Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3953
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 31.1.2016 9:33

MM-Mikulovsky píše:což je i automatické mazání oblouků TT
Přiznám se, že nevím, na jaký typ tramvaje má být výhledově mazání oblouků namontováno, ale řekl bych, že automatické mazání by se dalo řešit mnohem jednodušeji než s EMOU a zkušebně instalovat i na dnešní mazačku: Stačí na první podvozek instalovat zařízení detekující natočení podvozku. Z intenzity a času trvání natočení 1. podvozku (a rychlosti tramvaje) se vypočítají pokyny pro činnost mazacího zařízení na druhém podvozku. :wink: Aby měli vývojáři co vyvíjet. 8-)

Případně by mohla detekce natočení podvozků 15T pomáhat EMĚ zpřesnit svou polohu. Např. : když poslední podvozek nahlásí přímou polohu, EMA vypne omezení, a ne jako když EMA drží omezenou rychlost ještě 20 metrů za obloukem, jak to bylo doteď. :twisted: :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.1.2016 8:55

DavidD píše:.............Systém EMA není založen na systému GPS ani Galielo a nikdy nebude..Na systému jsou v současné době zapracovávány postřehy řidičů a připravuje se na možnost automatického mazání kolejí..
Vím, že měl "záchytné body podél TT", ale pokud ("pochopil, že") nějaký čas s nimi ztratil kontakt, tak "přepadal do záložního módu GPS", který (PRO ZNÁMOU NEPŘESNOST) SICE JIŽ NEOMEZOVAL RYCHLOST PODLE "MÍSTNÍCH" (viz specifikace v mém předešlém příspěvku) OR NA TT, ALE "JEN" (ČASTO CHYBNĚ) VYHLAŠOVAL ZASTÁVKY :!:

Z:arrow: s GPS byl propojen určitě, a jsem přesvědčen, že tu bylo někým v minulosti uvedeno, že s ním "aktivně pracuje" i při detekci "pomocných bodů podél TT", ale nemohu ověřit, že to není pravda.

Z doposud mne známé funkčnosti systému EMA doufám, že MAXIMÁLNĚ ZŮSTANE U ČEHOKOLIV PŘÍMO NEOVLIVŇUJÍCÍHO JÍZDU/ŘÍZENÍ, což je i automatické mazání oblouků TT,
jen si nejsem vůbec jist, že bude dost účinné.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1614
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 30.1.2016 20:17

MM-Mikulovsky píše:Já jsem pochopil, že snad konečně odpovědní uznali, že systém GPS (jeho dostupná civilní verze) fungující s určitou nepřesností je nevhodný pro řízení (= nedovolení řidiči vyšší rychlosti) dodržení OR, které se dají nazvat místní (do těch řadím nejen míjení zastávkového označníku při povoleném průjezdu zastávek, ale i všechny OR vymezené délkou vlaku/všemi = např. jízdě přes kolejové konstrukce jako jsou výhybky a křížení apod.).

Ovšem pořád si osobně myslím, že technologie na způsob tzv. Elektronické MApy by při nastavení
- nikoliv jako dosavadního nejnadřazenějšího omezovače rychlosti = nejen nad "pevným" (žel v Praze u 14T a 15T tomu tak není doslova - mění se v tzv. sklonový, který je také nepřesný, a to pro špatný způsob detekce nikoliv ze sklonu, ale tlaků/zatížení) omezovačem vozu, ale i nad individuálně nastaveným omezením rychlosti řidičem.
- mezi pevným vozovým omezovačem a individuálním nastavením omezené rychlosti řidičem BY MOHLA BÝT DOBRÝM POMOCNÍKEM/ZAJIŠTĚNÍM DODRŽENÍ OMEZENÉ RYCHLOSTI V ROZSÁHLEJŠÍCH OBLASTECH/ZÓNÁCH = pevný vozový omezovač rychlosti by byl nastaven na 60km/h pro jízdu na samostatných tělesech (při změně legislativy i více - vždyť na nich tramvaje i někde v Polsku jezdí alespoň 70km/h) a EMA by omezila max. rychlost při vjezdu do oblasti/zóny TT vedených po PK.
Navíc si dovedu představit, že pokud v některé oblasti/zóně se liší povolená max. rychlost podle času (denní doby), tak by EMA mohla dokázat reagovat i na tuto skutečnost = např. řidičům TRAM v Praze by pomohla dodržet tzv. noční zóny (většinou 40km/h), ale POŘÁD BY ŘIDIČŮM NECHALA DOSTATEČNÝ PROSTOR PRO INDIVIDUÁLNÍ ŘÍZENÍ TRAMVAJE s ohledem na aktuální provozní situaci MEZI INDIVIDUÁLNĚ SE POHYBUJÍCÍMI CHODCI A VOZIDLY TZV. IAD :!:
Jen si ještě pokládám otázku, není-li i (k právě mnou uvedené) užší činnosti systému tzv. EMA lepší použít systém detekce polohy GALILEO, který by měl být přesnější minimálně než dostupná civilní (=nevojenská) verze GPS :?:
Systém EMA není založen na systému GPS ani Galielo a nikdy nebude..Na systému jsou v současné době zapracovávány postřehy řidičů a připravuje se na možnost automatického mazání kolejí..

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.1.2016 13:50

Já jsem pochopil, že snad konečně odpovědní uznali, že systém GPS (jeho dostupná civilní verze) fungující s určitou nepřesností je nevhodný pro řízení (= nedovolení řidiči vyšší rychlosti) dodržení OR, které se dají nazvat místní (do těch řadím nejen míjení zastávkového označníku při povoleném průjezdu zastávek, ale i všechny OR vymezené délkou vlaku/všemi = např. jízdě přes kolejové konstrukce jako jsou výhybky a křížení apod.).

Ovšem pořád si osobně myslím, že technologie na způsob tzv. Elektronické MApy by při nastavení
- nikoliv jako dosavadního nejnadřazenějšího omezovače rychlosti = nejen nad "pevným" (žel v Praze u 14T a 15T tomu tak není doslova - mění se v tzv. sklonový, který je také nepřesný, a to pro špatný způsob detekce nikoliv ze sklonu, ale tlaků/zatížení) omezovačem vozu, ale i nad individuálně nastaveným omezením rychlosti řidičem.
- mezi pevným vozovým omezovačem a individuálním nastavením omezené rychlosti řidičem BY MOHLA BÝT DOBRÝM POMOCNÍKEM/ZAJIŠTĚNÍM DODRŽENÍ OMEZENÉ RYCHLOSTI V ROZSÁHLEJŠÍCH OBLASTECH/ZÓNÁCH = pevný vozový omezovač rychlosti by byl nastaven na 60km/h pro jízdu na samostatných tělesech (při změně legislativy i více - vždyť na nich tramvaje i někde v Polsku jezdí alespoň 70km/h) a EMA by omezila max. rychlost při vjezdu do oblasti/zóny TT vedených po PK.
Navíc si dovedu představit, že pokud v některé oblasti/zóně se liší povolená max. rychlost podle času (denní doby), tak by EMA mohla dokázat reagovat i na tuto skutečnost = např. řidičům TRAM v Praze by pomohla dodržet tzv. noční zóny (většinou 40km/h), ale POŘÁD BY ŘIDIČŮM NECHALA DOSTATEČNÝ PROSTOR PRO INDIVIDUÁLNÍ ŘÍZENÍ TRAMVAJE s ohledem na aktuální provozní situaci MEZI INDIVIDUÁLNĚ SE POHYBUJÍCÍMI CHODCI A VOZIDLY TZV. IAD :!:
Jen si ještě pokládám otázku, není-li i (k právě mnou uvedené) užší činnosti systému tzv. EMA lepší použít systém detekce polohy GALILEO, který by měl být přesnější minimálně než dostupná civilní (=nevojenská) verze GPS :?:

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 7001 » 29.1.2016 23:17

EMA je na tomto voze vypnutá. Důvody neznám ale doufám že se na tu volovinu vykvákli.

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od modroko » 29.1.2016 22:59

Nevíte někdo jak je to se systémem EMA? Dneska jezdila 9288 na 3 a nedávno jsem ji viděl na 17, to to zkoušej i na jinejch linkách nebo se na to vykvákli a zatím EMA nejede?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2420
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 25.1.2016 3:45

von Špilberk píše:http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-blesk ... ipani.html
„Zvuky vznikly s nejvyšší pravděpodobností kvůli zanesení kamenného či pískového posypu do prostoru kluzných desek přechodů mezi jednotlivými články vozu 15T,“
No tak s timto bych si nezahrával. (-X

#exorcistadokazde15T
:devilsmokin

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3953
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 24.1.2016 10:04

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-blesk ... ipani.html
„Zvuky vznikly s nejvyšší pravděpodobností kvůli zanesení kamenného či pískového posypu do prostoru kluzných desek přechodů mezi jednotlivými články vozu 15T,“

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1614
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 10.1.2016 17:42

Petr píše:
MM-Mikulovsky píše:DavidD: Musím s tebou 100% souhlasit - zejména po zhlédnutí webu výrobce, kde je tzv. ForCity Alfa - Praha (původní) /Riga - jíž se faselift té pražské podobá (tvarově - zejména světly) víc než původní pražské!
Musíte umět rozlišovat obchodní a výrobní názvy. Škodovka začala užívat pro veřejnost obchodní jména. Tramvaje jsou tedy zahrnuty do jednotné skupiny ForCity a doplněné o označení "alfa", "plus" atp. Podobně jako se jednotlivé série vozů Astra (následně kvůli neshodě s firmou Inekon přejmenované na Anitry) označuji výrobně jako 03Tx, kdy například v Brně se používá rozsah 03T5 - 03T7, podle výrobní série. Tak opravdu pražské vozy 15T mají v sérii od ev.č.9326 výrobní označení 15T4. Přišlo mi mnohem jednodušší označit tyto upravené vozy číselným přídomkem výrobní série, když už od počátku používáme u původních patnáctek jen označení 15T, než to najednou "hrotit" slovním pojmenováním, které nikde jinde v přehledových tabulkách nepoužíváme.
Nepovedlo se nikde prokázat název 15T4 a to jak obchodně, tak ani výrobní název. Pro Prahu existují dvě série a to dělí vozidla do 9242 série 1 a od 9262 série 2. V rozmezí 9243 až 9261 jsou série zpřeházené.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 10.1.2016 13:08

Ať si tomu říká kdo chce jak chce, ale dle zjištěných informací měl 15T+nějaké číslo označení 4 článek pro RIGU, jelikož to bylo ještě před alfou. Takže, v této souvislosti by to byl projekt pro jiný DP. A S S těmi 4 sériemi pro prahu to taky nevychází, bo 2010 - 1, 2011 - 2, 2012 - 3, 2013 - 4, 2014 - 5, 2015 - 6 série.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1962
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petr » 10.1.2016 12:33

MM-Mikulovsky píše:DavidD: Musím s tebou 100% souhlasit - zejména po zhlédnutí webu výrobce, kde je tzv. ForCity Alfa - Praha (původní) /Riga - jíž se faselift té pražské podobá (tvarově - zejména světly) víc než původní pražské!
Musíte umět rozlišovat obchodní a výrobní názvy. Škodovka začala užívat pro veřejnost obchodní jména. Tramvaje jsou tedy zahrnuty do jednotné skupiny ForCity a doplněné o označení "alfa", "plus" atp. Podobně jako se jednotlivé série vozů Astra (následně kvůli neshodě s firmou Inekon přejmenované na Anitry) označuji výrobně jako 03Tx, kdy například v Brně se používá rozsah 03T5 - 03T7, podle výrobní série. Tak opravdu pražské vozy 15T mají v sérii od ev.č.9326 výrobní označení 15T4. Přišlo mi mnohem jednodušší označit tyto upravené vozy číselným přídomkem výrobní série, když už od počátku používáme u původních patnáctek jen označení 15T, než to najednou "hrotit" slovním pojmenováním, které nikde jinde v přehledových tabulkách nepoužíváme.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.1.2016 11:10

DavidD: Musím s tebou 100% souhlasit - zejména po zhlédnutí webu výrobce, kde je tzv. ForCity Alfa - Praha (původní) /Riga - jíž se faselift té pražské podobá (tvarově - zejména světly) víc než původní pražské!

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1614
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 09.1.2016 21:10

Petr píše:
fricoolinek2 píše:http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. ... vozy_motol

Překvapeně koukám, že modernizované ForCity jsou vedeny jako samostatný typ 15T4, čli se nabízí otázka - Budou mít i zde svou samostatnou kapitolu? :wink: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006040804
Odpověď ano, budou
Rád bych podotknul, že se nepovedlo nikde dopátrat označení vozidel od 9326 jako typ 15T4. Oficiálním značením je "Škoda 15T Forcity" a pro rozlišení od prvních dodávek se uvádí mimo oficiální dokumenty přívlastek "Facelift". Výjímečně lze vidět ozvačení "Škoda 15T Forcity klimatizovaná", ale o označení 15T4 vážně netusím..

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1962
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petr » 09.1.2016 19:17

fricoolinek2 píše:http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. ... vozy_motol

Překvapeně koukám, že modernizované ForCity jsou vedeny jako samostatný typ 15T4, čli se nabízí otázka - Budou mít i zde svou samostatnou kapitolu? :wink: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006040804
Odpověď ano, budou

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2420
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 09.1.2016 14:22

http://www.prazsketramvaje.cz/showpage. ... vozy_motol

Překvapeně koukám, že modernizované ForCity jsou vedeny jako samostatný typ 15T4, čli se nabízí otázka - Budou mít i zde svou samostatnou kapitolu? :wink: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006040804

Odpovědět