Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 14.10.2019 23:53

A ted ještě jak si monoblok poradí s hlukem :-).

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Lister » 14.10.2019 23:22


Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6022
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 10.10.2019 6:26

9001 píše:
09.10.2019 21:14
Špatná žárovka? Nebo mají 15T Ledky? :-)

U auta se mi to stalo, když jsem "mlhovku" do brzdovky.
Rozhodně ledky, ale ani na tom autě to není špatnou žárovkou, nýbrž špatným ukostřením.
Tady bych to viděl na nějaký relé, případně problém na sběrnici...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 09.10.2019 21:14

Špatná žárovka? Nebo mají 15T Ledky? :-)

U auta se mi to stalo, když jsem "mlhovku" do brzdovky.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3712
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 09.10.2019 17:18

Vůz 9440 má zajímavou závadu: trvale (za jízdy) svítící brzdová světla. :D

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 05.10.2019 22:06

Karosák píše:
27.9.2019 15:47
To by měla být ta, jejíž opravu realizovala ŠT na základě loňské 150 milionové smlouvy na externí opravy, je to tak?
Není, to je jediný vůz, který si DPP opravil vlastní silou..

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6022
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 29.9.2019 18:39

von Špilberk píše:
28.9.2019 14:24
Navíc monoblok se sice nemůže protočit, ale mohl by třeba prasknout, mohl by si častěji dělat plochy nebo se třeba ulomí okolek, nebo co já vím, ale 15T si určitě něco vymyslí i na monoblok.
Nemusí to být rovnou monoblok. Možná by šel pro začátek brzdovej kotouč naroubovat na osvědčený V60...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3712
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 29.9.2019 7:50

koci píše:
28.9.2019 18:04
Prapůvod problémů je spíš v tom, že DPP tehdy požadoval plně NP tramvaj s otočnými podvozky a všemi nápravami hnacími, což tehdy bylo obtížně splnitelné. Kdyby se tehdy alespoň v jednom parametru slevilo, problémy být nemusely.
Tak ono se v jednom parametru slevilo, ale tak potichu, že to oficiálně dodneška nikdo nepřiznal. A problémy to nezmenšilo, ale zvětšilo. :devilsmokin

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3013
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 28.9.2019 20:46

koci píše:
28.9.2019 18:04
Kdyby se tehdy alespoň v jednom parametru slevilo
Tak by hrozilo, že nemusí vyhrát Škodovka :roll:

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od honza z Mo » 28.9.2019 19:53

To 9001: Ano, právě tu "primitivnost" u T trojek jsem měl na mysli.

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od koci » 28.9.2019 18:04

Prapůvod problémů je spíš v tom, že DPP tehdy požadoval plně NP tramvaj s otočnými podvozky a všemi nápravami hnacími, což tehdy bylo obtížně splnitelné. Kdyby se tehdy alespoň v jednom parametru slevilo, problémy být nemusely.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1371
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Radek » 28.9.2019 16:15

Nebo se taky může ukázat, že problém dobré řešení nemá. To je holt tak, když koupíme vozy silně experimentální konstrukce v 250 kusech.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 28.9.2019 15:28

Von: Monoblok přece jenom bude mít menší šanci prasknout než "šlupka", ale uvidíme co borci vymyslí, ale zatím to vypadá, že 15T jsou docela průser :-(

RT6S :-)))

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3712
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 28.9.2019 14:24

9001 píše:
28.9.2019 14:15
ono řešení je "snadné"... Monoblok, ale je otázka co to udělá s hlučností... :-(.
Taky co to udělá s kolejemi :?: Navíc dle JPP se na 15T celkem slušně ničí i motory, no a monoblokové kolo (si myslím) životnost motorů nezvýší. Navíc monoblok se sice nemůže protočit, ale mohl by třeba prasknout, mohl by si častěji dělat plochy nebo se třeba ulomí okolek, nebo co já vím, ale 15T si určitě něco vymyslí i na monoblok. :lol:
9001 píše:
28.9.2019 14:15
Kdo si vzpomene, která první česká tramvaj doleja na kola :-)-
Přiznávám se, že nevím. :smt102

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 28.9.2019 14:15

honza z Mo: Tak ono T3 byla poměrně primitivní technologie navíc už převzatá (něco jako když se stavěla zmíněna Astra) a dost much se vychytalo už u T1/T2.

Ono to je taky vidět na vývoji... Měnily se spíš věci okolo, než hlavní části...

von Špilberk : Pak je otázka proč třeba Riga nehlásí stejný problém Dyt je to vlastně stejný vůz....

Výrobce kol si myslím bude v pohodě, protože úplně první byl německý (aspon podle toho co se dá dohledat). Pak do toho šel Bonatrans a ti podle referenci úplné lamy nebudou... Takže dokud jim platí Škoda, tak není co řešit a bude se zkoušet dál... Resp. ono řešení je "snadné"... Monoblok, ale je otázka co to udělá s hlučností... :-(.

Kdo si vzpomene, která první česká tramvaj doleja na kola :-)-

Odpovědět