Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Tady nebude problém v ojíždění, ale v plochách. Valná většina 15T je více či méně obutá. A protože nemá "nápravu", nýbrž kola jsou samostatně zavěšena (a aby se točila stejně tak řízena softwarově), jen tak se to nezmění a bude k tomu docházet nadále. Holt daň za 100% nízkopodlažnost.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Spíš mě napadá, že kola budou asi hodně souviset s NP vozem... Přece jenom stejný problém měla i liberecká RT6S, která taky měla nižší podlahu, ale taky kola se hodně ojížděly.Bobik píše:Pravděpodobně ano, ale pochybuju, že to někdo zveřejní. Důvod je snad jasný (když to popírá a marginalizuje i vlastní vedení).
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Pravděpodobně ano, ale pochybuju, že to někdo zveřejní. Důvod je snad jasný (když to popírá a marginalizuje i vlastní vedení).
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Existuje nějaké bližší info k těm dalším problémům na 15T?
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
To jsou seznamovací sedadla, madla tvoří pomyslené srdíčko !
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Snad bys nechtěl aby někdo při práci myslel.petr91 píše:Když už nebyla na skladě ta správná, tak aspoň prohodit, aby držák byl pro stojící cestující použitelný.
Re: Škoda 15T ForCity
Když už nebyla na skladě ta správná, tak aspoň prohodit, aby držák byl pro stojící cestující použitelný.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Není moc co fotit. Na displayi jen malý čtvereček EMA zap / vyp a jeden modrý obdélníček na obvodu rychloměru jako zobrazení EMího omezovače a v terénu pak většinou za sjezdovými výhybkami na trase linky 18 malá černá plastová kolečka, velká asi jako víčko od kečupu, coby kalibrační body. Zbytek je sw záležitost.
Re: Škoda 15T ForCity
Existují nějaké fotografie toho slavného systému?MM-Mikulovsky píše:9288 = EMA
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
jó, opomenul jsem -
9288 = EMA dnes v 16:10 na Pražského povstání ZC na Zkušební jízdě!
Asi ji hodně rychle chtějí dostat zpět do provozu - no tak si ji možná konečně pak také vyzkouším a budu moct hodnotit (= počítám, že kritizovat)!
9288 = EMA dnes v 16:10 na Pražského povstání ZC na Zkušební jízdě!
Asi ji hodně rychle chtějí dostat zpět do provozu - no tak si ji možná konečně pak také vyzkouším a budu moct hodnotit (= počítám, že kritizovat)!
Re: Škoda 15T ForCity
Hodnotit ano, ale subjektivně posoudit ji lze kdykoli. A čas buď dá za pravdu, nebo ne. Pokud je člověk vnímavý a pozoruje, lze snadno odlišit módní, líbivé a tím i rychle pomíjivé (tím teď nemyslím 15T) od nadčasového, resp. takového, co by jím v budoucnu mohlo být.
Re: Škoda 15T ForCity
Nadčasovost se dá vždy hodnotit právě až po čase a v tomto směru se bavíme o čase minimálně 20 let.Mihaj píše:9001: Nedávám, ale jsme na tramfóru. Je jasné, že mnohem důležitější jsou urbanistické poměry, architektura, ... ale
To, že to pojede včas, bude tam teplo/chladno atd., považuji za samozřejmost (byť pro DP spíš scifi) a jako výtvarník se do těchto témat vůbec nepouštím, od toho tu jsou mnohem povolanější a znalejší.
Určitě existuje cílová skupina klientů, kterým záleží jen a pouze na praktické stránce věci, ale to je jen jeden dílek mozaiky, nikoli rozhodující.
Mně se třeba víc líbila 14T než 15T (nekamenovat, vím, kolik lidí ji tady nenávidí) - teď nehodnotím místy nešikovné řešení vnitřního prostoru, pevné podvozky apod., ale čistě vyzrálost vnějšího designu, který byl podstatně nadčasovější, byť zároveň méně líbivý. Samozřejmě, k Praze se hodila stejně málo jako 15T, možná ještě míň ...
Re: Škoda 15T ForCity
9001: Nedávám, ale jsme na tramfóru. Je jasné, že mnohem důležitější jsou urbanistické poměry, architektura, ... ale
To, že to pojede včas, bude tam teplo/chladno atd., považuji za samozřejmost (byť pro DP spíš scifi) a jako výtvarník se do těchto témat vůbec nepouštím, od toho tu jsou mnohem povolanější a znalejší.
Určitě existuje cílová skupina klientů, kterým záleží jen a pouze na praktické stránce věci, ale to je jen jeden dílek mozaiky, nikoli rozhodující.
Mně se třeba víc líbila 14T než 15T (nekamenovat, vím, kolik lidí ji tady nenávidí) - teď nehodnotím místy nešikovné řešení vnitřního prostoru, pevné podvozky apod., ale čistě vyzrálost vnějšího designu, který byl podstatně nadčasovější, byť zároveň méně líbivý. Samozřejmě, k Praze se hodila stejně málo jako 15T, možná ještě míň ...
To, že to pojede včas, bude tam teplo/chladno atd., považuji za samozřejmost (byť pro DP spíš scifi) a jako výtvarník se do těchto témat vůbec nepouštím, od toho tu jsou mnohem povolanější a znalejší.
Určitě existuje cílová skupina klientů, kterým záleží jen a pouze na praktické stránce věci, ale to je jen jeden dílek mozaiky, nikoli rozhodující.
Mně se třeba víc líbila 14T než 15T (nekamenovat, vím, kolik lidí ji tady nenávidí) - teď nehodnotím místy nešikovné řešení vnitřního prostoru, pevné podvozky apod., ale čistě vyzrálost vnějšího designu, který byl podstatně nadčasovější, byť zároveň méně líbivý. Samozřejmě, k Praze se hodila stejně málo jako 15T, možná ještě míň ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
není - Asiati mají nízká široká očka, zatímco Rižská 15T (na rozdíl od "naší" Pražské) má zcela jiný poměr rozměrů světlometů, na jejichž popis/charakteristiku nelze použít žádná zdrobnělina.9001 píše:MM: Si mohli vybrat Rižskou verzi 15T ta je ještě šikmější...
.......
Mihaj: dík, za podporu
1.) v mnohém se shodujeme
- např. může být jistě lepší design TRAM než je 15T, který by třeba i více "ladil" k Praze
2.) ovšem v některých věcech se zase podstatně rozcházíme
- design Pražské 15T je určitě nadčasový a proto trvanlivější (na rozdíl od 14T, které má, z principu rychle stárnoucí, ultramoderní design a typem světlometů se k němu "naklání" i design Rižské 15T)
- mne osobně 15T nepřipadá nasraná/mračící se, ale spíše tajemná (až tajemně se culící)
- V historii Prahu formovalo mnoho zahraničních architektů a při své práci byli ovlivněni historií své domoviny = jsem názoru, že s Prahou "sroste" i 15T s asijským výrazem. A je zcela jedno, že jej navrhl Čech - pravděpodobně i díky dnešnímu globalizovanému světu až přeplněného informacemi umožňujících inspiraci i věcmi, které člověk osobně nemusel vidět.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Mihaj: Prostě tramvaji dáváš větší váhu než má... Za 20 let půjdou první 15T do šrotu a uvidíme co tu bude vůbec jezdit.
Co k tomu říct... Třeba Máj byl brán před lety jako jizva na kráse Prahy a ted se bojovalo o to, aby vůbec zůstal stát... Věřím, že stejný boj bude za pár desítek let i o tu skleněnou krabici na Karlově náměstí a nebo o Myslbek...
Ale zpět k tramvajím... Samozřejmě, že jde o desing, ale mě se 15T prostě libí a přijde mi normální, oproti jiným vozům co jezdí mi přijde má svou "duši" ULF, Tramino jsou takové neslané nemastné... Ale podstata je opravdu v tom, že klient řeší desing tramvaje stylem " Jé to je ta nová" a sluš... Pokud to nepojede včas, pravidelně a nebude to splnovat požadavky klienta, tak to může být sebekrásnější, ale k ničemu, protože to nebude plnit základní účel...
Co k tomu říct... Třeba Máj byl brán před lety jako jizva na kráse Prahy a ted se bojovalo o to, aby vůbec zůstal stát... Věřím, že stejný boj bude za pár desítek let i o tu skleněnou krabici na Karlově náměstí a nebo o Myslbek...
Ale zpět k tramvajím... Samozřejmě, že jde o desing, ale mě se 15T prostě libí a přijde mi normální, oproti jiným vozům co jezdí mi přijde má svou "duši" ULF, Tramino jsou takové neslané nemastné... Ale podstata je opravdu v tom, že klient řeší desing tramvaje stylem " Jé to je ta nová" a sluš... Pokud to nepojede včas, pravidelně a nebude to splnovat požadavky klienta, tak to může být sebekrásnější, ale k ničemu, protože to nebude plnit základní účel...