Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 08.11.2014 9:54

koci píše: Tento problém už kdysi vysvětloval na káčku Jenki. Podle jeho slov jde o kolizi požadavků na prodyšnost a na "požární" vlastnosti. Kdy dostatečně prodyšná koženka nesplňuje tu "požární" normu.

Jinak požadavky na sedadla a jejich potahové látky a čalounění řeší ČSN 28 1300. Zde je uvedena minimální prodyšnost potahových látek a čalounění vodní párou 120g/m2*h.
Jenomže právě jenkiho vysvětlení je v rozporu s koženkovými sedadly v ostravských váriích a brněnské pivní tramvaji. Ony i podhlavníky ve vozech ČD by této podmínce nevyhověly.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.11.2014 7:13

Mihaj píše:....
A dřevěný sedačky v hořící tramvaji hořet nebudou?
Budou, ale problém je zřejmě v tom, že dřevo pouze hoří, zatímco mnohé plasty se v žáru navíc škvaří na tekoucí přilnavou hmotu ...
.....
dle vlastní zkušenosti (s propálenou zadní lavicí 14T při mém jednom nedělním "kopání" za MO l.24 Kubáň - Březiněveská, při jedné z několika víkendových výluk PA ) 100% potvrzuji a ještě dodávám NEBÝVALE PÁCHNE = SLABŠÍM JEDINCŮM MŮŽE ASI ZPŮSOBIT SLZENÍ ČI VYVOLAT ZVRACENÍ!

Mihaj
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 15.9.2013 1:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Mihaj » 08.11.2014 3:52

Anketa na netu byla shit ( a) plovoucí IP b) snad by to měli lidi nejdřív vyzkoušet, ne?).
Oni to vyzkoušet částečně mohli, v Muzeu MHD ve Vozovně Střešovice byly všechny sedačky v době ankety vystavené. Pokud vím, tak se o tom ale moc neinfomovalo a i kdyby, stejně by zřejmě nebyl zájem :(

Dřevo má mnoho úžasných vlastností, jedna z nich je přirozeně desinfekční schopnost - i proto se používá třeba na kuchyňská prkénka a řeznické štočky. Tedy pokud dřevěné sedačky, tak zcela přírodní, nelakované. Samozřejmě, tmavnou, tedy by se čas od času přebrousily a po nějaké době vyměnily.
A dřevěný sedačky v hořící tramvaji hořet nebudou?
Budou, ale problém je zřejmě v tom, že dřevo pouze hoří, zatímco mnohé plasty se v žáru navíc škvaří na tekoucí přilnavou hmotu ...
Snad tuším i nějaká hygienička říkala něco v tom smyslu, že je to s démonizovánim textílií přehnané.
Pokud by se textilní sedačky čistily pravidelně párou, nebyl by s bacily problém - veškeré chirurgické nástroje, pokud nejsou na jedno použití, se sterilizují tlakovou párou v autoklávech.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2450
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.11.2014 1:04

A dřevěný sedačky v hořící tramvaji hořet nebudou? =P~ #-o [-o<

Tak to otočme - je textilní čalounění takovej problém? Jako nezdůvodňujte mi to tím, že když si to bezďák splete s toaletou, tak na dřevě je loužička / záhněda hned vidět.

Snad tuším i nějaká hygienička říkala něco v tom smyslu, že je to s démonizovánim textílií přehnané.

Jako větší problém bych třeba viděl to, když se bezďák drží svou špinavou haksnou tyče po něm vy a pak vzápětí si koupíte u MCD hranolky. Třeba. Já tedy ne. Vy když jedete MHD, tak si umyjete ruce, pokud v terénu jíte "holýma rukama"?

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od koci » 08.11.2014 0:01

Hhoonnzzaa píše:No já se spíš asi už posté ptám, jak je možné, že může mít koženková sedadla K2RT? http://foto.bmhd.cz/foto.php?88820

Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?
Tento problém už kdysi vysvětloval na káčku Jenki. Podle jeho slov jde o kolizi požadavků na prodyšnost a na "požární" vlastnosti. Kdy dostatečně prodyšná koženka nesplňuje tu "požární" normu.

Jinak požadavky na sedadla a jejich potahové látky a čalounění řeší ČSN 28 1300. Zde je uvedena minimální prodyšnost potahových látek a čalounění vodní párou 120g/m2*h.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9921
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 07.11.2014 23:00

Hhoonnzzaa píše:No já se spíš asi už posté ptám, jak je možné, že může mít koženková sedadla K2RT? http://foto.bmhd.cz/foto.php?88820

Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?
V tomhle případě není rozdíl mezi reko a novým vozem?

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 07.11.2014 22:39

No já se spíš asi už posté ptám, jak je možné, že může mít koženková sedadla K2RT? http://foto.bmhd.cz/foto.php?88820

Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3807
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 07.11.2014 18:08

Bus není drážní vozidlo, dřevo není čalounění, předpis logiku mít nemusí a někdo by ten předpis měl zacitovat abychom se netočili v bludném kruhu dohadů.
:zadnice nedýcháme, ale na delší trase se nepěkně zpotí. Možná že se tím předpisem nějaký snaživec snažil vymýtit koženky z železničních vagonů a nedošlo mu, že i tramvaj nebo trolejbus je dráha.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2450
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.11.2014 17:29

A japato že v buse můžem být hygienicky neprodyšní? A dřevo / plast / laminát / prodyšný je? A jak to má bejt prodyšný? Dejcháme :zadnice :?:

BTW: Kůže by by prodyšná byla? Zas o tolik více by to nestálo...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3807
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 07.11.2014 14:26

m@rtin píše:To se všeobecně tvrdí a pravda je to tak z poloviny. Proč mohou mít ostravská Varia sedačky potažené koženkou a v Praze ne?
Asi tam používají zdravý rozum a z předpisů se řídí jen tím podstatným.

Co si pamatuji z nějaké možná i zdejší diskuse, u koženek není problém s drážním předpisem na nehořlavost, ale s drážním předpisem na hygienickou prodyšnost v případě že jde o čalounění.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 07.11.2014 13:48

trainzjohny píše:
fricoolinek2 píše:FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
FAKT nemohli, problém v tom je. Drážní vozidlo není totéž co autobus.
To se všeobecně tvrdí a pravda je to tak z poloviny. Proč mohou mít ostravská Varia sedačky potažené koženkou a v Praze ne?

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 07.11.2014 13:47

fricoolinek2 píše:
m@rtin píše: Tramvaj 30T má vnitřní podvozky pevné, tedy jako 14T. Dřevěný sedačky si vybrali cestující v anketě, i když uznávám, že by po letech praxe dnes zvolili pravděpodobně něco jiného.[/quote

FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
Já si myslím, že by to byla ta nejlepší varianta. I když bylo několikrát tvrzeno, že to normy nedovolují, také bylo několikrát toto tvrzení již vyvráceno.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9921
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 07.11.2014 10:51

Vršovická je tragická... To jako by si jel v autě po krásné nové silnici vs. okrskce, která viděla opravu napsoled za Husáka...

trainzjohny: Jenže to je zase ujetost našich zákonů resp. EU... Až začnou hořet sedačky tak bude na 99,99% celé osazenstvo vozu pryč a pokud by tam nějaké zůstalo tak uhoří i když tam budou plastové, dřevené...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3024
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 07.11.2014 10:12

fricoolinek2 píše:FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
FAKT nemohli, problém v tom je. Drážní vozidlo není totéž co autobus.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2450
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.11.2014 10:00

m@rtin píše: Tramvaj 30T má vnitřní podvozky pevné, tedy jako 14T. Dřevěný sedačky si vybrali cestující v anketě, i když uznávám, že by po letech praxe dnes zvolili pravděpodobně něco jiného.
Anketa na netu byla shit ( a) plovoucí IP b) snad by to měli lidi nejdřív vyzkoušet, ne?). Když 9200 nemohla jezdit s lidma, měli trojsedačkovou variantou vybavit 9201...

FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.

Odpovědět