Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T
Riga opravdu chce jít do předělání sítě na pantografy. Současně s tím teké budou předělávat většinu zastávek. Asi dostali nějakou velkou dotaci. Nicméně při zkušebních jízdách prototypu v 02/2009 to jistě ještě hotové nebude.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Zdaleka ne. Problemem jsou vyhybky , krizeni a nektery dalsi drobnosti. Staci se podivat , jak dlouho trval prechod treba v praze od tycovych na dvounapravacich/T1 k pantografum. Moc pekne to je popsany v knizce tramvajove modely.MF píše: Mají tyčový, kde kontakt s trolejí nedělá pokud vím kolečko (kladka), ale tzv. botka. Tomu se říká smykadlový sběrač. Pak jsou ještě lyry a pantografy.
O tom, že chtějí předělat trolej a sběrače na pantografový provoz silně pochybuji. Není to otázka krátké doby a mála peněz. To je dlouhodobá záležitost a jestli o ní uvažují, tak možná v horizontu padesáti let.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
17T bude mít klasický sběrač (poloptg) -> musí začít již teď předělávat síť
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Když teď začnou, do příchodu první 17T mají bohatě všechno hotovo a peníze jim na to nejspíš chybět nebudou, když berou hned 20 kousků v plný palbě...MF píše:Není to otázka krátké doby a mála peněz. To je dlouhodobá záležitost a jestli o ní uvažují, tak možná v horizontu padesáti let.
Re: Škoda 15T
Mají tyčový, kde kontakt s trolejí nedělá pokud vím kolečko (kladka), ale tzv. botka. Tomu se říká smykadlový sběrač. Pak jsou ještě lyry a pantografy.Bobek píše:1. V Rize jsou tyčový, ne?
2. Plánujou to předělat.
O tom, že chtějí předělat trolej a sběrače na pantografový provoz silně pochybuji. Není to otázka krátké doby a mála peněz. To je dlouhodobá záležitost a jestli o ní uvažují, tak možná v horizontu padesáti let.
Re: Škoda 15T
1. V Rize jsou tyčový, ne?
2. Plánujou to předělat.
2. Plánujou to předělat.
Re: Škoda 15T
to bude husný vozítko se smykadlovým sběračem
- majkrosoft918
- Uživatel
- Příspěvky: 235
- Registrován: 21.1.2007 1:06
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
tak tohle je opravdu zajímavé ,ještě není 15T v praze a vůbec není sestavená a už je objednávka do zahraničí - viz. ze škody -
Kontrakt na 20 tramvají s opcí na dalších 32 vozů uzavřela v pátek 23. května Škoda Transportation, dceřiná firma ŠKODA HOLDING a.s. Zákazníkem je dopravní podnik města Rigy – Rigas Satiksme. Zakázka za více než 1,3 miliardy korun (bez opce) představuje pro největšího českého výrobce tramvají významný exportní úspěch. „Pro Škoda Transportation je kontrakt Riga přelomovou zakázkou. Přestože jsme tramvaje do zahraničí už vyváželi, jednalo se spíše o jednotlivé vozy, ať do italského Cagliari, tak do polské Wroclavi. Dodávka do Rigy už představuje exportní sérii nejméně 20 tramvají,“ konstatoval generální ředitel ŠKODA TRANSPORTATION Tomáš Krsek.
Dopravní podnik vypsal tendr v prosinci 2007, zadávací podmínky si vyzvedlo devět společností a v květnu 2008 Rigas Satiksme uzavřela kontrakt se Škoda Transportation. Vozy pro Rigu budou 100% nízkopodlažní typu ForCity. Zákazník objednal tramvaje tříčlánkové s rozchodem 1524 mm (tedy širší než je v ČR) a plně klimatizované i v prostoru pro cestující. Vnější design je téměř shodný s designem tramvají ForCity pro pražský dopravní podnik, avšak v typickém barevném provedení rižského dopravního podniku: modro-bílém. Kapacita tramvaje je až 300 cestujících, z toho 61 sedících. První prototyp zákazník převezme podle smlouvy v červnu 2009, všech dvacet tramvají pak Škoda Transportation vyrobí do 34 měsíců od podpisu smlouvy.
Vozový park dopravního podniku hlavního města Lotyšska zahrnuje kolem 250 tramvají vyrobených převážně v bývalém Československu. Tramvaje obsluhují 11 linek napříč celým městem. ŠKODA ELECTRIC, rovněž dceřiná firma ŠKODA HOLDING a.s., v současné době dodává do Rigy trolejbusy v rámci kontraktu na 150 nízkopodlažních trolejbusů.
Kontrakt na 20 tramvají s opcí na dalších 32 vozů uzavřela v pátek 23. května Škoda Transportation, dceřiná firma ŠKODA HOLDING a.s. Zákazníkem je dopravní podnik města Rigy – Rigas Satiksme. Zakázka za více než 1,3 miliardy korun (bez opce) představuje pro největšího českého výrobce tramvají významný exportní úspěch. „Pro Škoda Transportation je kontrakt Riga přelomovou zakázkou. Přestože jsme tramvaje do zahraničí už vyváželi, jednalo se spíše o jednotlivé vozy, ať do italského Cagliari, tak do polské Wroclavi. Dodávka do Rigy už představuje exportní sérii nejméně 20 tramvají,“ konstatoval generální ředitel ŠKODA TRANSPORTATION Tomáš Krsek.
Dopravní podnik vypsal tendr v prosinci 2007, zadávací podmínky si vyzvedlo devět společností a v květnu 2008 Rigas Satiksme uzavřela kontrakt se Škoda Transportation. Vozy pro Rigu budou 100% nízkopodlažní typu ForCity. Zákazník objednal tramvaje tříčlánkové s rozchodem 1524 mm (tedy širší než je v ČR) a plně klimatizované i v prostoru pro cestující. Vnější design je téměř shodný s designem tramvají ForCity pro pražský dopravní podnik, avšak v typickém barevném provedení rižského dopravního podniku: modro-bílém. Kapacita tramvaje je až 300 cestujících, z toho 61 sedících. První prototyp zákazník převezme podle smlouvy v červnu 2009, všech dvacet tramvají pak Škoda Transportation vyrobí do 34 měsíců od podpisu smlouvy.
Vozový park dopravního podniku hlavního města Lotyšska zahrnuje kolem 250 tramvají vyrobených převážně v bývalém Československu. Tramvaje obsluhují 11 linek napříč celým městem. ŠKODA ELECTRIC, rovněž dceřiná firma ŠKODA HOLDING a.s., v současné době dodává do Rigy trolejbusy v rámci kontraktu na 150 nízkopodlažních trolejbusů.
- Pavel PS
- Uživatel
- Příspěvky: 91
- Registrován: 31.1.2007 21:29
- Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Jj, je to on, ja to sem dal spíš pro ty šotouše, co se na CRD jako já nedostali..Marek B. píše:Ten samý model byl na Czech Raildays v pavilonu Škody. Kdybych měl počítač, hodil bych sem fotky.
Re: Škoda 15T
Až zpracuji tu kvantu fotek tak sem nějaké hodím toho modelu 15T na CRD.
- Tom 11
- Uživatel
- Příspěvky: 774
- Registrován: 19.8.2006 18:17
- Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Jo,model vypadá moc pěkně,byl vystaven i na Czech RailDays.Jinak si myslím,že dřevěná sedadla tam jsou jen kvůli tomu,že to je taková novinka,čalouněná sedadla zná každý.A nátěr je nejspíš podle skutečnosti,ale třeba se to tak jen někomu líbilo více,stejně jako evidenční čísla,pořadovky..Pavel PS píše:Našel jsem krásné fotky modelu 15T..
Re: Škoda 15T
Ten samý model byl na Czech Raildays v pavilonu Škody. Kdybych měl počítač, hodil bych sem fotky.
- Pavel PS
- Uživatel
- Příspěvky: 91
- Registrován: 31.1.2007 21:29
- Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Našel jsem krásné fotky modelu 15T http://www.archimage.cz/tramvaj-skoda-1 ... 6i427.html . Je v tmavší variantě laku a má dřevěné sedačky - že by indicie, jak to bude ve skutečnosti?
(doufám, že tu tu již není..)
(doufám, že tu tu již není..)
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Škoda 15T
Pawel: Jaja, taky v Mnichově vždycky prchám do "čalouněných" článků.
Re: Škoda 15T
podle mě vyhrálo dřevo, ale kdosi byl proti, přičemž výhra plastu (teda spíš polstrování) by byla moc nápadná, tak se to našmelilo takhle "jakože" 1:1 a výsledek bude interiér s oběma typy sedaček (viz např. mnichov nebo ostatně i pražské metro co do uspořádání příčné versus podélné).
já jsem rád za kompromis, protože dřevo zrovna nemusím (ozkoušeno z mnichova) a při představě pražského tankodromu ... brrr. krom toho mi fyzioterapeutka řekla, že sezení na laminátu v T3 je pro záda sebevražda, a to nejen vzhledem k tvaru sedáku, ale právě i kvůli otřesům a kluzkému povrchu. a to bude v případě dřevěné sedačky podobné.
já jsem rád za kompromis, protože dřevo zrovna nemusím (ozkoušeno z mnichova) a při představě pražského tankodromu ... brrr. krom toho mi fyzioterapeutka řekla, že sezení na laminátu v T3 je pro záda sebevražda, a to nejen vzhledem k tvaru sedáku, ale právě i kvůli otřesům a kluzkému povrchu. a to bude v případě dřevěné sedačky podobné.