Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
XSC Takže jestli to chápu správně, je potřeba něčím měnit velikost odporu a to dělá právě SpalovacíMotor. Čili jak nešlape tak to nebrzdí.
Re: Škoda 15T ForCity
u rekuperujících vozů je zdroj pro chlazení vždy dostupný.
Re: Škoda 15T ForCity
jakej staťák, snad SM = Spalovací Motor
jinak jestli to tam bylo uděláno jako třeba tak že pokud odešel staťák a tudíž nebyla chlazena polovodičová výzbroj, systém to vyhodnotil jasko kritickou chybu a odstavil trakční výzbroj .........
jo 9219 má problém umožňující jízdu do 10km/h a tak se čeká až opadne provoz .....
jinak jestli to tam bylo uděláno jako třeba tak že pokud odešel staťák a tudíž nebyla chlazena polovodičová výzbroj, systém to vyhodnotil jasko kritickou chybu a odstavil trakční výzbroj .........
jo 9219 má problém umožňující jízdu do 10km/h a tak se čeká až opadne provoz .....
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A není to na třetím podvozku?MF píše:9219 a ma na poslednim podvozku volny kolo
Já jenom, že se objevily na Citybusu fotky z Barrandova, na kterých má sundaný kryt třetího podvozku.
Re: Škoda 15T ForCity
Řekl bych, že EDB ti v kombinaci motor+odpory bude fungovat jen u T3. U všech ostatních výzbrojí je místo zrychlovače tyristor/tranzistor a ten potřebuje regulační impulzy z nízkonapěťové části. Takže bez měniče moc nefunguje. A u 15T se synchronními motory to bude ještě složitější, i když na rozdíl od asynchronních motorů se aspoň motor sám dokáže chovat jako generátor.Bobik píše:Počkej, co má staťák společnýho s EDB? Tam přece není potřeba proud nějak měnit, ale pálit v odporech, ne? Nebo je tam nějakej problém s tou střídavostí a tedy EDB funguje jen u stejnosměrných motorů?
Naposledy upravil(a) XSC dne 13.2.2011 23:02, celkem upraveno 1 x.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Počkej, co má staťák společnýho s EDB? Tam přece není potřeba proud nějak měnit, ale pálit v odporech, ne? Nebo je tam nějakej problém s tou střídavostí a tedy EDB funguje jen u stejnosměrných motorů?
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Konkrétně s tím zkoušeli vyjet nahorů s mrtvou zátěží čítající 22 tun nařezaných kolejnic. Při cestě dolů se prodřel jeden důst důležitý kabel, což system vyhodnotil jako závadu vyžadující odstavení SM, čímž EDB přestala fungovat. Za ní následně zaskočila MB. U 15T účinkuje MB přímo na kolo, takže pokud tímto dojde k tepelnému poškození, či v horším případě zničení skládaného kola, o to větší průser to bude... Bohužel u RT6 bylo vedení kabelů dost blbě řešeno. U 15T bych v tom riziko neviděl, ale závad, co odstaví SM je daleko víc.....Bobik píše:No něco jsem slyšel taky, ovšem čert ví, co konkrétně s tím zkoušeli. A vzhledem k tomu že běžně se brzdí EDB a kotouče jen coby zajisťovačka či při výpadku EDB a nesmí se na to jezdit, tak se obávám že by tam beztak shořely u všech typů (u některých už v půlce kopce).
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
No něco jsem slyšel taky, ovšem čert ví, co konkrétně s tím zkoušeli. A vzhledem k tomu že běžně se brzdí EDB a kotouče jen coby zajisťovačka či při výpadku EDB a nesmí se na to jezdit, tak se obávám že by tam beztak shořely u všech typů (u některých už v půlce kopce).
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Jedna věc je, že vyjela nahoru, druhá, že dolů sice taky, ale za cenu zničení kotoučů. To nenahrává zrovna bezpečnému, respektivě ekonomickému provozu....Proxy píše:Pokud se nemýlím, tak už tady bylo několikrát řečeno, že Barrandov by vyjela i RT6 bez problémů. Požadavek na 100% adhezi má DPP pro případ výpadku části motorů, aby vždy byl na jednom vlaku nějaký "záložní".MM-Mikulovsky píše:Probůh a vyjela 9207 alespoň jednou na Barrandov a Trojskou?
Vždyť minimálně první uvedený úsek měla snad, právě kvůli chybějící 1/4 motorů, zakázaný! To by byl blbý vtip mít nové, byť klimatizované, TRAM, ale nesmět - respektive ani neumět s nimi projet celou síť TT.
Druhá otázka je, zda ten požadavek na 100% adhezi není jen zástěrka proto, aby byla zvýhodněna Škoda se svými tramvajemi
Re: Škoda 15T ForCity
Jo, taky si myslím, ale od škodovky jsme slyšel, že těch možností návrhů bylo víc. Zajímalo mě co vyhrálo..Petr píše:Já nevím, ale varianta první a poslední náprava = obrovské komplikace. Stejně musíš k podvozku přivést kabeláž, najednou je to obrovský atyp....DavidD píše:A bude bez hnaného celého předního podvozku, nebo jen první a poslední náprava na voze
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Já nevím, ale varianta první a poslední náprava = obrovské komplikace. Stejně musíš k podvozku přivést kabeláž, najednou je to obrovský atyp....DavidD píše:A bude bez hnaného celého předního podvozku, nebo jen první a poslední náprava na voze
Re: Škoda 15T ForCity
A bude bez hnaného celého předního podvozku, nebo jen první a poslední náprava na voze
Re: Škoda 15T ForCity
14t na jeden trojskou vyjede. Akorat ta 15t na tri je takova divna. Me to porad klouzalo jak to chtely ubrzdit jen 3 podvozky. Nic moc. Jinak na Bar. Chcipla nejaka 15t.
Edit je to 9219 a ma na poslednim podvozku volny kolo. Chteli ji tam nalozit na valnik ale neni jak by tam prijel. Preprava v noci do Hlubocep a tam asi pak na valnik
Edit je to 9219 a ma na poslednim podvozku volny kolo. Chteli ji tam nalozit na valnik ale neni jak by tam prijel. Preprava v noci do Hlubocep a tam asi pak na valnik
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ta tramvaj je předimenzovaná motorově. Když Barrandov vyjede T3 s 320 kW, tak proč by nevyjela 15T s 550 kW když už počítám to ubrání motorů.
A náhodou nevyjela i 14T Trojskou na jeden podvozek?
A náhodou nevyjela i 14T Trojskou na jeden podvozek?
- Vojta Tramvaj
- Uživatel
- Příspěvky: 468
- Registrován: 25.8.2010 15:16
- Bydliště: Bohužel u "255002"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Pánové, Ptám se, bylo dnes mi umožněno spatři trailer (z jížní spojky) v ÚDDP s čímsi typu 15T ev. č 921x. Je to otázka hlavně pro Demona a lidi z dílen, jestli jsem neměl halušky.
Předem dík za odpověď
Předem dík za odpověď