Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
Když se zkoušela RT6S 0031 tak se taky jezdilo v noci. Pamatuju jak jsem jednou spal značně podnapilý na Divoké Šárce a překvapila mě tam ve tři ráno.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Když začínala 14T i NP kachna tak nebyl problém jezdit 20 hodin denně...modroko píše:Díky myslel jsem si to, ovšem nenapadlo mě že někdo bude až tak aktivní že to budou najíždět přes noc , i když samozřejmě provoz na TT je minimální.
Re: Škoda 15T ForCity
Díky myslel jsem si to, ovšem nenapadlo mě že někdo bude až tak aktivní že to budou najíždět přes noc , i když samozřejmě provoz na TT je minimální.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
Zkouší se nová kola a je potřeba najet hodně kilometrů.
Re: Škoda 15T ForCity
Jinak dneska ráno ve 3:57 byla na zkušební jízdě 9207 potkaná na Karlínském náměstí, ví někdo co se zkoušelo že tramvaj vyjela i takto v noci(k ránu)?
Re: Škoda 15T ForCity
K dokonalosti chybí už jen to, že by obrazovka byla dotyková. Do toho detailu napravo se ukázaly přípoje od vybrané stanice.
Re: Škoda 15T ForCity
Ne ne, teď už zbývají jenom jiné dvě věci. Nabídnout to DPP jako studii a vyinkasovat za to miliony. Jo a jmenovalo by se to třeba studie "krutý thriller"
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Dokud se reálně nezmění dopravní politika v Praze, jsou jakékoli dojezdové či příjezdové časy k ničemu. K čemu, kromě vzteku je mi údaj o příjezdu za minutu, který na mě už 5 min svítí? Až budou tram lítat jak metro, pak to smysl má. Jestli uvádět někde nějaké časy, pak pravidelný příjezd či odjezd dle JŘ.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Máte pravdu, tím odpočítáváním jsem se nechal moc unést diskusí a je to kravina, lepší bude toto:
Obsahuje očekávaný příjezd do stanice. Nad jezevčíkem jsou orientačně časy, za jak dlouho tam tramvaj cca dorazí. Když bych byl hodně benevolentní k tomu, že takové info neumí APEX, mohl by být ten červený čas u příští zastávky pravidelným odjezdem a růžový orientační čas jako pevný text, samozřejmě že u některých linek by to nebylo moc přesné, ale v průměru se dá říct x zastávek = y minut (± 5 minut). To ale opravdu jen (kdyby) kvůli APEXu.
A jinak bílá plocha vpravo na mém nákresu je rolovací a obsahuje cokoliv, co jen chcete. Výlukami a přípoji počínaje, mapou a venkovní teplotou konče.
Obsahuje očekávaný příjezd do stanice. Nad jezevčíkem jsou orientačně časy, za jak dlouho tam tramvaj cca dorazí. Když bych byl hodně benevolentní k tomu, že takové info neumí APEX, mohl by být ten červený čas u příští zastávky pravidelným odjezdem a růžový orientační čas jako pevný text, samozřejmě že u některých linek by to nebylo moc přesné, ale v průměru se dá říct x zastávek = y minut (± 5 minut). To ale opravdu jen (kdyby) kvůli APEXu.
A jinak bílá plocha vpravo na mém nákresu je rolovací a obsahuje cokoliv, co jen chcete. Výlukami a přípoji počínaje, mapou a venkovní teplotou konče.
Re: Škoda 15T ForCity
Já vám nevim, ale vymejšlíte samý bejkárny. V informačním panelu, by měla být jednoduchost - čím jedu, kudy jedu, kam jedu (možná odkud jede tram), přestupy na metro a vlaky. Může být doplněnej o nějaký další info, jako datum a čas.
K čemu proboha potřebuju vědět, za jak dlouho budu v další zastávce? V Praze je beztak většinou čas mezi zastávkami průměrně okolo dvou minut (někdy víc, někdy méně). Stejně, pokud zůstane tram někde stát, tak tam zůstane svítit 1 minuta.
Co bych tam ale uvítal, kdyby mohl dispečink na panel odeslat nějakou informaci (provoz metra apod.), která by tam rolovala a případně to zahlásilo do salonu něco ve stylu "něco se děje, čumte na informační panely ve voze".
K čemu proboha potřebuju vědět, za jak dlouho budu v další zastávce? V Praze je beztak většinou čas mezi zastávkami průměrně okolo dvou minut (někdy víc, někdy méně). Stejně, pokud zůstane tram někde stát, tak tam zůstane svítit 1 minuta.
Co bych tam ale uvítal, kdyby mohl dispečink na panel odeslat nějakou informaci (provoz metra apod.), která by tam rolovala a případně to zahlásilo do salonu něco ve stylu "něco se děje, čumte na informační panely ve voze".
Re: Škoda 15T ForCity
JirkaR, MOp, MMM, 9001: Musíme si ujasnit, k čemu by informační panely uvnitř vozu měly být. Existuje jedno přísloví, něco ve smyslu "chytrému napověz" či co, které se přesně na to hodí. Já, například, když jedu, tak bych ocenil právě ty podrobné informace, jako je mapka, plánek terminálu nebo složité stanice, odjezdy, výluky, i za cenu toho, že bych to četl dvě nebo více zastávek. Naopak člověku hloupému, roztržitému, starému, poloslepému, atd bude jakýkoliv infopanel k ničemu.
Kruťákovu úpravu bych bral jako minimum toho, co od moderního infopanelu chtít. V rámečku vpravo by se pak mohlo střídat více informací. Výchozí zastávka je zbytečná, to beru. Červená tečka je lepší zvýraznění příští zastávky na jezevčíku, než je tučné písmo. Ale odpočet jen pro příští zastávku nemá smysl, protože to nebude přesné.
Kruťákovu úpravu bych bral jako minimum toho, co od moderního infopanelu chtít. V rámečku vpravo by se pak mohlo střídat více informací. Výchozí zastávka je zbytečná, to beru. Červená tečka je lepší zvýraznění příští zastávky na jezevčíku, než je tučné písmo. Ale odpočet jen pro příští zastávku nemá smysl, protože to nebude přesné.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
to uz je lepsi.
ma smysl zobrazovat odpocet sekund do pristi zastavky? to je kokotina, ktera nebude fungovat! jednoznacne pouze v minutach..
ma smysl zobrazovat odpocet sekund do pristi zastavky? to je kokotina, ktera nebude fungovat! jednoznacne pouze v minutach..
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Já myslím, že by stačilo tohle:
Výchozí zastávka je myslím zbytečná informace. Čas červeně vedle příští stanice by odpočítával, kolik zbývá do příjezdu. Zároveň je zbytečný celý jezevčík, stačí výchozí stanice, jedna, dvě stanice před současnou a zbytek. Pokud by to bylo moc dlouhé, můžou se na vzdálenějších zastávkách vynechat "méně významné", tj. bez přestupů. Jako bonus by mohl být ten červený punťa pohybující se po jezevčíku.
Okno vpravo by průběžně obměňovalo informace o přestupech, mimořádky, příp. mapu, atd.
Výchozí zastávka je myslím zbytečná informace. Čas červeně vedle příští stanice by odpočítával, kolik zbývá do příjezdu. Zároveň je zbytečný celý jezevčík, stačí výchozí stanice, jedna, dvě stanice před současnou a zbytek. Pokud by to bylo moc dlouhé, můžou se na vzdálenějších zastávkách vynechat "méně významné", tj. bez přestupů. Jako bonus by mohl být ten červený punťa pohybující se po jezevčíku.
Okno vpravo by průběžně obměňovalo informace o přestupech, mimořádky, příp. mapu, atd.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Kdyby si dal pryč ten "graf", který stejně 99% nepobere a roztáhl to info o výluce tak to bude zajímavější.
Přestupy s časy bych dal úplně pryč.
Jezevčík hezký. Jenom narážíme na problém "magnetů" z T6. Kdo měl možnosti vidět magnet linky 13 tak ví o čem mluvím. Kdyby tam měla být nejdelší trojka a nebo i 22 tak to bude prtavý...
Nejlepší varianta udělat z toho trochu barrandovský styl. Tedy 80% info o lince ala tvůj jezevčík nebo lehce upravený. 20% běhající text o výluce/přerušení provozu atd.
Další věc. Jestli to vůbec zvládne pamět. Přece se tu říká, že pamět je přehlcená. To co ukazuje 15T dnes má totožný zdroj i co alstomy.
Přestupy s časy bych dal úplně pryč.
Jezevčík hezký. Jenom narážíme na problém "magnetů" z T6. Kdo měl možnosti vidět magnet linky 13 tak ví o čem mluvím. Kdyby tam měla být nejdelší trojka a nebo i 22 tak to bude prtavý...
Nejlepší varianta udělat z toho trochu barrandovský styl. Tedy 80% info o lince ala tvůj jezevčík nebo lehce upravený. 20% běhající text o výluce/přerušení provozu atd.
Další věc. Jestli to vůbec zvládne pamět. Přece se tu říká, že pamět je přehlcená. To co ukazuje 15T dnes má totožný zdroj i co alstomy.