Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 01.12.2014 19:12

Zajímalo by mě jak to mají v Ostravě, kde používají železniční profil.
...A odpovím si po nakouknutí do google street view, taky jezdí po okolku.
Bobik píše: A všimni si na spoustě novejch vexlích je srdcovka hluboká. Mělký jsou až na následným křížení s druhou kolejí, kde už je úhel jiný.
Tomu by pomohlo jen, kdyby za odbočením nebyl hned oblouk, ale kus přímé až do vykřížení s protisměrem. Jenže jsme ve městě, do kterého se musíme vejít...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 01.12.2014 18:01

Ne. Zas tak široký ty kola nejsou. Přecijenom je to kolo, ne "válec" (jako třeba u lanovky a Abtovy výhybky) a těch pár mm navíc tam nijak zásadní roli nehraje. A všimni si na spoustě novejch vexlích je srdcovka hluboká. Mělký jsou až na následným křížení s druhou kolejí, kde už je úhel jiný.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 01.12.2014 15:24

Nicméně pokud mají širší kola (jako např. ta KT8 se Straussbergu) , tak se to týká jen kolmého křížení, ne?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 01.12.2014 14:55

9001 píše:Ted se spíš ptám. Jezdí i na západě po okolku přes srdcovky?
Jistě že někdy ano, jinak by to dělalo šílený kravál. U určitých úhlů to jinak prostě nejde (u městské dopravy)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 01.12.2014 9:30

Marek B. píše:
m@rtin píše:Ale jen přes výhybky. Na rovné opravené trati neobutá patnáctka tichá je. Na rozdíl od všeho ostatního, co v ulicích jezdí, má 15T neslyšitelnou výzbroj. Na druhou stranu, která patnáctka není obutá, že jo :(
Věda, že tu s námi 15T budou dlouho se snažím k tomuto typu přistupovat pozitivně, ale když slyším, co to dělá, tak to je špatné. Ty křižovatky jsou právě v Praze, kde jich je obrovské množství, dost velký problém. A je také iluze, že na západě jsou trati v lepším stavu, Praha se začíná blížit a přesto 15T snad násobně hlučnější, když se zadaří, než třeba erfurtská Combina...
Ted se spíš ptám. Jezdí i na západě po okolku přes srdcovky?

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Marek B. » 30.11.2014 21:23

m@rtin píše:Ale jen přes výhybky. Na rovné opravené trati neobutá patnáctka tichá je. Na rozdíl od všeho ostatního, co v ulicích jezdí, má 15T neslyšitelnou výzbroj. Na druhou stranu, která patnáctka není obutá, že jo :(
Věda, že tu s námi 15T budou dlouho se snažím k tomuto typu přistupovat pozitivně, ale když slyším, co to dělá, tak to je špatné. Ty křižovatky jsou právě v Praze, kde jich je obrovské množství, dost velký problém. A je také iluze, že na západě jsou trati v lepším stavu, Praha se začíná blížit a přesto 15T snad násobně hlučnější, když se zadaří, než třeba erfurtská Combina...

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 29.11.2014 10:02

Martin Šubrt píše:m@rtin: Pokud se 15T obuje, tak samozřejmě rachtá víc, ale i úplně neobutá tramvaj rachtá kolikrát příšerně.
Ale jen přes výhybky. Na rovné opravené trati neobutá patnáctka tichá je. Na rozdíl od všeho ostatního, co v ulicích jezdí, má 15T neslyšitelnou výzbroj. Na druhou stranu, která patnáctka není obutá, že jo :(

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od XSC » 28.11.2014 18:03

K tomu se v 15T přidávají i projevy uvnitř, jako bývaly v původních KT8. Drnčí různé plechy a kryty, nejvíc nad podvozky, kde se k nim vibrace přenášejí nejlíp.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 28.11.2014 15:54

Martin Šubrt píše:Křižovatky ani nemusí být výživné. Myslíkova je skoro nová a jede se v přímé, ale jak to vyjede na okolek a do navařeného lehce hrbolatého žlábku, je to v háji. Vždyť stačí i hůř zahlazený svar, na němž T3 nemá žádný hlukový projev a 15T si ho prostě "všimne".
Ono i T3 dokáže drncat hlavně prostřednictvím špatně upevněného laminátu na sedačce...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Martin Šubrt » 28.11.2014 15:29

Křižovatky ani nemusí být výživné. Myslíkova je skoro nová a jede se v přímé, ale jak to vyjede na okolek a do navařeného lehce hrbolatého žlábku, je to v háji. Vždyť stačí i hůř zahlazený svar, na němž T3 nemá žádný hlukový projev a 15T si ho prostě "všimne".

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.11.2014 15:05

9001 píše:Co jsem zatím stihl vidět a slyšet, tak jsou libové hlavně na výživných křižovatkách... Ale taky co by jsme chtěli, když to vozy musí půlku ne li více šichet odjezdit na tankodromech...
Musim 100% souhlasit = potrebujem se tedy zbavit vyzivnych krizovatek i dalsich tankodromovych useku tt, protoze logicky musi i u tramvaji - jako u stadleru a zanedbanych trati velke zeleznice - platit, ze vadna trat dokaze nicit vozidla po ni jezdici. A protoze plati, ze cim novejsi, tak tim citlivejsi vozidlo, tak u novych vozu to plati nasobne!

Ps: tak viditelne se stav tt resi - viz instalace novych typu dilataci, reko hned nekolika trati rocne, ale furt zustava mnoho problemu k reseni. Zejmena jsou to srdcovky vyhybek a krizeni.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Martin Šubrt » 28.11.2014 14:45

m@rtin: Pokud se 15T obuje, tak samozřejmě rachtá víc, ale i úplně neobutá tramvaj rachtá kolikrát příšerně.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 28.11.2014 13:12

Co jsem zatím stihl vidět a slyšet, tak jsou libové hlavně na výživných křižovatkách... Ale taky co by jsme chtěli, když to vozy musí půlku ne li více šichet odjezdit na tankodromech...

Filip

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Filip » 28.11.2014 13:10

No jo když 15T se dá tak lehce obout, to se ani řidič nemusí "snažit" :lol:
Kdyby nám raději na Pankrác dali další RP místo těchto střepů =D>

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od -KUBI- » 28.11.2014 12:44

Osobně mám pocit, že jsou obuté snad všechny Vokovické vozy, zatímco Pankrácké kusy jsou obuté jen v jednotkách kusů. Jak jsou na tom jednotlivé ev.čísla ohledně typů kol? Nesouvisí náhodu častější tvorba ploch na kolech s tím novým typem od Bonatransu? Na těch straších vozech, co jsou na Pankráci zase často odchází ty vnitřní info led panely co jsou na začátku každého článku a taky často nesvítí zářivky v tunelech mezi články.

Odpovědět