Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Absolut v 16.1.2007 10:23

Nechápu, jak se můžete navážet do garanta projektu, když Škodovka udělala přesně takovou tramvaj, jakou si DP objednal, ukázala mu návrh, DP schválil, vyrobila, DP ji má, tramvaj jezdí. Je opravdu na vině výrobce, nebo jste jen slepí šotouši? Když si koupíte auto a Vaše dvoutunová tchýně se do něj nevejde, budete žalovat šéfa vývoje automobilky?
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod slimman v 16.1.2007 10:19

Jednou jsem četl rozhovor s jedním konstruktérem ze Škody a ten se divil, proč si Praha nenechala udělat hnací články stejně jako u typů 03T, 05T. Tedy vyšší podlaha a "normální" uspořádání sedadel za cenu dvou schodů.

To v Chemnitzu samozřejmě není klasická tramvaj, ale jak píše JaHu vlakotramvaj.
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
 
Založen: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Odeslatod JaHu v 16.1.2007 8:41

Smurfx napsal:Opravdu pěkná 100% nízkopodlažní tramvaj s výbornou dynamikou a prostorem jezdí v Chemnitzu. ....

...Nevím jak s nápravovými tlaky, ale všechny uvedené body už mají v zahraničí dávno elegantně vyřešené. Opravdu doporučuji zajet si do Chemnitzu, pěkné svezení :) . Je ale pravda, že je tramvaj širší (o 180 mm), takže by se nedala použít v Praze....


Z té fotky to vypadá na Tramtrain a ne na klasickou tramvaj. Sám píšete, že je o 180 mm širší, takže se dá očekávat, že v ní bude víc prostoru. Nevím, jaké mají v Německu normy na nápravové tlaky a jestli vozidlo Tramtrain musí splnit normu pro klasickou tramvaj nebo může mít tyto tlaky vyšší.

Pravdou ale také je, že např. nové tramvaje pro Brémy a Drážďany mají opět otočné podvozky, což je v případě Brém na úkor snížení nízkopodlažnosti ze 100% na cca 50 - 60% (dle mého názoru plně postačuje) - zmíněná nová tram pro Brémy je velmi podobná typu Superior od Inekonu. V případě Drážďan podíl np zůstal +- stejný.
JaHu
Uživatel
 
Založen: 17.5.2006 7:58

Odeslatod Ondrys v 16.1.2007 5:59

Smurfx napsal:Přesně tak :D . Jestli tohle čte pan Tarant (nebo jak se jmenuje ten člověk, odpovědný za dodávky 14T do Prahy), tak je asi smutný. Nic jiného však na 14T skutečně říct nejde.


Smurfx a I.am.good: mě by zajímalo co jste kdy dokázali udělat, chytráci. Asi to tady pořádně nečtete, když se pořád musí opakovat dokola že za vnitřní uspořádání si může Praha sama, a že žádná zahraniční tramvaj Vámi citovaná by v pražském provozu neobstála a nesplnila by požadavky na nápravové tlaky, výkon a brzdy. Až budou prachy na pořádné tratě a na údržbu, tak se ty zahraniční megabrusy budou moct klidně koupit. Praha si z politických důvodů vybrala Škodu a z ekonomických důvodů levnější koncepci s neotočnými podvozky, přitom Inekon nabízel (na papíru) mnohem lepší řešení s typem Superior, ten je ale zase o něco dražší.


14T a 16T je prostě tramka stavěná pro naše podmínky podle určitého zadání, a musí tam být (jako všude) určitý kompromis. Jestli se Vám to nelíbí, tak běžte vyměnit Taranta, ale pochybuji že vůbec víte co takové řízení projektu obnáší. Byl bych hodně zvědavý na výsledek Vaší práce...
Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
 
Založen: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Odeslatod Smurfx v 16.1.2007 0:13

DavidD napsal:No spíš kvuli otvírání, aby se vešly opěradla k oknu po otevření.


Neni to trochu divný přístup? Omezení cestujících jenom kvůli tomu, aby se jednou za čas dalo něco pohodlně otevřít. TO se určitě dalo vyřešit i jinak (výsuv, odklápění jednotlivých sedaček apod.)
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod Smurfx v 15.1.2007 23:59

Jabberwocky napsal: Existuje v zahraničí vůz, který by:
1) byl 100% np
2) nebrousil koleje
3) bylo v něm spousta místa
4) měl pražské nápravové tlaky
5) a požadované dynamické vlastnosti
to vše naráz? Je fajn, když nadáváte na to či ono, ale jde to vůbec všechno skloubit tak, aby z toho vyšla tramvaj snů?


V zahraničí je neotočnost podvozků daň za to, že je tramvaj 100% nízkopodlažní (u škodovky máme totéž, ale s velkým schodem, to samé měly tramvaje před 10! lety například ve Frankfurtu). Opravdu pěkná 100% nízkopodlažní tramvaj s výbornou dynamikou a prostorem jezdí v Chemnitzu. Dnes se na západě od této příliš drahé a ke kolejím nešetrné konstrukci spíš upouští (i když západní tramvaje, příklad ten Frankfurt, měly aktivní natáčení krajních článků, tramvaj se pěkně vlnila a nenarážela do zatáček jako naše 14T :). Nově projektované německé tramvaje jsou podobné 14T, ale s otočnými podvozky, nižší podlahou a samozřejmě normálním řešením vnitřního prostoru.

Nevím jak s nápravovými tlaky, ale všechny uvedené body už mají v zahraničí dávno elegantně vyřešené. Opravdu doporučuji zajet si do Chemnitzu, pěkné svezení :) . Je ale pravda, že je tramvaj širší (o 180 mm), takže by se nedala použít v Praze, jinak je ale asi nejlepší, kterou jsem kdy jel, a to po všech stránkách. Výkon motorů je stejný jako u 16T, je o 2 tuny lehčí (i když je o metr delší a širší, takže škodovka asi neumí udělat dostatečně lehkou tramvaj), 100% nízkopodlažní, také 2 nesené články.

Obrázek
Naposledy upravil Smurfx dne 16.1.2007 0:27, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod DavidD v 15.1.2007 23:31

Smurfx napsal:Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?
No spíš kvuli otvírání, aby se vešly opěradla k oknu po otevření.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod Jabberwocky v 15.1.2007 22:55

Quetzalcoatl napsal:Pro Jabberwockyho: napadá mě upravený Ringhoffer, ale to asi není to, co chcete slyšet.

Což to já bych taky měl řešení, které by zahrnovalo lokomotivu, ale nevím, co by na to říkal třeba notorický stěžovač (a pojídač termixů) I.am.good :-) Obzvlášť kdyby mašina byla ze škodovky ;-)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Quetzalcoatl v 15.1.2007 22:45

Pro Jabberwockyho: napadá mě upravený Ringhoffer, ale to asi není to, co chcete slyšet. :lol:
Quetzalcoatl
Uživatel
 
Založen: 23.6.2006 14:23
Bydliště: Praha

Odeslatod Jabberwocky v 15.1.2007 22:23

radek31 napsal:vše co píšeš má plnit Škoda 15T - proto se na ní tak těšíme a proto bude následovat tak brutální zklamání :-)


No, já nevím. Podle mě si s takovým vozem zajezdíte až v tramvajáckém (a šotouším) nebi ;-)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod radek31 v 15.1.2007 22:18

vše co píšeš má plnit Škoda 15T - proto se na ní tak těšíme a proto bude následovat tak brutální zklamání :-)
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod Jabberwocky v 15.1.2007 22:17

Smurfx napsal:Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?

Ne, kvůli pískovačům. A taky kvůli snížení obsaditelnosti. Ono se to tu omílá pořád dokola a mě by zajímalo, jestli z toho je cesta ven:
14T měla mít všechny hnané podvozky a dynamiku, která by jí umožnila provoz v Praze. Výsledné řešení tedy jsou tři podvozky a dva nesené články. Jelikož tři podvozky jsou méně než čtyři, musí být obsaditelnost vozu uměle snížena tím, že se v něm udělá méně místa. Já nevím, ale má někdo nápad, jak z toho kruhu ven? Existuje v zahraničí vůz, který by:
1) byl 100% np
2) nebrousil koleje
3) bylo v něm spousta místa
4) měl pražské nápravové tlaky
5) a požadované dynamické vlastnosti
to vše naráz? Je fajn, když nadáváte na to či ono, ale jde to vůbec všechno skloubit tak, aby z toho vyšla tramvaj snů?
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Smurfx v 15.1.2007 21:50

Kerberos napsal:Nemá žádný topení, takže pod sadačkami být nemusí.


Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod Kerberos v 15.1.2007 21:48

slimman napsal:Sakra, napadá mě, jak to teda bylo vyřesený v 06T pro Cagliary, která měla ta sedadla až u okna ?? Oproti podlaze tam byl ještě stupínek, ale pod sedadly bylo prázdno. Nebo ne ?
Nemá žádný topení, takže pod sadačkami být nemusí.
Kerberos
Uživatel
 
Založen: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Odeslatod Smurfx v 15.1.2007 21:36

I.am.good napsal:No vždyť to říkám.. Jestli je to to nejlepší ze šrotů, co jezdešj v Praze nebo v ČR je jedna věc, ale co se týče světových parametrů, tak je to skutečně totálně nedomyšlenej krám a nedokážu pochopit, jak tohle někdo mohl objednat :( Tak maj dát Škodovce nůž na krk a donutit jí udělat něco pořádně, nemusí to mít hnusnej porše dizajn, ale mohlo by to být účelnější. :(


Přesně tak :D . Jestli tohle čte pan Tarant (nebo jak se jmenuje ten člověk, odpovědný za dodávky 14T do Prahy), tak je asi smutný. Nic jiného však na 14T skutečně říct nejde.
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron