Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 10.1.2017 11:09

Brejšín píše:Ano, dokud je nepochopitelné, ze při nižších teplotách je jedno ze základních opatření omezit dobu otevřených dveří/vrat těžko se da zvyšovat teplota vnitřního prostoru.
Což u vozu odstaveného na dvoře asi moc nepomůže, a tady se řeší vozy odstavené venku.

Mimochodem, páni řidiči to vás tlučou na školním, nebo už se konečně i "běžná" švícka naučila používat dveřní automat na 15T ? První zimu konečně vídám, že se věčně všude nevětrá a používá se tato šikovná věc.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 10.1.2017 10:59

Ano, dokud je nepochopitelné, ze při nižších teplotách je jedno ze základních opatření omezit dobu otevřených dveří/vrat těžko se da zvyšovat teplota vnitřního prostoru.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 10.1.2017 7:41

To nebude zákopová válka, ale klasické jeden o voze a druhý o koze, protože jsem příspěvek od Brejšína nějak nepochopil. :-k :-k :lol: #-o

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 10.1.2017 7:31

Brejšín píše:Až se zase stane svět normálním a šefci si za sebou budou umět zavřít vrata, rád jim bude tramvaje předtápět.
A jedem zakopova válka může zacit :lol:

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 10.1.2017 6:31

Až se zase stane svět normálním a šefci si za sebou budou umět zavřít vrata, rád jim bude tramvaje předtápět.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 10.1.2017 5:34

Já se obávám, jestli není v platnosti ještě nějakej předpotopní předpis, kterej puštěnej kafáč v neobsazený tramvaji zakazuje. Mám za to, že stále platí, že když opouštíš vůz, měl bys ho vypnout (i na konečný).
Že kafáče už obvykle nehořej a že s tím zahořením býval problém hlavně v minulosti zejména u zrychlů je věc jiná. Obvykle se to stávalo, když vyplivnul větráček, ale topnice dál topily. Dnešní kafáče od R.P výš s termostatem už maj nějakou ochranu proti přehřátí, takže by to snad hrozit nemuselo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.1.2017 11:52

von Špilberk píše:............... Osobně si myslím, že nejlepší by bylo, kdyby depáci ráno tramvaje venku obešli a zapnuli jak topení do salonu, tak topení v kabině. Protože sednout si do křesla, jehož polstrování studí do zad ještě za hodinu, není zrovna příjemné. :?
Osobně si myslím, že depáky žádným nařízením "nepřevychováš" = chceš-li nějaký solidní standart, co se teploty v TRAM před výjezdem týče, tak je můsíš mít v hale Z:arrow: viz mnou posané prodloužení vpřed "lodí" 2 až 5 v celém jejich profilu po vzoru již dostavované haly DO :!:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 09.1.2017 11:31

No já nevím, mně připadá temperování neúčinné, i když nikde v tramvaji žádné otevřené okno není. :? Navíc už jsem v silných mrazech zažil i to, že podlaha v 15T byla zmrzlá a temperování bylo zapnuté. Prostě úklid umyl podlahu a podlaha místo toho, aby uschla, tak zmrzla.
Další problém je, že dodnes nevím, jestli existuje nějaký pokyn, jak má depo s tramvajemi venku pracovat, protože jeden den najdu venku tramvaj s topením zapnutým a pak 3x s topením vypnutým. :roll: Osobně si myslím, že nejlepší by bylo, kdyby depáci ráno tramvaje venku obešli a zapnuli jak topení do salonu, tak topení v kabině. Protože sednout si do křesla, jehož polstrování studí do zad ještě za hodinu, není zrovna příjemné. :?

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od ZXS91 » 09.1.2017 10:59

Karosák píše:Režim temperování se používá u 15T venku? Já když jsem onehdy u vás nechával někde na 16 koleji stroj venku, tak jsem temperaci aktivoval...
Nevím, jakou to má účinnost, ale čekám od toho, že zabrání ledovým květům a ráno tam i při mrazech bude třeba +5C.
Tak nějak by to fungovat mělo. Ale to takhle přijdeš k v tramvaji někde na 12. koleji, vlezeš dovnitř, temperace běží, ale kosa jak v ruskym filmu. Podezřívavě se rozhlédneš po kabině a první, co tě zaujme, je dokořán otevřené okno...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 09.1.2017 10:40

Režim temperování se používá u 15T venku? Já když jsem onehdy u vás nechával někde na 16 koleji stroj venku, tak jsem temperaci aktivoval...
Nevím, jakou to má účinnost, ale čekám od toho, že zabrání ledovým květům a ráno tam i při mrazech bude třeba +5C.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.1.2017 9:11

von Špilberk píše:.....
Strategie rozmístění vozů je narvat jich co nejvíc do vozoven, které je unesou. Kdyby měly Strašnice kozlíky zrekonstruované, tak tam určitě vozy 15T jsou, protože např. Pankrác už vozy úplně přetéká. Takže tramvaje stojí venku na mrazu a obvykle zcela vychlazené. :prase
Pankrác nepřetéká, to by se stalo v případě nutnosti odstavovat neustále poslední zatažené denní vlaky na CELÉ OBJÍZDNÉ KOLEJI, COŽ SE DĚLO (STÁLE DĚJE :?: ) PRÝ V MOTOLE, ale nemá jaksi kapacitu hal -délku jejích kolejí- ideální pro 15T.
Jak tu psal nedávno Pes - pro o 1,5m větší délku 15T delší než "dvojice" (T3 a snad i 6) + podvozky na kraji (nemožno cca o délku těch zadních přejet neexistujícím převysem za konec koleje/kanálu pod ní) se na většinu kolejí pod střechu PA místo 4 vlaků vejdou jen cca 3,5 = v zimě při logicky nařízeném uzavírání vrat kolejí depa nezbývá nic jiného než (kde to jde) nechat jeden vlak před nimi venku.

Jiné řešení by bylo jedině (kde to jde - zejména u hal/"lodí" 2 a 3 = kolejí 6 až 15) ty koleje v hale o cca 4 m prodloužit za konce kanálu pod nimi a vrata na jejich začátku pomocí nějakého "přístřešku" předsadit/posunout v před (v jiných vozovnách se asi na většinu kolejí celé 15T před halu nevleze, aniž by blokovalo sousední koleje), ale i prodloužení těch dvou jmenovaných hal v celém jejich "profilu" (po vzoru dostavované haly DO) by značně uškodilo estetyčnosti PA depa. Za estetické bych považoval jedině prodloužení zakrytí kolejí 6 až 23 = hal 2 až 5, čímž by pohledově souměrně kratší (=dosavadní délky) zůstaly krajní "haly" 1 a DO (denního očetření), ale pro smysluplnou deponaci vlaků by to prodloužení buď muselo být delší než jen pouze u hal 2 a 3 nebo by musely být zrušeny sklady ubírající délku na konci kolejí v halách 4 a 5.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 09.1.2017 7:58

Karosák píše:Nikoliv, u nás 15T žádný BAN nemají!
Tak BAN neměly 15T ani na Pankráci, jen se po čase muselo vydat nařízení neodstavovat vozy těsně u sebe, ale aspoň s dvoumetrovým odstupem, aby nebyl podvozek na podvozek (což se u jiného typu tramvaje nemůže stát). A všechny vozovny s provozem 15T a 14T se rekonstruují, takže pochybuji, že zrovna Strašnice by zvládly dlouhodobý provoz 15T bez nutnosti rekonstruovat kozlíky v halách. :wink:
Petr píše:
fricoolinek2 píše:Jak to vlastně vypadá s rozmístěním do vozoven? Do jakého čísla to bude chodit do Motola?
Takže znovu :lol:
9201-9275 Pankrác
9276-9340 Vokovice
9341-9414 Motol
9415-9450 Žižkov.
Přičemž je pravděpodobné, protože Žižkov nemá dokončené kozlíky, že i nad 9414 stále příjem do Motola (Škodovka tam momentálně má zázemí) a naopak puštění nad 9340 jinam. Po dokončení Žižkova samozřejmě opět přesuny.
Strategie rozmístění vozů je narvat jich co nejvíc do vozoven, které je unesou. Kdyby měly Strašnice kozlíky zrekonstruované, tak tam určitě vozy 15T jsou, protože např. Pankrác už vozy úplně přetéká. Takže tramvaje stojí venku na mrazu a obvykle zcela vychlazené. :prase

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 08.1.2017 23:02

Nikoliv, u nás 15T žádný BAN nemají! (-X Avšak na některých kolejích je radno sklápět zrcátka do vrat a taky bych možná nezkoušel vyjíždět z 19. koleje horními vraty, stejně jako to nejde u dvojice z důvodu ostrého esíčka a hrozby rozházení soupravy/roztržení kabelu. Avšak stejně v současně platné dlouhodobé strategii rozvoje voz. parku žádné 15T do SA dislokované být nemá. Dodávka zkrátka pokryje pouze PA, MO, VO a ZI.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 08.1.2017 12:20

Ne, koleje v halách je neunesou.

lukas1
ovocnář
Příspěvky: 59
Registrován: 26.2.2011 23:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od lukas1 » 08.1.2017 11:51

Mohu se zeptat pude některý 15TF do Strašnic?

Odpovědět