Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od koci » 11.3.2016 16:30

Hlavně 29/30T mají oproti 15T normální dvojkolí.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.3.2016 10:21

thriller2 píše:Nevím, kde to najít. Ale jeho podvozky vypadají dost podobně jaKo krajní podvozky 15T.
POZOR, že podvozky vypadají ZVENČÍ podobně ani u vozů ŠT neznamená, že mají shodné usazení motorů - 15T má příčně osazené motory uchycené každý přímo ke kolu, ale některé její kolegyně/"sestry-nedvojčata" (snad např. bratislavské 29T a 30T) mají motory usazené také po stranách kol, ale podélně a pomocí nějakých "převodů" pohánějící hned obě 2 kola podvozku za sebou :!:
Z:arrow: Logicky předpokládám, že ty "převody" mezi motorem a koly dokáží tlumit přenos vibrací kola způsobované např. jeho nerovnoměrností.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 11.3.2016 7:20

Nevím, kde to najít. Ale jeho podvozky vypadají dost podobně jao krajní podvozky 15T.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 10.3.2016 21:36

thriller2 píše:
MM-Mikulovsky píše:(..) tak na letošním školení padlo, že jeden cyklus "životnosti" obručí kol TRAM u DPP, který obsahuje 2 (či 3) soustružení a výměnu stojí u 15T cca 1,25milionu Kč (prý protože kvůli neexistující ose musí mít kola vedle sebe takřka nulovou váhovou odchylku)
Není to nějaká blbost? Tady v Bochumi taky mají beznápravové tramvaje a depáci s tím problémy nemají. Dokonce je práce s Variobahnem pro ně prý jednodušší než u starších Duewagů.
A je někde posaný koncept variobahnu podvozků?

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 10.3.2016 21:17

MM-Mikulovsky píše:(..) tak na letošním školení padlo, že jeden cyklus "životnosti" obručí kol TRAM u DPP, který obsahuje 2 (či 3) soustružení a výměnu stojí u 15T cca 1,25milionu Kč (prý protože kvůli neexistující ose musí mít kola vedle sebe takřka nulovou váhovou odchylku)
Není to nějaká blbost? Tady v Bochumi taky mají beznápravové tramvaje a depáci s tím problémy nemají. Dokonce je práce s Variobahnem pro ně prý jednodušší než u starších Duewagů.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 01.3.2016 9:44

A 230 stojí na ústředním vrakovišti na povrchovce u vrátnice vedle T6 :prase

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od ZXS91 » 01.3.2016 9:19

von Špilberk píše:... Mimochodem: neví někdo, jak na tom jsou 9291 a 9293 (Klárov, prosinec 2015) :?:
Stojí na 25. ve Vokovicích, na první pohled vypadají, že se na ně ani nešáhlo. Ale blíž jsem to nezkoumal

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 01.3.2016 8:51

9001: No určitě, vždyť pro 9236 se musely vyrobit i nové články (někdo říká, že jeden, někdo že dva). Já chtěl jen připomenout ty časy. 9235 (policie, Olšanská) stála přes rok.
Mimochodem: neví někdo, jak na tom jsou 9291 a 9293 (Klárov, prosinec 2015) :?:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 01.3.2016 8:20

von Špilberk : A není spíš možná, že náraz do SORu nebyl tak vážný jako do tramvaje na Kavalírce?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 01.3.2016 6:40

Tak máme aspoň nějaký časový údaj a budeme srovnávat s třemi 15T po železárnách (Braník a Podolí). 9236 po Kavalírce stála 2 a půl roku. :-k

K výjezdu 9211 ( =D> ) přidávám jedno historické foto této nešťastné tramvaje.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 29.2.2016 21:02

Zajímavé...mám pocit, že šumělo něco o hnutém rámu... Tak je to asi dostatečně tuhé =D>

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od ZXS91 » 29.2.2016 20:19

Na 18/403 dneska drtič Soru 9211, po skoro roce je opět v provozu

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MKzB » 23.2.2016 21:01

9200 už neexistuje. Byla ve škodovce rozebrána. Použitelné díly byly použity pro sériové vozy, zbytek uskladněn nebo zlikvidován.

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Marek Kubík » 23.2.2016 19:03

fricoolinek2 píše:BTW: Co je nyní s 9200?
http://seznam-autobusu.cz/vuz/37910

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.2.2016 18:44

BTW: Co je nyní s 9200?

Odpovědět