Škoda, že se nedělá (nebo možná dělá, ale zatím to k nám nedorazilo) nějaký hodně plochý a kontrastní displej pro venkovní použití, který by se přes ten nosník vešel (s nevelkým vyvýšením karoserie). Nebo by se přišrouboval na plech zvenčí, sice by se to asi p. Kotasovi nelíbilo, ale praktické by to bylo. 15T se směrem nahoru zužuje, takže by to ani z profilu nevyčnívalo.-KUBI- píše:Pokud se nepletu, tak tomuto umístění u 15T brání také podélný nosník kostry článku.
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
Re: Škoda 15T ForCity
Pokud se nepletu, tak tomuto umístění u 15T brání také podélný nosník kostry článku. Původní řešení s dodatkovým panelem bylo dle mého názoru v pohodě, když se nyní rozhodlo o jeho odebrání, jsem pro variantu zobrazování, kterou mají v Rize...
Jinak bych se chtěl zeptat jaké kola má nyní 9201? Dle akustických projevů při jízdě bych si tipl, že se na ní zkouší další možné řešení problému protáčejících se kol
Jinak bych se chtěl zeptat jaké kola má nyní 9201? Dle akustických projevů při jízdě bych si tipl, že se na ní zkouší další možné řešení problému protáčejících se kol
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Zatímco třeba v dešti a zapařené 15T zadní číslo linky luxusně přečtu když chci tramvaj doběhnout....
To samé platí o bočních i zadních orientačních busu. Myslím že vytažení toho transparentu nad dveře je jediné kloudné řešení.
Řešení kdy je orientace volně u skla v salonu je na draka !
To samé platí o bočních i zadních orientačních busu. Myslím že vytažení toho transparentu nad dveře je jediné kloudné řešení.
Řešení kdy je orientace volně u skla v salonu je na draka !
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
uvědomuješ si z jaké vzdálenosti je tento pohled na RT6 focenHhoonnzzaa píše: Tak problém je hlavně v přístupnosti. Na rozdíl od současné verze, kdy se k němu dostane člověk zevnitř, ve verzi RT6 musí někdo vylézt do úrovně střechy. Asi hrozí i větší riziko zatečení vody. Ale to není problém pro viditelnost (kterou jsem řešil), která je v tomto případě prostě nejideálnějším řešením. Pro údržbu je to už věc jiná, ale jak často se asi tak leze k transparentu? A pokud často, tak jak kvalitní máme transparenty? ...
Vždyť je to několikanásobek šířky nástupních ostrůvků = z nich se na onen panel díváš z velkého podhledu = spodní text máš pak zakrytý konstrukcí TRAM a horní v případě nevhodných světelných podmínek přes odlesky taky nepřečteš
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Škoda 15T ForCity
Tak problém je hlavně v přístupnosti. Na rozdíl od současné verze, kdy se k němu dostane člověk zevnitř, ve verzi RT6 musí někdo vylézt do úrovně střechy. Asi hrozí i větší riziko zatečení vody. Ale to není problém pro viditelnost (kterou jsem řešil), která je v tomto případě prostě nejideálnějším řešením. Pro údržbu je to už věc jiná, ale jak často se asi tak leze k transparentu? A pokud často, tak jak kvalitní máme transparenty?Brejšín píše:Tak to provedení RT6 je to nejhorší co může být a taky se to velice rychle opustilo. Hádej proč.
Jestli dodatkáč je ohyzdný - tak to potom asi všechny sorky musíme rovnou podpálit. Protože to je konstrukční průjem, nehledě k tomu že sedící se o transparent mlátí do hlavy - takže trochu soudnosti.
Původně měl být z druhé strany dodatkáče LCD panel od rencáru + by se dali zobrazovat provozní informace.
Toto není autobusové vlákno, ale přesto... Mě se osobně autobusy SOR líbí a hezky se v nich jezdí. A přestože v nich jezdím často jsem si ještě nevšiml žádných dodatkových tabulí.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Hádám, ale nic mě nenapadá. Mě to taky nepřijde špatný.
Proč tedy? V čem je problém?
Proč tedy? V čem je problém?
Re: Škoda 15T ForCity
Tak to provedení RT6 je to nejhorší co může být a taky se to velice rychle opustilo. Hádej proč.
Jestli dodatkáč je ohyzdný - tak to potom asi všechny sorky musíme rovnou podpálit. Protože to je konstrukční průjem, nehledě k tomu že sedící se o transparent mlátí do hlavy - takže trochu soudnosti.
Původně měl být z druhé strany dodatkáče LCD panel od rencáru + by se dali zobrazovat provozní informace.
Jestli dodatkáč je ohyzdný - tak to potom asi všechny sorky musíme rovnou podpálit. Protože to je konstrukční průjem, nehledě k tomu že sedící se o transparent mlátí do hlavy - takže trochu soudnosti.
Původně měl být z druhé strany dodatkáče LCD panel od rencáru + by se dali zobrazovat provozní informace.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Škoda 15T ForCity
No možná mě ukamenujete, ale já nový systém vítám. Ten přídavný panel byl naprosto ohyzdnou záležitostí. Nemluvě o tom, že často docházelo k jeho vibrování a "zvukovému doprovodu" o sklo. Malé číslo myslím zas tak nevadí. Nicméně od začátku nechápu, proč nelze - stejně jako v Rize - zobrazovat při otevřených dveřích prostě jen velké číslo linky. Bez přídavných panelů, bez přejíždění, rotování, přepínání a podobně. Je to krásně přehledné a naprosto to stačí.
Pokud s tím nesouhlasíte a chcete mít panel čitelný i při otevřených dveřích, tak se nabízela varianta B, která by byla nejideálnější, bez přepínání, bez problému čitelná při každé situaci: http://galerie.georgo.org/i/tramvaje/18 ... e4e09e.jpg
... a že na 15T je tam na toto řešení prostoru dost.
Pokud s tím nesouhlasíte a chcete mít panel čitelný i při otevřených dveřích, tak se nabízela varianta B, která by byla nejideálnější, bez přepínání, bez problému čitelná při každé situaci: http://galerie.georgo.org/i/tramvaje/18 ... e4e09e.jpg
... a že na 15T je tam na toto řešení prostoru dost.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Brejšín: Báječné. Způsob práce, který vyžaduje nejvíce energie, která ale vede k nejméně vhodnému a nejvíce potenciálně poruchovému výsledku se evidentně nezadržitelně šíří .
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
9202 9/332
Re: Škoda 15T ForCity
To je těžké, od začátku jsem tlačil aby na tom dodatkáči (tedy od doby co jsme ho navrhli) bylo číslo trvale a text jen nahoře pro maximální jednoduchost a statičnost s maximálně zvýrazněným číslem linky, když už čelní transparent je u tramvaje stojící u sloupku schován (což by umožnilo zobrazení i nějakých symbolů, třeba o výluce). Jenomže, pak to vzalo rychlý konec, vytvořil se ten paskvil s deseti stupni problikávání, překlápění a já nevím co všechno. Strávilo se nad tím asi 500 hodin, jen s ptákovinou s vazbou na šoupání a rotování textu v závislosti na režimu dveří. No prostě děs běs a v rámci tohoto uměle vytvořeného běsu se přišlo s tímto zjednodušením, aby to zobrazování nebylo tolika chaotické (smutným výsledkem je, že chaotické zůstalo (vlastně je ještě chaotičtější, neb mizí informace o další zastávce a text cílové stanice skáče dolů, aby se nahoře umělo zobrazit zparchantělé číslo linky, a to celé uskakovalo ke straně při jedněch otevřených dveřích, nebo začalo rotovat při otevření z obou stran a to nepopisuji stavy při dveřích v automatu, kdy dochází k nahodilému otevírání a zavírání)). Výsledným stavem je to, že nejčitelnější na celé tramvaji při pobytu v zastávce je její pořadí, jenž díky chybně umístěnému čidlu světla ke všemu září úplně nejvíc.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Nebylo by lepší u vozů od čísla 9252, tzn. bez dodatečné bočního displeje na číslo linky, při otevření dveří nezmenšovat číslo linky na jeden řádek, ale nechat celý text na transparentu tak jak je kolovat bez ohledu na to kolik křídel dveří je otevřeno? Samozřejmě po celé šířce displeje. Tu blechu co to udělá teď nikdo nepřečte, navíc poskakuje na 3 různá místa, což by ani při současném stavu nemuselo být, kdyby blecha vždy zůstala na prostřední pozici.
U vozů do 9251 by mohl kolující text při otevřených dveřích z obou stran taktéž využívat celou šířku displeje, ne ho nechat projíždět jen na proužku uprostřed. Což text zbytečně zužuje, ne každý se dívá přesně kolmo.
Případně by se mohl text rozběhnout po celé šíři displeje také bez ohledu na to kolik a kterých křídel dveří je u dotyčného transparentu otevřeno, ať to neskáče jak barevná hudba.
Čili úplně to samé co navrhuji pro 9252 a vyšší, jen bez čísla linky, které se přemístí na dolní panel.
U vozů do 9251 by mohl kolující text při otevřených dveřích z obou stran taktéž využívat celou šířku displeje, ne ho nechat projíždět jen na proužku uprostřed. Což text zbytečně zužuje, ne každý se dívá přesně kolmo.
Případně by se mohl text rozběhnout po celé šíři displeje také bez ohledu na to kolik a kterých křídel dveří je u dotyčného transparentu otevřeno, ať to neskáče jak barevná hudba.
Čili úplně to samé co navrhuji pro 9252 a vyšší, jen bez čísla linky, které se přemístí na dolní panel.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
To je skutečně, ale skutečně velmi odvážné a nadsazené tvrzení.Absolut píše:A vzhledem k tomu, že tou klimatizací se taky topí
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
Vůz 9243 s klimatizací vídám celou zimu skoro každej tejden. Normálně jezdí. A vzhledem k tomu, že tou klimatizací se taky topí, tak je celkem důležitý testovat to i v zimě.