku) furt.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od slimman » 23.7.2014 15:34

trainzjohny píše:A je tu někdo znalý předpisů že opravdu NEJDE mít šoupací okna v nové tramvaji ?
Odpověď na podobný dotaz ze žlutozelených stránek (autorem je Jenki):

Skutečně taková norma existovala, ale po velkém řevu byla změkčena (resp. nahrazena spletencem jiných norem, které jsou tak složité, že se v nich nikdo nevyzná a dá se podle nich ukecat ledacos). Takže jednu dobu opravdu mohly být jen výklopné ventilačky, teď je to trošku benevolentnější.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od pawel » 23.7.2014 14:44

lze to. viz polsko, madarsko - vsude obri posuvna okna. a pak ze "EU naridila" a podobne. to si jen cesi zas vymysleli nejaky domnely "euronesmysl".

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 23.7.2014 14:34

A je tu někdo znalý předpisů že opravdu NEJDE mít šoupací okna v nové tramvaji ?

Protože u SORek to taky "nešlo" a už je nové mají...
U Varií to "nešlo" a už je mají...

Například ve Vídni mají před šoupacím oknem "mřížku" která nejen že usměrňuje vzduch dovnitř, ale také brání cokoliv většího než malá PETka vyndat ven... to by podle mě mělo projít i u nás, jen by se asi muselo chtít.
Jinak klimatizace není jenom o snížení teploty, které je výsledku skoro jedno, ale o vysušení vzduchu ... a to velmi umí snížit pocit horka. Pokud jste venku kde je vlhkých 30° a vlezete do vozu kde je klimoška puštěna dýl a je tam téměř nulová vlhkost, tak i při STEJNÉ teplotě vám bude mnohem líp.

Kdo nevěří ať si zajede do Bratislavy zkusit jejich Mercedesy ... skoro s nulovým rozdílem teplot je vevnitř neuvěřitelně příjemně právě při kratší jízdě kde člověk je ofoukávám zatímco je sám zpocený a tím je chlazen.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 23.7.2014 14:17

Martin: Jsi v ČR... I nová Octavia se dá koupit v základu bez klimy. :wink: .Jenom by mě zajímalo blázna co by to bez té klimy koupil :lol:

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 23.7.2014 11:01

Filip píše: Není pravda že všude v Evropě je klimatizace. I v Itálii jsem narazil na absenci klimatizace. A ta klimatizovaná 15T fakt není žádný odvaz. V tram typu T3 stačí fajnove větrání a není třeba klimatizace. A když musím z vozovny na Palacak, tak i v tom vedru venku je to lepší jít pěšky než jet s tím kramem 15T.
Poprosil bych o odkaz, popřípadě fotografii vozidla MHD v Itálii, které je staré maximálně 5 let a není vybaveno klimatizací. netvrdím, že takové neexistuje, přesto se ale bude jednat o minoritní jev.

V T3 při vedrech je stejně příšerný vzuch, jako v čemkoliv jiném. Nesnažte se tu namluvit, že má T3 fajnové větrání. Možná tak někde na estakádě z Barrandova, ale v centru je to prostě obyčejná pec, která dehonestuje cestování veřejnou dopravou.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 23.7.2014 10:58

Bobik píše: A nekupuje je spíš proto, že to je jediná možnost, jak zařídit, aby v tý tramvaji bylo dýchatelno?
Bingo, přesně tak. I Dacie Logan se dnes dodává s klimatizací, aby v tom autě bylo dýcahtelno. Píše se totiž rok 2014, nikoliv 1960.

Já mám zase s 9243 spíše kladné dojmy. Pravda, jel jsem s ní v horku asi jen 3x, ale byl v tom rozhodně lepší vzduch než v nacpané T3 s otevřenými okny a střešními klapky někde v koloně na nábřeží.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 23.7.2014 10:54

Bobik píše:A pokud jsem šikovnej architekt či designer co umí, pak mám povědomí o tom, jak věci fungujou a udělám je funkční. Ne jen pohledově hezký.
¨
Pořád jsem bohužel nedostal odpověď, kde že mají tak šikovné architekty, kteří navrhli v současné době dobře luftující tramaj bez klimatizace. Rád bych se s ní svezl.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od pawel » 23.7.2014 10:26

LOL! pratele, to je teda pocteni.
moje postrehy:
1. neklimatizovane 14T a 15T jsou na tom plus minus stejne jak T3. rano dokonce lepe (salon neni primo pod strechou a ohreje se tudiz pomaleji); odpoledne hur, protoze nemaji stresni klapky ani velka posuvna okna.
2. chytrolini, co tu kazou o klimatizaci, aniz by nekdy vyrazili za kopecky za klimatizovanymi vozy, necht si zaplati letenku treba do milana (vedro tam je, tramvaje taky, infrastruktura a slozeni vozoveho parku nikoli na nemecke, ale spis na ceske urovni), aby se presvedcili na vlastni kuzi. mene narocni mohou v techto dnech do drazdan, berlina, cetnych polskych provozu apod. klimatizace funguje vsude, at jsou vozy italske, nemecke, ci polske.
3. jinak se jako maly kluk raduji z masivniho nasazeni 15T na linku 22. konecne poradny bagr s modernim vozovym parkem. :)
pekny den!

Filip

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Filip » 23.7.2014 9:31

Před dvěma dny jsem jel klimatizovanou tramvaji v Aténách. Uvnitř bylo tak o 10-15 stupňů méně než venku. Což o to, to je mi příjemné a když je vedro, tak si taky v kabině nastavím minimální možnou teplotu. Na druhou stranu chápu, že pro někoho to může mít nepříjemné zdravotní problémy.

Není pravda že všude v Evropě je klimatizace. I v Itálii jsem narazil na absenci klimatizace.

A ta klimatizovaná 15T fakt není žádný odvaz. V tram typu T3 stačí fajnove větrání a není třeba klimatizace. A když musím z vozovny na Palacak, tak i v tom vedru venku je to lepší jít pěšky než jet s tím kramem 15T.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 23.7.2014 9:10

m@rtin píše:Ano, klimatizace ve vozidlech MHD opravdu fungují, zřejmě jsi takovým vozidlem asi nejel, jinak by ses tu na to neptal. Kdyby nefungovaly, nekupuje je drtivá většina dopravců ve vyspělém světě.
A nekupuje je spíš proto, že to je jediná možnost, jak zařídit, aby v tý tramvaji bylo dýchatelno?
Jinak ne, v zahraničí jsem žádnou klimatramvají nejel. Ovšem beztak je to k danému tématu irelevantní, bo zahraniční stroje u nás jaxi nejezdí. Naší "air conditioned" 15T jsem už jel a mám z toho právě rozporuplný pocity.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 23.7.2014 9:07

m@rtin píše:Zřejmě jsi nepochopil nadsázku, zkusím to tedy polopatě - která v současnosti vyráběná tramvaj dle EU norem dobře větrá, aniž by byla osazena klimatizací?
Jo, pardon, nadsázka unikla. :D Ale jinak - no právě, podle současných norem už nejde vyrobit NORMÁLNĚ skoro nic, ani kartáček na zuby, natož tramvaj. A v tom je ten problém.
Nicméně, nedovolí-li mi normy udělat velký odsunovací okna alá T3, neznamená to, že tam nutně musim udělat malý vyklápěcí, nebo žádný. A pokud jsem šikovnej architekt či designer co umí, pak mám povědomí o tom, jak věci fungujou a udělám je funkční. Ne jen pohledově hezký.

Ostatně velmi pěkně je to vidět na pokusech o vyvětrání krámu 14T - pokud jsou ty malý mrch vyklopený všechny, vzduch se dovnitř nedostane, bo hned uteče zase ven. Pokud se vyklopí jen každý druhý, luftuje to líp, ale je to málo.

Odpovědět