Schválně by mě zajímalo které vozy máš na mysli.romanek763 píše:On pan Kotas některé vozy zk..... ne vše je dobré. 14T je předražená díky panu P.B.
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
Re: Škoda 15T ForCity
Jó? Co a za kolik tehdy nabízeli jiní uchazeči?
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 300
- Registrován: 28.1.2011 18:42
- Bydliště: Praha 10
Re: Škoda 15T ForCity
On pan Kotas některé vozy zk..... ne vše je dobré. 14T je předražená díky panu P.B.
Re: Škoda 15T ForCity
Je to OT, ale zas nepřehánějte. McCarthyho politika měla na svědomí kariéru maximálně tisíců lidí. Jen u nás v tu dobu seděly desetitisíce v lágrech, v SSSR stále existoval GULAG s miliony vězňů.9001 píše:P_V: Nechtěl jsem rozebírat politickou stránku věci, ale tvoje iluze, že v 50. a 60. letech to bylo lepší za oceánem a nebo i za Železnou oponou jsou opravdu úsměvné... Viz senátor McCarthy...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
thriller2: Interval v tomhle směru nehraje až tak roli... Podstatný je denní nájezd km, který bude nejspíš na vůz hodně podobný resp. pochybuji, že by nechávali vozy stát jen tak bez užitku ve vozovně. A samozřejmě hraje dost velkou roli počet obyvatel města. (Daně se reálně budou podle toho přerozdělovat) a i celková sít. Město s hustým metrem nepotřebuje tolik tram atd.
Re: Škoda 15T ForCity
No, probuzení to bude i u nás.
Taková poznámka, náklady na moderní tramvaje (nákup a provoz a lidi) v některých západních provozech budou v přepočtu na 1 km tratě možná stejné, jako náklady na tramvaje u nás. Oni mají na trati interval třeba 10 minut, zatímco my 4 minuty, takže jim stačí méně než polovina vozidel co by byla potřeba u nás, tímpádem i polivina řidičů a méně údržby (absolutně).
Ale jinak, nové provozy jsou v menšině, daleko víc nahrazují nové tramvaje staré levné vozy. Namátkou z doby kolem poršáků: 81 Cober do Curychu, 155 Combín do Amsterodamu. PS. v obou případech šlo o tramvaje, které se krátce po dodání ukázaly jako naprostej shit. Cobra už se potom nevyráběla. Combíno málem přivedlo Siemens ke krachu.
Taková poznámka, náklady na moderní tramvaje (nákup a provoz a lidi) v některých západních provozech budou v přepočtu na 1 km tratě možná stejné, jako náklady na tramvaje u nás. Oni mají na trati interval třeba 10 minut, zatímco my 4 minuty, takže jim stačí méně než polovina vozidel co by byla potřeba u nás, tímpádem i polivina řidičů a méně údržby (absolutně).
Ale jinak, nové provozy jsou v menšině, daleko víc nahrazují nové tramvaje staré levné vozy. Namátkou z doby kolem poršáků: 81 Cober do Curychu, 155 Combín do Amsterodamu. PS. v obou případech šlo o tramvaje, které se krátce po dodání ukázaly jako naprostej shit. Cobra už se potom nevyráběla. Combíno málem přivedlo Siemens ke krachu.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Jenže co 99% lidí nechápe, tak jsou podstatné rozdíly mezi západem a východem. Západ z části staví provozy úplně nové, takže jsou smířeni s náklady na provoz nových vozů tramvají a obnovující se provozy, kde prostě na to peníze mají...thriller2 píše:Aha, no jo, ale chtěli jsme jít cestou moderních atraktivních vozidel tak, jako je to na západě běžné.
Samozřejmě, kdyby to tady řídili jako se řídí vlastní domácnost, ve které je potřeba každý výdaj navíc pořádně obhájit, tak by místo 60 poršáků pořídili třeba 200 wan a dnes bychom měli komplet Tétrojkový park ve složení wana-R.P.
Jak psal Jenki na Krepu... Zvlášt pro Madarsko a Polsko bude drsné probuzení až uvidí náklady na provoz tak oproti Konstalům a kachnám...
Re: Škoda 15T ForCity
Aha, no jo, ale chtěli jsme jít cestou moderních atraktivních vozidel tak, jako je to na západě běžné.
Samozřejmě, kdyby to tady řídili jako se řídí vlastní domácnost, ve které je potřeba každý výdaj navíc pořádně obhájit, tak by místo 60 poršáků pořídili třeba 200 wan a dnes bychom měli komplet Tétrojkový park ve složení wana-R.P.
Samozřejmě, kdyby to tady řídili jako se řídí vlastní domácnost, ve které je potřeba každý výdaj navíc pořádně obhájit, tak by místo 60 poršáků pořídili třeba 200 wan a dnes bychom měli komplet Tétrojkový park ve složení wana-R.P.
Re: Škoda 15T ForCity
Na konkurenční fóra nechodím. Ale ano, určitě taková dvoj-trojvana ať jednosměrná či dvousměrná bude jako novostavba asi nejen pro mě podstatně přijatelnější než tohleto porno. Ovšem vybavení by nesmělo být dle vzoru "sockaRP či wana-Praha" ale např. dle ostravského vzoru...thriller2 píše:Vím, že je to ohraná písnička, která se tady i na konkurenčních fórech točí několikrát do roka, ale jakou lepší a levnější tramvaj máš na mysli? Ať si to můžeme porovnat. Teda, pokud nemyslíš wanu či vario.MF píše:...14T byla sice novinka, ale všichni věděli předem, že je na houno a že existují i podstatně lepší, levnější a pro Prahu vhodnější typ tramvaje.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
P_V: Nechtěl jsem rozebírat politickou stránku věci, ale tvoje iluze, že v 50. a 60. letech to bylo lepší za oceánem a nebo i za Železnou oponou jsou opravdu úsměvné... Viz senátor McCarthy...
thriller2: Asi tak... Všechny tramvaje jsou prakticky stejné koncepce jako 14T. Jediný fakt je, že ty tramvaje odjinud už byly odzkoušené a měly něco najeto.
thriller2: Asi tak... Všechny tramvaje jsou prakticky stejné koncepce jako 14T. Jediný fakt je, že ty tramvaje odjinud už byly odzkoušené a měly něco najeto.
Re: Škoda 15T ForCity
Vím, že je to ohraná písnička, která se tady i na konkurenčních fórech točí několikrát do roka, ale jakou lepší a levnější tramvaj máš na mysli? Ať si to můžeme porovnat. Teda, pokud nemyslíš wanu či vario.MF píše:...14T byla sice novinka, ale všichni věděli předem, že je na houno a že existují i podstatně lepší, levnější a pro Prahu vhodnější typ tramvaje.
Re: Škoda 15T ForCity
Já bych řekl, že jedna část reakcí by byla od zapšklejch řidičů, kteří jezdili se starými vlaky a tehdy se na T1 či T3 nedostali. Stejné to bylo s KT8. Ale druhá část by byla určitě kladná a to zejména k technické části a hlavně k nezávisle napájené kolejnicové brzdě, protože smyky a skluzy s následným zpětným smykem u dvounápravových vozů to bylo a je nejhorší riziko.9001 píše:Já opravdu lituji, že v 60. letech nebyl net... Jaké asi byly reakce na T1 (rozuměj 14T) a T3 (rozuměj 15T)...
Ale Ty myslíš spíš reakce na T1 vůči T3. V tomhle případě to asi je trochu jiné, protože T1 byla novinka a nic lepšího nebylo. 14T byla sice novinka, ale všichni věděli předem, že je na houno a že existují i podstatně lepší, levnější a pro Prahu vhodnější typ tramvaje.
Re: Škoda 15T ForCity
Kdyby v 60. letech byl net, tak by byl profízlovaný víc než dnes v Číně a nikdo by si nelajzl na něm něco kritizovat.
Ostatně si ani nedovedu představit, že by bylo dovoleno jej zavádět jinam než do podniků a škol, když měl tehdy režim "potíže" i s existencí kopírek, jakožto nástroje pro potenciální šíření nevhodných myšlenek.
Ostatně si ani nedovedu představit, že by bylo dovoleno jej zavádět jinam než do podniků a škol, když měl tehdy režim "potíže" i s existencí kopírek, jakožto nástroje pro potenciální šíření nevhodných myšlenek.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Já opravdu lituji, že v 60. letech nebyl net... Jaké asi byly reakce na T1 (rozuměj 14T) a T3 (rozuměj 15T)...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Pan autor si sice vyhrál, ale má tam dost kravin. Opomenu-li kraviny jako dveře na druhé straně u 14Téček, tak nechápu jeho negativismus. Když už chci něco kritizovat, tak si fakta přesně ověřím a neplácám kraviny, to že se kapacita udává při 8 lidech na metr je v čechách běžné. Říkat že je něco předražené a zároveň k tomu dát ukázky tramvají co stojí víc ? Jak že není moderní, co na ní není moderního ? Měl by přestat hulit a víc začít myslet, mohli jsme tu mít obludária jako 26T a to by teprve držkoval. Neříkám, že nemá 15T mouchy, ale proti 14T je to značný pokrok a zrovna design je povedený a nevím proč by se měla dělat mezinárodní soutěž (kdo jí kde dělal) když tady už roky všechno kreslí pan architekt Kotas, to je jedna z mála věcí co se mi líbí, že to má stále stejného autora a celá MHD má tak jednu formu.