Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.1.2007 21:26

radek31 píše:ne na 9 a 10 budou jezdit 15T a nízké kačeny - mají větší kapacitu, tak tam patří
Nízké kačeny určitě ano, i když i ty časem morálně zastarají kvůli výrazně vysokopodlažním částem. A 15T? Někdo tu vyslovil obavu, že budou ještě méně prostorné, než 14T. A vzhledem k tomu, že mají mít 100% nízké podlahy a zároveň otočné podvozky, tak se k obavě připojuji.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 27.1.2007 21:17

Smurfx píše:S touhle logikou budou na okrajových linkách jezdit krásné nízkopodlažní tramvaje a na devítce a desítce buou ještě 30 let jezdit T3ky.
ne na 9 a 10 budou jezdit 15T a nízké kačeny - mají větší kapacitu, tak tam patří

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.1.2007 21:04

mechurav píše:také by mě zajímalo jaký je podle vás pozdíl v uspořádní interiéru této mnichovské tramvaje a 14T. když má 14T a 16T nejhorší interiér ze všech tramvají ne-li je to nejhorší tramvaj na světě, ať žije T3!!!!
Rozdíl je v tom, že v tramvaji na obrázku jsou sedačky vůči stěnám uspořádány klasicky příčně, nikoli podélně (a ještě nedejbože odsazené jako u 14T) na kterých, když cestujících sedí, jim trčí nohy do prostoru a vytvářejí obtížně prostupný, či neprostupný les. V interiéru na obrázku je navíc možné stát mezi sedačkami. I když je prostor také poměrně úzký, je oproti 14T nepoměrně lépe využitelný a pohodlnější právě kvůli uspořádání sedaček.

A jinak souhlasím s radkem31, že je lepší ji nasazovat na méně vytížené a zničené linky. Na druhou stranu, není rozumnější kupovat takto drahou tramvaj, který by mohla jezdit i na vytížených linkách? Koneckonců na vytížených linkách cestuje nejvíce lidí a tudíž by nasazením moderních tramvají zpříjemnilo cestování největšímu počtu potencionálních zákazníků. S touhle logikou budou na okrajových linkách jezdit krásné nízkopodlažní tramvaje a na devítce a desítce buou ještě 30 let jezdit T3ky.

A znovu opakuji, že 14T nepovažuji za nejhorší tramvaj na světě. Je to krásné, moderní vozidlo, kterému ale k dokonalosti chybí právě jen nešikovné uspořádání interiéru a pár dalších maličkostí. Bohužel právě interiér je pro cestující veřejnost klíčový

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 27.1.2007 20:52

radek31 píše:nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak
Konečně rozumný názor. @3644

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 27.1.2007 20:47

nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 27.1.2007 20:41

také by mě zajímalo jaký je podle vás pozdíl v uspořádní interiéru této mnichovské tramvaje a 14T. když má 14T a 16T nejhorší interiér ze všech tramvají ne-li je to nejhorší tramvaj na světě, ať žije T3!!!!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.1.2007 20:31

mechurav píše:např.mezi sedačkami u vozů metra je málo místa a přitom lidé stojí a nesednou si! u pár zastávkách jsem se ani z vozu metra nedostal, protože všichni stáli u dvěří a nikdo se ani neposunul. někdy ti tuhle situaci asi vyfotím aby si to pochopil ty.
Já myslel že se tady bavíme o tramvajích. V metru je úplně jiný pohyb cestujících. V centru je velmi častá jízda jednu stanici a to je opravdu pohodlnější zůstat u dveří. Pokud se ale bavíme o tramvajích tak musíš uznat, že zdaleka nejvíc tímto problémem trpí 14T. Vždy když s ní pojedu mobilem vyfotím siutaci na zdokumentování, jaké je rozložení cestujících :)

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 27.1.2007 20:23

mechurav píše:pokud vím, tak je napsáno, že je dovoleno přepravování kočárků jen na místech označených piktogramem...ten ale v každém voze a na každé plošině není... a navíc je tam také to, že se smí přepravovat ve vlaku metra pouze jeden dětský kočárek a ne třeba tři v jednom voze...takže ze mě nedělej debila, když mám před sebou Čl. 4
Přeprava dětských kočárků a jízdních kol!!!!!!!!!!!!!!!!
chceš-li se hádat o článek 4, tak si ho přečti celý - piktogram je pro vozidla na povrchu, , cituji: Ve vozech metra je povolena přeprava kočárku na každé plošině"

a nemusím použít ani jedno vulgární slovo!

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 27.1.2007 20:21

Smurfx píše:No ale to je přesně problém 14T a nikoli lidí. U ostatních tramvají tento problém nenastává (nebo nastává méně), protože se stojící lidé mohou rovnoměrně rozložit po celém voze. Tady si jinam než ke dveřím prostě stoupnout nejde. A rvát se kvůli sezení po dobu např. třech zastávek do lichého článku, ve kterém jsou sice volné sedačky, ale člověku se prostě nechce podstupovat kaskadérské balancování a prodírání se úzkým prostorem, je blbost. Věř mi, že kdyby měli dostupné místo, tak by se posunuli, případně si sedli. Ve 14T to ale zkrátka nejde. Omílá se to furt stále dokola a někteří to pořád nechápou :?
nepřijde mi, že např.mezi sedačkami u vozů metra je málo místa a přitom lidé stojí a nesednou si! takže to nevymlouvej na málo prostoru. lidé jsou prostě neinteligentní, mnohdy se mi pak stalo a ne jen mě, že jsem seděl, jelikož jem nastoupil na konečné ale u pár zastávkách jsem se ani z vozu metra nedostal, protože všichni stáli u dvěří a nikdo se ani neposunul. někdy ti tuhle situaci asi vyfotím aby si to pochopil ty.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 27.1.2007 20:14

stejnym probleme trpi rt6,kt8 (2+2), k2. Proste kazdy vozidlo, kde je vic jak jedna rad sedacek a vozidlo tudiz nefunguje jako velkoobsahovy prepravnik .

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 27.1.2007 20:14

dušan píše:přeprava kočárků v metru je povolena na každé plošině v metru! ne jen u kabiny řidiče. spletl jsi si to s přepravou kol!
pokud vím, tak je napsáno, že je dovoleno přepravování kočárků jen na místech označených piktogramem...ten ale v každém voze a na každé plošině není... a navíc je tam také to, že se smí přepravovat ve vlaku metra pouze jeden dětský kočárek a ne třeba tři v jednom voze...takže ze mě nedělej debila, když mám před sebou Čl. 4
Přeprava dětských kočárků a jízdních kol!!!!!!!!!!!!!!!!

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.1.2007 20:12

mechurav píše: mnohokrát se mi právě u 14T a ne jen u té stalo, že v dveřním prostroru stojí tolik lidí, že jsou nalepení na dveře, ale přitom je plno volných míst k sezení. opravdu pochybuju o inteligenci těchto lidí.
No ale to je přesně problém 14T a nikoli lidí. U ostatních tramvají tento problém nenastává (nebo nastává méně), protože se stojící lidé mohou rovnoměrně rozložit po celém voze. Tady si jinam než ke dveřím prostě stoupnout nejde. A rvát se kvůli sezení po dobu např. třech zastávek do lichého článku, ve kterém jsou sice volné sedačky, ale člověku se prostě nechce podstupovat kaskadérské balancování a prodírání se úzkým prostorem, je blbost. Věř mi, že kdyby měli dostupné místo, tak by se posunuli, případně si sedli. Ve 14T to ale zkrátka nejde. Omílá se to furt stále dokola a někteří to pořád nechápou :?

I když je u KT8 například také vcelku málo místa, mezi sedačkami může kdykoliv projít jeden člověk například do kloubu či jiné části tramvaje. Ve 14T jsou cestující násilně "uzamčeni" pouze do sudých článků, přes liché (a mnohdy ani do lichých) se často nedostanou kvůli podélnému sezení s odsazením od oken
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 27.1.2007 20:20, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 27.1.2007 20:11

ulf v podstate zadny podvozyk nema. Ma jenom sady nezavislych kol se svislym pohonem

mechurav
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 05.1.2007 16:58

Příspěvek od mechurav » 27.1.2007 20:07

aby se pak z 15T nevyklubalo vozidlo jako mají ve Vídni,tuším ULF.
maj desing od Porsche jako naše 14T, ale jejich nízkopodlažní řešení s otočnými podvozky a potřebným výkonem z nich dělá nejdražší tramvaj na světě a to si myslím je pro Prahu příliš velký luxus + ještě navíc při nějakých 250 kusech.

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 27.1.2007 20:06

mechurav píše: v přepravním řádu je napsáno, že matky s kočárkem mají místo na plošině posledního vozu v soupravě metra, a kolik kočárků máme mezi cestujicími třeba v prostředním voze? pořád stejný případ....
přeprava kočárků v metru je povolena na každé plošině v metru! ne jen u kabiny řidiče. spletl jsi si to s přepravou kol!

Odpovědět