Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
honza z Mo: Tak ono T3 byla poměrně primitivní technologie navíc už převzatá (něco jako když se stavěla zmíněna Astra) a dost much se vychytalo už u T1/T2.
Ono to je taky vidět na vývoji... Měnily se spíš věci okolo, než hlavní části...
von Špilberk : Pak je otázka proč třeba Riga nehlásí stejný problém Dyt je to vlastně stejný vůz....
Výrobce kol si myslím bude v pohodě, protože úplně první byl německý (aspon podle toho co se dá dohledat). Pak do toho šel Bonatrans a ti podle referenci úplné lamy nebudou... Takže dokud jim platí Škoda, tak není co řešit a bude se zkoušet dál... Resp. ono řešení je "snadné"... Monoblok, ale je otázka co to udělá s hlučností... .
Kdo si vzpomene, která první česká tramvaj doleja na kola -
Ono to je taky vidět na vývoji... Měnily se spíš věci okolo, než hlavní části...
von Špilberk : Pak je otázka proč třeba Riga nehlásí stejný problém Dyt je to vlastně stejný vůz....
Výrobce kol si myslím bude v pohodě, protože úplně první byl německý (aspon podle toho co se dá dohledat). Pak do toho šel Bonatrans a ti podle referenci úplné lamy nebudou... Takže dokud jim platí Škoda, tak není co řešit a bude se zkoušet dál... Resp. ono řešení je "snadné"... Monoblok, ale je otázka co to udělá s hlučností... .
Kdo si vzpomene, která první česká tramvaj doleja na kola -
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Tak ono je taky možné, že NĚKDO moc dobře ví, kde je problém, ale nechce TO říct. Protože by TO byla konstrukční vada tramvaje a všechno by šlo za výrobcem tramvaje, tak se TO svádí na kvalitu kol. Ale zase je celkem divné, že se výrobce kol nebrání.
Takže třeba se TO ví, a jen se hledají kola, která TO vydrží. No a zatím se nenašla.
Protože všechno, co je veřejně známé, na podstatu problému vůbec neukazuje. Neustálá výměna zničených kol neřeší problém, proč se kola zničila. A ani opatření DP - častější kontrola kol neřeší problém, proč se kola ničí. Jen se zničené kolo dřív najde, takže nepraskne obruč za jízdy a tramvaj nevykolejí.
Takže třeba se TO ví, a jen se hledají kola, která TO vydrží. No a zatím se nenašla.
Protože všechno, co je veřejně známé, na podstatu problému vůbec neukazuje. Neustálá výměna zničených kol neřeší problém, proč se kola zničila. A ani opatření DP - častější kontrola kol neřeší problém, proč se kola ničí. Jen se zničené kolo dřív najde, takže nepraskne obruč za jízdy a tramvaj nevykolejí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 71
- Registrován: 01.11.2012 20:18
Re: Škoda 15T ForCity
Fakt dobrej nápad. To jsem zvědav , jak se tendle problém vyřeší. Je asi fakt, že takovýdle problémy v 60. letech s T3 nebyly
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Je na čase připomenout, co jsem sem kdysi (září 2016) dal https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/pro ... na/-12345/
Jelikož se sjíždí více 2. a 3. podvozek a ještě ke všemu se na nich více sjíždí 1. náprava než 2., tak podle mne je to špatným vyvážením a nestejnými nápravovými tlaky na jednom podvozku. Takže kdybych měl problém s koly 15T řešit JÁ, tak bych začal tím, že bych se u ČD dotázal, jestli dokážou zvážit v Maloměřicích i tramvaj. A v případě kladné odpovědi bych tam s jednou rychle mazal.Vážením se kontroluje rozložení hmotnosti na jednotlivá kola
(přičemž před odjezdem bych zkontroloval, jestli jsou vrchovatě plné všechny pískovače)
V případě negativní odpovědi bych zkusil softwarově omezit výkon prvních náprav 2. a 3. podvozku, aby na jízdu i brzdu "táhly" o pár procent míň než 2. nápravy. Samozřejmě předpokládám, že teď táhnou stejně (ale uznávám, že to nevím jistě).
Re: Škoda 15T ForCity
Nevím, pokud ano, moc toho na ní neudělala. Předek (viděl jsem jen vlevou přední část) byl bez laminátů a na jalovým podvozku
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
To by měla být ta, jejíž opravu realizovala ŠT na základě loňské 150 milionové smlouvy na externí opravy, je to tak?
Re: Škoda 15T ForCity
Ve VO se nám po letech objevila 9293
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Tohle je zkrátka o laxním přístupu DPP a jeho kliky ve vedení na notě T3forever...
Stejně tak Škodovky samotné!
Přijde mě že místo snahy a řešení se chce ukázat na to, že T3 je lepší a místo 250 15T mělo být 500 wan
Stejně tak Škodovky samotné!
Přijde mě že místo snahy a řešení se chce ukázat na to, že T3 je lepší a místo 250 15T mělo být 500 wan
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
https://zdopravy.cz/dpp-zacal-kvuli-neh ... eni-34661/
Hezká snůška: vykolejení tramvaje neohrožuje bezpečnost cestujících a problémy s koly jsou až od roku 2015 a jen v jednotkách případů.
Celkem zajímavý přehled.
Hezká snůška: vykolejení tramvaje neohrožuje bezpečnost cestujících a problémy s koly jsou až od roku 2015 a jen v jednotkách případů.
Celkem zajímavý přehled.
Re: Škoda 15T ForCity
Ovšem krom situací, kdy se to povedlo dovést až k vykolejení, se to taky párkrát stihlo podchytit včas, což se logicky nemedializovalo, ale DÚ to zajímat bude.
Problém, pravda, bývá u B a C podvozků, předpokládám, že to je kvůli vyšším tahům. Čili pokud bychom zakázali třetí podvozek, začnou nám padat všechny ostatní. Docela by mě zajímalo, jak jsou na tom v Rize s tím jedním nehnaným podvozkem. Zdali to kompenzují vyššími tahy u ostatních - a jestli též mají problémy s koly, nebo jde o pražské špecifikum.
Problém, pravda, bývá u B a C podvozků, předpokládám, že to je kvůli vyšším tahům. Čili pokud bychom zakázali třetí podvozek, začnou nám padat všechny ostatní. Docela by mě zajímalo, jak jsou na tom v Rize s tím jedním nehnaným podvozkem. Zdali to kompenzují vyššími tahy u ostatních - a jestli též mají problémy s koly, nebo jde o pražské špecifikum.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Tak ze 4 vykolejení, o kterých vím, byly 3 Vokovice. Takže možná je fena zakopána v nějaké konkrétní várce kol. Při troše "štěstí" se třeba dočkáme odstavení jen nějaké skupiny vozů a ne všech.
Navíc ve 3 ze 4 (mně známých případů) šlo o 3. podvozek. Možná by stačilo u tramvají 15T zakázat 3. podvozek.
Navíc ve 3 ze 4 (mně známých případů) šlo o 3. podvozek. Možná by stačilo u tramvají 15T zakázat 3. podvozek.
Re: Škoda 15T ForCity
Hlavní je, že to pojede a snad i bezpečně.
Re: Škoda 15T ForCity
Ano, když ještě tramvaje měly pohon s výkonem 2 HP.
Re: Škoda 15T ForCity
No tak pohoda, nie? Aby nedošlo pri vykoľajení vo vysokej rýchlosti k zraneniam, tak dostanú papierové zníženie maximálky na hmm… tak napríklad 20 km/h. Drážní úřad sa nažerie a doprava v Praze zostane celá…