Hlavně tam dřepí i když tam jsou třeba tři kočárky. Nezřídka tam musím zajít a říct jim, aby milostivě vstali.9001 píše:Kéž by se takhle daly pryč i sedačky z NP busů... Není nic horšího, než v plném voze důchodce bojující za to si sednout na tuhle sedačku...
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Kéž by se takhle daly pryč i sedačky z NP busů... Není nic horšího, než v plném voze důchodce bojující za to si sednout na tuhle sedačku...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Na Pankráci se množí vozy 15T, které mají ve druhém článku odstraněné sklápěcí sedačky. Druhý článek našich 15T tak svým uspořádáním odpovídá nejnovějším vozům 15T-facelift. Doufám, že jde o trvalý stav.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Přiznám se, že nevím, na jaký typ tramvaje má být výhledově mazání oblouků namontováno, ale řekl bych, že automatické mazání by se dalo řešit mnohem jednodušeji než s EMOU a zkušebně instalovat i na dnešní mazačku: Stačí na první podvozek instalovat zařízení detekující natočení podvozku. Z intenzity a času trvání natočení 1. podvozku (a rychlosti tramvaje) se vypočítají pokyny pro činnost mazacího zařízení na druhém podvozku. Aby měli vývojáři co vyvíjet.MM-Mikulovsky píše:což je i automatické mazání oblouků TT
Případně by mohla detekce natočení podvozků 15T pomáhat EMĚ zpřesnit svou polohu. Např. : když poslední podvozek nahlásí přímou polohu, EMA vypne omezení, a ne jako když EMA drží omezenou rychlost ještě 20 metrů za obloukem, jak to bylo doteď.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Vím, že měl "záchytné body podél TT", ale pokud ("pochopil, že") nějaký čas s nimi ztratil kontakt, tak "přepadal do záložního módu GPS", který (PRO ZNÁMOU NEPŘESNOST) SICE JIŽ NEOMEZOVAL RYCHLOST PODLE "MÍSTNÍCH" (viz specifikace v mém předešlém příspěvku) OR NA TT, ALE "JEN" (ČASTO CHYBNĚ) VYHLAŠOVAL ZASTÁVKYDavidD píše:.............Systém EMA není založen na systému GPS ani Galielo a nikdy nebude..Na systému jsou v současné době zapracovávány postřehy řidičů a připravuje se na možnost automatického mazání kolejí..
s GPS byl propojen určitě, a jsem přesvědčen, že tu bylo někým v minulosti uvedeno, že s ním "aktivně pracuje" i při detekci "pomocných bodů podél TT", ale nemohu ověřit, že to není pravda.
Z doposud mne známé funkčnosti systému EMA doufám, že MAXIMÁLNĚ ZŮSTANE U ČEHOKOLIV PŘÍMO NEOVLIVŇUJÍCÍHO JÍZDU/ŘÍZENÍ, což je i automatické mazání oblouků TT, jen si nejsem vůbec jist, že bude dost účinné.
Re: Škoda 15T ForCity
Systém EMA není založen na systému GPS ani Galielo a nikdy nebude..Na systému jsou v současné době zapracovávány postřehy řidičů a připravuje se na možnost automatického mazání kolejí..MM-Mikulovsky píše:Já jsem pochopil, že snad konečně odpovědní uznali, že systém GPS (jeho dostupná civilní verze) fungující s určitou nepřesností je nevhodný pro řízení (= nedovolení řidiči vyšší rychlosti) dodržení OR, které se dají nazvat místní (do těch řadím nejen míjení zastávkového označníku při povoleném průjezdu zastávek, ale i všechny OR vymezené délkou vlaku/všemi = např. jízdě přes kolejové konstrukce jako jsou výhybky a křížení apod.).
Ovšem pořád si osobně myslím, že technologie na způsob tzv. Elektronické MApy by při nastavení
- nikoliv jako dosavadního nejnadřazenějšího omezovače rychlosti = nejen nad "pevným" (žel v Praze u 14T a 15T tomu tak není doslova - mění se v tzv. sklonový, který je také nepřesný, a to pro špatný způsob detekce nikoliv ze sklonu, ale tlaků/zatížení) omezovačem vozu, ale i nad individuálně nastaveným omezením rychlosti řidičem.
- mezi pevným vozovým omezovačem a individuálním nastavením omezené rychlosti řidičem BY MOHLA BÝT DOBRÝM POMOCNÍKEM/ZAJIŠTĚNÍM DODRŽENÍ OMEZENÉ RYCHLOSTI V ROZSÁHLEJŠÍCH OBLASTECH/ZÓNÁCH = pevný vozový omezovač rychlosti by byl nastaven na 60km/h pro jízdu na samostatných tělesech (při změně legislativy i více - vždyť na nich tramvaje i někde v Polsku jezdí alespoň 70km/h) a EMA by omezila max. rychlost při vjezdu do oblasti/zóny TT vedených po PK.
Navíc si dovedu představit, že pokud v některé oblasti/zóně se liší povolená max. rychlost podle času (denní doby), tak by EMA mohla dokázat reagovat i na tuto skutečnost = např. řidičům TRAM v Praze by pomohla dodržet tzv. noční zóny (většinou 40km/h), ale POŘÁD BY ŘIDIČŮM NECHALA DOSTATEČNÝ PROSTOR PRO INDIVIDUÁLNÍ ŘÍZENÍ TRAMVAJE s ohledem na aktuální provozní situaci MEZI INDIVIDUÁLNĚ SE POHYBUJÍCÍMI CHODCI A VOZIDLY TZV. IAD
Jen si ještě pokládám otázku, není-li i (k právě mnou uvedené) užší činnosti systému tzv. EMA lepší použít systém detekce polohy GALILEO, který by měl být přesnější minimálně než dostupná civilní (=nevojenská) verze GPS
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Já jsem pochopil, že snad konečně odpovědní uznali, že systém GPS (jeho dostupná civilní verze) fungující s určitou nepřesností je nevhodný pro řízení (= nedovolení řidiči vyšší rychlosti) dodržení OR, které se dají nazvat místní (do těch řadím nejen míjení zastávkového označníku při povoleném průjezdu zastávek, ale i všechny OR vymezené délkou vlaku/všemi = např. jízdě přes kolejové konstrukce jako jsou výhybky a křížení apod.).
Ovšem pořád si osobně myslím, že technologie na způsob tzv. Elektronické MApy by při nastavení
- nikoliv jako dosavadního nejnadřazenějšího omezovače rychlosti = nejen nad "pevným" (žel v Praze u 14T a 15T tomu tak není doslova - mění se v tzv. sklonový, který je také nepřesný, a to pro špatný způsob detekce nikoliv ze sklonu, ale tlaků/zatížení) omezovačem vozu, ale i nad individuálně nastaveným omezením rychlosti řidičem.
- mezi pevným vozovým omezovačem a individuálním nastavením omezené rychlosti řidičem BY MOHLA BÝT DOBRÝM POMOCNÍKEM/ZAJIŠTĚNÍM DODRŽENÍ OMEZENÉ RYCHLOSTI V ROZSÁHLEJŠÍCH OBLASTECH/ZÓNÁCH = pevný vozový omezovač rychlosti by byl nastaven na 60km/h pro jízdu na samostatných tělesech (při změně legislativy i více - vždyť na nich tramvaje i někde v Polsku jezdí alespoň 70km/h) a EMA by omezila max. rychlost při vjezdu do oblasti/zóny TT vedených po PK.
Navíc si dovedu představit, že pokud v některé oblasti/zóně se liší povolená max. rychlost podle času (denní doby), tak by EMA mohla dokázat reagovat i na tuto skutečnost = např. řidičům TRAM v Praze by pomohla dodržet tzv. noční zóny (většinou 40km/h), ale POŘÁD BY ŘIDIČŮM NECHALA DOSTATEČNÝ PROSTOR PRO INDIVIDUÁLNÍ ŘÍZENÍ TRAMVAJE s ohledem na aktuální provozní situaci MEZI INDIVIDUÁLNĚ SE POHYBUJÍCÍMI CHODCI A VOZIDLY TZV. IAD
Jen si ještě pokládám otázku, není-li i (k právě mnou uvedené) užší činnosti systému tzv. EMA lepší použít systém detekce polohy GALILEO, který by měl být přesnější minimálně než dostupná civilní (=nevojenská) verze GPS
Ovšem pořád si osobně myslím, že technologie na způsob tzv. Elektronické MApy by při nastavení
- nikoliv jako dosavadního nejnadřazenějšího omezovače rychlosti = nejen nad "pevným" (žel v Praze u 14T a 15T tomu tak není doslova - mění se v tzv. sklonový, který je také nepřesný, a to pro špatný způsob detekce nikoliv ze sklonu, ale tlaků/zatížení) omezovačem vozu, ale i nad individuálně nastaveným omezením rychlosti řidičem.
- mezi pevným vozovým omezovačem a individuálním nastavením omezené rychlosti řidičem BY MOHLA BÝT DOBRÝM POMOCNÍKEM/ZAJIŠTĚNÍM DODRŽENÍ OMEZENÉ RYCHLOSTI V ROZSÁHLEJŠÍCH OBLASTECH/ZÓNÁCH = pevný vozový omezovač rychlosti by byl nastaven na 60km/h pro jízdu na samostatných tělesech (při změně legislativy i více - vždyť na nich tramvaje i někde v Polsku jezdí alespoň 70km/h) a EMA by omezila max. rychlost při vjezdu do oblasti/zóny TT vedených po PK.
Navíc si dovedu představit, že pokud v některé oblasti/zóně se liší povolená max. rychlost podle času (denní doby), tak by EMA mohla dokázat reagovat i na tuto skutečnost = např. řidičům TRAM v Praze by pomohla dodržet tzv. noční zóny (většinou 40km/h), ale POŘÁD BY ŘIDIČŮM NECHALA DOSTATEČNÝ PROSTOR PRO INDIVIDUÁLNÍ ŘÍZENÍ TRAMVAJE s ohledem na aktuální provozní situaci MEZI INDIVIDUÁLNĚ SE POHYBUJÍCÍMI CHODCI A VOZIDLY TZV. IAD
Jen si ještě pokládám otázku, není-li i (k právě mnou uvedené) užší činnosti systému tzv. EMA lepší použít systém detekce polohy GALILEO, který by měl být přesnější minimálně než dostupná civilní (=nevojenská) verze GPS
- 7001
- Uživatel
- Příspěvky: 204
- Registrován: 30.8.2004 8:31
- Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...
Re: Škoda 15T ForCity
EMA je na tomto voze vypnutá. Důvody neznám ale doufám že se na tu volovinu vykvákli.
Re: Škoda 15T ForCity
Nevíte někdo jak je to se systémem EMA? Dneska jezdila 9288 na 3 a nedávno jsem ji viděl na 17, to to zkoušej i na jinejch linkách nebo se na to vykvákli a zatím EMA nejede?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
No tak s timto bych si nezahrával.von Špilberk píše:http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-blesk ... ipani.html„Zvuky vznikly s nejvyšší pravděpodobností kvůli zanesení kamenného či pískového posypu do prostoru kluzných desek přechodů mezi jednotlivými články vozu 15T,“
#exorcistadokazde15T
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-blesk ... ipani.html
„Zvuky vznikly s nejvyšší pravděpodobností kvůli zanesení kamenného či pískového posypu do prostoru kluzných desek přechodů mezi jednotlivými články vozu 15T,“
Re: Škoda 15T ForCity
Nepovedlo se nikde prokázat název 15T4 a to jak obchodně, tak ani výrobní název. Pro Prahu existují dvě série a to dělí vozidla do 9242 série 1 a od 9262 série 2. V rozmezí 9243 až 9261 jsou série zpřeházené.Petr píše:Musíte umět rozlišovat obchodní a výrobní názvy. Škodovka začala užívat pro veřejnost obchodní jména. Tramvaje jsou tedy zahrnuty do jednotné skupiny ForCity a doplněné o označení "alfa", "plus" atp. Podobně jako se jednotlivé série vozů Astra (následně kvůli neshodě s firmou Inekon přejmenované na Anitry) označuji výrobně jako 03Tx, kdy například v Brně se používá rozsah 03T5 - 03T7, podle výrobní série. Tak opravdu pražské vozy 15T mají v sérii od ev.č.9326 výrobní označení 15T4. Přišlo mi mnohem jednodušší označit tyto upravené vozy číselným přídomkem výrobní série, když už od počátku používáme u původních patnáctek jen označení 15T, než to najednou "hrotit" slovním pojmenováním, které nikde jinde v přehledových tabulkách nepoužíváme.MM-Mikulovsky píše:DavidD: Musím s tebou 100% souhlasit - zejména po zhlédnutí webu výrobce, kde je tzv. ForCity Alfa - Praha (původní) /Riga - jíž se faselift té pražské podobá (tvarově - zejména světly) víc než původní pražské!
Re: Škoda 15T ForCity
Ať si tomu říká kdo chce jak chce, ale dle zjištěných informací měl 15T+nějaké číslo označení 4 článek pro RIGU, jelikož to bylo ještě před alfou. Takže, v této souvislosti by to byl projekt pro jiný DP. A S S těmi 4 sériemi pro prahu to taky nevychází, bo 2010 - 1, 2011 - 2, 2012 - 3, 2013 - 4, 2014 - 5, 2015 - 6 série.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Musíte umět rozlišovat obchodní a výrobní názvy. Škodovka začala užívat pro veřejnost obchodní jména. Tramvaje jsou tedy zahrnuty do jednotné skupiny ForCity a doplněné o označení "alfa", "plus" atp. Podobně jako se jednotlivé série vozů Astra (následně kvůli neshodě s firmou Inekon přejmenované na Anitry) označuji výrobně jako 03Tx, kdy například v Brně se používá rozsah 03T5 - 03T7, podle výrobní série. Tak opravdu pražské vozy 15T mají v sérii od ev.č.9326 výrobní označení 15T4. Přišlo mi mnohem jednodušší označit tyto upravené vozy číselným přídomkem výrobní série, když už od počátku používáme u původních patnáctek jen označení 15T, než to najednou "hrotit" slovním pojmenováním, které nikde jinde v přehledových tabulkách nepoužíváme.MM-Mikulovsky píše:DavidD: Musím s tebou 100% souhlasit - zejména po zhlédnutí webu výrobce, kde je tzv. ForCity Alfa - Praha (původní) /Riga - jíž se faselift té pražské podobá (tvarově - zejména světly) víc než původní pražské!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
DavidD: Musím s tebou 100% souhlasit - zejména po zhlédnutí webu výrobce, kde je tzv. ForCity Alfa - Praha (původní) /Riga - jíž se faselift té pražské podobá (tvarově - zejména světly) víc než původní pražské!