Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
No ono to bylo úplně jinak, ale to jsem se dozvěděl až dnes a vysvětluje to proč naložená tramka po střechu železem projela všude a polonaložená lidma ne.
Původně byl zapůjčený Lekov z Motola. Při předávání do provozu s cestujícími byl nahrazen Shtemanem, ale ten byk v zápětí poškozen. A tak se na 9207 vrátil zase Lekov, ovšem ten co byl původně zničen na 9200 v Trojské a opraven, ovšem jak se zdá tak si z opravy přivezl drobnou vadu. Takže zítra 9207 vyjede s fungl novým Shtemanem.
Jinak na 9219 nasazeno nové šoupací okno řidiče. Ještě má drobné mušky - jako třeba madlo ve výhledu do zrcátka a scházejí dorazy max. otevření (překryvu skel).
Tudíž patky madel poškozují těsnění mezi skly, ale to se dořeší. Jinak fakt supr, jo a dá se otvírat z obou konců, takže i absolutní dosažitelnost levého ztrcátka pro trpaslíky.
Původně byl zapůjčený Lekov z Motola. Při předávání do provozu s cestujícími byl nahrazen Shtemanem, ale ten byk v zápětí poškozen. A tak se na 9207 vrátil zase Lekov, ovšem ten co byl původně zničen na 9200 v Trojské a opraven, ovšem jak se zdá tak si z opravy přivezl drobnou vadu. Takže zítra 9207 vyjede s fungl novým Shtemanem.
Jinak na 9219 nasazeno nové šoupací okno řidiče. Ještě má drobné mušky - jako třeba madlo ve výhledu do zrcátka a scházejí dorazy max. otevření (překryvu skel).
Tudíž patky madel poškozují těsnění mezi skly, ale to se dořeší. Jinak fakt supr, jo a dá se otvírat z obou konců, takže i absolutní dosažitelnost levého ztrcátka pro trpaslíky.
Naposledy upravil(a) MOp dne 07.3.2012 15:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Stemmann, Herr Kollege!
Důvod: Stemmann, Herr Kollege!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
A nemůžou víc drncat a tím pádem nutit PTG padat víc dolů?
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
To by ta kola musela mit o hodne jiny prumer..
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Odborníci nejspíš doplní, ale myslím že vliv má. A to v tom smyslu, že kdyby se ukázalo že problém nejde vyřešit prostou výměnou PTG (což je vpodstatě "chvilková" záležitost) a vůz se musí odstavit, je ohrožen zkušební provoz. A tím pádem ohrožena spousta dalších návazností.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Teď se Vám defakto podařilo naprosto vrátit k mému původnímu postřehu/dotazu!Hhoonnzzaa píše:Možná hloupá dedukce, ale ohrožuje nějak vadný pantograf testování kol Bonatranz? Doufám, že ne, jen pro jistotu.Brejšín píše:Bohužel na voze probíhá zkušební provoz kol Bonatranz a tak byla do poslední chvíle snaha vůz nechat jezdit.
PS: Osobně mi ještě vrtalo hlavou, jestli na nedosažení PTG na TV nemají dokonce vliv i ta jiná kola, ale to jsem zavrhl a velký dík za osvětlení Brejšínem, kde byla chyba.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Škoda 15T ForCity
Možná hloupá dedukce, ale ohrožuje nějak vadný pantograf testování kol Bonatranz? Doufám, že ne, jen pro jistotu.Brejšín píše:Bohužel na voze probíhá zkušební provoz kol Bonatranz a tak byla do poslední chvíle snaha vůz nechat jezdit.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Podívejme se na ten materiál, ze kterého jsou vyrobené ty destičky, resp. jejich brusná část. Mě to připomíná karborundum, ale to teď není uplně důležitý, protože je to určitě odlitek konkrétní směsi různých ingrediencí.gabuliatko píše:Může mi nějaký fyzik vysvětit čím se mohou lišit brzdové destičky jiné série? Dosud jsem laicky myslel, že je to proste kus čehosi co se čímsi přitlačuje na kotouč. Nenapadá mne, co by se mohlo lišit mezi sériema přímo na těch destičkách.
Předpokládám, že ve výrobní technologii není třeba mít ultračisté ingredience (např. svářečský kyslík není tak čistý jako ten medicínský), takže je tam jistá kontaminace, která závisí např. na aktuálním složení vzduchu u výrobce ingredience (třeba vedle Dežo pálil kabely).
A taky určitě záleží na tom, jestli se při výrobě té či oné šarže brigádník Karl von Bahnhof nespletl nebo něco neojebal.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Díky. Jenomže ten systém, že musím oslovit někoho známého, který má "moc", aby zatlačil na odpovědné a ti dali věci do pořádku se mi moc nezamlouvá. Ta zrcátka měla být udělána už po prvním zápisu a ne až po tom, co si na Škodu došlápne někdo, kdo jejich servis dozoruje... Tím chci říci, že řadový ŘT nemá v podstatě žádnou možnost, jak věci ovlivnit.Brejšín píše:Zrcátka jsou udělána, jen nějakým blbým způsobem jsem míjel ty lístky se zápisem ( a to se zhruba jednou za 14 dní procházejí a hledá se zda ŠT adekvátně reagovala na zápis od řidičů), nicméně po upozornění začal bugr a bylo opraveno.
Re: Škoda 15T ForCity
Ano, nejdrsnější opotřebení bylo prokázáno od 9239 výše, s těmi se v provozu nesetkáte do odhalení problému. U nižších čísel je předepsán systém zvláštních kontrol a proto jsou navráceny do provozu.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Materiál, výrobce, jiná technologie ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Může mi nějaký fyzik vysvětit čím se mohou lišit brzdové destičky jiné série? Dosud jsem laicky myslel, že je to proste kus čehosi co se čímsi přitlačuje na kotouč. Nenapadá mne, co by se mohlo lišit mezi sériema přímo na těch destičkách.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 15T ForCity
Vážný problém se zjistil jen na šesti kouscích.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Dneska už na 7 byla 9228, a taky 9230 už jezdila (na 17) už je tedy nějaké řešení problému, nebo se jen zkouší zda se to neposere ?
Re: Škoda 15T ForCity
Juchůůů, vyřadil jsem 9207
Re: Škoda 15T ForCity
No vaše odborové organizace vyřeší zcela prd v nějakém reálném čase.
Zrcátka jsou udělána, jen nějakým blbým způsobem jsem míjel ty lístky se zápisem ( a to se zhruba jednou za 14 dní procházejí a hledá se zda ŠT adekvátně reagovala na zápis od řidičů), nicméně po upozornění začal bugr a bylo opraveno.
PTG Lekov - opět jsou vám odbory úplně, ale úplně na prd.
historie je taková, že s Lekovem vůz odjezdil zátěžové zkoušky v loženém stavu o takové tonáži, že by lidé museli být naskládání ve dvou vrstvách, aby to bylo stejné. A to v celé síti.
Proto po prvním případu po mechanické kontrole a přeměření plně zdviženého PTG byla vina přisuzována troleji. A skutečně v daném místě byla výška troleje lehce přesahující maximální hranici a klikatost zcela v řiti (nechápu, že si odborník MMM v daném místě nevšiml jak lišta PTG mlátí o tu ceduli ukončení noční 40, bo to byly rány jak z děla).
Po druhém případě už museli naklusat odborníci z Lekovu a PTG seřídili, nicméně nedodali požadovaný protokol a grafický záznam funkčnosti PTG a tak jsme opravu neuznali.
No a tak když jste mě informovali o třetím případě, vůz ode dneška nejezdí. Nicméně ta porucha uzemňovače s tím přímo souvisí, neb se zdá že PTG samovolně postupně „sjíždí“, až rozepne koncák hlídající maximální zdvih, ale zase není už aktivní koncák, který hlídá že je PTG stažen a tak to takhle napíše výstrahu.
Bohužel na voze probíhá zkušební provoz kol Bonatranz a tak byla do poslední chvíle snaha vůz nechat jezdit.
Jinak pro rýpali, obdobná závada se občas vyskytne i na 14T, ovšem tam je ten systém tupější a tak stačí ten PTG přizvednout jen elektricky, tady se bohužel musí s klikou ?.
Zrcátka jsou udělána, jen nějakým blbým způsobem jsem míjel ty lístky se zápisem ( a to se zhruba jednou za 14 dní procházejí a hledá se zda ŠT adekvátně reagovala na zápis od řidičů), nicméně po upozornění začal bugr a bylo opraveno.
PTG Lekov - opět jsou vám odbory úplně, ale úplně na prd.
historie je taková, že s Lekovem vůz odjezdil zátěžové zkoušky v loženém stavu o takové tonáži, že by lidé museli být naskládání ve dvou vrstvách, aby to bylo stejné. A to v celé síti.
Proto po prvním případu po mechanické kontrole a přeměření plně zdviženého PTG byla vina přisuzována troleji. A skutečně v daném místě byla výška troleje lehce přesahující maximální hranici a klikatost zcela v řiti (nechápu, že si odborník MMM v daném místě nevšiml jak lišta PTG mlátí o tu ceduli ukončení noční 40, bo to byly rány jak z děla).
Po druhém případě už museli naklusat odborníci z Lekovu a PTG seřídili, nicméně nedodali požadovaný protokol a grafický záznam funkčnosti PTG a tak jsme opravu neuznali.
No a tak když jste mě informovali o třetím případě, vůz ode dneška nejezdí. Nicméně ta porucha uzemňovače s tím přímo souvisí, neb se zdá že PTG samovolně postupně „sjíždí“, až rozepne koncák hlídající maximální zdvih, ale zase není už aktivní koncák, který hlídá že je PTG stažen a tak to takhle napíše výstrahu.
Bohužel na voze probíhá zkušební provoz kol Bonatranz a tak byla do poslední chvíle snaha vůz nechat jezdit.
Jinak pro rýpali, obdobná závada se občas vyskytne i na 14T, ovšem tam je ten systém tupější a tak stačí ten PTG přizvednout jen elektricky, tady se bohužel musí s klikou ?.