Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 13.7.2016 16:40

Tak to napiš do knihy, "mlátí spřáhla", "velmi tvrdý nástup ČB". S vozy se díky nešťastné shodě okolností strašně šachuje, a tak depa vypravují a spojují, co je po ruce. Na nějaké mazlení bohužel teď není prostopr. Ale když je to nesnesitelné, není důvod to nechat být, trpí osoby i mechanismy, hrozí při slizku i tvorba ploch. Nikdy jsem s tím v depu neměl problém. Buď se to při KP "poléčí", nebo se to spřáhne obráceně, nebo s něčím jiným ;-) Tohle se na jámě moc nepozná.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.7.2016 13:42

MF píše:........... Obecně i to, že tramvaj zastaví na jiný než poslední stupeň brzdy je pro mnohé neznámá skutečnost, takové to zaparkování řadiče poslední tři metry před zastavením je jednak nepříjemné a také nebezpečné, protože to akorát může pěkně uklouznout a do něčeho praštit.
nikdy jsem nebyl přesvědčen, že mám nějak skvělou techniku jízdy a někdy za tzv. škubání vozu mohu i já, že se mi nechce si s řadičem tzv. vyhrát,
ale poslední dobou mám čím dál víc pocit, že depa na RPéčka totálně :zadnice :
1.) opakovaně jsem již jel s KO pořadím, kdy mezi spřáhly soupravy nebyli ani klínky = při každém brždění i rozjezdu ty spřáhla o sebe mlátila/narážela jak :prase , což se citelně i slyšitelně přenášelo do vozů
2.) nedávno jsem na trati převzal soupravu RP, která zastavovala "jak do zdi" při zadání sebemenšího stupně brzdy až na dvě krajní polohy = při zastavení:
a) takřka jak s 15T = s řadičem v nule, ale to pro ti ní u ostatních typů TRAM hrozí couvnutí při dobržďování do svahu :!:
b) tebou kritizovaným skluzem po tzv. zaparkování brzdového pedálu ještě před vlastním zastavením

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 13.7.2016 12:34

Bobik píše:Tak ona ta "základní" chyba v těch vozech trochu je. Holt po přesednutí z traktoru do Jaguáru je to trochu nezvyk. A pro někoho, kdo má tvrdou nohu/ruku je to holt velkej problém. Ta tramvaj má prostě akceleraci dost slušnou, navíc od vysokopodlažních díky výzbroji na střeše i úplně jinde těžiště, takže se i úplně jinak chová. Jízdní vlastnosti jsou taky jiný, díky tomu. A bohužel, ze sedačky řidiče, nebo obecně z pohledu sedícího se to někdy blbě pozná. Nechci nikoho omlouvat, to vůbec, jen popisuju věci, na který jsem přišel sám. To, co vypadá z pohledu řidiče jako docela pohodová jízda, může znamenat, že cestující lítá jak nudle v bandě. Zvlášt na tý kluzký dřevěný mučírně, co se eufemisticky nazývá židle.
Je to tramvaj na klidnou, pomalou, pohodovou vyhlídkovou jízdu, žádnej spěch (pomalý rozjezdy/brždění, pomalý vjíždění/vyjíždění z oblouků). Jakmile je potřeba za to trošku vzít, je problém, lidi lítaj. Ještě tak na rovný, kvalitní trati se dá.
Zatím jsem přišel jenom na dva způsoby, jak s tím jezdit - buď si "s tím hrát", ale pak být zpravidla věčně pozdě, nebo se snažit vyjet JŘ, ale pak se občas podaří zahrát si hru na přesypávání kaštanů. :D
Mno a pokud někdo jako :prase jezdil už s T3/T6, tak s 15T je to katastrofa.
Za mě můžu říct, že to je jediný drážní vozidlo, ve kterým se mi kdy coby cestujícímu dělalo špatně. Hlavně to zhoupnutí při brždění/dobrždování mi nedělá dobře.
Ale na druhou stranu, co jsem tak odpozoroval, většina se s tím už naučila jezdit. 8-)
Ono jde také o způsob výuky, která panovala (panuje) při cvičných jízdách. Já každému kurzistovi říkal, aby se rozjížděl maximálně na 40% tahu a podobně s brzdou, že když sedí v kabině, tak to necítí. Pak jsem je svezl já a ukazoval jim při různém zadání jízdy a stupních tahu jak je to příjemné/nesnesitelné, zejména když stojí. Obecně i to, že tramvaj zastaví na jiný než poslední stupeň brzdy je pro mnohé neznámá skutečnost, takové to zaparkování řadiče poslední tři metry před zastavením je jednak nepříjemné a také nebezpečné, protože to akorát může pěkně uklouznout a do něčeho praštit.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 11.7.2016 8:20

Tak ona ta "základní" chyba v těch vozech trochu je. Holt po přesednutí z traktoru do Jaguáru je to trochu nezvyk. A pro někoho, kdo má tvrdou nohu/ruku je to holt velkej problém. Ta tramvaj má prostě akceleraci dost slušnou, navíc od vysokopodlažních díky výzbroji na střeše i úplně jinde těžiště, takže se i úplně jinak chová. Jízdní vlastnosti jsou taky jiný, díky tomu. A bohužel, ze sedačky řidiče, nebo obecně z pohledu sedícího se to někdy blbě pozná. Nechci nikoho omlouvat, to vůbec, jen popisuju věci, na který jsem přišel sám. To, co vypadá z pohledu řidiče jako docela pohodová jízda, může znamenat, že cestující lítá jak nudle v bandě. Zvlášt na tý kluzký dřevěný mučírně, co se eufemisticky nazývá židle.
Je to tramvaj na klidnou, pomalou, pohodovou vyhlídkovou jízdu, žádnej spěch (pomalý rozjezdy/brždění, pomalý vjíždění/vyjíždění z oblouků). Jakmile je potřeba za to trošku vzít, je problém, lidi lítaj. Ještě tak na rovný, kvalitní trati se dá.
Zatím jsem přišel jenom na dva způsoby, jak s tím jezdit - buď si "s tím hrát", ale pak být zpravidla věčně pozdě, nebo se snažit vyjet JŘ, ale pak se občas podaří zahrát si hru na přesypávání kaštanů. :D
Mno a pokud někdo jako :prase jezdil už s T3/T6, tak s 15T je to katastrofa.
Za mě můžu říct, že to je jediný drážní vozidlo, ve kterým se mi kdy coby cestujícímu dělalo špatně. Hlavně to zhoupnutí při brždění/dobrždování mi nedělá dobře.
Ale na druhou stranu, co jsem tak odpozoroval, většina se s tím už naučila jezdit. 8-)

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od modroko » 11.7.2016 7:52

A mě se divíte, když říkám, že dost často není chyba ve vozech, ale mezi sedačkou a ovládacími prvky...při takovémdle zacházení pak samozřejmě vůz trpí a rychleji odejde...jen todle nechápu, dyť to nemůže být přijemné ani řidičovi...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 10.7.2016 19:32

ZXS91 Z:arrow: Nebyl z Motola? Podle popisu s tím jel jak s T6.... 8-[
:D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 10.7.2016 16:39

ZXS91 píše:Tak jsem dneska měl tu "čest" se svést s jedním kolegou s 15Tf. Z Pohořelce rozjezd na plno, před sjezdovou MPB. Poté opět rozjezd na plno, před obloukem opět MPB. V PŮLCE oblouku opět rozjezd na plno, až jsem si na plastu přesednul o sedačku vedle... V Chotkových sadech mezi výhybkami opět kombinace plného rozjezdu a plné brzdy, před Jelením příkopem dokonce magnety. Z kopce k Hoffmeisterovi naplno, pak brzda, naplno, brzda.... Až někdo bude pátrat po příčinách obutejch vozů... Ještě že jsem jel v civilu, jinak bych se za kolegu před lidmi dost styděl...
Tohle bych se klidně nebál napsat na DP... Tihle "házeči pak" akorát kazí obraz řidičů a slušným řidičům přídavají bolehlav s obutým vozem.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od ZXS91 » 10.7.2016 16:22

Tak jsem dneska měl tu "čest" se svést s jedním kolegou s 15Tf. Z Pohořelce rozjezd na plno, před sjezdovou MPB. Poté opět rozjezd na plno, před obloukem opět MPB. V PŮLCE oblouku opět rozjezd na plno, až jsem si na plastu přesednul o sedačku vedle... V Chotkových sadech mezi výhybkami opět kombinace plného rozjezdu a plné brzdy, před Jelením příkopem dokonce magnety. Z kopce k Hoffmeisterovi naplno, pak brzda, naplno, brzda.... Až někdo bude pátrat po příčinách obutejch vozů... Ještě že jsem jel v civilu, jinak bych se za kolegu před lidmi dost styděl...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 20.6.2016 22:45

Correct.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kasme » 20.6.2016 21:43


Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 7001 » 14.6.2016 16:22

Tady máš odpověď: http://praha.idnes.cz/vozik-za-tramvaje ... zpravy_rsr

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od jeffer » 14.6.2016 13:26

Čo som to videl niekedy koncom minulého týždňa v uliciach? Služobne idúca 15T a za ňou ťahaný ešte jeden podvozok bez motorov, za to s bočnými plastmi a s nejakou štvornožkou na vrchu?

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chlapecx » 19.5.2016 23:14

martin8211 píše:V autobusech koženky jsou a nějaké poškrábání se nekoná.
BTW, ty sedačky ve 14T jsou opravdu s koženkou? Já myslel, že to je černá plastová výplň.
jo - vypadá to spíš jako nějakej ropnej produkt... ale i koženka je umělá... ale působí to jako kus grafitu..... nebo plastu.... ALE při vyšších teplotách a nějakým tom potu už to vidím, jak se to přilepuje na záda.... jak budem chodit ve značkovejch trikách s odlepeným kusem asfaltu na zádech (-X :twisted: :evil: :prase :lol:

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chlapecx » 19.5.2016 23:13

mart337 píše:Už se to tady psalo. To rachocení přes křížení, a větší slyšitelnost jetí přes nerovnosti je dáno celkovou nízkopodlažností, kde je problém odizolovat dostatečně skříň vozu od podvozku. Co se týká ploch na kolech, to je opravdu bohužel hned. Stačí někde náhlá překážka na trati, nebo vlhká kolej a sklouzne to raz dva a je uděláno. Likvidace ploch je potom docela finančně náročná. A ono to nemusí být jenom ploška, ale třeba na trati na kolo nalepený nějaký kousek asfaltu, či nějaký jiný binec a to pak vesele klape dokud se to zase neodlepí. Jinak tyto plochy rachotí vesele i na ostatních typech tram, ale zase se to do vozu přenáší méně díky jednoduššímu odizolování skříně od podvozků. Zvenku je to slyšet úplně stejně.
Co se týká sedáků, staré sedáky v T3 jsou skoro nezničitelné (i když když se chce, tak se dá asi zničit všechno - třeba popsat nesmazatelnými fixy). Dle mého názoru nejsou ale nejvhodnější tvarově - moc nízká a zakloněná opěrná část na záda, takže když si do ní sedne delší člověk, tak má tendenci ujíždět po sedáku dopředu. Co se týká překližkových sedaček, tak ty mají dobrá vysoká opěradla, ale nemají vytvarovaný sedák, takže se tam vesele klouže i do stran v zatáčkách. Navíc jsou díky svému materiálu snadno poničitelné lidovou tvořivostí. Takže snad nové plastové sedačky jsou lépe tvarované a hlavně snad budou i odolnější proti rýpání. Co se týká kreslení fixy, to je asi neřešitelný problém, některé jdou ještě vyčistit, ale některé zrovna moc ne.
to určitě!!! a cota hnusná hrana? neklouže ani dopředu, ani do stran, ale "kolmo" jak jsme poslední dobou na sólo židlich zvyklí, se tam sedět nedá :( a kdo má větší "prde*l" tak si neposedí pohodlně ani po směru jízdy :zadnice :prase :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 05.5.2016 21:07

Za vratama je 9230, totéž v bleděmodrým. V ní neni takovej chlív a není tak rozebraná. Kdyby takhle postávali T6, nebo nějaké RP po železárně, suchoj... ale nová ku#evsky drahá kapacitní NP tramvaj, kterou každej s kočárem, nebo berlema vyhlíží jak smilování postává jako hegeš-smeťák a kuřárna :smt075 Kéž by se alespoň kanibalizovala a byla ku prospěchu provozuschopnosti svých sester :roll: :roll:

Odpovědět