Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 20.1.2015 18:24

Tady nebude problém v ojíždění, ale v plochách. Valná většina 15T je více či méně obutá. A protože nemá "nápravu", nýbrž kola jsou samostatně zavěšena (a aby se točila stejně tak řízena softwarově), jen tak se to nezmění a bude k tomu docházet nadále. Holt daň za 100% nízkopodlažnost.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 20.1.2015 18:15

Bobik píše:Pravděpodobně ano, ale pochybuju, že to někdo zveřejní. Důvod je snad jasný (když to popírá a marginalizuje i vlastní vedení).
Spíš mě napadá, že kola budou asi hodně souviset s NP vozem... Přece jenom stejný problém měla i liberecká RT6S, která taky měla nižší podlahu, ale taky kola se hodně ojížděly.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 20.1.2015 17:43

Pravděpodobně ano, ale pochybuju, že to někdo zveřejní. Důvod je snad jasný (když to popírá a marginalizuje i vlastní vedení).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 19.1.2015 21:10

Existuje nějaké bližší info k těm dalším problémům na 15T?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 19.1.2015 20:57

To jsou seznamovací sedadla, madla tvoří pomyslené srdíčko !

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 19.1.2015 20:28

petr91 píše:Když už nebyla na skladě ta správná, tak aspoň prohodit, aby držák byl pro stojící cestující použitelný.
Snad bys nechtěl aby někdo při práci myslel. (-X

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od petr91 » 19.1.2015 20:00

Když už nebyla na skladě ta správná, tak aspoň prohodit, aby držák byl pro stojící cestující použitelný.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 10.1.2015 0:23

Není moc co fotit. Na displayi jen malý čtvereček EMA zap / vyp a jeden modrý obdélníček na obvodu rychloměru jako zobrazení EMího omezovače a v terénu pak většinou za sjezdovými výhybkami na trase linky 18 malá černá plastová kolečka, velká asi jako víčko od kečupu, coby kalibrační body. Zbytek je sw záležitost.

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Honza » 10.1.2015 0:14

MM-Mikulovsky píše:9288 = EMA
Existují nějaké fotografie toho slavného systému?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.1.2015 23:34

jó, opomenul jsem -
9288 = EMA dnes v 16:10 na Pražského povstání ZC na Zkušební jízdě!
Asi ji hodně rychle chtějí dostat zpět do provozu - no tak si ji možná konečně pak také vyzkouším a budu moct hodnotit (= počítám, že kritizovat)!

Mihaj
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 15.9.2013 1:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Mihaj » 01.1.2015 19:32

Hodnotit ano, ale subjektivně posoudit ji lze kdykoli. A čas buď dá za pravdu, nebo ne. Pokud je člověk vnímavý a pozoruje, lze snadno odlišit módní, líbivé a tím i rychle pomíjivé (tím teď nemyslím 15T) od nadčasového, resp. takového, co by jím v budoucnu mohlo být.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 01.1.2015 14:21

Mihaj píše:9001: Nedávám, ale jsme na tramfóru. Je jasné, že mnohem důležitější jsou urbanistické poměry, architektura, ... ale :uklizecka: :D
To, že to pojede včas, bude tam teplo/chladno atd., považuji za samozřejmost (byť pro DP spíš scifi) a jako výtvarník se do těchto témat vůbec nepouštím, od toho tu jsou mnohem povolanější a znalejší.
Určitě existuje cílová skupina klientů, kterým záleží jen a pouze na praktické stránce věci, ale to je jen jeden dílek mozaiky, nikoli rozhodující.

Mně se třeba víc líbila 14T než 15T (nekamenovat, vím, kolik lidí ji tady nenávidí) - teď nehodnotím místy nešikovné řešení vnitřního prostoru, pevné podvozky apod., ale čistě vyzrálost vnějšího designu, který byl podstatně nadčasovější, byť zároveň méně líbivý. Samozřejmě, k Praze se hodila stejně málo jako 15T, možná ještě míň ...
Nadčasovost se dá vždy hodnotit právě až po čase a v tomto směru se bavíme o čase minimálně 20 let.

Mihaj
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 15.9.2013 1:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Mihaj » 01.1.2015 14:13

9001: Nedávám, ale jsme na tramfóru. Je jasné, že mnohem důležitější jsou urbanistické poměry, architektura, ... ale :uklizecka: :D
To, že to pojede včas, bude tam teplo/chladno atd., považuji za samozřejmost (byť pro DP spíš scifi) a jako výtvarník se do těchto témat vůbec nepouštím, od toho tu jsou mnohem povolanější a znalejší.
Určitě existuje cílová skupina klientů, kterým záleží jen a pouze na praktické stránce věci, ale to je jen jeden dílek mozaiky, nikoli rozhodující.

Mně se třeba víc líbila 14T než 15T (nekamenovat, vím, kolik lidí ji tady nenávidí) - teď nehodnotím místy nešikovné řešení vnitřního prostoru, pevné podvozky apod., ale čistě vyzrálost vnějšího designu, který byl podstatně nadčasovější, byť zároveň méně líbivý. Samozřejmě, k Praze se hodila stejně málo jako 15T, možná ještě míň ...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.1.2015 1:28

9001 píše:MM: Si mohli vybrat Rižskou verzi 15T ta je ještě šikmější...
.......
není - Asiati mají nízká široká očka, zatímco Rižská 15T (na rozdíl od "naší" Pražské) má zcela jiný poměr rozměrů světlometů, na jejichž popis/charakteristiku nelze použít žádná zdrobnělina.

Mihaj: dík, za podporu
1.) v mnohém se shodujeme
- např. může být jistě lepší design TRAM než je 15T, který by třeba i více "ladil" k Praze
2.) ovšem v některých věcech se zase podstatně rozcházíme
- design Pražské 15T je určitě nadčasový a proto trvanlivější (na rozdíl od 14T, které má, z principu rychle stárnoucí, ultramoderní design a typem světlometů se k němu "naklání" i design Rižské 15T)
- mne osobně 15T nepřipadá nasraná/mračící se, ale spíše tajemná (až tajemně se culící)
- V historii Prahu formovalo mnoho zahraničních architektů a při své práci byli ovlivněni historií své domoviny = jsem názoru, že s Prahou "sroste" i 15T s asijským výrazem. A je zcela jedno, že jej navrhl Čech - pravděpodobně i díky dnešnímu globalizovanému světu až přeplněného informacemi umožňujících inspiraci i věcmi, které člověk osobně nemusel vidět.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 01.1.2015 0:34

Mihaj: Prostě tramvaji dáváš větší váhu než má... Za 20 let půjdou první 15T do šrotu a uvidíme co tu bude vůbec jezdit.

Co k tomu říct... Třeba Máj byl brán před lety jako jizva na kráse Prahy a ted se bojovalo o to, aby vůbec zůstal stát... Věřím, že stejný boj bude za pár desítek let i o tu skleněnou krabici na Karlově náměstí a nebo o Myslbek...

Ale zpět k tramvajím... Samozřejmě, že jde o desing, ale mě se 15T prostě libí a přijde mi normální, oproti jiným vozům co jezdí mi přijde má svou "duši" ULF, Tramino jsou takové neslané nemastné... Ale podstata je opravdu v tom, že klient řeší desing tramvaje stylem " Jé to je ta nová" a sluš... Pokud to nepojede včas, pravidelně a nebude to splnovat požadavky klienta, tak to může být sebekrásnější, ale k ničemu, protože to nebude plnit základní účel...

Odpovědět