Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
dokázal bych si představit drhnutí spodku vozu o trať na výjezdu z jičínské na floru, ale to je jen domněnka.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ještě TěšnovMF píše:Tak nám se nám rozrostl seznam úseků kam 15T nemůže. Ke stávajícím (Podbaba, Zenklova, Královka + Dlabačov vnější, IPP - Italská - Flora) jsou další Spořilov, Nádr. Hostivař, Flora - Olšanské náměstí, Mánes - Národní divadlo, Ortenovo náměstí. Tedy sever je nyní při výluce ulice U Výstaviště komplet nepřístupný. Předpokládám, že po rekonstrukci už to nebude problém... Snad jsem na nic nezapoměl.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Já jsem ale mluvil o úseku z Flory na Olšanské náměstí. Nikoli o smyčce.
MF Jaký je tedy důvod? Obrubníky ostrůvků?
MF Jaký je tedy důvod? Obrubníky ostrůvků?
Re: Škoda 15T ForCity
Viděna na Bateriích zhruba v 9.35.krtinek píše:Podle slibu dnes 9202 na 402./18
- peterkostelecky
- ovocnář
- Příspěvky: 211
- Registrován: 26.4.2010 12:47
- Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=
Re: Škoda 15T ForCity
Na olšany smí ... Byla tam přece konána první předváděcí jízda Dílny - OH ...
Re: Škoda 15T ForCity
Zrovna na Olšanských hřbitovech jsem ji ale (tuším, že 9202) v sobotu viděl.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Co je za důvod že 15T do těchto úseků nesmí? Zrovna Flora - Olšanské náměstí mě nenapadá nic. Žádný ostrůvek, kostky tam jsou taky v normě.
Pokud to bude takhle pokračovat aby nakonec nebyla light verze bez klimošky, protože se budou muset sehnat prachy na opravy.
Pokud to bude takhle pokračovat aby nakonec nebyla light verze bez klimošky, protože se budou muset sehnat prachy na opravy.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Podle slibu dnes 9202 na 402./18
- Sergejevicz
- Uživatel
- Příspěvky: 10
- Registrován: 28.1.2011 10:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Na chvíli jsem se utrhnul z ostatní práce, takže reaguju na téma "interiér v oblasti vnitřních podvozků":
Především se musím opravit. Moje obrázky znázorňovali interiér. Už jsem je dával na jiné stránky a tento problém tam řešil, takže když jsem to dával sem, zapomněl jsem upozornit na to, že jde o interiér. Takže za to se omlouvám.
Absolut napsal:
Tvoje rada podívat se na fyziku pro střední školu je v mém případě mimo, protože matematikou a fyzikou se právě touhle dobou zabývám na vysoké škole.
Píšeš "asymetricky umístěné". Jak to myslíš? Že když podvozek v půdorysu říznu osou ve směru jízdy, tak na ní aspoň jeden čep nebude ležet? To teda pevně doufám že ne. Myslím, že všechno ukauzje na to, že čepy jsou v podélné ose podvozku (jinak bychom tu mohli mít třeba místy jednostranné zatížení podvozku, nežádoucí vzájemnou polohu svislých koncových hran článků atd.). Tak jsi snad myslel, že čepy nejsou symetrické vzhledem k ose vedené v půdorysu podvozkem příčně ke směru jízdy, rovnoběžně s osami kol a zároveň přsně mezi nimi? To připouštím, že by to tak být mohlo, ale zdá se mi to nepravděpodobné. Bavíme se teda stále o vnitřním, nikoliv krajním podvozku. Nebo jsi měl na mysli třeba nějaký jiný typ symetrie? To musíš upřesnit.
Pokud jsou čepy symetrické podél obou os, jak píšu vejš, a pokud by plošinka v interiéru mezi harmonikami byla pevně spojená s podvozkem, tak by se to chovalo podobně jako točna a přilezlé články u KT8D5. Případně časem nakreslím obrázky, teď na to čas nemám.
1) Čepy na podvozku, na nichž jsou uloženy články, jsou od sebe stále stejně vzdáleny.
2) Čepy plošiny, za které je plošina připojená k článkům (pokud to tak je), jsou od sebe stále stejně vzdálny.
3) Čep podvozku, na němž je uložený článek, a přilehlý čep plošiny jsou od sebe stále stejně vzdáleny. Obdobně pro druhou dvojici čepů na druhé straně téhož podvozku.
4) Čep podvozku a přilehlý čep plošiny nejsou totožné. Obdobně pro druhou dvojici čepů na druhé straně téhož podvozku.
Pak při tom, kdy se podvozek a přilehlé články nacházejí v oblouku, musí být součet vzdáleností mezi (užiju teď už zkrácené názvy) čepem podvozku, čepem plošiny, druhým čepem plošiny a druhým čepem podvozku větší než ten samý součet v situaci, kdy se podvozek i přilehlé články nalézají na rovném úseku. Tato nerovnost by byla dána předpokladem 1). V půdorysu úsečky mezi těmi čepy, o jejichž délkách píšu jako o vzdálenostech čepů, vlastně v situaci v oblouku tvoří lichoběžník, v situaci v rovném úseku splývají do úsečky mezi čepy podvozku.
Ovšem v tom je spor. Nejdřív se předpokládá konstantnost vzdáleností, ale pak nám z toho najednou vyplyne ta nerovnost. To by znamenalo, že některá ta vzdálenost se musí měnit během toho, kdy dochází k natáčení jednotlivých prvků vůči sobě. Takže problém stále zůstává. Bude tam asi nějaký složitější mechanismus, možná s nějakými pruznými spoji, tipuju.
Především se musím opravit. Moje obrázky znázorňovali interiér. Už jsem je dával na jiné stránky a tento problém tam řešil, takže když jsem to dával sem, zapomněl jsem upozornit na to, že jde o interiér. Takže za to se omlouvám.
Absolut napsal:
Typové výkresy bych samozřejmě rád viděl.Absolut píše: No jestli to nebude tím, že je mají podvozky 15T asymetricky umístěné body otáčení skříně
Tak se to prostě nemůže chovat jako KT8 Doporučuju ke studiu typové výkresy KT8 a 15T
a následně fyziku pro střední školu
Tvoje rada podívat se na fyziku pro střední školu je v mém případě mimo, protože matematikou a fyzikou se právě touhle dobou zabývám na vysoké škole.
Píšeš "asymetricky umístěné". Jak to myslíš? Že když podvozek v půdorysu říznu osou ve směru jízdy, tak na ní aspoň jeden čep nebude ležet? To teda pevně doufám že ne. Myslím, že všechno ukauzje na to, že čepy jsou v podélné ose podvozku (jinak bychom tu mohli mít třeba místy jednostranné zatížení podvozku, nežádoucí vzájemnou polohu svislých koncových hran článků atd.). Tak jsi snad myslel, že čepy nejsou symetrické vzhledem k ose vedené v půdorysu podvozkem příčně ke směru jízdy, rovnoběžně s osami kol a zároveň přsně mezi nimi? To připouštím, že by to tak být mohlo, ale zdá se mi to nepravděpodobné. Bavíme se teda stále o vnitřním, nikoliv krajním podvozku. Nebo jsi měl na mysli třeba nějaký jiný typ symetrie? To musíš upřesnit.
Pokud jsou čepy symetrické podél obou os, jak píšu vejš, a pokud by plošinka v interiéru mezi harmonikami byla pevně spojená s podvozkem, tak by se to chovalo podobně jako točna a přilezlé články u KT8D5. Případně časem nakreslím obrázky, teď na to čas nemám.
K tomu je komentář na začátku tohohle příspěvku. Zapomněl jsem říct, že nákresy znázorňují interiér. Vybočování oválku, resp. natáčení ve směru jízdy zadního konce oválku kolem čepu směrem doprava ve směru jízdy namísto očekávaného natáčení doleva právě ukazuje na to, že oválek nejspíš není pevně spojen s podvozkem. Byl-li by s podvozkem spojen, souhlasím, že by muselo jít o vykolejení.Absolut píše: Druhý obrázek v prvním případě máš ale nakraslený špatně, pokud má ten oválek být podvozek.
K vybočení vně oblouku dochází pouze u skříně, podvozek se na opačnou stranu nenatáčí,
to by asi tramvaj musela být vykolejená, že?
Ano.MM-Mikulovsky píše: PS: Počítám, že oválek není podvozek ale plošinka průchodu kloubem.
AnoBald píše: Ten obrázek ukazuje chování přechodové plošiny, která se přesně takhle chová. Hádám i podle obrázku, že autor čerpal za jízdy z interiéru vozu a tvar, který viděl se vlnit, zanesl do nákresu.
Ne. Obě přílohy popisují chování plošiny v interiéru, akorát obrázek kloub2 popisuje chování, které jsem očekával, ještě než jsem to pak viděl, a obrázek kloub popisuje to (neočekávané a myslím zajímavé) chování, které jsem viděl, když jsem 15T poprvé jel.Bald píše: Sergejevicz:
Tvoje příloha kloub2 popisuje chování podvozku, příloha kloub chování plošiny
Přesně tohle jsem si pomyslel, když jsem to zvláštní chování viděl. Ale pokud by to tak bylo, tak je tu jeden problém: Uvažujme platnost zároveň všech následujících výroků:Bald píše: Chování plošiny je dané tím, že ta má čepy blíž u sebe než jsou navzájem hlavní čepy sousedních skříní. Takže jede-li tramvaj vlevo, první článek vjede do oblouku, natočí se na čepu podvozku (nad 3. osou) a čep plošiny v tu chvíli vybočí vpravo od středové linie vozu. To proto, že čep plošiny je na karoserii až za čepem podvozku. Nevypadne mi z hlavy o kolik. Dalo by se to úspěšně přirovnat k čepům spřáhel tramvaje ve dvojici. 1. vůz odbočí vlevo, ale kotvení zadního spřáhla vybočí vpravo a tudíž spojení vozů vede od druhého vozu k prvnímu doprava, stejně jako je tomu na obrázku pana kolegy Sergejevicze.
Trošku je to poznat na fotce, ale je to jen mírný oblouk...
1) Čepy na podvozku, na nichž jsou uloženy články, jsou od sebe stále stejně vzdáleny.
2) Čepy plošiny, za které je plošina připojená k článkům (pokud to tak je), jsou od sebe stále stejně vzdálny.
3) Čep podvozku, na němž je uložený článek, a přilehlý čep plošiny jsou od sebe stále stejně vzdáleny. Obdobně pro druhou dvojici čepů na druhé straně téhož podvozku.
4) Čep podvozku a přilehlý čep plošiny nejsou totožné. Obdobně pro druhou dvojici čepů na druhé straně téhož podvozku.
Pak při tom, kdy se podvozek a přilehlé články nacházejí v oblouku, musí být součet vzdáleností mezi (užiju teď už zkrácené názvy) čepem podvozku, čepem plošiny, druhým čepem plošiny a druhým čepem podvozku větší než ten samý součet v situaci, kdy se podvozek i přilehlé články nalézají na rovném úseku. Tato nerovnost by byla dána předpokladem 1). V půdorysu úsečky mezi těmi čepy, o jejichž délkách píšu jako o vzdálenostech čepů, vlastně v situaci v oblouku tvoří lichoběžník, v situaci v rovném úseku splývají do úsečky mezi čepy podvozku.
Ovšem v tom je spor. Nejdřív se předpokládá konstantnost vzdáleností, ale pak nám z toho najednou vyplyne ta nerovnost. To by znamenalo, že některá ta vzdálenost se musí měnit během toho, kdy dochází k natáčení jednotlivých prvků vůči sobě. Takže problém stále zůstává. Bude tam asi nějaký složitější mechanismus, možná s nějakými pruznými spoji, tipuju.
Re: Škoda 15T ForCity
K tomu fotu z Malovanky - pankrác tam sice moc nejezdí, ale minulý týden jsem tam byl a nevšiml jsem si, že by se předělávalo vodorovné dopravní značení a už vůbec se mi nezdá, že by ti malíři vodorovnejch čar udělali jízdní pruh na protisměrné tramvajové koleji: Tam bude asi chyba jinde, že?
Re: Škoda 15T ForCity
Tak nám se nám rozrostl seznam úseků kam 15T nemůže. Ke stávajícím (Podbaba, Zenklova, Královka + Dlabačov vnější, IPP - Italská - Flora) jsou další Spořilov, Nádr. Hostivař, Flora - Olšanské náměstí, Mánes - Národní divadlo, Ortenovo náměstí. Tedy sever je nyní při výluce ulice U Výstaviště komplet nepřístupný. Předpokládám, že po rekonstrukci už to nebude problém... Snad jsem na nic nezapoměl.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
9217Brejšín píše:...ale takle nevím co naložili.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Návrh je to podivný, když přišel takhle najednou, ale souhlasím, že má-li to být TOP, tak za ty prachy bych se tomu nebránil. Co se zimy týče, v jednotkách řady 471 ČD (Elefantech) běží klíma už nějaký ten pátek, v létě jí uvítám a nikdy jsem z ní churavý nebyl a ty spousty lidí jež jimi dojíždějí za prací do Prahy po tratích 011, 231, 091, 171 také nevypadají, že by byli sužování nemoceni cest dýchacích. Musí se to nastavit rozumně, což se myslím podařilo a snad se to povede vyladit i u 15T, kde se bude pořád "větrat" (ale proto máme dveře automat ne ). Co se odebrání motorů týče, napadlo mě vzít první 2 a poslední 2. Tím se energeticky "ušetří" jeden celý podvozek, ale celkem symetricky a navíc tyto 4 zmíněné motory jsou nejvíce na ráně při známých nehodáchHhoonnzzaa píše:...Ale rozhodně bych neřekl, že by někdo chtěl tramvaj chladit ve z 40°C na 20°C. Rozumné by bylo srazit teplotu na úroveň, která je mimo vůz nebo cca o 5 stupňů nižší.
Re: Škoda 15T ForCity
Geograficky však nejde jen o 4 státy. Do střední Evropy spadá i Rakousko, Maďarsko, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Slovinsko.syverin píše:Západní zřejmě nikoliv, východní zcela určitě ano.7105 píše:Geograficky ano, ekonomicky a kulturně samozřejmě ne.
Re: Škoda 15T ForCity
Klimatizace v 15T pro řidiče umí ochladit asi jen o 5 stupňů, takže nepočítám v budoucnu žádné extra rozdílné teploty i v salonu.
Co se týká pohonu, tak když to nikoho nezajímá (já bych řekl, že tady to zajímá lidí dost), tak trabant taky odveze, stejně jako VW. Sice o něco pomaleji, ale v městském provozu to nebude tolik znát, sice méně komfortněji, nemá klimošku, takže nebudeme nastydlý, ale zato stále upocení.
Co se týká pohonu, tak když to nikoho nezajímá (já bych řekl, že tady to zajímá lidí dost), tak trabant taky odveze, stejně jako VW. Sice o něco pomaleji, ale v městském provozu to nebude tolik znát, sice méně komfortněji, nemá klimošku, takže nebudeme nastydlý, ale zato stále upocení.