Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od koci » 22.11.2014 8:57

romanek763 píše:On pan Kotas některé vozy zk..... ne vše je dobré. 14T je předražená díky panu P.B.
Schválně by mě zajímalo které vozy máš na mysli.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 21.11.2014 22:56

Jó? Co a za kolik tehdy nabízeli jiní uchazeči?

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od romanek763 » 21.11.2014 21:51

On pan Kotas některé vozy zk..... ne vše je dobré. 14T je předražená díky panu P.B.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od XSC » 21.11.2014 18:06

9001 píše:P_V: Nechtěl jsem rozebírat politickou stránku věci, ale tvoje iluze, že v 50. a 60. letech to bylo lepší za oceánem a nebo i za Železnou oponou jsou opravdu úsměvné... Viz senátor McCarthy...
Je to OT, ale zas nepřehánějte. McCarthyho politika měla na svědomí kariéru maximálně tisíců lidí. Jen u nás v tu dobu seděly desetitisíce v lágrech, v SSSR stále existoval GULAG s miliony vězňů.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 21.11.2014 13:55

thriller2: Interval v tomhle směru nehraje až tak roli... Podstatný je denní nájezd km, který bude nejspíš na vůz hodně podobný resp. pochybuji, že by nechávali vozy stát jen tak bez užitku ve vozovně. A samozřejmě hraje dost velkou roli počet obyvatel města. (Daně se reálně budou podle toho přerozdělovat) a i celková sít. Město s hustým metrem nepotřebuje tolik tram atd.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 21.11.2014 13:12

No, probuzení to bude i u nás.

Taková poznámka, náklady na moderní tramvaje (nákup a provoz a lidi) v některých západních provozech budou v přepočtu na 1 km tratě možná stejné, jako náklady na tramvaje u nás. Oni mají na trati interval třeba 10 minut, zatímco my 4 minuty, takže jim stačí méně než polovina vozidel co by byla potřeba u nás, tímpádem i polivina řidičů a méně údržby (absolutně).

Ale jinak, nové provozy jsou v menšině, daleko víc nahrazují nové tramvaje staré levné vozy. Namátkou z doby kolem poršáků: 81 Cober do Curychu, 155 Combín do Amsterodamu. PS. v obou případech šlo o tramvaje, které se krátce po dodání ukázaly jako naprostej shit. Cobra už se potom nevyráběla. Combíno málem přivedlo Siemens ke krachu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 21.11.2014 12:58

thriller2 píše:Aha, no jo, ale chtěli jsme jít cestou moderních atraktivních vozidel tak, jako je to na západě běžné.

Samozřejmě, kdyby to tady řídili jako se řídí vlastní domácnost, ve které je potřeba každý výdaj navíc pořádně obhájit, tak by místo 60 poršáků pořídili třeba 200 wan a dnes bychom měli komplet Tétrojkový park ve složení wana-R.P.
Jenže co 99% lidí nechápe, tak jsou podstatné rozdíly mezi západem a východem. Západ z části staví provozy úplně nové, takže jsou smířeni s náklady na provoz nových vozů tramvají a obnovující se provozy, kde prostě na to peníze mají...

Jak psal Jenki na Krepu... Zvlášt pro Madarsko a Polsko bude drsné probuzení až uvidí náklady na provoz tak oproti Konstalům a kachnám...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 21.11.2014 12:39

Aha, no jo, ale chtěli jsme jít cestou moderních atraktivních vozidel tak, jako je to na západě běžné.

Samozřejmě, kdyby to tady řídili jako se řídí vlastní domácnost, ve které je potřeba každý výdaj navíc pořádně obhájit, tak by místo 60 poršáků pořídili třeba 200 wan a dnes bychom měli komplet Tétrojkový park ve složení wana-R.P.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 21.11.2014 11:50

thriller2 píše:
MF píše:...14T byla sice novinka, ale všichni věděli předem, že je na houno a že existují i podstatně lepší, levnější a pro Prahu vhodnější typ tramvaje.
Vím, že je to ohraná písnička, která se tady i na konkurenčních fórech točí několikrát do roka, ale jakou lepší a levnější tramvaj máš na mysli? Ať si to můžeme porovnat. Teda, pokud nemyslíš wanu či vario.
Na konkurenční fóra nechodím. Ale ano, určitě taková dvoj-trojvana ať jednosměrná či dvousměrná bude jako novostavba asi nejen pro mě podstatně přijatelnější než tohleto porno. Ovšem vybavení by nesmělo být dle vzoru "sockaRP či wana-Praha" ale např. dle ostravského vzoru...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 21.11.2014 11:04

P_V: Nechtěl jsem rozebírat politickou stránku věci, ale tvoje iluze, že v 50. a 60. letech to bylo lepší za oceánem a nebo i za Železnou oponou jsou opravdu úsměvné... Viz senátor McCarthy...

thriller2: Asi tak... Všechny tramvaje jsou prakticky stejné koncepce jako 14T. Jediný fakt je, že ty tramvaje odjinud už byly odzkoušené a měly něco najeto.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 21.11.2014 10:51

MF píše:...14T byla sice novinka, ale všichni věděli předem, že je na houno a že existují i podstatně lepší, levnější a pro Prahu vhodnější typ tramvaje.
Vím, že je to ohraná písnička, která se tady i na konkurenčních fórech točí několikrát do roka, ale jakou lepší a levnější tramvaj máš na mysli? Ať si to můžeme porovnat. Teda, pokud nemyslíš wanu či vario.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MF » 21.11.2014 8:46

9001 píše:Já opravdu lituji, že v 60. letech nebyl net... Jaké asi byly reakce na T1 (rozuměj 14T) a T3 (rozuměj 15T)...
Já bych řekl, že jedna část reakcí by byla od zapšklejch řidičů, kteří jezdili se starými vlaky a tehdy se na T1 či T3 nedostali. Stejné to bylo s KT8. Ale druhá část by byla určitě kladná a to zejména k technické části a hlavně k nezávisle napájené kolejnicové brzdě, protože smyky a skluzy s následným zpětným smykem u dvounápravových vozů to bylo a je nejhorší riziko.
Ale Ty myslíš spíš reakce na T1 vůči T3. V tomhle případě to asi je trochu jiné, protože T1 byla novinka a nic lepšího nebylo. 14T byla sice novinka, ale všichni věděli předem, že je na houno a že existují i podstatně lepší, levnější a pro Prahu vhodnější typ tramvaje.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 21.11.2014 0:39

Kdyby v 60. letech byl net, tak by byl profízlovaný víc než dnes v Číně a nikdo by si nelajzl na něm něco kritizovat.
Ostatně si ani nedovedu představit, že by bylo dovoleno jej zavádět jinam než do podniků a škol, když měl tehdy režim "potíže" i s existencí kopírek, jakožto nástroje pro potenciální šíření nevhodných myšlenek.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 20.11.2014 23:08

Já opravdu lituji, že v 60. letech nebyl net... Jaké asi byly reakce na T1 (rozuměj 14T) a T3 (rozuměj 15T)...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 20.11.2014 20:46

Pan autor si sice vyhrál, ale má tam dost kravin. Opomenu-li kraviny jako dveře na druhé straně u 14Téček, tak nechápu jeho negativismus. Když už chci něco kritizovat, tak si fakta přesně ověřím a neplácám kraviny, to že se kapacita udává při 8 lidech na metr je v čechách běžné. Říkat že je něco předražené a zároveň k tomu dát ukázky tramvají co stojí víc ? Jak že není moderní, co na ní není moderního ? Měl by přestat hulit a víc začít myslet, mohli jsme tu mít obludária jako 26T a to by teprve držkoval. Neříkám, že nemá 15T mouchy, ale proti 14T je to značný pokrok a zrovna design je povedený a nevím proč by se měla dělat mezinárodní soutěž (kdo jí kde dělal) když tady už roky všechno kreslí pan architekt Kotas, to je jedna z mála věcí co se mi líbí, že to má stále stejného autora a celá MHD má tak jednu formu.

Odpovědět