Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T
Bez ohledu na to, že tady někdo nad první prezentací reálné 15T jásá, je tato tramvaj v prvé řadě poplatná konstrukční nemohoucnosti Škodovky a zvláštním požadavkům DP, které nikdy nehájily zájem zákazníka - uživatele - cestující veřejnosti, ale vždy rigidně buď nějaké normy či předpisy nebo pohodlí svých lidí.
Škodovka jenom pořád vyvíjí trakař a v 21. století objevuje Ameriku.
Za 60 mil. Kč by mohl být prakticky jakýkoli (také na zakázku pro Prahu uzpůsobený) model Bombardier nebo by Siemens nemusel odcházet ze Zličína (kdyby měl takovéhle zakázky, které nevím jestli za úplatu dostává Škodovka se svým "lobbingem").
Směju se všem "argumentům" typu Praha je strašně specifická, proto bude nová tramvaj v salónu pro cestující muset být úzká (přece ty podvozky a pohony...), proto nebude mít klimatizaci pro cestující (máme nejvíc zastávek na světě a strašně větráme), řidič je pán (a tak má obývák s vlastním vchodem a ledničkou)...
Zaznělo tu také něco o vnějším informačním systému. nedovedu si představit jiného "světového" výrobce, který by zbrusu nový model osadil na čelo principielně jiným zobrazovačem než boky. Není to drobnost, je to otázka viditelnosti (to, co je na čele je vidět daleko hůř a mělo by jít do technologického důchodu), a pak také vkusu - myslím tedy nevkusnosti kombinace dvou barev, dvou typů...
Ale jak říká pan Šteiner, bude to první 100% nízkopodlažní tramvaj v naší zemi. Někomu to stačí
Škodovka jenom pořád vyvíjí trakař a v 21. století objevuje Ameriku.
Za 60 mil. Kč by mohl být prakticky jakýkoli (také na zakázku pro Prahu uzpůsobený) model Bombardier nebo by Siemens nemusel odcházet ze Zličína (kdyby měl takovéhle zakázky, které nevím jestli za úplatu dostává Škodovka se svým "lobbingem").
Směju se všem "argumentům" typu Praha je strašně specifická, proto bude nová tramvaj v salónu pro cestující muset být úzká (přece ty podvozky a pohony...), proto nebude mít klimatizaci pro cestující (máme nejvíc zastávek na světě a strašně větráme), řidič je pán (a tak má obývák s vlastním vchodem a ledničkou)...
Zaznělo tu také něco o vnějším informačním systému. nedovedu si představit jiného "světového" výrobce, který by zbrusu nový model osadil na čelo principielně jiným zobrazovačem než boky. Není to drobnost, je to otázka viditelnosti (to, co je na čele je vidět daleko hůř a mělo by jít do technologického důchodu), a pak také vkusu - myslím tedy nevkusnosti kombinace dvou barev, dvou typů...
Ale jak říká pan Šteiner, bude to první 100% nízkopodlažní tramvaj v naší zemi. Někomu to stačí
Re: Škoda 15T
c) je správně. Tenhle vzorek je osazen vším možným, tedy různé interiéry, panely od EMtestu i Buse (a nevím, jestli ještě něco ).Oskar píše:Nemůžu si pomoct, ale čelní panel vidím jako zelený. Mám v nepořádku zrak (a) , nebo EMtest vyrábí také transparenty se zelenými LEDkami (b), nebo čelní panely nejsou od EMtestu (c)?
Re: Škoda 15T
Hmm, pak se ovšem nabízí otázka, proč tam to tlačítko je, když je zbytečné. A ostatně ve 14T jsem ho už minimálně jednou viděl použít.
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
Re: Škoda 15T
Oskar píše: třeba i poslepu najít správné tlačítko (např. Kolejnicová brzda), si myslím, že řešení 14T je podstatně lepší.
tlačítko kolejnicové brzdy rychle nehledám, na to mám v případě akutní nutnosti řadič!
Re: Škoda 15T
No teď vidím další věc:
http://www.dp-arena.cz/images/stories/2 ... 15t/66.jpg
Membránová tlačítka s minimálním zdvihem.
No nevím, pro časté mačkání a nutnost rychle, třeba i poslepu najít správné tlačítko (např. Kolejnicová brzda), si myslím, že řešení 14T je podstatně lepší.
I když předělat tato tlačítka podle požadavků odběratele bude asi nejmenší problém.
http://www.dp-arena.cz/images/stories/2 ... 15t/66.jpg
Membránová tlačítka s minimálním zdvihem.
No nevím, pro časté mačkání a nutnost rychle, třeba i poslepu najít správné tlačítko (např. Kolejnicová brzda), si myslím, že řešení 14T je podstatně lepší.
I když předělat tato tlačítka podle požadavků odběratele bude asi nejmenší problém.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T
Carnero: Srovnávat Cityrunner a 15T je jako divit se, proč je jízdní kolo užší než tříkolka za cenu niší stability. Úplně jiné technické řešení podvozku. A z toho vyplývající interier. Konkrétnín rozdíl je ale jenom v přechodovém měchu.
Re: Škoda 15T
Nemůžu si pomoct, ale čelní panel vidím jako zelený. Mám v nepořádku zrak (a) , nebo EMtest vyrábí také transparenty se zelenými LEDkami (b), nebo čelní panely nejsou od EMtestu (c)?
- carnero
- Uživatel
- Příspěvky: 69
- Registrován: 18.9.2008 10:46
- Bydliště: Skoro na konci nové sedmičky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Měl bych dva, možná dost blbé, dotazy ohledně ForCity 15T.
1) Zůstane jí číslo 9986?
2) Co vede Škodu k tomu, aby celý interiér tramvaje byl tak úžasně stísněný, prakticky všechno na soklu, průchody kloubem jen pro štíhlé? Když se mrknu třeba na fotky Bombardier Cityrunner, je interiér mnohem prostornější, širší, nikde nic "nečumí" do salónu cestujících atp. Jistě, má odlišnou konstrukci, ale proč Škoda nezvolila jinou - když už chtějí dělat nízkopodlažní tramvaj, tak proč jí neudělají pořádně? I když proti katastrofě s označením 14T je to lepší, stále je to bída s nouzí a vnější design to bohužel nespraví. Spíš taková úvaha, ale jestli se na to dá nějak odpovědět, budu rád...
1) Zůstane jí číslo 9986?
2) Co vede Škodu k tomu, aby celý interiér tramvaje byl tak úžasně stísněný, prakticky všechno na soklu, průchody kloubem jen pro štíhlé? Když se mrknu třeba na fotky Bombardier Cityrunner, je interiér mnohem prostornější, širší, nikde nic "nečumí" do salónu cestujících atp. Jistě, má odlišnou konstrukci, ale proč Škoda nezvolila jinou - když už chtějí dělat nízkopodlažní tramvaj, tak proč jí neudělají pořádně? I když proti katastrofě s označením 14T je to lepší, stále je to bída s nouzí a vnější design to bohužel nespraví. Spíš taková úvaha, ale jestli se na to dá nějak odpovědět, budu rád...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Škoda 15T
Pěkná, pěkná, pěkná!!!
15T na fotkách vypadá mnohem líp než na těch různých amimacích, vizualizacích apod. Co teprve ve skutečnosti... Jsem zvědavý hlavně na tu světlejší variantu vnějšího nátěru. Ta dominující černá barva mi moc nesedí - je to takový pohřebák a v létě v tom bude zbytečně větší vedro. Moc doufám, že nebudou problémy s homologací, osvědčí se v provozu (na rozdíl od 14T) a umožní zbavit se časem těch nepovedených 14T.
15T na fotkách vypadá mnohem líp než na těch různých amimacích, vizualizacích apod. Co teprve ve skutečnosti... Jsem zvědavý hlavně na tu světlejší variantu vnějšího nátěru. Ta dominující černá barva mi moc nesedí - je to takový pohřebák a v létě v tom bude zbytečně větší vedro. Moc doufám, že nebudou problémy s homologací, osvědčí se v provozu (na rozdíl od 14T) a umožní zbavit se časem těch nepovedených 14T.
Re: Škoda 15T
Tahle je skvělá, doufám, že se z jejího intervalu neispiruje ROPID, 105 vteřin bych nerozdejchalKZsoci píše:Viděli jste už tuto nízkopodlažní tramvaj? http://www.villamosok.hu/metro/jarmu/fav/fav35.jpg
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Škoda 15T
Tak 15T je vážně bomba, už aby to jezdilo normálně na linkách...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Víme, jsou použity Emtesty místo Buse. Stačí umět číst popisky zveřejněných fotek. Tato změna je opravdu kosmetická a nepodstatná ..Nevíte někdo, proč se začala používat oranžová barva vnějších panelů namísto tradiční žabincové? Nějaké nařízení nebo jen nepodstatná změna?
Fotografie z dnešní prezentace se objeví z časových důvodů na PrTkách v průběhu zítřka.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T
Vůz 15T, jenž se dnes představil, je testovací vozidlo, na němž se preznetují různé prvky výbavy, sériové 15T pro Prahu budou vypadat určitě jinak.