Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- aspirine
- Uživatel
- Příspěvky: 134
- Registrován: 11.2.2007 19:40
- Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Hodně by mě zajímaly podvozky,nejlépe foto jesli někdo má.Né ale popis,nejsem laik děkuji
Re: Škoda 15T ForCity
V jiném vláknu jsem si přál, aby byla i obousměrná verze a bylo mi vyčteno, že by bylo málo místa... Já si myslím, že by mezi levými a pravými dveřmi byla úžasná plošina. Není to jak u Kt, kde jsou všude schody a Kt tady taky i přes rekonstrukci nebudou jezdit věčně.
Re: Škoda 15T ForCity
Nedá mi to, abych k tomu něco neřekl... Mám pocit, že někteří přispívající moc nevědí co píší. Čekal jsem od 15T ledascos, ale tohle je opravdu zázrak. A myslím to vážně. Fotky trochu klamou, ale mě se zdá prostorná. Když porovnám Citadasy, Combina, ULFy...... Tak 15T je opravdu předčí. Někdo zmiňoval starý Lisabon....to jsou naprosto jiné vozy a úplně jiný provoz.
Jediné co zatím můžu říct....klobouk dolů.
Pro ilustraci:
http://www.railfaneurope.net/pix/pt/tra ... FL-541.jpg
Jediné co zatím můžu říct....klobouk dolů.
Pro ilustraci:
http://www.railfaneurope.net/pix/pt/tra ... FL-541.jpg
Re: Škoda 15T ForCity
No to by mě zajímalo, jak jsi z fotek přišel na toto:
Zvlášť když tramvaj 15T má největší plochu otevřených dveří ze všech pražských tramvají.Josef píše:Ve špičce se sice do tramvaje dostanete, ale z ní ven už nikoliv, a když, tek s fialovám ksichtem.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
1/ Vyhlídkové jízdy k tramvajím patří, rád se s nimi svezu.Josef píše:No tak asi takhle. Já si osobně myslím, že 14t a 15t je jen na vyhlídkové jízdy, a ne nanic jinýho.
Když tu tramvaj navrhovaly, nedrželi se zásad o místech a pod. Ve špičce se sice do tramvaje dostanete, ale z ní ven už nikoliv, a když, tek s fialovám ksichtem. Tyto tramvaje jsou prstě nezodpovědný.
2/ Jaké jsou zásady o místech? Pouč mne prosím, žádný takový předpis či zásadu neznám.
3/ Z tramvaje jsem vylezl s fialovým xichtem snad jen jednou a to mi bylo hodně zle... Až tě někde potkám, aspoň budu vědět, zda jsi jel či nejel tramvají..
Re: Škoda 15T ForCity
Sice sem sní nikdy nejel, ale z obrázků co sem viděl, je to skutečně jen atrkce, ale ne tramvaj pro město. Disajnu odpovídá třtmu tisíciletí, ale interierově nikoliv.
Re: Škoda 15T ForCity
Josef: Je vidět, že jsi s 15T už mnohokrát jel, když jí můžeš tak odpovědně hodnotit.
Re: Škoda 15T ForCity
No tak asi takhle. Já si osobně myslím, že 14t a 15t je jen na vyhlídkové jízdy, a ne nanic jinýho.
Když tu tramvaj navrhovaly, nedrželi se zásad o místech a pod. Ve špičce se sice do tramvaje dostanete, ale z ní ven už nikoliv, a když, tek s fialovám ksichtem. Tyto tramvaje jsou prstě nezodpovědný.
Když tu tramvaj navrhovaly, nedrželi se zásad o místech a pod. Ve špičce se sice do tramvaje dostanete, ale z ní ven už nikoliv, a když, tek s fialovám ksichtem. Tyto tramvaje jsou prstě nezodpovědný.
- carnero
- Uživatel
- Příspěvky: 69
- Registrován: 18.9.2008 10:46
- Bydliště: Skoro na konci nové sedmičky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
PvvS: Děkuji mnohokrát, tohle mě zajímalo.
Pro m@rtina... nepomlouvám to, rozhodně ne. Jen mě zajímalo, proč je 15T taková, jaká je a ne jako jiné tramvaje (a jelikož jsem jen cestující je pro mě lepší ta větší uvnitř, tím "lepší" jsem nemyslel technologii nebo splnění požadavků DP - ty právě neznám). Nic víc.
Pro m@rtina... nepomlouvám to, rozhodně ne. Jen mě zajímalo, proč je 15T taková, jaká je a ne jako jiné tramvaje (a jelikož jsem jen cestující je pro mě lepší ta větší uvnitř, tím "lepší" jsem nemyslel technologii nebo splnění požadavků DP - ty právě neznám). Nic víc.
Re: Škoda 15T ForCity
Achjo ... jeden hází špínu, druhej ji čistí ... je vidět že sme Češi.
Dle mého názoru je 15T nejlepší co může do Prahy přijít ... samozřejmě až budu mít možnost ji vyzkoušet, tak budu mít názor 100% ... Stejně jako u 14T (tam jsem si myslel, že horší to být nemůže - stačila jedna jízda) A jsem fakt zvědavej co si DPP objedná aby dodali ...
Dle mého názoru je 15T nejlepší co může do Prahy přijít ... samozřejmě až budu mít možnost ji vyzkoušet, tak budu mít názor 100% ... Stejně jako u 14T (tam jsem si myslel, že horší to být nemůže - stačila jedna jízda) A jsem fakt zvědavej co si DPP objedná aby dodali ...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
Sebemrskačství. Krásné slovo, nedávno jsem ho slyšel v kině
Musím s panem Petrem souhlasit - měli bychom být hrdí na to, če jsme v CZ schopni vyrobit takhle hezkou tramvaj podle skoro protichůdných požadavků zákazníka (definice zákazníka viz níže v mém minulém příspěvku).
Zároveň si však stojím za tím, že více specifické jsou požadavky zákazníka (DPP), než jeho kolejová síť.
Karotka: Bohužel ani 17T Riga nebude mít klacek.
Musím s panem Petrem souhlasit - měli bychom být hrdí na to, če jsme v CZ schopni vyrobit takhle hezkou tramvaj podle skoro protichůdných požadavků zákazníka (definice zákazníka viz níže v mém minulém příspěvku).
Zároveň si však stojím za tím, že více specifické jsou požadavky zákazníka (DPP), než jeho kolejová síť.
Karotka: Bohužel ani 17T Riga nebude mít klacek.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Škoda 15T ForCity
Poloměry a stoupání by se ve světě našly obtížnější (co starý Lisabon?). Jak se vůbec řeší omezení profilu jinde ve světě? Buď mají užší tramvaje (2,2 m oproti našim 2,5 m), nebo se nesnaží za každou cenu o dvoukolejný provoz (potkávačky, splítky). Ani jedno z toho ale nesplňuje pražské požadavky na hustotu provozu.m@rtin píše:Ano, pražská tramvajová síť je v celosvětovém měřítku specifická - poloměry oblouků, stoupání, obsazenost lidmi
Další specifika kolejové sítě jsou únosnost a řekněme "vertikální mikroprofil" . Určitě se vyplatí pořídit speciální tramvaj, než předělávat celou síť (kolik km? -> další specifikum), aby se tramvaje "západní" výroby nepropadaly a nedřely břicho.
P.S. něco pro odlehčení... ten polopantograf na 15T je jak pěst na voko, mnohem líp by vypadal klacek na zadním článku!
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Mno , to je zas exot..
Ony stoupani okolo 80-100 promile nejsou u tram trati zadna vzacnost. Neni problem ho vyjet, ale zastavit na nem (v obou smerech) , odbavit cestujici a zase se rozjet. To vse pokud mozno plynule a minimalni rychlosti (zacpy, IGK).
Tram tomu musi bytprizpusobeny a to je problem, ktery osttani vyrobci nechteli resit. V mnoha pripadech by se jim nevyplatilo vyvijet temer novy vozidlo. Ostatni mesta jinde, budto zavadeji novy tram provozy, u kterych je sit nachystana na miru vozidlum, nebo dost podstatne upravuji stavajici. To jenom v tomto state (a snad vsech DP) , panuje nazor, ze lepsi je mit vozidlo, ktery snad zvladne tankodromy, ktery jsou vhodny pouze pro T3 a klony, nez upravovat celou sit. Tedy jak roztece oblouku, tak prechodnice na vyhybkach, obloucich, tak i smerovy a stranovy usazeni koleje.To ze kolejiste pripomina horskou drahu, sice az tak nevadi u klasickych tram, ale u NP vozidel uz to je dost zasadni problem . Navic v zahranici si az tak nelamou hlavu trebas s napravovym tlakem, takze je nejakych 12-14 tun na podvozek nevytoci. Navic obvykle nepozaduji ani takove zrychleni a adhezi. Proto si muzou dovolit nektery podvozky nehnany a nad nima vic mista na sezeni. Navic podvozky pod klouby jsou dost neobvykla vec, vetsinou se dneska stavi kratky clanky s vlastnim podvozkem .
Takhle vyresil Siemens combino pro budapest. Ulicka neni o moc sirsi, a sedacky nad podvozkama jsou spis horsky vystup :
http://fotogalerie.svetmhd.net/picture. ... tegory/179
http://fotogalerie.svetmhd.net/picture. ... tegory/179
Aktualne zadny jiny vyrobce nesplnuje pozadavky prahy..
Ony stoupani okolo 80-100 promile nejsou u tram trati zadna vzacnost. Neni problem ho vyjet, ale zastavit na nem (v obou smerech) , odbavit cestujici a zase se rozjet. To vse pokud mozno plynule a minimalni rychlosti (zacpy, IGK).
Tram tomu musi bytprizpusobeny a to je problem, ktery osttani vyrobci nechteli resit. V mnoha pripadech by se jim nevyplatilo vyvijet temer novy vozidlo. Ostatni mesta jinde, budto zavadeji novy tram provozy, u kterych je sit nachystana na miru vozidlum, nebo dost podstatne upravuji stavajici. To jenom v tomto state (a snad vsech DP) , panuje nazor, ze lepsi je mit vozidlo, ktery snad zvladne tankodromy, ktery jsou vhodny pouze pro T3 a klony, nez upravovat celou sit. Tedy jak roztece oblouku, tak prechodnice na vyhybkach, obloucich, tak i smerovy a stranovy usazeni koleje.To ze kolejiste pripomina horskou drahu, sice az tak nevadi u klasickych tram, ale u NP vozidel uz to je dost zasadni problem . Navic v zahranici si az tak nelamou hlavu trebas s napravovym tlakem, takze je nejakych 12-14 tun na podvozek nevytoci. Navic obvykle nepozaduji ani takove zrychleni a adhezi. Proto si muzou dovolit nektery podvozky nehnany a nad nima vic mista na sezeni. Navic podvozky pod klouby jsou dost neobvykla vec, vetsinou se dneska stavi kratky clanky s vlastnim podvozkem .
Takhle vyresil Siemens combino pro budapest. Ulicka neni o moc sirsi, a sedacky nad podvozkama jsou spis horsky vystup :
http://fotogalerie.svetmhd.net/picture. ... tegory/179
http://fotogalerie.svetmhd.net/picture. ... tegory/179
Aktualne zadny jiny vyrobce nesplnuje pozadavky prahy..