Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
TraI
Uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: 21.1.2008 22:16

Re: Škoda 15T

Příspěvek od TraI » 18.9.2008 12:46

Bez ohledu na to, že tady někdo nad první prezentací reálné 15T jásá, je tato tramvaj v prvé řadě poplatná konstrukční nemohoucnosti Škodovky a zvláštním požadavkům DP, které nikdy nehájily zájem zákazníka - uživatele - cestující veřejnosti, ale vždy rigidně buď nějaké normy či předpisy nebo pohodlí svých lidí.
Škodovka jenom pořád vyvíjí trakař a v 21. století objevuje Ameriku.
Za 60 mil. Kč by mohl být prakticky jakýkoli (také na zakázku pro Prahu uzpůsobený) model Bombardier nebo by Siemens nemusel odcházet ze Zličína (kdyby měl takovéhle zakázky, které nevím jestli za úplatu dostává Škodovka se svým "lobbingem").
Směju se všem "argumentům" typu Praha je strašně specifická, proto bude nová tramvaj v salónu pro cestující muset být úzká (přece ty podvozky a pohony...), proto nebude mít klimatizaci pro cestující (máme nejvíc zastávek na světě a strašně větráme), řidič je pán (a tak má obývák s vlastním vchodem a ledničkou)...
Zaznělo tu také něco o vnějším informačním systému. nedovedu si představit jiného "světového" výrobce, který by zbrusu nový model osadil na čelo principielně jiným zobrazovačem než boky. Není to drobnost, je to otázka viditelnosti (to, co je na čele je vidět daleko hůř a mělo by jít do technologického důchodu), a pak také vkusu - myslím tedy nevkusnosti kombinace dvou barev, dvou typů...
Ale jak říká pan Šteiner, bude to první 100% nízkopodlažní tramvaj v naší zemi. Někomu to stačí =D>

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Bobek » 18.9.2008 12:45

Oskar píše:Nemůžu si pomoct, ale čelní panel vidím jako zelený. Mám v nepořádku zrak (a) , nebo EMtest vyrábí také transparenty se zelenými LEDkami (b), nebo čelní panely nejsou od EMtestu (c)?
c) je správně. Tenhle vzorek je osazen vším možným, tedy různé interiéry, panely od EMtestu i Buse (a nevím, jestli ještě něco :)).

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Oskar » 18.9.2008 12:35

Hmm, pak se ovšem nabízí otázka, proč tam to tlačítko je, když je zbytečné. A ostatně ve 14T jsem ho už minimálně jednou viděl použít.

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Škoda 15T

Příspěvek od dušan » 18.9.2008 12:30

Oskar píše: třeba i poslepu najít správné tlačítko (např. Kolejnicová brzda), si myslím, že řešení 14T je podstatně lepší.


tlačítko kolejnicové brzdy rychle nehledám, na to mám v případě akutní nutnosti řadič!

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Oskar » 18.9.2008 12:28

No teď vidím další věc:
http://www.dp-arena.cz/images/stories/2 ... 15t/66.jpg
Membránová tlačítka s minimálním zdvihem.
No nevím, pro časté mačkání a nutnost rychle, třeba i poslepu najít správné tlačítko (např. Kolejnicová brzda), si myslím, že řešení 14T je podstatně lepší.
I když předělat tato tlačítka podle požadavků odběratele bude asi nejmenší problém.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Absolut » 18.9.2008 12:18

Carnero: Srovnávat Cityrunner a 15T je jako divit se, proč je jízdní kolo užší než tříkolka za cenu niší stability. Úplně jiné technické řešení podvozku. A z toho vyplývající interier. Konkrétnín rozdíl je ale jenom v přechodovém měchu.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od MOp » 18.9.2008 12:14

demon píše:Spíš mě překvapuje kam všude se ten člověk nenacpe... :lol: :lol: :lol:
1 2 3 4
Myslíte zajisté pana Járu, že? :-) Nebo snad pány Béma a Šteinera?
Naposledy upravil(a) MOp dne 18.9.2008 12:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Oskar » 18.9.2008 12:01

Nemůžu si pomoct, ale čelní panel vidím jako zelený. Mám v nepořádku zrak (a) , nebo EMtest vyrábí také transparenty se zelenými LEDkami (b), nebo čelní panely nejsou od EMtestu (c)?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od demon » 18.9.2008 11:53

1) Nezůstane
2) Já tedy vidím podest minimálně, třeba zde, přechody úzký sice jsou, ale proti 14T (úzký všechno) je to prostě pokrok.

Spíš mě překvapuje kam všude se ten člověk nenacpe... :lol: :lol: :lol:
1 2 3 4
Naposledy upravil(a) demon dne 18.9.2008 21:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
carnero
Uživatel
Příspěvky: 69
Registrován: 18.9.2008 10:46
Bydliště: Skoro na konci nové sedmičky
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od carnero » 18.9.2008 11:21

Měl bych dva, možná dost blbé, dotazy ohledně ForCity 15T.

1) Zůstane jí číslo 9986?
2) Co vede Škodu k tomu, aby celý interiér tramvaje byl tak úžasně stísněný, prakticky všechno na soklu, průchody kloubem jen pro štíhlé? Když se mrknu třeba na fotky Bombardier Cityrunner, je interiér mnohem prostornější, širší, nikde nic "nečumí" do salónu cestujících atp. Jistě, má odlišnou konstrukci, ale proč Škoda nezvolila jinou - když už chtějí dělat nízkopodlažní tramvaj, tak proč jí neudělají pořádně? I když proti katastrofě s označením 14T je to lepší, stále je to bída s nouzí a vnější design to bohužel nespraví. Spíš taková úvaha, ale jestli se na to dá nějak odpovědět, budu rád...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Škoda 15T

Příspěvek od JaHu » 18.9.2008 9:16

Pěkná, pěkná, pěkná!!!
15T na fotkách vypadá mnohem líp než na těch různých amimacích, vizualizacích apod. Co teprve ve skutečnosti... Jsem zvědavý hlavně na tu světlejší variantu vnějšího nátěru. Ta dominující černá barva mi moc nesedí - je to takový pohřebák a v létě v tom bude zbytečně větší vedro. Moc doufám, že nebudou problémy s homologací, osvědčí se v provozu (na rozdíl od 14T) a umožní zbavit se časem těch nepovedených 14T.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Škoda 15T

Příspěvek od 7080 » 18.9.2008 0:19

KZsoci píše:Viděli jste už tuto nízkopodlažní tramvaj? http://www.villamosok.hu/metro/jarmu/fav/fav35.jpg

:D
Tahle je skvělá, doufám, že se z jejího intervalu neispiruje ROPID, 105 vteřin bych nerozdejchal :D

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Škoda 15T

Příspěvek od Damir Holas » 17.9.2008 23:19

Tak 15T je vážně bomba, už aby to jezdilo normálně na linkách... [-o<

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od MOp » 17.9.2008 21:05

Nevíte někdo, proč se začala používat oranžová barva vnějších panelů namísto tradiční žabincové? Nějaké nařízení nebo jen nepodstatná změna?
Víme, jsou použity Emtesty místo Buse. Stačí umět číst popisky zveřejněných fotek. Tato změna je opravdu kosmetická a nepodstatná ..

Fotografie z dnešní prezentace se objeví z časových důvodů na PrTkách v průběhu zítřka.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T

Příspěvek od fricoolinek2 » 17.9.2008 20:58

Vůz 15T, jenž se dnes představil, je testovací vozidlo, na němž se preznetují různé prvky výbavy, sériové 15T pro Prahu budou vypadat určitě jinak.

Odpovědět