Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 12.3.2018 21:48

trainzjohny píše:A kolik desítek let je třeba na provozní zkušenost ? 15T jsou tu od roku 2009, v provozu s kaštanama od 2010, to už je docela solidní dávka zkušeností aby se vědělo co je třeba k tomu aby se udržela v provozu.

Jinak jak to tedy s těmi díly je ? Jednou tvrdíš, že nejsou protože mají dlouhé objednací lhůty a teď pro změnu není dodavatel, tak co je špatně ? Že si je DPP neumí objednat v předstihu, nebo že neví u koho, protože šáde dělá další a další vozy, takže někde díly brát musí, tedy je někdo vyrábí....
Malinko nerozumim tvé argumentaci. Nejdřív píšeš, že se díly porouchávají podle druhu smlouvy, teď zase prokazuješ, že jsi moje předchozí příspěvky ani nečetl. Co takhle trochu konzistence ?
Provádí se první periodická údržba, nejstarší kousky mají necelých půl milionu kilometrů, to se nám jaksi dostávají tak do osminy životnosti. Závady se stále opakují a výrobce si s nimi prostě neví rady. To moc nevypovídá o solidní dávce zkušeností...
Stav ohledně dodávek ND jsem popsal, nehodlam se dál opakovat.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 12.3.2018 21:35

demon píše:
fricoolinek2 píše:Ale, OMG, proč by měl bejt takovej problém ty díly na ten sklad koupit?
Snad by se to dalo i "politicky obhájit" na základě nějakého "předpopkládaného modelu vývoje", který by na základě dat z minulosti počítal s určitým množstvím nehod v budoucích XX letech, které si vyžádají nucené výměny dílů A, B, C .... a proto by je v zájmu plynulosti oprav bylo záhodno objednat v množství XYZ.
Když už ti někdo odpoví, můžeš si dát tu práci a alespoň si takovou odpověď přečíst ?
Problémů to přináší několik. Předně ty díly nemáš od koho koupit, když už toho někoho najdeš, nemusí to být v odpovídající kvalitě a v odpovídajícím množství a nakonec ten někdo obvykle bude chtít za dodávky zaplatit a k tomu musíš mít dostatečné zdroje.
"Předpokládaný model vývoje" můžeš mít vypracován na vozy, s kterými už máš provozní zkušenosti, nikoliv na nové vozy, o kterých se v tomhle vlákně primárně bavíme.
MMT: Takže jako Škodovka nevede nějaký katalog originálních ND (u kterých by byla garantem jejich kvality), podle kterého by bylo možné si je objednat? :shock: To jako DPP nemůže si u ŠT zadat objednávku na 10 ks čelních skel a 10 světlometů a ŠT by to do (třeba) 60 dní prostě dodala? Pokud to neni možné objednat přímo u výrobce těcj komponentů.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 12.3.2018 21:32

demon píše:..."Předpokládaný model vývoje" můžeš mít vypracován na vozy, s kterými už máš provozní zkušenosti, nikoliv na nové vozy, o kterých se v tomhle vlákně primárně bavíme.
A kolik desítek let je třeba na provozní zkušenost ? 15T jsou tu od roku 2009, v provozu s kaštanama od 2010, to už je docela solidní dávka zkušeností aby se vědělo co je třeba k tomu aby se udržela v provozu.

Prostě můžeš se tu být jak lev, ale neukácáš fakt, že DPP tohle nezvládá, ať už z jakékoliv příčiny, ale těžce nezvládá !

Jinak jak to tedy s těmi díly je ? Jednou tvrdíš, že nejsou protože mají dlouhé objednací lhůty a teď pro změnu není dodavatel, tak co je špatně ? Že si je DPP neumí objednat v předstihu, nebo že neví u koho, protože šáde dělá další a další vozy, takže někde díly brát musí, tedy je někdo vyrábí....

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 12.3.2018 21:13

Demon: Tohle mi připomnělo. Např. Škoda Auto garantuje oficiální náhradní díly po dobu 14 let po ukočení výroby daného modelu... Navíc 15T je pořád ve výrobě...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 12.3.2018 20:40

9001 píše:Demon: A proč tedy potom chtěl prodat dílny?
Malá domů kamarádovi, zalátání děr v rozpočtu...
Sorry, ale zapomněl mě s tím seznámit. :lol:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 12.3.2018 20:39

fricoolinek2 píše:Ale, OMG, proč by měl bejt takovej problém ty díly na ten sklad koupit?
Snad by se to dalo i "politicky obhájit" na základě nějakého "předpopkládaného modelu vývoje", který by na základě dat z minulosti počítal s určitým množstvím nehod v budoucích XX letech, které si vyžádají nucené výměny dílů A, B, C .... a proto by je v zájmu plynulosti oprav bylo záhodno objednat v množství XYZ.
Když už ti někdo odpoví, můžeš si dát tu práci a alespoň si takovou odpověď přečíst ?
Problémů to přináší několik. Předně ty díly nemáš od koho koupit, když už toho někoho najdeš, nemusí to být v odpovídající kvalitě a v odpovídajícím množství a nakonec ten někdo obvykle bude chtít za dodávky zaplatit a k tomu musíš mít dostatečné zdroje.
"Předpokládaný model vývoje" můžeš mít vypracován na vozy, s kterými už máš provozní zkušenosti, nikoliv na nové vozy, o kterých se v tomhle vlákně primárně bavíme.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 12.3.2018 20:37

fricoolinek2: Logika v tomto případě nehraje roli, bohužel.

Demon: A proč tedy potom chtěl prodat dílny?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 12.3.2018 20:31

trainzjohny píše:Reagoval jsem na to, zda v Rize 15T jezdí nebo ne, pokud mají lepší smlouvu a tedy dost dílů na běžné i mimořádné opravy, neměl by být problém a měly by jezdit. Na rozdíl od některých pražských těžítek.
Tak to jsi ovšem nenapsal, že...
A přestože nemám zprávy z Rigy kolik toho průměrně jezdí, prosakují informace o stejných problémech jako máme my.
9001 píše:Takže Bém byl vlastně pokrokový :twisted:
Takže Bém byl tak pokrokový, že to pro jistotu objednal bez Full servisu ?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 12.3.2018 20:03

Asi tak. #-o [-o< :evil:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 12.3.2018 19:39

Ty předem koupené díly na sklad přeci už existují. Jsou to ty kanibalizované nepojízdné tramvaje. :)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 12.3.2018 18:58

Ale, OMG, proč by měl bejt takovej problém ty díly na ten sklad koupit?

Snad by se to dalo i "politicky obhájit" na základě nějakého "předpopkládaného modelu vývoje", který by na základě dat z minulosti počítal s určitým množstvím nehod v budoucích XX letech, které si vyžádají nucené výměny dílů A, B, C .... a proto by je v zájmu plynulosti oprav bylo záhodno objednat v množství XYZ.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 12.3.2018 17:53

demon píše:A to nikdo nepopírá, viz Blava, ale argumentem o lepší smlouvě jsi reagoval na konstatování, že se totožné díly velmi pravděpodobně budou chovat stejně tady i 1500 km odtud. K tomu aby se tady tam chovaly jinak než tady je lepší smlouva určitě nepřiměje...
Reagoval jsem na to, zda v Rize 15T jezdí nebo ne, pokud mají lepší smlouvu a tedy dost dílů na běžné i mimořádné opravy, neměl by být problém a měly by jezdit. Na rozdíl od některých pražských těžítek.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 12.3.2018 11:53

trainzjohny píše:Že díky lepší smlouvě bude včas dodaný nový aby se dal vůz opravit a poslat zpět do provozu a nedělal někde půl roku těžítko prohýbající kolej.
A to nikdo nepopírá, viz Blava, ale argumentem o lepší smlouvě jsi reagoval na konstatování, že se totožné díly velmi pravděpodobně budou chovat stejně tady i 1500 km odtud. K tomu aby se tam chovaly jinak než tady, je lepší smlouva určitě nepřiměje...
Naposledy upravil(a) demon dne 12.3.2018 20:24, celkem upraveno 1 x.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 12.3.2018 9:53

Škodovky v Rize mají tu výhodu, že jezdí jenom na dvou přímých radiálních tratích a v centru se vůbec nemotají. Na své trase mají jen dvě křižovatky a zatáčky jsou jen mírné s velkými poloměry, tudíž podvozky nedostávají vůbec zabrat. Je to něco jako kdyby 15T u nás jezdilo jenom na lince z Těšnova přes Palmovku v Sokolovské na Lehovec a z Těšnova přes horní Palmovku a Vysočanskou k Vozovně Hloubětín. Takový provoz by tramvaje taky zvládaly léta bez větších problémů.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 12.3.2018 9:33

TJ: Přesně to jsem měl na mysli ;-).

Znovu, on ten full servis a a odpovědnost výrobce za provozuschopnost má taky něco do sebe. :D Takže Bém byl vlastně pokrokový :twisted:

Odpovědět