Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Absolut » 04.10.2011 8:57

Když se zkoušela RT6S 0031 tak se taky jezdilo v noci. Pamatuju jak jsem jednou spal značně podnapilý na Divoké Šárce a překvapila mě tam ve tři ráno.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 03.10.2011 23:29

modroko píše:Díky myslel jsem si to, ovšem nenapadlo mě že někdo bude až tak aktivní že to budou najíždět přes noc , i když samozřejmě provoz na TT je minimální.
Když začínala 14T i NP kachna tak nebyl problém jezdit 20 hodin denně...

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od modroko » 03.10.2011 22:54

Díky myslel jsem si to, ovšem nenapadlo mě že někdo bude až tak aktivní že to budou najíždět přes noc , i když samozřejmě provoz na TT je minimální.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Absolut » 03.10.2011 22:49

Zkouší se nová kola a je potřeba najet hodně kilometrů.

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od modroko » 03.10.2011 22:13

Jinak dneska ráno ve 3:57 byla na zkušební jízdě 9207 potkaná na Karlínském náměstí, ví někdo co se zkoušelo že tramvaj vyjela i takto v noci(k ránu)?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 03.10.2011 19:10

K dokonalosti chybí už jen to, že by obrazovka byla dotyková. Do toho detailu napravo se ukázaly přípoje od vybrané stanice.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 03.10.2011 18:47

Ne ne, teď už zbývají jenom jiné dvě věci. Nabídnout to DPP jako studii a vyinkasovat za to miliony. Jo a jmenovalo by se to třeba studie "krutý thriller" :)

Uživatelský avatar
Honza
Uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 02.10.2010 13:48

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Honza » 03.10.2011 18:42

kruťák píše:Obrázek
Teď už zbývají jen dvě věci: vybrat pozadí s dostatečným kontrastním poměrem (jako třeba #28405E) a zavést celé řešení do praxe. ;)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 03.10.2011 18:23

Dokud se reálně nezmění dopravní politika v Praze, jsou jakékoli dojezdové či příjezdové časy k ničemu. K čemu, kromě vzteku :D je mi údaj o příjezdu za minutu, který na mě už 5 min svítí? Až budou tram lítat jak metro, pak to smysl má. Jestli uvádět někde nějaké časy, pak pravidelný příjezd či odjezd dle JŘ.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 03.10.2011 18:13

Máte pravdu, tím odpočítáváním jsem se nechal moc unést diskusí a je to kravina, lepší bude toto:
Obrázek
Obsahuje očekávaný příjezd do stanice. Nad jezevčíkem jsou orientačně časy, za jak dlouho tam tramvaj cca dorazí. Když bych byl hodně benevolentní k tomu, že takové info neumí APEX, mohl by být ten červený čas u příští zastávky pravidelným odjezdem a růžový orientační čas jako pevný text, samozřejmě že u některých linek by to nebylo moc přesné, ale v průměru se dá říct x zastávek = y minut (± 5 minut). To ale opravdu jen (kdyby) kvůli APEXu.

A jinak bílá plocha vpravo na mém nákresu je rolovací a obsahuje cokoliv, co jen chcete. Výlukami a přípoji počínaje, mapou a venkovní teplotou konče.
Obrázek

Jake
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 27.4.2009 20:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Jake » 03.10.2011 16:21

Já vám nevim, ale vymejšlíte samý bejkárny. V informačním panelu, by měla být jednoduchost - čím jedu, kudy jedu, kam jedu (možná odkud jede tram), přestupy na metro a vlaky. Může být doplněnej o nějaký další info, jako datum a čas.

K čemu proboha potřebuju vědět, za jak dlouho budu v další zastávce? V Praze je beztak většinou čas mezi zastávkami průměrně okolo dvou minut (někdy víc, někdy méně). Stejně, pokud zůstane tram někde stát, tak tam zůstane svítit 1 minuta.

Co bych tam ale uvítal, kdyby mohl dispečink na panel odeslat nějakou informaci (provoz metra apod.), která by tam rolovala a případně to zahlásilo do salonu něco ve stylu "něco se děje, čumte na informační panely ve voze".

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 03.10.2011 14:46

JirkaR, MOp, MMM, 9001: Musíme si ujasnit, k čemu by informační panely uvnitř vozu měly být. Existuje jedno přísloví, něco ve smyslu "chytrému napověz" či co, které se přesně na to hodí. Já, například, když jedu, tak bych ocenil právě ty podrobné informace, jako je mapka, plánek terminálu nebo složité stanice, odjezdy, výluky, i za cenu toho, že bych to četl dvě nebo více zastávek. Naopak člověku hloupému, roztržitému, starému, poloslepému, atd bude jakýkoliv infopanel k ničemu.
Kruťákovu úpravu bych bral jako minimum toho, co od moderního infopanelu chtít. V rámečku vpravo by se pak mohlo střídat více informací. Výchozí zastávka je zbytečná, to beru. Červená tečka je lepší zvýraznění příští zastávky na jezevčíku, než je tučné písmo. Ale odpočet jen pro příští zastávku nemá smysl, protože to nebude přesné.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MOp » 03.10.2011 14:27

to uz je lepsi.
ma smysl zobrazovat odpocet sekund do pristi zastavky? to je kokotina, ktera nebude fungovat! jednoznacne pouze v minutach..

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 03.10.2011 13:56

Já myslím, že by stačilo tohle:
Obrázek
Výchozí zastávka je myslím zbytečná informace. Čas červeně vedle příští stanice by odpočítával, kolik zbývá do příjezdu. Zároveň je zbytečný celý jezevčík, stačí výchozí stanice, jedna, dvě stanice před současnou a zbytek. Pokud by to bylo moc dlouhé, můžou se na vzdálenějších zastávkách vynechat "méně významné", tj. bez přestupů. Jako bonus by mohl být ten červený punťa pohybující se po jezevčíku.
Okno vpravo by průběžně obměňovalo informace o přestupech, mimořádky, příp. mapu, atd.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 03.10.2011 13:04

Kdyby si dal pryč ten "graf", který stejně 99% nepobere a roztáhl to info o výluce tak to bude zajímavější.

Přestupy s časy bych dal úplně pryč.

Jezevčík hezký. Jenom narážíme na problém "magnetů" z T6. Kdo měl možnosti vidět magnet linky 13 tak ví o čem mluvím. Kdyby tam měla být nejdelší trojka a nebo i 22 tak to bude prtavý...

Nejlepší varianta udělat z toho trochu barrandovský styl. Tedy 80% info o lince ala tvůj jezevčík nebo lehce upravený. 20% běhající text o výluce/přerušení provozu atd.

Další věc. Jestli to vůbec zvládne pamět. Přece se tu říká, že pamět je přehlcená. To co ukazuje 15T dnes má totožný zdroj i co alstomy.

Odpovědět