Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
A to je celý? Nebo to má umět i něco víc?
Re: Škoda 15T ForCity
tak to je drsný pod plastana, tak to je vono... co to át někam "ven"? ono nejde jen o klimu, ony i ty s ventilátorem regálujou tak krásně že v létě je v tom teplo a v zimě zima ) řidiči nesmějí vůbec.... ale jak tu někdo psal, když přetápí, tak že to hlásí a rpsotě to reguluje sám... že to hlásí, hlásí, zapisuje a reguluje to stejně....Redbar píše:...čidlo venkovni teploty je na čumaku,pod plastama,tak je možny pokud je venku fak vedro že bude reagovat se zpožděnim...jinak řidiči do klimošky,lepe řečeno do větraku moc zasahovat nemužou.a hlavně maj nastavenej letni nebo zimni režim takže se mimo předem nastavený hodnoty nedostanou...
letní a zimní to je fakt velkej a rozmanitej výběr ) z toho ten procesor musí bejt na větvi v tý řídíci jednotce.... tyjo.... to bude nějaká 286tka ne? ta taky těch oeprací moc neuměla...
Re: Škoda 15T ForCity
...čidlo venkovni teploty je na čumaku,pod plastama,tak je možny pokud je venku fak vedro že bude reagovat se zpožděnim...jinak řidiči do klimošky,lepe řečeno do větraku moc zasahovat nemužou.a hlavně maj nastavenej letni nebo zimni režim takže se mimo předem nastavený hodnoty nedostanou...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A co potom chudácí kaštani v Ově, kde je čidlo umístěno ve vozovně na Krivé...chlapecx píše:to že to čidlo taky je blbě umsítěný, to by pak tky vysvětlovalo, proč to taky v zimě tak zvláštně topí )mart337 píše: Ještě mne napadla jedna možnost důvodu velkého zpoždění ochlazení. Nevím, kde je přesně situováno čidlo snímající venkovní teplotu. Ale co jsem si nějak časem všiml, tak když jsou velká vedra a pak se ochladí, podle mne čidlo tak rychle nereaguje (je asi někde u nějaké rozpálené plochy) a potom i klimoška může reagovat opožděně.
Re: Škoda 15T ForCity
to že to čidlo taky je blbě umsítěný, to by pak tky vysvětlovalo, proč to taky v zimě tak zvláštně topí )mart337 píše: Ještě mne napadla jedna možnost důvodu velkého zpoždění ochlazení. Nevím, kde je přesně situováno čidlo snímající venkovní teplotu. Ale co jsem si nějak časem všiml, tak když jsou velká vedra a pak se ochladí, podle mne čidlo tak rychle nereaguje (je asi někde u nějaké rozpálené plochy) a potom i klimoška může reagovat opožděně.
Re: Škoda 15T ForCity
Tak jsem zrovna dneska "nafasoval" 9243. Celkem snad bez problémů. Snažil jsem se občas kouknout co to dělá přes infopanel. Po ránu to udržovalo teplotu cca stejnou jako venku, kolem poledního, když bylo podle čidla venku přes 25, už se to snažilo snížit teplotu o cca 2 stupně. Každý článek chladí samostatně, řekl bych, že nejvíc se snažil střední, nejméně přední.
Vrtat se v tom a přepínat to z automatu jsem si tedy netroufl.
Jo a vypnutím klimošky se nic nevyřeší, neb nic jiného tam jako náhrada není (aspoň o tom nevím, co by jiného mohlo fungovat).
Ještě mne napadla jedna možnost důvodu velkého zpoždění ochlazení. Nevím, kde je přesně situováno čidlo snímající venkovní teplotu. Ale co jsem si nějak časem všiml, tak když jsou velká vedra a pak se ochladí, podle mne čidlo tak rychle nereaguje (je asi někde u nějaké rozpálené plochy) a potom i klimoška může reagovat opožděně.
Jo s Travel servisem jsem neletěl. Ale měl jsem už tu čest s porouchaným vozem vlaku. Časem nás přesadili do jiného vagonu, nedalo se tam vydržet.
Jinak asi mám větší štěstí na poruchy, ne že bych žádné nazažil. Občas někdy vypínám a zapínám, ve středu se mi jednou nechtěly zavřít jedny dveře Na Fidlovačce asi minutu, ať jsem všechny ostatní otvíral a zavíral, stávkovaly stále otevřené, pak si to po vizuelní kontrole (asi zlý varovný pohled ) rozmyslely a zavřely se jako ostatní a do zatažení fungovalo vše OK.
I když už jsem před drahným časem jel taky s poruchou podvozku z Modřan HP20.
Vrtat se v tom a přepínat to z automatu jsem si tedy netroufl.
Jo a vypnutím klimošky se nic nevyřeší, neb nic jiného tam jako náhrada není (aspoň o tom nevím, co by jiného mohlo fungovat).
Ještě mne napadla jedna možnost důvodu velkého zpoždění ochlazení. Nevím, kde je přesně situováno čidlo snímající venkovní teplotu. Ale co jsem si nějak časem všiml, tak když jsou velká vedra a pak se ochladí, podle mne čidlo tak rychle nereaguje (je asi někde u nějaké rozpálené plochy) a potom i klimoška může reagovat opožděně.
Jo s Travel servisem jsem neletěl. Ale měl jsem už tu čest s porouchaným vozem vlaku. Časem nás přesadili do jiného vagonu, nedalo se tam vydržet.
Jinak asi mám větší štěstí na poruchy, ne že bych žádné nazažil. Občas někdy vypínám a zapínám, ve středu se mi jednou nechtěly zavřít jedny dveře Na Fidlovačce asi minutu, ať jsem všechny ostatní otvíral a zavíral, stávkovaly stále otevřené, pak si to po vizuelní kontrole (asi zlý varovný pohled ) rozmyslely a zavřely se jako ostatní a do zatažení fungovalo vše OK.
I když už jsem před drahným časem jel taky s poruchou podvozku z Modřan HP20.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
On je jaksi problém, že aby řidič rozpoznal závadu (i nenapsanou), tak by musel vědět, jaký je normální - správný stav, a to člověk u té klimatizace neví. Tedy neví, co by měla přesně umět a dělat.mart337 píše:Jo a může být taky problém, že je na voze nějaká nenapsaná závada. Pak bych po dohodě s dispečinkem, či depem, zkusil vůz na konečné celý vypnout a zapnout. Už se mi stalo, že jsem v kabině taky měl jako v sauně a různě jsem to zkoušel i s otevřeným oknem, ale moc to nepomáhalo a nakonec jsem to vyřešil vypnutím celého vozu a znovu zapnutím a klimatizace se pak vzpamatovala. Někde se vloudila chybička.
I na vozech bez klimatizace jsem se už setkal s poruchou. Třeba netopící podsedáky v jednom článku, nebo netopící strop atd. Tyto závady nikdy nebyly napsány na monitoru, přišel jsem na ně jen proto, že si s ventilací a topením do salonu hraju a hlavně v zimě koukám, co to dělá a nedělá.
Jinak tento týden mám epesní skóre: 4 služby s 15T = 3 výměny vozu pro technické potíže.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Mart: Asi nelétáš se Travel Servisem
Re: Škoda 15T ForCity
V tom s tebou naprosto souhlasím, já s tím mám taky problém, když ze "svého" prostoru přecházím na kontrolu do salónu a dostávám takovou ťafku.
Ale jak píšu, problém je prostě ten, že vypínáním a zapínáním nic nevyřešíš, protože podle mne je odvětrání salónu neřešeno, či řešeno úplně blbě.
Jo a může být taky problém, že je na voze nějaká nenapsaná závada. Pak bych po dohodě s dispečinkem, či depem, zkusil vůz na konečné celý vypnout a zapnout. Už se mi stalo, že jsem v kabině taky měl jako v sauně a různě jsem to zkoušel i s otevřeným oknem, ale moc to nepomáhalo a nakonec jsem to vyřešil vypnutím celého vozu a znovu zapnutím a klimatizace se pak vzpamatovala. Někde se vloudila chybička.
Ale jak píšu, problém je prostě ten, že vypínáním a zapínáním nic nevyřešíš, protože podle mne je odvětrání salónu neřešeno, či řešeno úplně blbě.
Jo a může být taky problém, že je na voze nějaká nenapsaná závada. Pak bych po dohodě s dispečinkem, či depem, zkusil vůz na konečné celý vypnout a zapnout. Už se mi stalo, že jsem v kabině taky měl jako v sauně a různě jsem to zkoušel i s otevřeným oknem, ale moc to nepomáhalo a nakonec jsem to vyřešil vypnutím celého vozu a znovu zapnutím a klimatizace se pak vzpamatovala. Někde se vloudila chybička.
Re: Škoda 15T ForCity
Mart: Já vím neb jsem teď v kurzu a kupodivu nám to bylo taky řečeno takže to vím. Ale furt si myslím že by tam měla být nějaká vazba řidič- dispečink a pak to nastavení klimošky popř.rozhodnutí o jejím vypnutí apod...neb fakt mi věř že ten vzduch co v tom voze byl to bylo něco odporného a byl jsem rád že v tom jsem jen 8 minut...přesně kvůli tomudle pak radši lidi sednou do IAD a jedou tím autem...jsi rád že ti přijede tramka s klimou a místo nějakého norm.vzduchu ti tam přijede skleník ve kterým akorát chybí ta vlhkost...
Re: Škoda 15T ForCity
Za prvé asi mají tu klimatizaci nějak lépe řešenu - mají nějak ten vydýchaný vzduch lépe odvětráván. V 15T podle mne vydýchaný vzduch vůbec není nikam odváděn. A kdyby nebyl čerstvý vzduch hnán přímo do otevřených oken, ale třeba do středu vozu a vytlačoval by ten vydýchaný do strany k oknům, taky by tam mohlo být líp.
A za druhé, v letadle a vlaku s klimoškou, většinou jedou jen sedící cestující, tzn. na určitý prostor určitý počet cestujících, pokud budeš mít vlak přecpaný, pak se i s klimoškou bude po čase kvalita zhoršovat, jako je tomu v přecpané tram.
V tom je podle mne zakopaný pes. Tak klimatizace je podle mne vždycky nějak dimenzovaná - spočítaná. Nějak je tam plánovaná obměna vzduchu v prostoru.
V 15T mi tohle podle mne chybí.
A za druhé, v letadle a vlaku s klimoškou, většinou jedou jen sedící cestující, tzn. na určitý prostor určitý počet cestujících, pokud budeš mít vlak přecpaný, pak se i s klimoškou bude po čase kvalita zhoršovat, jako je tomu v přecpané tram.
V tom je podle mne zakopaný pes. Tak klimatizace je podle mne vždycky nějak dimenzovaná - spočítaná. Nějak je tam plánovaná obměna vzduchu v prostoru.
V 15T mi tohle podle mne chybí.
Naposledy upravil(a) mart337 dne 01.8.2014 12:40, celkem upraveno 1 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A jak funguje letadlo, které je ve vzduchu třeba 4-5 hodin?
Re: Škoda 15T ForCity
Tady je vidět, že vůbec nechápeš, jak to funguje.modroko píše:Po skoro 2 hodinách od deště? Pokud klimošce trvá 2 hodiny zareagovat na ,,venkovní,, vzduch tak je asi někde chyba ne? Stačilo jí vypnout a zapnout jen větráky a do 15-20 minut by se dalo uvnitř dýchat, a ano funkce klimatizace je mi vcelku známa, ale i tak nesouhlasím s tím, jaký vzduch byl v salonu s přihlédnutím od doby deště a venkovního ochlazení
Za prvé, my, jako řidiči, prakticky nemáme právo nějak manipulovat s tímto zařízením. Můžeme jej akorát zapnout, pokud se ráno samo nezapne, a večer je zase vypnout ve vozovně. Hrát si s ním a nastavovat parametry máme zakázáno.
Za druhé, i když bychom zapnuli ve voze místo klimošky foukání, jako je tomu na ostatních 15T, tak to stejně nevyvětráš - viz mnou výše uvedený problém - do vozu sice vháníš nějaký ten chladnější vzduch z venku, ale ten starý a hnusný ti nemá kam utíkat, protože nemá kudy, tram je uzavřený prostor, odkud může odcházet vzduch pouze otevřenými okénky, do kterých ale přednostně proudí od stropu vháněný ten nový - chladnější a ten hnusný se drží pod stropem.
Takže nakonec je jediná možnost jak tyto vozy vyvětrat, nechat na konečných otevřené dveře a čekat, až je průvan z venku vyvětrá, protože při otevřených dveřích je zase vhánění nového vzduchu do vozu omezeno.
Re: Škoda 15T ForCity
Po skoro 2 hodinách od deště? Pokud klimošce trvá 2 hodiny zareagovat na ,,venkovní,, vzduch tak je asi někde chyba ne? Stačilo jí vypnout a zapnout jen větráky a do 15-20 minut by se dalo uvnitř dýchat, a ano funkce klimatizace je mi vcelku známa, ale i tak nesouhlasím s tím, jaký vzduch byl v salonu s přihlédnutím od doby deště a venkovního ochlazení