Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od aspirine » 18.9.2008 19:55

Hodně by mě zajímaly podvozky,nejlépe foto jesli někdo má.Né ale popis,nejsem laik :wink: děkuji

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 18.9.2008 19:53

Ještě jeden interiér.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 18.9.2008 19:45

V jiném vláknu jsem si přál, aby byla i obousměrná verze a bylo mi vyčteno, že by bylo málo místa... Já si myslím, že by mezi levými a pravými dveřmi byla úžasná plošina. Není to jak u Kt, kde jsou všude schody a Kt tady taky i přes rekonstrukci nebudou jezdit věčně.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 18.9.2008 19:43

Porovnání různých interiérů
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Zdeněk
Uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 19.12.2005 20:45
Bydliště: Kdysi konečná...mj. šestky

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Zdeněk » 18.9.2008 19:08

Nedá mi to, abych k tomu něco neřekl... Mám pocit, že někteří přispívající moc nevědí co píší. Čekal jsem od 15T ledascos, ale tohle je opravdu zázrak. A myslím to vážně. Fotky trochu klamou, ale mě se zdá prostorná. Když porovnám Citadasy, Combina, ULFy...... Tak 15T je opravdu předčí. Někdo zmiňoval starý Lisabon....to jsou naprosto jiné vozy a úplně jiný provoz.
Jediné co zatím můžu říct....klobouk dolů.
Pro ilustraci:
http://www.railfaneurope.net/pix/pt/tra ... FL-541.jpg

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Oskar » 18.9.2008 19:05

No to by mě zajímalo, jak jsi z fotek přišel na toto:
Josef píše:Ve špičce se sice do tramvaje dostanete, ale z ní ven už nikoliv, a když, tek s fialovám ksichtem.
Zvlášť když tramvaj 15T má největší plochu otevřených dveří ze všech pražských tramvají.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 18.9.2008 19:02

Josef píše:No tak asi takhle. Já si osobně myslím, že 14t a 15t je jen na vyhlídkové jízdy, a ne nanic jinýho.
Když tu tramvaj navrhovaly, nedrželi se zásad o místech a pod. Ve špičce se sice do tramvaje dostanete, ale z ní ven už nikoliv, a když, tek s fialovám ksichtem. Tyto tramvaje jsou prstě nezodpovědný.
1/ Vyhlídkové jízdy k tramvajím patří, rád se s nimi svezu.
2/ Jaké jsou zásady o místech? Pouč mne prosím, žádný takový předpis či zásadu neznám.
3/ Z tramvaje jsem vylezl s fialovým xichtem snad jen jednou a to mi bylo hodně zle... Až tě někde potkám, aspoň budu vědět, zda jsi jel či nejel tramvají..

Josef
problémový jedinec
Příspěvky: 492
Registrován: 24.3.2008 18:10

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Josef » 18.9.2008 19:00

Sice sem sní nikdy nejel, ale z obrázků co sem viděl, je to skutečně jen atrkce, ale ne tramvaj pro město. Disajnu odpovídá třtmu tisíciletí, ale interierově nikoliv.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Oskar » 18.9.2008 18:52

Josef: Je vidět, že jsi s 15T už mnohokrát jel, když jí můžeš tak odpovědně hodnotit.

Josef
problémový jedinec
Příspěvky: 492
Registrován: 24.3.2008 18:10

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Josef » 18.9.2008 18:49

No tak asi takhle. Já si osobně myslím, že 14t a 15t je jen na vyhlídkové jízdy, a ne nanic jinýho.

Když tu tramvaj navrhovaly, nedrželi se zásad o místech a pod. Ve špičce se sice do tramvaje dostanete, ale z ní ven už nikoliv, a když, tek s fialovám ksichtem. Tyto tramvaje jsou prstě nezodpovědný.

Uživatelský avatar
carnero
Uživatel
Příspěvky: 69
Registrován: 18.9.2008 10:46
Bydliště: Skoro na konci nové sedmičky
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od carnero » 18.9.2008 18:33

PvvS: Děkuji mnohokrát, tohle mě zajímalo.

Pro m@rtina... nepomlouvám to, rozhodně ne. Jen mě zajímalo, proč je 15T taková, jaká je a ne jako jiné tramvaje (a jelikož jsem jen cestující je pro mě lepší ta větší uvnitř, tím "lepší" jsem nemyslel technologii nebo splnění požadavků DP - ty právě neznám). Nic víc.

davidtk
Uživatel
Příspěvky: 335
Registrován: 04.1.2008 13:25

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od davidtk » 18.9.2008 17:48

Achjo ... jeden hází špínu, druhej ji čistí ... je vidět že sme Češi.
Dle mého názoru je 15T nejlepší co může do Prahy přijít ... samozřejmě až budu mít možnost ji vyzkoušet, tak budu mít názor 100% ... Stejně jako u 14T (tam jsem si myslel, že horší to být nemůže - stačila jedna jízda) A jsem fakt zvědavej co si DPP objedná aby dodali ...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Absolut » 18.9.2008 17:45

Sebemrskačství. Krásné slovo, nedávno jsem ho slyšel v kině :-)

Musím s panem Petrem souhlasit - měli bychom být hrdí na to, če jsme v CZ schopni vyrobit takhle hezkou tramvaj podle skoro protichůdných požadavků zákazníka (definice zákazníka viz níže v mém minulém příspěvku).

Zároveň si však stojím za tím, že více specifické jsou požadavky zákazníka (DPP), než jeho kolejová síť.

Karotka: Bohužel ani 17T Riga nebude mít klacek.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karotka » 18.9.2008 17:42

m@rtin píše:Ano, pražská tramvajová síť je v celosvětovém měřítku specifická - poloměry oblouků, stoupání, obsazenost lidmi
Poloměry a stoupání by se ve světě našly obtížnější (co starý Lisabon?). Jak se vůbec řeší omezení profilu jinde ve světě? Buď mají užší tramvaje (2,2 m oproti našim 2,5 m), nebo se nesnaží za každou cenu o dvoukolejný provoz (potkávačky, splítky). Ani jedno z toho ale nesplňuje pražské požadavky na hustotu provozu.
Další specifika kolejové sítě jsou únosnost a řekněme "vertikální mikroprofil" :( . Určitě se vyplatí pořídit speciální tramvaj, než předělávat celou síť (kolik km? -> další specifikum), aby se tramvaje "západní" výroby nepropadaly a nedřely břicho.

P.S. něco pro odlehčení... ten polopantograf na 15T je jak pěst na voko, mnohem líp by vypadal klacek na zadním článku!

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od PvvS » 18.9.2008 17:40

Mno , to je zas exot..
Ony stoupani okolo 80-100 promile nejsou u tram trati zadna vzacnost. Neni problem ho vyjet, ale zastavit na nem (v obou smerech) , odbavit cestujici a zase se rozjet. To vse pokud mozno plynule a minimalni rychlosti (zacpy, IGK).
Tram tomu musi bytprizpusobeny a to je problem, ktery osttani vyrobci nechteli resit. V mnoha pripadech by se jim nevyplatilo vyvijet temer novy vozidlo. Ostatni mesta jinde, budto zavadeji novy tram provozy, u kterych je sit nachystana na miru vozidlum, nebo dost podstatne upravuji stavajici. To jenom v tomto state (a snad vsech DP) , panuje nazor, ze lepsi je mit vozidlo, ktery snad zvladne tankodromy, ktery jsou vhodny pouze pro T3 a klony, nez upravovat celou sit. Tedy jak roztece oblouku, tak prechodnice na vyhybkach, obloucich, tak i smerovy a stranovy usazeni koleje.To ze kolejiste pripomina horskou drahu, sice az tak nevadi u klasickych tram, ale u NP vozidel uz to je dost zasadni problem . Navic v zahranici si az tak nelamou hlavu trebas s napravovym tlakem, takze je nejakych 12-14 tun na podvozek nevytoci. Navic obvykle nepozaduji ani takove zrychleni a adhezi. Proto si muzou dovolit nektery podvozky nehnany a nad nima vic mista na sezeni. Navic podvozky pod klouby jsou dost neobvykla vec, vetsinou se dneska stavi kratky clanky s vlastnim podvozkem .
Takhle vyresil Siemens combino pro budapest. Ulicka neni o moc sirsi, a sedacky nad podvozkama jsou spis horsky vystup :
http://fotogalerie.svetmhd.net/picture. ... tegory/179
http://fotogalerie.svetmhd.net/picture. ... tegory/179

Aktualne zadny jiny vyrobce nesplnuje pozadavky prahy..

Odpovědět