Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Absolut » 11.8.2008 8:42

Riga opravdu chce jít do předělání sítě na pantografy. Současně s tím teké budou předělávat většinu zastávek. Asi dostali nějakou velkou dotaci. Nicméně při zkušebních jízdách prototypu v 02/2009 to jistě ještě hotové nebude.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od PvvS » 09.8.2008 18:00

MF píše: Mají tyčový, kde kontakt s trolejí nedělá pokud vím kolečko (kladka), ale tzv. botka. Tomu se říká smykadlový sběrač. Pak jsou ještě lyry a pantografy.

O tom, že chtějí předělat trolej a sběrače na pantografový provoz silně pochybuji. Není to otázka krátké doby a mála peněz. To je dlouhodobá záležitost a jestli o ní uvažují, tak možná v horizontu padesáti let.
Zdaleka ne. Problemem jsou vyhybky , krizeni a nektery dalsi drobnosti. Staci se podivat , jak dlouho trval prechod treba v praze od tycovych na dvounapravacich/T1 k pantografum. Moc pekne to je popsany v knizce tramvajove modely.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od MOp » 09.8.2008 15:07

17T bude mít klasický sběrač (poloptg) -> musí začít již teď předělávat síť

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od demon » 09.8.2008 14:46

MF píše:Není to otázka krátké doby a mála peněz. To je dlouhodobá záležitost a jestli o ní uvažují, tak možná v horizontu padesáti let.
Když teď začnou, do příchodu první 17T mají bohatě všechno hotovo a peníze jim na to nejspíš chybět nebudou, když berou hned 20 kousků v plný palbě...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T

Příspěvek od MF » 09.8.2008 13:37

Bobek píše:1. V Rize jsou tyčový, ne?
2. Plánujou to předělat.
Mají tyčový, kde kontakt s trolejí nedělá pokud vím kolečko (kladka), ale tzv. botka. Tomu se říká smykadlový sběrač. Pak jsou ještě lyry a pantografy.

O tom, že chtějí předělat trolej a sběrače na pantografový provoz silně pochybuji. Není to otázka krátké doby a mála peněz. To je dlouhodobá záležitost a jestli o ní uvažují, tak možná v horizontu padesáti let.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Bobek » 09.8.2008 11:05

1. V Rize jsou tyčový, ne?
2. Plánujou to předělat.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T

Příspěvek od MF » 08.8.2008 23:06

to bude husný vozítko se smykadlovým sběračem :D

Uživatelský avatar
majkrosoft918
Uživatel
Příspěvky: 235
Registrován: 21.1.2007 1:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od majkrosoft918 » 08.8.2008 22:42

tak tohle je opravdu zajímavé ,ještě není 15T v praze a vůbec není sestavená a už je objednávka do zahraničí - viz. ze škody -

Kontrakt na 20 tramvají s opcí na dalších 32 vozů uzavřela v pátek 23. května Škoda Transportation, dceřiná firma ŠKODA HOLDING a.s. Zákazníkem je dopravní podnik města Rigy – Rigas Satiksme. Zakázka za více než 1,3 miliardy korun (bez opce) představuje pro největšího českého výrobce tramvají významný exportní úspěch. „Pro Škoda Transportation je kontrakt Riga přelomovou zakázkou. Přestože jsme tramvaje do zahraničí už vyváželi, jednalo se spíše o jednotlivé vozy, ať do italského Cagliari, tak do polské Wroclavi. Dodávka do Rigy už představuje exportní sérii nejméně 20 tramvají,“ konstatoval generální ředitel ŠKODA TRANSPORTATION Tomáš Krsek.

Dopravní podnik vypsal tendr v prosinci 2007, zadávací podmínky si vyzvedlo devět společností a v květnu 2008 Rigas Satiksme uzavřela kontrakt se Škoda Transportation. Vozy pro Rigu budou 100% nízkopodlažní typu ForCity. Zákazník objednal tramvaje tříčlánkové s rozchodem 1524 mm (tedy širší než je v ČR) a plně klimatizované i v prostoru pro cestující. Vnější design je téměř shodný s designem tramvají ForCity pro pražský dopravní podnik, avšak v typickém barevném provedení rižského dopravního podniku: modro-bílém. Kapacita tramvaje je až 300 cestujících, z toho 61 sedících. První prototyp zákazník převezme podle smlouvy v červnu 2009, všech dvacet tramvají pak Škoda Transportation vyrobí do 34 měsíců od podpisu smlouvy.

Vozový park dopravního podniku hlavního města Lotyšska zahrnuje kolem 250 tramvají vyrobených převážně v bývalém Československu. Tramvaje obsluhují 11 linek napříč celým městem. ŠKODA ELECTRIC, rovněž dceřiná firma ŠKODA HOLDING a.s., v současné době dodává do Rigy trolejbusy v rámci kontraktu na 150 nízkopodlažních trolejbusů.

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Pavel PS » 19.6.2008 15:50

Marek B. píše:Ten samý model byl na Czech Raildays v pavilonu Škody. Kdybych měl počítač, hodil bych sem fotky.
Jj, je to on, ja to sem dal spíš pro ty šotouše, co se na CRD jako já nedostali..

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Pepa » 19.6.2008 15:19

Až zpracuji tu kvantu fotek tak sem nějaké hodím toho modelu 15T na CRD.

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Tom 11 » 19.6.2008 14:12

Pavel PS píše:Našel jsem krásné fotky modelu 15T..
Jo,model vypadá moc pěkně,byl vystaven i na Czech RailDays.Jinak si myslím,že dřevěná sedadla tam jsou jen kvůli tomu,že to je taková novinka,čalouněná sedadla zná každý.A nátěr je nejspíš podle skutečnosti,ale třeba se to tak jen někomu líbilo více,stejně jako evidenční čísla,pořadovky..

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Marek B. » 19.6.2008 14:08

Ten samý model byl na Czech Raildays v pavilonu Škody. Kdybych měl počítač, hodil bych sem fotky.

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Pavel PS » 19.6.2008 11:44

Našel jsem krásné fotky modelu 15T http://www.archimage.cz/tramvaj-skoda-1 ... 6i427.html . Je v tmavší variantě laku a má dřevěné sedačky - že by indicie, jak to bude ve skutečnosti?
(doufám, že tu tu již není..)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Jabberwocky » 01.6.2008 18:37

Pawel: Jaja, taky v Mnichově vždycky prchám do "čalouněných" článků.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 15T

Příspěvek od pawel » 01.6.2008 17:23

podle mě vyhrálo dřevo, ale kdosi byl proti, přičemž výhra plastu (teda spíš polstrování) by byla moc nápadná, tak se to našmelilo takhle "jakože" 1:1 a výsledek bude interiér s oběma typy sedaček (viz např. mnichov nebo ostatně i pražské metro co do uspořádání příčné versus podélné).

já jsem rád za kompromis, protože dřevo zrovna nemusím (ozkoušeno z mnichova) a při představě pražského tankodromu ... brrr. krom toho mi fyzioterapeutka řekla, že sezení na laminátu v T3 je pro záda sebevražda, a to nejen vzhledem k tvaru sedáku, ale právě i kvůli otřesům a kluzkému povrchu. a to bude v případě dřevěné sedačky podobné.

Odpovědět