Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 24.8.2015 15:34

Bílou a žlutou bych nahradil krémovou. Možná i ten pás u střechy.

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od -KUBI- » 24.8.2015 15:27

Aaa, bože, nalepte na to zpátky tu bílou fólii [-o< Designový LED pásek z tržnice je k breku a použité sedačky jsou ty, co se neúspěšně zkoušely na 8029 před x lety. Tak snad aspoň klimatizace v Praze bude úspěšná a na kříženích to bude méně rachtat :roll:

Uživatelský avatar
Venca
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 24.4.2004 23:42
Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Venca » 24.8.2015 15:07

DPP na svém facebookovém profilu právě představil upravenou verzi 15T

Foto zde
facebook DPP píše:Představujeme první modernizovanou tramvaj Škoda 15T Forcity Alfa.

Tramvaje z dílen plzeňské Škody Transportation prošly úpravou designu, interiéru i několika technickými změnami, které zvyšují pohodlí při cestování. DPP do roku 2018 tak získá celkem 125 kusů tohoto typu vozidel.

Do prostoru vozidel, určeného pro cestující, je nově zavedena výkonná klimatizace a také wi-fi připojení na internet s moderní technologií LTE. Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradily plastové.
Celé čelo vozidel dostalo nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách došlo také ke snížení počtu plastových dílů. Výrazně upravena byla rovněž barevnost tramvají, horní pás vozu je stříbrný oproti stávajícímu tmavému provedení, bílá barva místo šedé je použita pod okny. Střední díl čela vozu a rám čelního okna je žlutooranžový. Nad předními reflektory je designový LED pásek.
Kromě úprav designu a interiéru tramvají bylo provedeno i několik technických změn. Velkou úpravou prošla mechanická brzda, která byla modernizována a odhlučněna, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti. Do kabiny řidiče pak byla vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů. Odlehčené jsou nově také kryty podvozků. Úpravami prošel rovněž řídící software vozu, do kterého byly promítnuty dlouhodobé poznatky z náročného pražského provozu.
Vozy budou umístěny ve vozovně Motol a po 17. říjnu 2015 budou vypravovány zejména na páteřní lince č. 9 a na dalších linkách do Řep a na Barrandov, které jsou velmi využívané.
V letech 2017 a 2018 budou tyto vozy umístěny i do vozovny Žižkov, takže poté bude jimi páteřní linka č. 9 vybavená kompletně.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 19.8.2015 12:15

Petrpes píše:Jendo, ty tomu nerozumíš a je vidět že nejsi pravověrný šotouš ultras :)
Třeba na dráze, u vybraných kusů lokomotiv zvaných brejlovec, co mají bleskový natěr, lze očkávat výkon až o 30% vyšší :D
Je zajímavé že tramvajovým ultras žlutý pruh vadí, vždyť i ten má docela určitě vliv na jízdní vlastnosti tramvaje...
Asi tak... Navíc je otázka času, kdy se na 15T objeví první CVR...

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od modroko » 19.8.2015 9:31

Já si stejnak myslím že kdyby se nainstaloval volant tak by se rychlost tramvaje zvýšila né o 30% ale klidně i o 50%, představte si, že bys prostě to blbě zaparkováné auto mohl vzít okolo a pokračovat dál :D :D :D :twisted:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petrpes » 19.8.2015 8:15

Jendo, ty tomu nerozumíš a je vidět že nejsi pravověrný šotouš ultras :)
Třeba na dráze, u vybraných kusů lokomotiv zvaných brejlovec, co mají bleskový natěr, lze očkávat výkon až o 30% vyšší :D
Je zajímavé že tramvajovým ultras žlutý pruh vadí, vždyť i ten má docela určitě vliv na jízdní vlastnosti tramvaje...

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Jenda1989 » 18.8.2015 22:58

Pánové možná že mně ukamenujete, ale řešíte tu zde věci, které jsou tak trochu malicherné.!!!

Je úplně jedno jestli 15T bude mít takovou či onakou barvu, jestli se bude smát či mračit atd.

Co však není jedno je zdali bude mít bezporuchové dveře, nebude se při jízdě přes křižovatky třást a vydávat drnčivé zvuky, bude mít celkově tichý chod, jednou provždy už vyřešené sezení v interiéru, budou vyřešeny jednou provždy podvozky a jako bonus bych pak v těch vozech rád viděl i tu malou ledničku či infopanely jako třeba na nových tramvajích v Drážďanech, kde se vedle informací o tom na jaké zastávce se zrovna nalézáte ukazují i jiné dopravní informace či reklamy.

Možná, že jsem na něco zapomněl, ale to není podstatné, důležité je, aby tyto nové vozy sloužily jak ke spokojenosti cestujících tak ke spokojenosti pracovníků dopravního podniku.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od martin8211 » 18.8.2015 21:55

Kterej ***** to zas poslal do Metra? Nátěr PID je jen čistá fikce, navíc, 9327 je v Praze už od minulého pondělí.

Karel_IV
Uživatel
Příspěvky: 42
Registrován: 04.11.2006 9:45
Bydliště: kus od metra v polích

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karel_IV » 18.8.2015 21:52

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Gregory
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 14.9.2010 21:03

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Gregory » 18.8.2015 21:28

Pepa píše:Lednička je fakt to poslední co bych do tramvaje chtěl... Dokážete si představit jak bude za pár měsíců vypadat? Bohužel někteří kolegové jsou :prase :!: :roll:
A co to rádio? to bys také nechtěl?

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od petr91 » 16.8.2015 17:20

15T4, jak by vypadala v PID nátěru. Autor originální fotografie: Lukáš Gutkais, Metro.cz
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 14.8.2015 8:20

Třeba v rámci nějaké VP/PO se budou staré upravovat do verze nových :twisted:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 14.8.2015 0:13

Dorazila nová tramvaj
Podle dřívějších informací bude pražskými ulicemi zpočátku jezdit 125 takto upravených vozů. Dopravní podnik potom plánuje v rámci modernizace provozu každoročně nakoupit dalších 32 vozů.
Inu 250 ks je pro novináře asi málo :lol:

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od JANEK L. » 13.8.2015 16:02

Přátelé, mohl by někdo poradit, jaká ev.č. mají vozy 15T0, 15T1, 15T2 a 15T3? Praha má 9201-9325 a Riga má 57016-57201 a 58011-58066. Díky

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 12.8.2015 16:41

kruťák píše:Mě zajímá, kde to na čele má (má-li) evidenční číslo :)
tramvaj je polepena fólií z důvodu utajení do doby slavnostních mecheche

Odpovědět