Jenomže právě jenkiho vysvětlení je v rozporu s koženkovými sedadly v ostravských váriích a brněnské pivní tramvaji. Ony i podhlavníky ve vozech ČD by této podmínce nevyhověly.koci píše: Tento problém už kdysi vysvětloval na káčku Jenki. Podle jeho slov jde o kolizi požadavků na prodyšnost a na "požární" vlastnosti. Kdy dostatečně prodyšná koženka nesplňuje tu "požární" normu.
Jinak požadavky na sedadla a jejich potahové látky a čalounění řeší ČSN 28 1300. Zde je uvedena minimální prodyšnost potahových látek a čalounění vodní párou 120g/m2*h.
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
dle vlastní zkušenosti (s propálenou zadní lavicí 14T při mém jednom nedělním "kopání" za MO l.24 Kubáň - Březiněveská, při jedné z několika víkendových výluk PA ) 100% potvrzuji a ještě dodávám NEBÝVALE PÁCHNE = SLABŠÍM JEDINCŮM MŮŽE ASI ZPŮSOBIT SLZENÍ ČI VYVOLAT ZVRACENÍ!Mihaj píše:....Budou, ale problém je zřejmě v tom, že dřevo pouze hoří, zatímco mnohé plasty se v žáru navíc škvaří na tekoucí přilnavou hmotu ...A dřevěný sedačky v hořící tramvaji hořet nebudou?
.....
Re: Škoda 15T ForCity
Oni to vyzkoušet částečně mohli, v Muzeu MHD ve Vozovně Střešovice byly všechny sedačky v době ankety vystavené. Pokud vím, tak se o tom ale moc neinfomovalo a i kdyby, stejně by zřejmě nebyl zájemAnketa na netu byla shit ( a) plovoucí IP b) snad by to měli lidi nejdřív vyzkoušet, ne?).

Dřevo má mnoho úžasných vlastností, jedna z nich je přirozeně desinfekční schopnost - i proto se používá třeba na kuchyňská prkénka a řeznické štočky. Tedy pokud dřevěné sedačky, tak zcela přírodní, nelakované. Samozřejmě, tmavnou, tedy by se čas od času přebrousily a po nějaké době vyměnily.
Budou, ale problém je zřejmě v tom, že dřevo pouze hoří, zatímco mnohé plasty se v žáru navíc škvaří na tekoucí přilnavou hmotu ...A dřevěný sedačky v hořící tramvaji hořet nebudou?
Pokud by se textilní sedačky čistily pravidelně párou, nebyl by s bacily problém - veškeré chirurgické nástroje, pokud nejsou na jedno použití, se sterilizují tlakovou párou v autoklávech.Snad tuším i nějaká hygienička říkala něco v tom smyslu, že je to s démonizovánim textílií přehnané.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2450
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A dřevěný sedačky v hořící tramvaji hořet nebudou?
Tak to otočme - je textilní čalounění takovej problém? Jako nezdůvodňujte mi to tím, že když si to bezďák splete s toaletou, tak na dřevě je loužička / záhněda hned vidět.
Snad tuším i nějaká hygienička říkala něco v tom smyslu, že je to s démonizovánim textílií přehnané.
Jako větší problém bych třeba viděl to, když se bezďák drží svou špinavou haksnou tyče po něm vy a pak vzápětí si koupíte u MCD hranolky. Třeba. Já tedy ne. Vy když jedete MHD, tak si umyjete ruce, pokud v terénu jíte "holýma rukama"?



Tak to otočme - je textilní čalounění takovej problém? Jako nezdůvodňujte mi to tím, že když si to bezďák splete s toaletou, tak na dřevě je loužička / záhněda hned vidět.
Snad tuším i nějaká hygienička říkala něco v tom smyslu, že je to s démonizovánim textílií přehnané.
Jako větší problém bych třeba viděl to, když se bezďák drží svou špinavou haksnou tyče po něm vy a pak vzápětí si koupíte u MCD hranolky. Třeba. Já tedy ne. Vy když jedete MHD, tak si umyjete ruce, pokud v terénu jíte "holýma rukama"?
Re: Škoda 15T ForCity
Tento problém už kdysi vysvětloval na káčku Jenki. Podle jeho slov jde o kolizi požadavků na prodyšnost a na "požární" vlastnosti. Kdy dostatečně prodyšná koženka nesplňuje tu "požární" normu.Hhoonnzzaa píše:No já se spíš asi už posté ptám, jak je možné, že může mít koženková sedadla K2RT? http://foto.bmhd.cz/foto.php?88820
Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?
Jinak požadavky na sedadla a jejich potahové látky a čalounění řeší ČSN 28 1300. Zde je uvedena minimální prodyšnost potahových látek a čalounění vodní párou 120g/m2*h.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9921
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
V tomhle případě není rozdíl mezi reko a novým vozem?Hhoonnzzaa píše:No já se spíš asi už posté ptám, jak je možné, že může mít koženková sedadla K2RT? http://foto.bmhd.cz/foto.php?88820
Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Škoda 15T ForCity
No já se spíš asi už posté ptám, jak je možné, že může mít koženková sedadla K2RT? http://foto.bmhd.cz/foto.php?88820
Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?
Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?
Re: Škoda 15T ForCity
Bus není drážní vozidlo, dřevo není čalounění, předpis logiku mít nemusí a někdo by ten předpis měl zacitovat abychom se netočili v bludném kruhu dohadů.
nedýcháme, ale na delší trase se nepěkně zpotí. Možná že se tím předpisem nějaký snaživec snažil vymýtit koženky z železničních vagonů a nedošlo mu, že i tramvaj nebo trolejbus je dráha.

- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2450
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A japato že v buse můžem být hygienicky neprodyšní? A dřevo / plast / laminát / prodyšný je? A jak to má bejt prodyšný? Dejcháme
BTW: Kůže by by prodyšná byla? Zas o tolik více by to nestálo...


BTW: Kůže by by prodyšná byla? Zas o tolik více by to nestálo...
Re: Škoda 15T ForCity
Asi tam používají zdravý rozum a z předpisů se řídí jen tím podstatným.m@rtin píše:To se všeobecně tvrdí a pravda je to tak z poloviny. Proč mohou mít ostravská Varia sedačky potažené koženkou a v Praze ne?
Co si pamatuji z nějaké možná i zdejší diskuse, u koženek není problém s drážním předpisem na nehořlavost, ale s drážním předpisem na hygienickou prodyšnost v případě že jde o čalounění.
Re: Škoda 15T ForCity
To se všeobecně tvrdí a pravda je to tak z poloviny. Proč mohou mít ostravská Varia sedačky potažené koženkou a v Praze ne?trainzjohny píše:FAKT nemohli, problém v tom je. Drážní vozidlo není totéž co autobus.fricoolinek2 píše:FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
Re: Škoda 15T ForCity
Já si myslím, že by to byla ta nejlepší varianta. I když bylo několikrát tvrzeno, že to normy nedovolují, také bylo několikrát toto tvrzení již vyvráceno.fricoolinek2 píše:m@rtin píše: Tramvaj 30T má vnitřní podvozky pevné, tedy jako 14T. Dřevěný sedačky si vybrali cestující v anketě, i když uznávám, že by po letech praxe dnes zvolili pravděpodobně něco jiného.[/quote
FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9921
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Vršovická je tragická... To jako by si jel v autě po krásné nové silnici vs. okrskce, která viděla opravu napsoled za Husáka...
trainzjohny: Jenže to je zase ujetost našich zákonů resp. EU... Až začnou hořet sedačky tak bude na 99,99% celé osazenstvo vozu pryč a pokud by tam nějaké zůstalo tak uhoří i když tam budou plastové, dřevené...
trainzjohny: Jenže to je zase ujetost našich zákonů resp. EU... Až začnou hořet sedačky tak bude na 99,99% celé osazenstvo vozu pryč a pokud by tam nějaké zůstalo tak uhoří i když tam budou plastové, dřevené...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3024
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
FAKT nemohli, problém v tom je. Drážní vozidlo není totéž co autobus.fricoolinek2 píše:FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2450
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Anketa na netu byla shit ( a) plovoucí IP b) snad by to měli lidi nejdřív vyzkoušet, ne?). Když 9200 nemohla jezdit s lidma, měli trojsedačkovou variantou vybavit 9201...m@rtin píše: Tramvaj 30T má vnitřní podvozky pevné, tedy jako 14T. Dřevěný sedačky si vybrali cestující v anketě, i když uznávám, že by po letech praxe dnes zvolili pravděpodobně něco jiného.
FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.