Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3672
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 19.9.2019 7:56

https://www.extra.cz/nejnovejsim-prazsk ... mpaign=den
Může se stát, že bude pražská MHD ochromena? Řada řidičů pražského Dopravního podniku bije na poplach. Podle nich nejnovějším tramvajovým vozům 15T ForCity českého výrobce v posledních měsících ve větším množství „padají kola“ a také častěji v důsledku toho dojde k vykolejení.
mart337 píše:
18.9.2019 20:09
Tak dneska vydán přípis Technické opatření pro tramvaje 15T - návod jak jednoduše vysledovat - rozpoznat poškození kola.
Já se v tom přípisu nic světoborného nedozvěděl. Už dávno se říkalo, že se mají sledovat tahy motorů a dávat bacha při hlášce o poruše mechanické brzdy. Jen nejdřív se to říkalo právě kvůli problémům s mechanickou brzdou a pak kvůli protáčení kol.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 831
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 18.9.2019 20:09

Tak dneska vydán přípis Technické opatření pro tramvaje 15T - návod jak jednoduše vysledovat - rozpoznat poškození kola.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3353
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 18.9.2019 12:02

Pravdu má tacho, které zapisuje i ty signály od cestujících. Ale i JPP tvrdí, že není úplně normální, aby si řidič 300 m nevšiml, že ho předjíždí pravým pruhem zadní článek #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3672
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 18.9.2019 7:24

Bobik píše:
18.9.2019 5:04
Položil bych tu otázku trošku jinak - co se stane, pokud DÚ "nebude konat"? Myslím, že kdyby díky tomu hrozilo pro DÚ nějaký velkýšpatný, pak si servítky brát nebude a klidně to zakáže.
Já se docela divím, že to DÚ šetří až teď. Kolik vykolejení 15T kvůli obruči už letos bylo :?: 5, 6 :?:
(Já vím o 4: Kulaťák, Vysočany, Želva a teď + několik defektů kol bez vykolejení + taky jedna KT, která nechala obruč na Újezdě, ale nevykolejila a našla se až na Řepákově. A to určitě nevím všechno.)
Možná že DP ujišťoval, jak to řeší (jako vždycky), a teď se DÚ konečně nakrknul.
fricoolinek2 píše:
17.9.2019 22:54
Kdo ty kola vlastně vyrábí?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bonatrans_Group
9001 píše:
17.9.2019 21:51
Rekord asi drží řidiče s 9315, který ji vykolejenou dotáhl od Želvy až na Vinohradské hřbitovy...
No, na školení říkali, že cestující v oné tramvaji byli skutečně nespokojeni s tím, že tramvaj jede po silnici, a dávali to řidiči najevo všemi možnými čudlíky ve voze. Nicméně kolega "statečně" pokračoval. #-o

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2334
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.9.2019 5:23

Hlavně bychom konečně věděli, co je to ta "šotonirvárna" :lol:

No, asi by šlo pár linek do sól. 23 zrušena.

Nemohly by ject na běžný lince i muzejní dvojnápravy? :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4277
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 18.9.2019 5:04

Položil bych tu otázku trošku jinak - co se stane, pokud DÚ "nebude konat"? Myslím, že kdyby díky tomu hrozilo pro DÚ nějaký velkýšpatný, pak si servítky brát nebude a klidně to zakáže.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2334
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.9.2019 0:54

No ale teda, co si budeme namlouvat - může se DÚ rozhodovat čistě z vlastní vůle bez toho, aby cítil tlaky? Šlo by 15T zakázat stejně lehce jako 14T, když by bylo jasný, že zákazem 15T by byl způsoben kolaps v síti?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2334
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 17.9.2019 22:54

Kdo ty kola vlastně vyrábí?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2334
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 17.9.2019 22:52

thriller2 píše:
17.9.2019 21:50
demon píše:
17.9.2019 16:23
Teoreticky ano, prakticky velmi obtížně, ze zahraničí nemožné i teoreticky.
Mohly by v Praze bez složitého schvalování DÚ jezdit plzeňské Astry? A T3SUS nebo T3P z Bratislavy? A němeké T3D ze Saské Kamenice?
Z Bratislavy? :shock: Tam by byl "menší" problém, ne? :wink:
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 17.9.2019 23:06, celkem upraveno 1 x.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 17.9.2019 21:56

9001: proč ne Astry?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 17.9.2019 21:51

Ono asi přestává sranda... Těch vykolejení už není úplně málo... Uvidíme co na to DÚ...

Rekord asi drží řidiče s 9315, který ji vykolejenou dotáhl od Želvy až na Vinohradské hřbitovy...

fricoolinek2 : T3D určitě ne... SU by asi mohly, pokud se v tom Slováci moc nerýpali a Astry určitě ne....

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 17.9.2019 21:50

demon píše:
17.9.2019 16:23
fricoolinek2 píše:
17.9.2019 16:08
Byla by reálná výpůjčka tramvají z jiných měst vč. zahraničních?
Teoreticky ano, prakticky velmi obtížně, ze zahraničí nemožné i teoreticky.
Mohly by v Praze bez složitého schvalování DÚ jezdit plzeňské Astry? A T3SUS nebo T3P z Bratislavy? A němeké T3D ze Saské Kamenice?

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 17.9.2019 18:00

Musely by se vrátit do provozu odstavené T6 (asi 30 vozů?), zprovoznit všechny zbylé 14T (asi 15 tramvají) a sebrat súčka a tyrystorky z linky 23 (asi 30 vozů). To by nahradilo třeba 50 patnáctek.
Dál by šly postupně s předstihem pořizovat vyřazované Tétrojky z Plzně, Olomouce a Ostravy třeba, ale dohromady to moc nedá. Olomouc má dnes 16, Plzeň 29 a Ostrava 67 provozních T3 a i kdyby všechna tato města rychle nakoupila nové tramvaje a všechny svoje ojeté T3 poslala do Prahy, tak to nahradí jenom dalších 50 patnáctek.
Další úspory jsou možný dosáhnout zrušením "zbytečných" linek, jako 13, 14, 15, 21 třeba. Tím se ušetří v nejlepším případě dalších 50 pořadí.
50 patnáctek je pak už teď odstavených.
A posledních 50 patnáctek by mohly nahradit autobusy, stávající linky by se zkrátily - např. 10 na Kobylisy (náhrada prodlouženou 103), a nebo by se prostě linky zkrátily bez náhrady - třeba 11 jen na Vápenku, 26 jen na Radošovickou, 3 jen do Braníka atd.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2334
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 17.9.2019 16:55

Radek píše:
17.9.2019 16:53

Podle informací z tisku to tentokrát zřejmě šetří Drážní inspekce.
Ekvivalent 250 30m vozů rozhodně nikdo volný nemá.
Nemyslel jsem plnou, ale aspoň nějakou částečnou náhradu.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1367
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Radek » 17.9.2019 16:53

fricoolinek2 píše:
17.9.2019 16:08
Je teoreticky možné, že by se 15T vinou těchto defektů zakázal provoz?

A kdyby ano, jak by si s tím DPP mohl poradit? Byla by reálná výpůjčka tramvají z jiných měst vč. zahraničních?
Podle informací z tisku to tentokrát zřejmě šetří Drážní inspekce.
Ekvivalent 250 30m vozů rozhodně nikdo volný nemá.

Odpovědět