Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.7.2016 2:49

P_V píše:No to je tedy přístup, jezděte jako prase, jinak vás při nesnázích potopíme. :shock:
(-X zase někdo nepochopil
instruktor učil JEZDIT ŽIVĚ, ALE BEZPEČNĚ :!:
= VYUŽÍVAT MAXIMÁLNÍ POVOLENOU RYCHLOST (RESP. VHODNOU S OHLEDEM NA OBLOUKY APOD.), ALE S PŘIMĚŘENOU DÉLKOU AKCELERACE ROZJEZDU NEBO NAOPAK PLÁNOVANÉ BRZDNÉ DRÁHY:

Z:arrow: např.
1.) není důvod se ploužit kolem 30km/h cca 220m mezi zast. Dvorce ZC a výhybkou do stejnojmenného obratiště, když se během té vzdálenosti TRAM dovede bezpečně plynule rozjet z 0km/h i na 50km/h, a pak zase z nich přibrzdit na 15km/h (a občas i zastavit - v případě potřeby fyzické/ruční kontroly/přestavení ROV)
2.) je přímo nebezpečné těsně před plánovaným zastavením (zejména v zastávce = během přípravy cestujících na výstup) náhle/extrémně zvyšovat rychlost, jen protože to D1/2 povoluje - např. ukončením průjezdu kolejového křížení (s odbočkou protisměrné koleje) a následným sjížděním výhybky po hrotech z přímého směru (jako před zast. Výtoň DC od Podolí)

Z:arrow: ať si cestující po nastoupení do vozidla MHD uvědomí, že jsou v pohybujícím se vozidle a je vhodné/potřebné se držet a nikoliv se chovat jako v nějaké místnosti jakékoliv statické budovy :!:

Z:arrow: rovná se již zde uvedené:
slimman píše:............
Je zajímavý, že já mám asi štěstí na jezdce, kteří dokážou i s 15T jet svižně, aniž by při tom "sesypávali kaštany". :D
Petrpes píše:........ Jen se tomu nesmí naložit hnedka a lidi by se neměli vozit tak aby se nemuseli držet, na to přijdete časem každej :D
protože, opačný přístup řidiče MHD = jeho EXTRÉMNÍ OHLED NA CESTUJÍCÍ jej přivede do problémů, až jedinou možností zabránění srážce s náhlou překážkou (včetně osoby) bude náhlé/prudké brždění :!:

PS: ovšem (z vlastní zkušenosti) vím, že prostě je potřeba si jízdní vlastnosti kteréhokoliv typu TRAM tzv. zažít = s tím, s kterým má dotyčný řidič takřka každodenní zkušenost již dost dlouhou dobu rozhodně musí jet lépe než s tím s kterým jede jen sporadicky (a naopak).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 16.7.2016 18:42

No to je tedy přístup, jezděte jako prase, jinak vás při nesnázích potopíme. :shock:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.7.2016 17:42

Petrpes píše:... Je se tomu nesmí naložit hnedka a lidi by se neměli vozit tak aby se nemuseli držet, na to přijdete časem každej :D
=D> =D> =D> @3644
MNE TO UČIL JAKO ZÁKLADNÍ POUČKU JIŽ INSTRUKTOR V ZÁKLADNÍM KURZU ŘT, protože v opačném případě to jednou "zamáznate" před náhlou překážkou, která následně "zmizí" a vy máte minimálně jednoho zraněného/"zrakveného" :lol: (to je termín, který jsem se naučil minulý týden při účasti na 1 týdnu veřejné brigády na MPD) v salónu a dodávám, že bez vlastní kamery za čelním sklem budete složitě dokazovat, že brždění bylo nutné/oprávněné (v opačném případě by byl někdo prošpikovaný "šípem"/spřáhlem na čele nebo "rozemletý" podvozkem TRAM) :!:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petrpes » 16.7.2016 16:21

Čudl je na odbrzdění ze svahu, jinak jej nepoužívám, nemá to valný smysl... Jen se tomu nesmí naložit hnedka a lidi by se neměli vozit tak aby se nemuseli držet, na to přijdete časem každej :D
Naposledy upravil(a) Petrpes dne 17.7.2016 7:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 16.7.2016 14:23

Karosák píše:...ale když se důsledně používá funkce ČB (a s citem i třeba do svahu) a než se to nakrmí dá se tomu půl vteřinky na "odlepení"....
To je potřeba u všeho. Akorát u Wan je to "víc cejtit". Ovšem fascinují mě kolegové, co sice důsledně mačkají čudl, ale hned našlapují... :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 16.7.2016 8:25

To problikávaji. Nic se neděje, jen se tam někde šmrdlá kontakt :-D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 16.7.2016 8:20

No, na odlepení ČB dávám i víc než vteřinu, zvlášť když jsem si jistý, že jsem z kopce (aspoň trošku). Navíc jeden čas soustavně problikávaly kontrolky ČB (zvlášť na křížení), z toho jsem byl vždycky nervózní, co se bude dít.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 16.7.2016 8:15

Já nevím, jestli je to tím, že na tom sedím denně, nebo jsem takovej fajnšmekr, ale souprava wana+RP je sice specifická, ale když se důsledně používá funkce ČB (a s citem i třeba do svahu) a než se to nakrmí dá se tomu půl vteřinky na "odlepení", tak nemám problém. Třeba teď 8255+8175 jak víno, nebo čtvrteční 8272+8375, vymazlený. Je to k cukání náchylnější, a někdy je to hodně vzpurný, to souhlas, ale krom zastavování se technikou dá ovlivnit drtivá vetsina takovýchto dvojic...

Naopak někdy se mi nedaří díky tuhosti/mekkosti pedálu, protože jednotlivé stupně nejsou "hmatatelné" a tak tam kolikrát nasypu co jsem nechtěl ať mám RP, nebo wanu, nebo cokoli v sóle.

ČB na wanach už nejsou takové peklo jako kdysi ve VO, ale u KT vidím stále rezervy pro zlepšení, tam se mi to furt moc nelíbí :-(
Naposledy upravil(a) Karosák dne 16.7.2016 8:23, celkem upraveno 1 x.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 16.7.2016 7:53

pawel píše:OT, pardon, ale nejhorsi jizdni vlastnosti maji jednoznacne soupravy wana+rp(v). vcera na 22 to bylo utrpeni. cukani a padani lidi nonstop. a kachny jsou na tom take spatne.
Taky OT, ale jako řidič tramvaje musím souhlasit s tou wanou+rp. Většinou to škube, ať dělám, co dělám. Tyhle soupravy jsou za trest, s tím se skoro nedá slušně rozjet nebo zabrzdit. Wana jen sólo.
S KT nevidím problém.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od slimman » 15.7.2016 22:09

pawel píše:OT, pardon, ale nejhorsi jizdni vlastnosti maji jednoznacne soupravy wana+rp(v). vcera na 22 to bylo utrpeni. cukani a padani lidi nonstop. a kachny jsou na tom take spatne.
Většinou mám podobnou zkušenost.
Je zajímavý, že já mám asi štěstí na jezdce, kteří dokážou i s 15T jet svižně, aniž by při tom "sesypávali kaštany". :D

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od pawel » 15.7.2016 13:09

OT, pardon, ale nejhorsi jizdni vlastnosti maji jednoznacne soupravy wana+rp(v). vcera na 22 to bylo utrpeni. cukani a padani lidi nonstop. a kachny jsou na tom take spatne.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od ZXS91 » 14.7.2016 16:10

Bobik ad Motol: To nevím, ale tramvaj motolská byla. Kolegu podle obličeje ani neznám. Ano, styl jízdy jako s T6
Bobik ad JŘ: Já s ježděním na čas s 15T problém nemám (vyjímky: 5 a 18) a to se snažím jezdit slušně a s ohledem na lidi.
Bobik ad 8318: Teď máš na mysli to prima jemné a citlivé dobrždění, nebo tu luxusně vyladěnou a pomáhající skluzovku? Nebo ten škopek má ještě jiná tajemství, která jsem nestihl odhalit? :D

9001 ad psaní na DP: Tomuhle se chci právě vyhnout, nikam by to nevedlo. Chtěl jsem za ním na MS zajít a zeptat se ho, co to jako mělo znamenat, ale než jsem od třetích dveří došel ke kabině, práskl do koní. Pak jsem koukal, že jel na střídání, jestli tak spěchal?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 13.7.2016 18:56

MM-Mikulovsky píše:...ale moc dobře vím, že jiní kolegové často na psaní do vozovky "dlabou" :!:
Upřímně - kolikrát se ani nedivím. Napíšeš několikrát jednu a tu samou závadu, víš že to tam psali i jiní a přesto se nestane nic, závada se projevuje dál. No tak se na nějaký psaní příště vyprdnou, když je to "stejně k ničemu".
A když se to, že třeba se jedná sice o závadu nepříjemnou, ale nebránící provozu, se kterou depo nedokáže nic udělat (protože...) a holt se musí počkat až to půjde do dílen, nijak nedozvědí. Oni vidí rovnici: Napsal jsem (třeba i několikrát) závadu = nestalo se nic = je zbytečný něco psát, stejně je to k ničemu, bo s tím beztak nikdo nic neudělá.
Lze se jim divit?

Třeba Vokovickej "slavnej" vůz 8318, kdo měl tu "čest", ví o čem mluvím... :lol:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 13.7.2016 18:41

Karosák píše:Tak to napiš do knihy.
To si mi připomněl, že když byla nějaká výluka, tak KO vozy byly na PA a kolega napsal do knihy něco jako "dobrý svezení" na na déóčku mu řekli, že oni tohle nepíšou a on jim odpověděl, že tohle taky není pankrácký vůz :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.7.2016 18:26

K: já v práci to napíšu, ale např. ty KO vozy jsem pozoroval jako "kaštan" - sic jsem na pozorovanou závadu upozornil kolegu, který je řídil, ale moc dobře vím, že jiní kolegové často na psaní do vozovky "dlabou" :!:

Odpovědět