Bald píše:Podle mě, vzhledem k tomu, že je to tramvaj v které se zas tolik času v porovnání s vlakem netráví,
V porovnání s vlakem méně, ale u tramvají v Praze jsou hojné oba způsoby cestování - krátké popojíždění (hlavně v centru), ale i dlouhé jízdy na radiálních tratích (Barrandov, Modřany, Řepy).
Bald píše: je dvojřada sedadel dost nepraktická. Hned z několika důvodů. Člověk sedící u okna je blokován cestujícím u uličky, a z toho důvodu si dost lidí sedá právě k uličce a místo u okna je prázdné. Většina lidí raději zůstane stát, než aby žádala uvolnění přístupu k oknu. Buď proto, že jedou kousek, nebo se jednoduše stydí.
To je (bohužel) pravda, a proto by měl být poměr jednosedaček a dvojsedaček v tramvaji vyvážený. Dvojsedačky zase vyhledávají vícečlené skupinky cestujících známých, příbuzných apod. 15T, u které se na jedné straně 40% bočnice otvírá jen s jednosedačkami bych považoval za výsměch standardům kvality.
Bald píše:Těch 8, nebo kolik, židlí v prostřední řadě zabírá místo pro dobrých 20-25 stojících.
Svatá prostoto, uvědomte si už všichni konečně, že 8os./m2 je pro spočtení max. nápravového tlaku, dimenzování motorů, brzd apod., ale tím to končí! "Normální obsaditelnost" v provozu MHD (ne dobytčák) je 4 os./m2, a to se podle příslušných standardů kvality ještě násobí procentem menším než 100%, takže jeden stojící zabírá (při vhodném uspořádání sedadel) prakticky stejně jako sedící
Bald píše:Zkrátka ideální pro Prahu, kde MHD využívá vysoké procento obyvatel, je uspořádání známé z Alstomů, prvních T6, původních Ečs a 81-71.
Možná to není pro milovníky elektrik správný názor, ale dle mě žebřiňák budou mít cestující vždycky nejradši, protože často jezdí pár stanic, a nezajímá je tvar sesle, barva, jejich počet a další nesmysly. Zajímá je tyč, které se chytnou a místo, kam se vejdou.
V případě Škodovky si navíc myslim, že si tento fakt uvědomují, nicméně těch 40 lidí navíc by vozidlo nejspíš přetížilo. Zatímco metro se v Plzni odlehčuje, tramvaje jsou těžší a těžší. Holt zákon zachování hmoty funguje.
Co se týče beden na kola - moc cizokrajných tramvají jsem nepoznal, ale dost se mi líbily Siemensky ve Frankfurtu. Tam jsou v každém článku 4 bedny, a tašky lze dát před nohy. Ale zase - Frankfurt není Praha, tramvaje tam narvané nejezdí.
Takto by to šlo. Ale z některých náčrtků, kde jsou nad každým kolem dvě sedačky zády k sobě, a prostor pro nohy "nad kolejnicovou brzdou", mám pocit, že se tam stěží vejdou jedny nohy, natož dvoje + taška.
Karotka píše: Lidi si zvykli se mačkat u dveří, zatímco sedačky zůstávají prázdné. V 15T by možná stačilo odebrat jen pár sedaček naproti dveřím = max. 8 ks, to by snad ještě hmotnostně vyhovovalo.
Imho možný kompromis k diskusi.
Proxy píše:Problém je jen v metru, kde si spousta lidí natáhne nohy tak aby si už nikdo ostatní nemohl vedle nich sednout...
Podle mě jsou sedačky v metru moc blízko proti sobě. Řešilo se to nakolmením opěradla, ale to je k ničemu, protože tu řiť do koutka stejně nedostanu, ledaže bych spolknul pravítko, nebo se předklonil a opřel rukama o stehna, ale to je příjemné tak jednu stanici. Chtělo by to jednosesli natočit zády k bočnici, jak už se tady psalo, lidi tak stjně sedají.