Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.5.2016 12:28

kruťák píše:....
MM-M: On fix nemusí být jen černý ;-)
ale ve faseliftové 14T je použita tato jeho barva, (asi) aby sedáky v salónu barevně "ladily" s vnější stříbrno(šedo) červeně černou barvou TRAM

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 01.5.2016 23:56

Po abnormálně kluzkém dřevu je to zase druhý extrém - superadhezní guma :-D

MM-M: On fix nemusí být jen černý ;-)

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Jakub » 01.5.2016 23:30

martin8211 píše:BTW, ty sedačky ve 14T jsou opravdu s koženkou? Já myslel, že to je černá plastová výplň.
Koženka to rozhodně není. Asi nejvíc to připomíná nějakou gumu. Je to trochu měkčené a hlavně po tom člověk nesklouzne.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 01.5.2016 23:09

mart337 píše: A ono to nemusí být jenom ploška, ale třeba na trati na kolo nalepený nějaký kousek asfaltu, či nějaký jiný binec a to pak vesele klape dokud se to zase neodlepí.
Navíc má takovej dojem, že 15T je k nalepení bordelu na kola mnohem náchylnější než cokoli ostatního. A taky to tam "líp" drží a dýl trvá, než to odpadne. Mimochodem onoho "bordelu" po městě je opravdu neskutečná fůra (navíc tím, jak bobtnají místa, kde jezdí pokolejích i busy, tak si to tam "dobrovolně" taháme sami čím dál víc), stačí přejet nějakej přejezd a už to mlátí. Jenže třeba taková T3, pokud se to vůbec nalepí, si většinou tak 3x bouchne a je to dole, zatímco 15T v klidu mlátí ještě 5 zastávek.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od martin8211 » 01.5.2016 22:54

V autobusech koženky jsou a nějaké poškrábání se nekoná.
BTW, ty sedačky ve 14T jsou opravdu s koženkou? Já myslel, že to je černá plastová výplň.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.5.2016 22:17

mart337 píše:..... Takže snad nové plastové sedačky jsou lépe tvarované a hlavně snad budou i odolnější proti rýpání. Co se týká kreslení fixy, to je asi neřešitelný problém, některé jdou ještě vyčistit, ale některé zrovna moc ne.
tak nejnovější jsou ve faseliftové14T - plastové s černou koženkou = omezení viditelnosti počmárání fixem, ale pravděpodobně snadnější "poškrábání" (resp. pořezání)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 01.5.2016 14:01

Už se to tady psalo. To rachocení přes křížení, a větší slyšitelnost jetí přes nerovnosti je dáno celkovou nízkopodlažností, kde je problém odizolovat dostatečně skříň vozu od podvozku. Co se týká ploch na kolech, to je opravdu bohužel hned. Stačí někde náhlá překážka na trati, nebo vlhká kolej a sklouzne to raz dva a je uděláno. Likvidace ploch je potom docela finančně náročná. A ono to nemusí být jenom ploška, ale třeba na trati na kolo nalepený nějaký kousek asfaltu, či nějaký jiný binec a to pak vesele klape dokud se to zase neodlepí. Jinak tyto plochy rachotí vesele i na ostatních typech tram, ale zase se to do vozu přenáší méně díky jednoduššímu odizolování skříně od podvozků. Zvenku je to slyšet úplně stejně.
Co se týká sedáků, staré sedáky v T3 jsou skoro nezničitelné (i když když se chce, tak se dá asi zničit všechno - třeba popsat nesmazatelnými fixy). Dle mého názoru nejsou ale nejvhodnější tvarově - moc nízká a zakloněná opěrná část na záda, takže když si do ní sedne delší člověk, tak má tendenci ujíždět po sedáku dopředu. Co se týká překližkových sedaček, tak ty mají dobrá vysoká opěradla, ale nemají vytvarovaný sedák, takže se tam vesele klouže i do stran v zatáčkách. Navíc jsou díky svému materiálu snadno poničitelné lidovou tvořivostí. Takže snad nové plastové sedačky jsou lépe tvarované a hlavně snad budou i odolnější proti rýpání. Co se týká kreslení fixy, to je asi neřešitelný problém, některé jdou ještě vyčistit, ale některé zrovna moc ne.

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 7001 » 01.5.2016 13:31

EMA a další 3,14čoviny jsou přednější než rachotící podvozky.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od pawel » 01.5.2016 13:19

tramvaj v takovem stavu by vubec nemela vyjet na trat. jezdim 15T denne a ramusi jich odhadem tak 1/6. pres krizeni je to styl pribornik na vsech. jinak fajn tramvaj, ale tohle je dost zoufaly. a u mnoha se ozyvaji v zatackach divna bouchani od nekterych podvozku. dpp by se mel snazit vsechny vady dusledne reklamovat driv, nez bude pozde.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 01.5.2016 12:39

Možná jenom sjetá plocha na kole po brždění, to je hned.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od pawel » 01.5.2016 12:35

vcera jsem jel nejakou 935x a rachotila jak tricetileta pred posledni PO. jak je mozne, ze DP odebira stroje, ktere maji po par dni na kolejich sjeta kola? hruza...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 26.4.2016 6:46

Při DOD ve Škodě to bylo prezentováno jako módní vlna... Akorát DP se ji chytnul trochu víc.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 26.4.2016 2:54

https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... 02/?type=3

Hm.... Že by fakt to přiblblý dřevo nebyl dobrej nápad? :twisted: :lol:

Lamináty v T3 vydržely obvykle celou kariéru nebo při PO došlo ke kompletní výměně? =P~

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petrpes » 22.4.2016 17:49

Taky, taky :D PIVO

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 22.4.2016 16:01

Nevím, můj názor je, že to je nevyhovujícím tvarem sedačky. Ten Tě vždycky svým spodním zakulacením nechá ujet dopředu a záda Ti rovně narozdíl od ostatních sedáků dobře nepodpírá.

Odpovědět