Věčná škoda, DVB (Dresdner Verkehrsbetriebe, Dopravní podnik města Drážďan )ji má a pro přespolní jako já je to pořádná výhoda...i když ta mapa není "jako z navigace", jenom tlustě vytažená černá čára na tmavě žlutém pozadí...ale i tak z toho dokázali udělat regulérní zdroj informací (výluky, odklony), při průjezdu hist. centrem tam jsou promítány fotky památek v blízkém okolí zastávky, ke které se tram (busy jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet) blíží, doprovázeny komentářem, takže se z hlášení příští zastávky občas stává slušný recitál...mno, radši to utnu, nebo mě moderátoři přesměrujou jinam ...gabuliatko píše:ukazovani pozice na mape jsem videl u novych Citar v Bukuresti a nebyl s tim problem. Ne ze bych z toho poznal, kde se vozidlo nachazi a kde mam vystoupit, ale vypadalo to hezky -> jako jakakoli autonavigace
bylo to ruku v ruce s kamerkou do vozidla, bez ni vidim setrvani LCD displeje na miste na rady hodin
nicmene se obavam, ze DP Praha tuto hracku do svych vozidel neobjedna, takze muzeme zustat v klidu
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 67
- Registrován: 26.5.2006 12:17
- Bydliště: Dresden. 70 pod okny ovšem zůstala.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T
ukazovani pozice na mape jsem videl u novych Citar v Bukuresti a nebyl s tim problem. Ne ze bych z toho poznal, kde se vozidlo nachazi a kde mam vystoupit, ale vypadalo to hezky -> jako jakakoli autonavigace
bylo to ruku v ruce s kamerkou do vozidla, bez ni vidim setrvani LCD displeje na miste na rady hodin
nicmene se obavam, ze DP Praha tuto hracku do svych vozidel neobjedna, takze muzeme zustat v klidu
bylo to ruku v ruce s kamerkou do vozidla, bez ni vidim setrvani LCD displeje na miste na rady hodin
nicmene se obavam, ze DP Praha tuto hracku do svych vozidel neobjedna, takze muzeme zustat v klidu
Re: Škoda 15T
Nemusí to být rozhodnutí DPP, pokud se jedná o (zatím primárně) prezentační kus(y)
P.Tarant na K-repu píše:Prototypy mají jak BUSE tak EmTest. (..) Na prototypech je rozložení víceméně náhodné. Pro sérii ještě není rozhodnuto jaký systém bude aplikován.
Re: Škoda 15T
No, zobrazovat polohu vozidla v mapě je ten nejmenší problém. Podstatně horší to bude se zobrazením vedení linky na mapě. Taková informace se podle mě nikde ze současného OIS získat nedá, takže se do toho bude muset nějak nahrávat. No a co se týká transparentů, tak tam by teoreticky díky jednotnému rozhraní IBIS/IPIS mělo všechno fungovat stejně, ať to vyrábí BUSE, EMtest, Kadlec, APEX, nebo kdokoli jiný. Jenom nevím proč se DPP rozhodl odklonit od BUSE... a tak náhle...
Re: Škoda 15T
To asi problém nebude. Každá tramvaj má GPS a tak nebude větší problém, aby se někde na nějaké obrazovce ve voze ukazovalo, kde tramvaj je...Oskar píše:Petr píše:Hmm, to by mě zajímalo, jak to chtějí naroubovat na stávající OIS. Neříkalo se, že 15T bude mít APEX DT-04? Jen aby to nedopadlo tak, že informační systém tramvaje bude zcela oddělen od normálního OISu. Už si barvitě dokážu představit ty nekonzistence, kdy se něco jiného hlásí, něco jiného ukazuje v mapě a ještě něco jiného odesílá do Dorisu...
Re: Škoda 15T
Hmm, to by mě zajímalo, jak to chtějí naroubovat na stávající OIS. Neříkalo se, že 15T bude mít APEX DT-04?Petr píše:...zcela novým informačních systémem od firmy Mtest (a kupodivu i v ostrém slunci viditelném), který zobrazuje na vnitřních panelech v mapě Prahy mimo jiné trasu linky a aktuální pozici vozu...
Jen aby to nedopadlo tak, že informační systém tramvaje bude zcela oddělen od normálního OISu. Už si barvitě dokážu představit ty nekonzistence, kdy se něco jiného hlásí, něco jiného ukazuje v mapě a ještě něco jiného odesílá do Dorisu...
Re: Škoda 15T
Uvidíme ještě, jak si povedou v provozu. Ale s tou cizinou - taky doufám, že Riga je jen první vlaštovka.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Škoda 15T
Kruciš, tak to je velké lákadlo. Když si vzpomenu na všechny ty stesky (i od řidičů), které provázely a provázejí 14T... Jestli je to opravdu tak, jak říkáš, tak snad budu zase po velmi dlouhé době hrd na něco českého. Doufejme, že Škodovka s tímhle vozem prorazí i ven a bude mít hodně zakázek, aby se jim všechna ta práce vrátila.Petr píše:...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
V článku o 15T na prtkách je psáno, že by měly být postaveny dva prototypy. V jak pokročilém stádiu rozpracovanosti je druhý prototyp? Předpokládám, že hotový asi ještě úplně nebude, ale také doufám, že z jeho stavby se už dá vyčíst, že jde o 15T..
Re: Škoda 15T
vnější displeje? nebo palubní počítač? nebo obojí?Petr píše:...zcela novým informačních systémem od firmy Mtest...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Nejen blikající, nejen svítící 15T se pohybuje vlastní silou po kolejích. Všech 16 motorů pracuje jak o závod aby tu super tichou tramvaj s chladničkou na stanovišti řidiče, zcela novým informačních systémem od firmy Mtest (a kupodivu i v ostrém slunci viditelném), který zobrazuje na vnitřních panelech v mapě Prahy mimo jiné trasu linky a aktuální pozici vozu, geniálním systémem tlačítek na stanovišti řidiče a 3 druhy interiéru (v každém článku jiné provedení obložení stěn a sedadel) popohnaly vstříc ostrému provozu. Držme jí palce. Jízda s ní je opravdu luxusním zážitkem!!! Skoro si myslím, že pro Prahu je takového vozu škoda....[/quote]Petr píše:[quote="Brejšin na K-Reportu v sekci "Nové tramvaje""]15T dnes spatřena na vlastní oči blikající svitící a možná už i v tuto chvíli hybajícíse.
A je opravdu na co se těšit!
A první fotečky by se mohly dostat na světlo světa kdy? Až těsně před Innotransem nebo až na něm nebo naopak již velmi brzy?
Nemělo by to "š" být spíš velké?Petr píše:... je takového vozu škoda....
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
[quote="Brejšin na K-Reportu v sekci "Nové tramvaje""]15T dnes spatřena na vlastní oči blikající svitící a možná už i v tuto chvíli hybajícíse.
A je opravdu na co se těšit! [/quote]Nejen blikající, nejen svítící 15T se pohybuje vlastní silou po kolejích. Všech 16 motorů pracuje jak o závod aby tu super tichou tramvaj s chladničkou na stanovišti řidiče, zcela novým informačních systémem od firmy Mtest (a kupodivu i v ostrém slunci viditelném), který zobrazuje na vnitřních panelech v mapě Prahy mimo jiné trasu linky a aktuální pozici vozu, geniálním systémem tlačítek na stanovišti řidiče a 3 druhy interiéru (v každém článku jiné provedení obložení stěn a sedadel) popohnaly vstříc ostrému provozu. Držme jí palce. Jízda s ní je opravdu luxusním zážitkem!!! Skoro si myslím, že pro Prahu je takového vozu škoda....
A je opravdu na co se těšit! [/quote]Nejen blikající, nejen svítící 15T se pohybuje vlastní silou po kolejích. Všech 16 motorů pracuje jak o závod aby tu super tichou tramvaj s chladničkou na stanovišti řidiče, zcela novým informačních systémem od firmy Mtest (a kupodivu i v ostrém slunci viditelném), který zobrazuje na vnitřních panelech v mapě Prahy mimo jiné trasu linky a aktuální pozici vozu, geniálním systémem tlačítek na stanovišti řidiče a 3 druhy interiéru (v každém článku jiné provedení obložení stěn a sedadel) popohnaly vstříc ostrému provozu. Držme jí palce. Jízda s ní je opravdu luxusním zážitkem!!! Skoro si myslím, že pro Prahu je takového vozu škoda....
Re: Škoda 15T
Mě z celé té nádhery zajímá jenom jedno - nápravové tlaky a hmotnost tý věci.
Tramvaj je známá rok a půl a nikde nebylo (veřejně) řečeno, jak je vyřešené rozložení hmotnosti.
Podle mě krajní podvozky v rozích kastle, navíc s čepem 35cm mimo střed znamenají, že první osa se bude skoro flákat, druhá ponese kabinu a pantograf, zatímco podvozek 2+3 ponese většinu zátěže. Aby to nedopadlo jako u sarančete, že budeme mít 10 tun na osu. Možná budou krajní osy i největším zdrojem rachtání, jako je tomu u Düseldorfské tramvaje NF10 (podvozky v rozích s malým zatížením). Ale tak to není podstatné.
Rozložení výzbroje na střeše podle mě nemá ani tolik vliv - vždyť i na sarančeti jsou kontejnery poloprázdné, je jich pár a jediná opravdu těžká je tam baterka a větráky. A to mě právě děsí, každý ví, co ta věc váží a to má jen 3 podvozky.
U tramvají KT8 nese každý cca 4,5t podvozek zhruba 7 metrů oceli a výzbroje vážící dalších 4,5t + čtvrtinu cestujících. 15T je řešena trošičku jako stará známá zelená patrová jednotka Bp. Vnitřní podvozky měly 2 čepy, krajní byly na konci skříně. Ale vnitřní byly tříosé a i tak tam byl nápravový tlak nepatrně vyšší, než u krajních.
Pokud někdo něco ví o konstrukci, byl bych moc rád za nějaké vysvětlení
Odpovědi typu "konstruktéři vědí co staví" si umím dát i sám, a po zkušenostech s některými stroji jim ani nevěřím.
Tramvaj je známá rok a půl a nikde nebylo (veřejně) řečeno, jak je vyřešené rozložení hmotnosti.
Podle mě krajní podvozky v rozích kastle, navíc s čepem 35cm mimo střed znamenají, že první osa se bude skoro flákat, druhá ponese kabinu a pantograf, zatímco podvozek 2+3 ponese většinu zátěže. Aby to nedopadlo jako u sarančete, že budeme mít 10 tun na osu. Možná budou krajní osy i největším zdrojem rachtání, jako je tomu u Düseldorfské tramvaje NF10 (podvozky v rozích s malým zatížením). Ale tak to není podstatné.
Rozložení výzbroje na střeše podle mě nemá ani tolik vliv - vždyť i na sarančeti jsou kontejnery poloprázdné, je jich pár a jediná opravdu těžká je tam baterka a větráky. A to mě právě děsí, každý ví, co ta věc váží a to má jen 3 podvozky.
U tramvají KT8 nese každý cca 4,5t podvozek zhruba 7 metrů oceli a výzbroje vážící dalších 4,5t + čtvrtinu cestujících. 15T je řešena trošičku jako stará známá zelená patrová jednotka Bp. Vnitřní podvozky měly 2 čepy, krajní byly na konci skříně. Ale vnitřní byly tříosé a i tak tam byl nápravový tlak nepatrně vyšší, než u krajních.
Pokud někdo něco ví o konstrukci, byl bych moc rád za nějaké vysvětlení
Odpovědi typu "konstruktéři vědí co staví" si umím dát i sám, a po zkušenostech s některými stroji jim ani nevěřím.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Innotrans je za mesic, tudiz neco byt jiz musi, ze.. No a paklize ji jeden z PrTkaru videl na vlastni oci, tak to asi pravda bude.fricoolinek2 píše:Může to někdo potvrdit/vyvrátit či o tom napsat něco bližšího?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
[quote="Brejšin na K-Reportu v sekci "Nové tramvaje""]15T dnes spatřena na vlastní oči blikající svitící a možná už i v tuto chvíli hybajícíse.
A je opravdu na co se těšit! [/quote]
Může to někdo potvrdit/vyvrátit či o tom napsat něco bližšího?
A je opravdu na co se těšit! [/quote]
Může to někdo potvrdit/vyvrátit či o tom napsat něco bližšího?