Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4079
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 01.12.2014 19:12
Zajímalo by mě jak to mají v Ostravě, kde používají železniční profil.
...A odpovím si po nakouknutí do google street view, taky jezdí po okolku.
Bobik píše: A všimni si na spoustě novejch vexlích je srdcovka hluboká. Mělký jsou až na následným křížení s druhou kolejí, kde už je úhel jiný.
Tomu by pomohlo jen, kdyby za odbočením nebyl hned oblouk, ale kus přímé až do vykřížení s protisměrem. Jenže jsme ve městě, do kterého se musíme vejít...
-
Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Příspěvek
od Bobik » 01.12.2014 18:01
Ne. Zas tak široký ty kola nejsou. Přecijenom je to kolo, ne "válec" (jako třeba u lanovky a Abtovy výhybky) a těch pár mm navíc tam nijak zásadní roli nehraje. A všimni si na spoustě novejch vexlích je srdcovka hluboká. Mělký jsou až na následným křížení s druhou kolejí, kde už je úhel jiný.
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4079
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 01.12.2014 15:24
Nicméně pokud mají širší kola (jako např. ta KT8 se Straussbergu) , tak se to týká jen kolmého křížení, ne?
-
trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od trainzjohny » 01.12.2014 14:55
9001 píše:Ted se spíš ptám. Jezdí i na západě po okolku přes srdcovky?
Jistě že někdy ano, jinak by to dělalo šílený kravál. U určitých úhlů to jinak prostě nejde (u městské dopravy)
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 01.12.2014 9:30
Marek B. píše:m@rtin píše:Ale jen přes výhybky. Na rovné opravené trati neobutá patnáctka tichá je. Na rozdíl od všeho ostatního, co v ulicích jezdí, má 15T neslyšitelnou výzbroj. Na druhou stranu, která patnáctka není obutá, že jo
Věda, že tu s námi 15T budou dlouho se snažím k tomuto typu přistupovat pozitivně, ale když slyším, co to dělá, tak to je špatné. Ty křižovatky jsou právě v Praze, kde jich je obrovské množství, dost velký problém. A je také iluze, že na západě jsou trati v lepším stavu, Praha se začíná blížit a přesto 15T snad násobně hlučnější, když se zadaří, než třeba erfurtská Combina...
Ted se spíš ptám. Jezdí i na západě po okolku přes srdcovky?
-
Marek B.
- Uživatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 17.6.2004 14:40
- Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae
Příspěvek
od Marek B. » 30.11.2014 21:23
m@rtin píše:Ale jen přes výhybky. Na rovné opravené trati neobutá patnáctka tichá je. Na rozdíl od všeho ostatního, co v ulicích jezdí, má 15T neslyšitelnou výzbroj. Na druhou stranu, která patnáctka není obutá, že jo
Věda, že tu s námi 15T budou dlouho se snažím k tomuto typu přistupovat pozitivně, ale když slyším, co to dělá, tak to je špatné. Ty křižovatky jsou právě v Praze, kde jich je obrovské množství, dost velký problém. A je také iluze, že na západě jsou trati v lepším stavu, Praha se začíná blížit a přesto 15T snad násobně hlučnější, když se zadaří, než třeba erfurtská Combina...
-
m@rtin
- Uživatel
- Příspěvky: 598
- Registrován: 02.1.2007 19:29
- Bydliště: Praha - Ruzyně
Příspěvek
od m@rtin » 29.11.2014 10:02
Martin Šubrt píše:m@rtin: Pokud se 15T obuje, tak samozřejmě rachtá víc, ale i úplně neobutá tramvaj rachtá kolikrát příšerně.
Ale jen přes výhybky. Na rovné opravené trati neobutá patnáctka tichá je. Na rozdíl od všeho ostatního, co v ulicích jezdí, má 15T neslyšitelnou výzbroj. Na druhou stranu, která patnáctka není obutá, že jo
-
XSC
- Uživatel
- Příspěvky: 1567
- Registrován: 19.11.2004 21:38
- Bydliště: 8,24,B
Příspěvek
od XSC » 28.11.2014 18:03
K tomu se v 15T přidávají i projevy uvnitř, jako bývaly v původních KT8. Drnčí různé plechy a kryty, nejvíc nad podvozky, kde se k nim vibrace přenášejí nejlíp.
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 28.11.2014 15:54
Martin Šubrt píše:Křižovatky ani nemusí být výživné. Myslíkova je skoro nová a jede se v přímé, ale jak to vyjede na okolek a do navařeného lehce hrbolatého žlábku, je to v háji. Vždyť stačí i hůř zahlazený svar, na němž T3 nemá žádný hlukový projev a 15T si ho prostě "všimne".
Ono i T3 dokáže drncat hlavně prostřednictvím špatně upevněného laminátu na sedačce...
-
Martin Šubrt
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Martin Šubrt » 28.11.2014 15:29
Křižovatky ani nemusí být výživné. Myslíkova je skoro nová a jede se v přímé, ale jak to vyjede na okolek a do navařeného lehce hrbolatého žlábku, je to v háji. Vždyť stačí i hůř zahlazený svar, na němž T3 nemá žádný hlukový projev a 15T si ho prostě "všimne".
-
MM-Mikulovsky
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MM-Mikulovsky » 28.11.2014 15:05
9001 píše:Co jsem zatím stihl vidět a slyšet, tak jsou libové hlavně na výživných křižovatkách... Ale taky co by jsme chtěli, když to vozy musí půlku ne li více šichet odjezdit na tankodromech...
Musim 100% souhlasit = potrebujem se tedy zbavit vyzivnych krizovatek i dalsich tankodromovych useku tt, protoze logicky musi i u tramvaji - jako u stadleru a zanedbanych trati velke zeleznice - platit, ze vadna trat dokaze nicit vozidla po ni jezdici. A protoze plati, ze cim novejsi, tak tim citlivejsi vozidlo, tak u novych vozu to plati nasobne!
Ps: tak viditelne se stav tt resi - viz instalace novych typu dilataci, reko hned nekolika trati rocne, ale furt zustava mnoho problemu k reseni. Zejmena jsou to srdcovky vyhybek a krizeni.
-
Martin Šubrt
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Martin Šubrt » 28.11.2014 14:45
m@rtin: Pokud se 15T obuje, tak samozřejmě rachtá víc, ale i úplně neobutá tramvaj rachtá kolikrát příšerně.
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 28.11.2014 13:12
Co jsem zatím stihl vidět a slyšet, tak jsou libové hlavně na výživných křižovatkách... Ale taky co by jsme chtěli, když to vozy musí půlku ne li více šichet odjezdit na tankodromech...
-
Filip
Příspěvek
od Filip » 28.11.2014 13:10
No jo když 15T se dá tak lehce obout, to se ani řidič nemusí "snažit"
Kdyby nám raději na Pankrác dali další RP místo těchto střepů
-
-KUBI-
- Uživatel
- Příspěvky: 118
- Registrován: 05.2.2012 18:39
Příspěvek
od -KUBI- » 28.11.2014 12:44
Osobně mám pocit, že jsou obuté snad všechny Vokovické vozy, zatímco Pankrácké kusy jsou obuté jen v jednotkách kusů. Jak jsou na tom jednotlivé ev.čísla ohledně typů kol? Nesouvisí náhodu častější tvorba ploch na kolech s tím novým typem od Bonatransu? Na těch straších vozech, co jsou na Pankráci zase často odchází ty vnitřní info led panely co jsou na začátku každého článku a taky často nesvítí zářivky v tunelech mezi články.