Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 16.8.2014 8:04

A to je celý? Nebo to má umět i něco víc?

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Syrda » 15.8.2014 20:25

označovače v 9308:
Kopie - P8090413.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chlapecx » 05.8.2014 0:30

Redbar píše:...čidlo venkovni teploty je na čumaku,pod plastama,tak je možny pokud je venku fak vedro že bude reagovat se zpožděnim...jinak řidiči do klimošky,lepe řečeno do větraku moc zasahovat nemužou.a hlavně maj nastavenej letni nebo zimni režim takže se mimo předem nastavený hodnoty nedostanou...
tak to je drsný pod plastana, tak to je vono... co to át někam "ven"? :D ono nejde jen o klimu, ony i ty s ventilátorem regálujou tak krásně že v létě je v tom teplo a v zimě zima :-)) řidiči nesmějí vůbec.... ale jak tu někdo psal, když přetápí, tak že to hlásí a rpsotě to reguluje sám... že to hlásí, hlásí, zapisuje a reguluje to stejně....
letní a zimní to je fakt velkej a rozmanitej výběr :-)) z toho ten procesor musí bejt na větvi v tý řídíci jednotce.... tyjo.... to bude nějaká 286tka ne? ta taky těch oeprací moc neuměla... :^o

Uživatelský avatar
Redbar
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 29.7.2014 13:11
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Redbar » 04.8.2014 8:09

...čidlo venkovni teploty je na čumaku,pod plastama,tak je možny pokud je venku fak vedro že bude reagovat se zpožděnim...jinak řidiči do klimošky,lepe řečeno do větraku moc zasahovat nemužou.a hlavně maj nastavenej letni nebo zimni režim takže se mimo předem nastavený hodnoty nedostanou...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 03.8.2014 8:34

chlapecx píše:
mart337 píše: Ještě mne napadla jedna možnost důvodu velkého zpoždění ochlazení. Nevím, kde je přesně situováno čidlo snímající venkovní teplotu. Ale co jsem si nějak časem všiml, tak když jsou velká vedra a pak se ochladí, podle mne čidlo tak rychle nereaguje (je asi někde u nějaké rozpálené plochy) a potom i klimoška může reagovat opožděně.
to že to čidlo taky je blbě umsítěný, to by pak tky vysvětlovalo, proč to taky v zimě tak zvláštně topí :-))
A co potom chudácí kaštani v Ově, kde je čidlo umístěno ve vozovně na Krivé...

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chlapecx » 03.8.2014 0:38

mart337 píše: Ještě mne napadla jedna možnost důvodu velkého zpoždění ochlazení. Nevím, kde je přesně situováno čidlo snímající venkovní teplotu. Ale co jsem si nějak časem všiml, tak když jsou velká vedra a pak se ochladí, podle mne čidlo tak rychle nereaguje (je asi někde u nějaké rozpálené plochy) a potom i klimoška může reagovat opožděně.
to že to čidlo taky je blbě umsítěný, to by pak tky vysvětlovalo, proč to taky v zimě tak zvláštně topí :-))

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 02.8.2014 21:48

Tak jsem zrovna dneska "nafasoval" 9243. Celkem snad bez problémů. Snažil jsem se občas kouknout co to dělá přes infopanel. Po ránu to udržovalo teplotu cca stejnou jako venku, kolem poledního, když bylo podle čidla venku přes 25, už se to snažilo snížit teplotu o cca 2 stupně. Každý článek chladí samostatně, řekl bych, že nejvíc se snažil střední, nejméně přední.
Vrtat se v tom a přepínat to z automatu jsem si tedy netroufl.
Jo a vypnutím klimošky se nic nevyřeší, neb nic jiného tam jako náhrada není (aspoň o tom nevím, co by jiného mohlo fungovat).
Ještě mne napadla jedna možnost důvodu velkého zpoždění ochlazení. Nevím, kde je přesně situováno čidlo snímající venkovní teplotu. Ale co jsem si nějak časem všiml, tak když jsou velká vedra a pak se ochladí, podle mne čidlo tak rychle nereaguje (je asi někde u nějaké rozpálené plochy) a potom i klimoška může reagovat opožděně.
Jo s Travel servisem jsem neletěl. Ale měl jsem už tu čest s porouchaným vozem vlaku. Časem nás přesadili do jiného vagonu, nedalo se tam vydržet.
Jinak asi mám větší štěstí na poruchy, ne že bych žádné nazažil. Občas někdy vypínám a zapínám, ve středu se mi jednou nechtěly zavřít jedny dveře Na Fidlovačce asi minutu, ať jsem všechny ostatní otvíral a zavíral, stávkovaly stále otevřené, pak si to po vizuelní kontrole (asi zlý varovný pohled :evil: ) rozmyslely a zavřely se jako ostatní a do zatažení fungovalo vše OK.
I když už jsem před drahným časem jel taky s poruchou podvozku z Modřan HP20.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 02.8.2014 10:13

mart337 píše:Jo a může být taky problém, že je na voze nějaká nenapsaná závada. Pak bych po dohodě s dispečinkem, či depem, zkusil vůz na konečné celý vypnout a zapnout. Už se mi stalo, že jsem v kabině taky měl jako v sauně a různě jsem to zkoušel i s otevřeným oknem, ale moc to nepomáhalo a nakonec jsem to vyřešil vypnutím celého vozu a znovu zapnutím a klimatizace se pak vzpamatovala. Někde se vloudila chybička.
On je jaksi problém, že aby řidič rozpoznal závadu (i nenapsanou), tak by musel vědět, jaký je normální - správný stav, a to člověk u té klimatizace neví. Tedy neví, co by měla přesně umět a dělat.
I na vozech bez klimatizace jsem se už setkal s poruchou. Třeba netopící podsedáky v jednom článku, nebo netopící strop atd. Tyto závady nikdy nebyly napsány na monitoru, přišel jsem na ně jen proto, že si s ventilací a topením do salonu hraju a hlavně v zimě koukám, co to dělá a nedělá.

Jinak tento týden mám epesní skóre: 4 služby s 15T = 3 výměny vozu pro technické potíže. :roll: #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 01.8.2014 13:36

Mart: Asi nelétáš se Travel Servisem :lol:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 01.8.2014 12:44

V tom s tebou naprosto souhlasím, já s tím mám taky problém, když ze "svého" prostoru přecházím na kontrolu do salónu a dostávám takovou ťafku.
Ale jak píšu, problém je prostě ten, že vypínáním a zapínáním nic nevyřešíš, protože podle mne je odvětrání salónu neřešeno, či řešeno úplně blbě.
Jo a může být taky problém, že je na voze nějaká nenapsaná závada. Pak bych po dohodě s dispečinkem, či depem, zkusil vůz na konečné celý vypnout a zapnout. Už se mi stalo, že jsem v kabině taky měl jako v sauně a různě jsem to zkoušel i s otevřeným oknem, ale moc to nepomáhalo a nakonec jsem to vyřešil vypnutím celého vozu a znovu zapnutím a klimatizace se pak vzpamatovala. Někde se vloudila chybička.

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od modroko » 01.8.2014 12:39

Mart: Já vím neb jsem teď v kurzu a kupodivu nám to bylo taky řečeno takže to vím. Ale furt si myslím že by tam měla být nějaká vazba řidič- dispečink a pak to nastavení klimošky popř.rozhodnutí o jejím vypnutí apod...neb fakt mi věř že ten vzduch co v tom voze byl to bylo něco odporného a byl jsem rád že v tom jsem jen 8 minut...přesně kvůli tomudle pak radši lidi sednou do IAD a jedou tím autem...jsi rád že ti přijede tramka s klimou a místo nějakého norm.vzduchu ti tam přijede skleník ve kterým akorát chybí ta vlhkost...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 01.8.2014 12:37

Za prvé asi mají tu klimatizaci nějak lépe řešenu - mají nějak ten vydýchaný vzduch lépe odvětráván. V 15T podle mne vydýchaný vzduch vůbec není nikam odváděn. A kdyby nebyl čerstvý vzduch hnán přímo do otevřených oken, ale třeba do středu vozu a vytlačoval by ten vydýchaný do strany k oknům, taky by tam mohlo být líp.
A za druhé, v letadle a vlaku s klimoškou, většinou jedou jen sedící cestující, tzn. na určitý prostor určitý počet cestujících, pokud budeš mít vlak přecpaný, pak se i s klimoškou bude po čase kvalita zhoršovat, jako je tomu v přecpané tram.
V tom je podle mne zakopaný pes. Tak klimatizace je podle mne vždycky nějak dimenzovaná - spočítaná. Nějak je tam plánovaná obměna vzduchu v prostoru.
V 15T mi tohle podle mne chybí.
Naposledy upravil(a) mart337 dne 01.8.2014 12:40, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 01.8.2014 12:18

A jak funguje letadlo, které je ve vzduchu třeba 4-5 hodin?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 01.8.2014 11:57

modroko píše:Po skoro 2 hodinách od deště? Pokud klimošce trvá 2 hodiny zareagovat na ,,venkovní,, vzduch tak je asi někde chyba ne? Stačilo jí vypnout a zapnout jen větráky a do 15-20 minut by se dalo uvnitř dýchat, a ano funkce klimatizace je mi vcelku známa, ale i tak nesouhlasím s tím, jaký vzduch byl v salonu s přihlédnutím od doby deště a venkovního ochlazení ;-)
Tady je vidět, že vůbec nechápeš, jak to funguje.
Za prvé, my, jako řidiči, prakticky nemáme právo nějak manipulovat s tímto zařízením. Můžeme jej akorát zapnout, pokud se ráno samo nezapne, a večer je zase vypnout ve vozovně. Hrát si s ním a nastavovat parametry máme zakázáno.
Za druhé, i když bychom zapnuli ve voze místo klimošky foukání, jako je tomu na ostatních 15T, tak to stejně nevyvětráš - viz mnou výše uvedený problém - do vozu sice vháníš nějaký ten chladnější vzduch z venku, ale ten starý a hnusný ti nemá kam utíkat, protože nemá kudy, tram je uzavřený prostor, odkud může odcházet vzduch pouze otevřenými okénky, do kterých ale přednostně proudí od stropu vháněný ten nový - chladnější a ten hnusný se drží pod stropem.
Takže nakonec je jediná možnost jak tyto vozy vyvětrat, nechat na konečných otevřené dveře a čekat, až je průvan z venku vyvětrá, protože při otevřených dveřích je zase vhánění nového vzduchu do vozu omezeno.

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od modroko » 01.8.2014 5:47

Po skoro 2 hodinách od deště? Pokud klimošce trvá 2 hodiny zareagovat na ,,venkovní,, vzduch tak je asi někde chyba ne? Stačilo jí vypnout a zapnout jen větráky a do 15-20 minut by se dalo uvnitř dýchat, a ano funkce klimatizace je mi vcelku známa, ale i tak nesouhlasím s tím, jaký vzduch byl v salonu s přihlédnutím od doby deště a venkovního ochlazení ;-)

Odpovědět