Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 31.8.2015 6:10

No, řekl bych, že účelem ani tak není něco pohlcovat. Energie se bude mařit v nějakejch jinejch fundamentech (kloubech? nevím), řekl bych, že tohle je zejména proti tomu šplhání.

Mihaj
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 15.9.2013 1:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Mihaj » 31.8.2015 4:22

Díky za vysvětlení. Mně to připadá spíš jako chladič elektroniky, než že by to bylo schopné pohltit energii, která dokáže při nárazu zvednout tramvaj do výšky. Asi i proto se to zvětšovalo. Ale nejsem technik, třeba to funguje.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 30.8.2015 20:32

Mihaj - "protišplh" zejména "proti šplhání". 8-) Aby se to především po nárazu nikam nešplhalo. Čili snaha zabránit tomu, co se třeba stává u tétrojek, že jedna projede druhou.

Mihaj
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 15.9.2013 1:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Mihaj » 30.8.2015 20:15

K čemu tam je ten protišplh? Na pohlcení kinetické energie při nárazu, což mi vnucuje Google, se mi to moc nezdá @3647

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.8.2015 21:11

-KUBI- píše:Neměl by někdo pro porovnání obdobnou fotku původní verze? Přijde mi to dost přepracované :o
ano, jistě ten "protišplh" zvětšili cca na dvojnásobek (nebýt nově zkosených horních hran, kvůli vlezení se mezi zásobníku písku nad čelním podvozkem, tak na každý bok to je o 1/2 původní plochy)
- přání mohu vyplnit jen fotkou původního zadního "protišplhu" (viz příloha)

PS: logika mi říká, že ten nový větší "protišplh" se musí vlézt i pod původní masku = doufám, že někoho napadne jím nahradit na čelech původních 15T ten malý, který logicky musí chránit méně.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od -KUBI- » 28.8.2015 20:04

Neměl by někdo pro porovnání obdobnou fotku původní verze? Přijde mi to dost přepracované :o

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 28.8.2015 11:30

Ten protišplhový element je epesní. To asi na roll-outu neukazovali, že? :devilsmokin

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 28.8.2015 10:52

Pokud někoho trápí otázka, co se skrývá pod faceliftovaným čumákem, tak zde odpověď 8-[ :
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od martin8211 » 27.8.2015 22:54

Proč jsou na vozech z první série ty jiné dveře?
Vím, že tam původně byly ještě jiné dveře, s uzšími sloupky. Ale když se měnily za ty novější, proč je zvenku stále úzký červený proužek a vedle něj černý?
Nebo třeba tyhle dveře 9201-923x jsou repasované původní?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 26.8.2015 11:38

No vevnitř jsem si připadal jako v letadle kvůli tomu větráku, který všechno přeřval a v důsledku se pak jízda přes křížení zdála tišší :D

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od pawel » 26.8.2015 10:50

bobik: to mas pravdu.
jeste dotaz vsem: co rachtani? prejizdel jsem vcera novou 15T krizovatky spalena/lazar./myslikova a zdala se ticha. ale jak to znelo venku, to nevim, a hlavne co bude za par mesicu, to zatim nevi nikdo.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 26.8.2015 10:33

Pawel - počítám, že se na tom ze začátku budou vychytávat mouchy (jako u všeho novýho). Tudíž je lepší, mít to pod jednou střechou. Navíc stejně, než jich tu bude nějaký významnější množství, je zima, takže je to úplně jedno. :D

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od vencavasek » 26.8.2015 9:39

Všechny jiné druhy tramvaje bez problémů tuto trasu zvládly. Že by nová tramvaj byla o něco málo širší než její předchůdkyně?
Tak proto jsem ji dnes na prvním pořadí osmnáctky nezastihl, ona musí na nějakou linku, co nevede tímto nejužším místem v Praze :D
Nebo jsem to špatně pochopil a info o prvním pořadí se týkalo pouze úterý?

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od pawel » 26.8.2015 9:34

Bobik píše:Takže - do Hl, Ko, Sa a Ži 15T nemůžou. Nejsou předělané vozovny, staré kozlíky by je neunesly. Plus třeba lávky, jeřáby a další vybavení vozoven (např. na výměnu předního okna jezdí Vo na Pa, bo na to nemaj vybavení) a Na Pa,Vo a teď i v Mo už jsou (budou). Víc vozoven není. CO chcete řešit?
nabizi se treba rozdeleni do PA/MO/VO. ale to je uz jedno.
kolik ma letos novych 15T prijit? a budou prozatim vypravovany z PA, nebo se bude cekat az do rijna na otevreni plzenske?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 26.8.2015 7:54

Bobik píše:Takže - do Hl, Ko, Sa a Ži 15T nemůžou. Nejsou předělané vozovny, staré kozlíky by je neunesly.
To jsem chtěl napsat já. :lol:

Ale máme nový zásadní problém: http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=15082545881
Všechny jiné druhy tramvaje bez problémů tuto trasu zvládly. Že by nová tramvaj byla o něco málo širší než její předchůdkyně?
Tak, a co teď :?: Teď už to nemůže do žádné vozovny. :lol: :lol: :lol:

Odpovědět