Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
9224 je ta nabořená, co už několik měsíců stojí za vratama ÚDu? To je pěkná vizitka
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ještě že to má dřevěný sedačky, do těch nebudou chcát vozovenský kočkyvon Špilberk píše:Stojí na 23. k. To je jedna z branické železárny a asi tam bude stát dlouho.Karosák píše:Ale co mi včera spadla čelist-ta 9224, to je šílený doupě.
Re: Škoda 15T ForCity
Před nějakými 4 lety si ČD si nechaly u jiné firmy zkušebně upravit chlazení na jednom ešusu a psalo se, že se budou upravovat všechny. Nějak to zamrzlo.Karosák píše:Na nějakejch ešusech se snad měnily ventilátory, ne? Vždyť si na tom i výrobce těch fofrníků se "sovími" lopatkami dělal referenci...
Prý v dodávkách 671 na Slovensko bylo použito méně hlučné řešení, ale do Česka se furt dodávalo to hlučné. Až teprv když ČD na základě onoho experimentu zjistily, že to jde i lépe a duply si, tak několik posledních ešusů dodali s inovací.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Stojí na 23. k. To je jedna z branické železárny a asi tam bude stát dlouho.Karosák píše:Ale co mi včera spadla čelist-ta 9224, to je šílený doupě.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Na nějakejch ešusech se snad měnily ventilátory, ne? Vždyť si na tom i výrobce těch fofrníků se "sovími" lopatkami dělal referenci...
Ale co mi včera spadla čelist-ta 9224, to je šílený doupě. To je na těžce dlouhodobém PÚ, kanibalizaci po nehodě, nebo co? Hnus, byl jsem zděšen :-S To je chlív jak kdysi v RT6...
Ale co mi včera spadla čelist-ta 9224, to je šílený doupě. To je na těžce dlouhodobém PÚ, kanibalizaci po nehodě, nebo co? Hnus, byl jsem zděšen :-S To je chlív jak kdysi v RT6...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
P_V píše:9001: Železářství je dáno různými detaily, které o sebe tlučou a drnčí. A nemusely by, kdyby byly upevněny lépe, vypodloženy, rozepřeny apod. .............
P_V píše:...... Ale hluk Škodovka moc vychytaný nemá, respektive na něj zcela prdí. Viz např. ešusy se strašlivě hlučnou klimatizací, která je ale v cajku, protože do překročení hygienické normy furt chybí ještě 1 dB. Přitom je vyzkoušeno, že se výměnou ventilátoru za jiný typ dá snížit hlučnost o neuvěřitelných 23 dB a navíc to ještě chladí lépe. Ale tenhle byl asi levnější nebo co.
a kvůli jakým to novým TRAM kdesi v Německu (Drážďany, Berlín ) museli dočasně vracet do provozu nejen vyřazené, ale dokonce již i navagonované(odprodané) staré Tatry z ČKD9001 píše:Filip: Upřímně nevím. On i Siemens měl s tramvajemi docela průser v Budapešti.....
Re: Škoda 15T ForCity
9001: Železářství je dáno různými detaily, které o sebe tlučou a drnčí. A nemusely by, kdyby byly upevněny lépe, vypodloženy, rozepřeny apod. Ale hluk Škodovka moc vychytaný nemá, respektive na něj zcela prdí. Viz např. ešusy se strašlivě hlučnou klimatizací, která je ale v cajku, protože do překročení hygienické normy furt chybí ještě 1 dB. Přitom je vyzkoušeno, že se výměnou ventilátoru za jiný typ dá snížit hlučnost o neuvěřitelných 23 dB a navíc to ještě chladí lépe. Ale tenhle byl asi levnější nebo co.
Re: Škoda 15T ForCity
Obouvání na řidičských schopnostech ? Budiž u T3. Ale na 15T se člověk sebevíc snaží a stejně se to obuje. Hlavně u 15T je na dvě věci sypání písku, skoro vůbec to nesype a i to ovládání samotné tramvaje má příšerně dlouhou prodlevu. Zlaté Progressy, to je radost řídit.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Filip: Upřímně nevím. On i Siemens měl s tramvajemi docela průser v Budapešti... Takže on každý výrobce má něco...
Navíc želežárství je spíš dáno naším kolejovým svrškem, který se v poslední době brutálně zlepšil, ale pořád tam jsou úseky na pěst a hlavně mělké srdcovky...
Obouvání bych spíš viděl na řidičských zkušenostech...
Navíc želežárství je spíš dáno naším kolejovým svrškem, který se v poslední době brutálně zlepšil, ale pořád tam jsou úseky na pěst a hlavně mělké srdcovky...
Obouvání bych spíš viděl na řidičských zkušenostech...
Re: Škoda 15T ForCity
Alstom Citadis 302 je podle mě nejlepší tramvaje v Evropě (jel jsem s ní ve více městech). Myslím, že by nějaká upravená verze šla pro Prahu. Každopádně si jí umím představit a docela by se sem hodila podle mě.
Re: Škoda 15T ForCity
Nejdřív se projeď T7 z Paříže na Orly nebo něčím podobným a pak si představ takovej Alstom Citadis 302 v Praze. To asi ne, viď.
Re: Škoda 15T ForCity
Praha hlavně nepotřebuje 100% nízkopodlažní tramvaj. Ty požadavky prostě byly takové, aby vyhovovala 15T. Škoda, že to tenkrát nevyšlo Alstomu nebo Siemens, jejich tramvaje jsou podstatně lepší než tyhle vraky, co u nás budou ještě 20-30 let jezdit.
Re: Škoda 15T ForCity
Jenom tady cituju - kopíruju příspěvek z roku 2008
1) Ano, pražská tramvajová síť je v celosvětovém měřítku specifická - poloměry oblouků, stoupání, obsazenost lidmi
2) Neexistuje žádná jiná tramvaj na světě, která splňuje tyto požadavky dohromady:
-nápravovou hmotnost pod 10 t
-100% adhezi
-100% nízkopodlažnost
-všechny podvozky otočné.
Jakýkoliv jiný typ tramvaje (Citadis, Cityrunner, ULF, 14T, Combino, Končar aj.) vždy alespoň nesplňuje jednu podmínku. Proto je tudíž do Prahy nevhodný. Můžeš prostě doklečka zesměšňovat "specifikum" pražské tramvajové sítě, ale fakt je ten, že 15T je tramvaj ušitá namíru Praze. A žádný jiný výrobce od Siemensu přes Bombardier až po Alstom nebyl ochoten tramvaj těchto požadavků vyrobit. Tramvaj není sériovka, jako osobní automobily, kterých továrny chrlí dnes a denně tisíce. Tramvaj je vždy pro daného zákazníka vyrobená namíru. Říkej si co chceš, ale vzhledem ke známým faktům, je v tuto chvíli 15T tramvaj nejlépe vyhovujícím vozidlem pro pražskou síť.
P.S.
Když už se tu snažíš zpochybňovat šířku a světlost interiéru, zkus si zjistit, jestli tebou zmiňované "lepší" tramvaje dokáží splnit průjezdní profil Prahy? Jestli dokážou jezdit přes Malou Stranu, abys nemusel zbourat 300 let starý kostel atp.
1) Ano, pražská tramvajová síť je v celosvětovém měřítku specifická - poloměry oblouků, stoupání, obsazenost lidmi
2) Neexistuje žádná jiná tramvaj na světě, která splňuje tyto požadavky dohromady:
-nápravovou hmotnost pod 10 t
-100% adhezi
-100% nízkopodlažnost
-všechny podvozky otočné.
Jakýkoliv jiný typ tramvaje (Citadis, Cityrunner, ULF, 14T, Combino, Končar aj.) vždy alespoň nesplňuje jednu podmínku. Proto je tudíž do Prahy nevhodný. Můžeš prostě doklečka zesměšňovat "specifikum" pražské tramvajové sítě, ale fakt je ten, že 15T je tramvaj ušitá namíru Praze. A žádný jiný výrobce od Siemensu přes Bombardier až po Alstom nebyl ochoten tramvaj těchto požadavků vyrobit. Tramvaj není sériovka, jako osobní automobily, kterých továrny chrlí dnes a denně tisíce. Tramvaj je vždy pro daného zákazníka vyrobená namíru. Říkej si co chceš, ale vzhledem ke známým faktům, je v tuto chvíli 15T tramvaj nejlépe vyhovujícím vozidlem pro pražskou síť.
P.S.
Když už se tu snažíš zpochybňovat šířku a světlost interiéru, zkus si zjistit, jestli tebou zmiňované "lepší" tramvaje dokáží splnit průjezdní profil Prahy? Jestli dokážou jezdit přes Malou Stranu, abys nemusel zbourat 300 let starý kostel atp.
Re: Škoda 15T ForCity
Ohledně Berlína mám docela čerstvou zkušenost - nedá se říct, že by se Bombardiery neobouvaly (odhaduji to tak na 20 % mnou využitých spojů), ale hlavní rozdíl bych viděl obecně v kvalitě kolejových konstrukcí. Výhybky, srdcovky (téměř všude hluboké), všechno...
Re: Škoda 15T ForCity
jak je tedy mozne, ze nove "zapadni" np tramvaje (vcetne tech polskych z produkce pesy) narozdil od skodovek nerachtaji a na obuti netrpi? v zivote jsem nejel v berline obutou tramvaji. ani v marocke casablance nebo rabatu jsem neslysel alstomy rachtat. v praze pod okny to rachtani slysim denne - a jsou to z 90% 15T.mart337 píše:Už se to tady psalo. To rachocení přes křížení, a větší slyšitelnost jetí přes nerovnosti je dáno celkovou nízkopodlažností, kde je problém odizolovat dostatečně skříň vozu od podvozku. Co se týká ploch na kolech, to je opravdu bohužel hned.