Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod mechurav v 27.1.2007 19:26

mimochodem, koukám že tu asi nikdo nezná pravidla výrobců tramvají na celém světě. protože podle výrobců (např. Siemens, Bombadier, Alstom,...) se interiér vytváří především pro sedící cestující a ne pro ty stojící, jelikož stání je prý jen přechodná záležitost narozdíl od sezení. bohužel je to dost i logické, ale v našem státu asi nepochopitelné.
mnohokrát se mi právě u 14T a ne jen u té stalo, že v dveřním prostroru stojí tolik lidí, že jsou nalepení na dveře, ale přitom je plno volných míst k sezení. opravdu pochybuju o inteligenci těchto lidí. radši se mačkají u dvěří, než by si sedli na poměrně pohodlnou sedačku. tento problém je častý i v metru. takže až se lidi konečně někdy naučí sednout si, možná se názor na uspořádání interiéru změní.
i pan radní pro dopravu řekl, že se v Praze upouští od automatizace metra pro neukázněnost cestujících.
mechurav
Uživatel
 
Založen: 05.1.2007 16:58

Odeslatod Smurfx v 27.1.2007 16:56

slimman napsal:Např. Bombardéry Cityrunnery mají snad nápravu, na jedné straně motory (výkon zřejmě nic moc pro Prahu), na druhé kotoučové brzdy.

Jinak začínám mít blbý pocit, že s interiérem 15T to bude snad ještě horší než u 14T. :( Ono jak by se taky takové vozidlo dalo jinak řešit ??


Aha, tak tím jsi rozřešil záhadu interiéru 14T. :D To byl záměr, aby si pražané zvykli na malou tramvaj s mizivým prostorem uvnitř 14T a nebyl pro ně takový šok až přijde ještě menší 15T
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod slimman v 27.1.2007 16:54

Smurfx napsal:No přesně tak to je v Bombardierech apod. řešeno. Každé kolo má vlastní motůrek a brzdu. Náklady na "miniaturizaci" jsou však dost vysoké. Ví někdo, kolik má 15T stát?

Možná by bylo dobré založit téma Škoda 15T a tuto diskuzi tam přesunout. Co vy na to, moderátoři?

Např. Bombardéry Cityrunnery mají snad nápravu, na jedné straně motory (výkon zřejmě nic moc pro Prahu), na druhé kotoučové brzdy.

Jinak začínám mít blbý pocit, že s interiérem 15T to bude snad ještě horší než u 14T. :( Ono jak by se taky takové vozidlo dalo jinak řešit ??
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
 
Založen: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Odeslatod Smurfx v 27.1.2007 16:48

Bald napsal:muselo by mít každé kolo pod tou sedačkou i motorek a kotoučovou brzdu.


No přesně tak to je v Bombardierech apod. řešeno. Každé kolo má vlastní motůrek a brzdu. Náklady na "miniaturizaci" jsou však dost vysoké. Ví někdo, kolik má 15T stát?

Možná by bylo dobré založit téma Škoda 15T a tuto diskuzi tam přesunout. Co vy na to, moderátoři?
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod Bald v 27.1.2007 16:01

Smurfx napsal:Ale moc mi není jasné, jak může mít 100% nízkopodlažní tramvaj se zachováním rozumného prostoru podvozky otočné. To zřejmě budou méně otočné, než například u klasických T3, T6 apod. Nebo na to Škodovka má nějaký fígl?


Ono to vychází, v místě podvozků je 2x dvojsesle a úzká ulička mezi nimi. Je to tak řešené např. v Bombardierech apod. Neni to moc na nějaké procházení, spíš jen přístupová cesta k sedačkám nad koly.
Méně otočné podvozky si Praha nemůže dovolit.
Spíš mě zajímá pohon. Pokud nebudou kola spojená a v zájmu je plně adhezní vozidlo, muselo by mít každé kolo pod tou sedačkou i motorek a kotoučovou brzdu. Dost drahé řešení, pokud se jim to povede, klobouk dolu. Spíš ale čekám pevná dvojkolí a tu šikmou podlahu.
Jen doměnky, mám jen plánek s bokorysem a půdorysem - kola jsou tam jen nastíněná a ani podlaha z toho vyčíst nejde. Však by měl být za 2 roky prototyp :wink:
Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
 
Založen: 09.6.2005 12:12
Bydliště: Praha

Odeslatod Petr v 27.1.2007 15:58

Smurfx napsal:Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. Jednou při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla chudák.
Nedá mi to a přeměřím si výšku schodu v T6 a výšku schodu ve 14T. Chci vidět ten abnormální rozdíl a nemyslím to ironicky, prostě jsem od narození zvědavý tvor.
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Odeslatod Smurfx v 27.1.2007 15:50

Ale moc mi není jasné, jak může mít 100% nízkopodlažní tramvaj se zachováním rozumného prostoru podvozky otočné. To zřejmě budou méně otočné, než například u klasických T3, T6 apod. Nebo na to Škodovka má nějaký fígl?
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 27.1.2007 15:30

Smurfx napsal:Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. jednou Při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla.
Přesně tak.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod Smurfx v 27.1.2007 15:28

Petr napsal:Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.


Modelový příklad. Do 14T nastoupí babička a protože je 2.článek špatně řešen je tam narváno a nikdo si ani nevšimne že nastoupila. Babička však uvidí volné místo v 1.článku na kraji (to se často stává) a snaží se tam prodrat. Místo toho, aby si pěkně sedla se musí nejdřív vyškrábat do abnormálně vysokého schodu, zatímco se řidič necitlivě rozjíždí. Pokud by tam byl normální nebo žádný schod, tak by problém nenastal a bylo by jedno kam si babička sedne. Tenhle případ není výmysl ale už se mi dvakrát přesně tohle stalo. Jednou při rozjíždění z toho schodu babička málem sletěla chudák.
Naposledy upravil Smurfx dne 27.1.2007 15:43, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 27.1.2007 15:26

Petr napsal:Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.
Ano, ale tam se ti pak hromadí lidi. Celkově ta tramvaj se mi líbí, ale je ptomě řešená, už i kvůli tomu, že přední dveře jsou v pdostatě až ve druhém článku. Pro cestující to neni dobré vozidlo, spíš zlo.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod Petr v 27.1.2007 15:24

DJ LA DÉFENSE napsal:Nevím co tě vytáčí. Z 5 částí jich jsou 3 takhle vysoký, skutečněneni nic dobrého. Na nízké kačeny si ještě nikdo nestihl zvyknout, bodejť byjo, když je máme chvilku a k tomu pozdě.

Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 27.1.2007 15:17

Petr napsal:Nutí někdo ty starý lidi cestovat v té vysoké části? Mě už tyhle debaty fakt trochu vytáčí. Proč se dělají nízkpodlažní části nebo celky tramvaje? Pro hůře pohyblivé cestující. To, že nastoupí do nízké částí a pak lezou do vysoké, to že v np kachně se vydrásají nahoru po prvních schodech a pak zase slezou dolů do nízké části je jen a jen o jejich blbosti. Nezlobte se, ale je to tak.
Nevím co tě vytáčí. Z 5 částí jich jsou 3 takhle vysoký, skutečněneni nic dobrého. Na nízké kačeny si ještě nikdo nestihl zvyknout, bodejť byjo, když je máme chvilku a k tomu pozdě.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod Petr v 27.1.2007 15:13

Smurfx napsal:Aha, tzn. v podání Škody tam bude všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání. Stejně jako 14T má jenom jeden schod, ale že je tak vysoký jako dva normální a nemůžou na něj vylézt starší lidé je už věc druhá
Nutí někdo ty starý lidi cestovat v té vysoké části? Mě už tyhle debaty fakt trochu vytáčí. Proč se dělají nízkpodlažní části nebo celky tramvaje? Pro hůře pohyblivé cestující. To, že nastoupí do nízké částí a pak lezou do vysoké, to že v np kachně se vydrásají nahoru po prvních schodech a pak zase slezou dolů do nízké části je jen a jen o jejich blbosti. Nezlobte se, ale je to tak.
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Odeslatod MKzB v 27.1.2007 14:57

Smurfx napsal:...všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání.

A vyleze z toho další paskvil, protože na těchto plošinkách se stojí blbě, trpí nohy cestujících a kolikrát je to o uklouznutí s nepředvídatelnými následky.
Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
 
Založen: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)

Odeslatod Smurfx v 27.1.2007 10:27

Bald napsal:Možná se bude mírně svažovat od čepů, ale nemá mít žádné bariéry.


Aha, tzn. v podání Škody tam bude všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání. Stejně jako 14T má jenom jeden schod, ale že je tak vysoký jako dva normální a nemůžou na něj vylézt starší lidé je už věc druhá
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron