Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Jabberwocky v 15.1.2007 22:17

Smurfx napsal:Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?

Ne, kvůli pískovačům. A taky kvůli snížení obsaditelnosti. Ono se to tu omílá pořád dokola a mě by zajímalo, jestli z toho je cesta ven:
14T měla mít všechny hnané podvozky a dynamiku, která by jí umožnila provoz v Praze. Výsledné řešení tedy jsou tři podvozky a dva nesené články. Jelikož tři podvozky jsou méně než čtyři, musí být obsaditelnost vozu uměle snížena tím, že se v něm udělá méně místa. Já nevím, ale má někdo nápad, jak z toho kruhu ven? Existuje v zahraničí vůz, který by:
1) byl 100% np
2) nebrousil koleje
3) bylo v něm spousta místa
4) měl pražské nápravové tlaky
5) a požadované dynamické vlastnosti
to vše naráz? Je fajn, když nadáváte na to či ono, ale jde to vůbec všechno skloubit tak, aby z toho vyšla tramvaj snů?
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Smurfx v 15.1.2007 21:50

Kerberos napsal:Nemá žádný topení, takže pod sadačkami být nemusí.


Ty sedačky jsou v 14T posunuté od oken kvůli topení?
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod Kerberos v 15.1.2007 21:48

slimman napsal:Sakra, napadá mě, jak to teda bylo vyřesený v 06T pro Cagliary, která měla ta sedadla až u okna ?? Oproti podlaze tam byl ještě stupínek, ale pod sedadly bylo prázdno. Nebo ne ?
Nemá žádný topení, takže pod sadačkami být nemusí.
Kerberos
Uživatel
 
Založen: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Odeslatod Smurfx v 15.1.2007 21:36

I.am.good napsal:No vždyť to říkám.. Jestli je to to nejlepší ze šrotů, co jezdešj v Praze nebo v ČR je jedna věc, ale co se týče světových parametrů, tak je to skutečně totálně nedomyšlenej krám a nedokážu pochopit, jak tohle někdo mohl objednat :( Tak maj dát Škodovce nůž na krk a donutit jí udělat něco pořádně, nemusí to mít hnusnej porše dizajn, ale mohlo by to být účelnější. :(


Přesně tak :D . Jestli tohle čte pan Tarant (nebo jak se jmenuje ten člověk, odpovědný za dodávky 14T do Prahy), tak je asi smutný. Nic jiného však na 14T skutečně říct nejde.
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod I.am.good v 15.1.2007 21:33

Smurfx napsal:Rozhodně to není zprasený kus železničního šrotu. Je to to nejlepší, co Praha (a potažmo ČR) teď má (výkon, dynamika, elektronika, design). Ale po zkušenostech se svezením v mnoha zahraničních tramvajích musím objektivně říct, že ta tramvaj je v mnoha ohledech nedomyšlená, a to téměř výlučně po stránce řešení vnitřního prostoru a možná podvozků. Toť vše.

No vždyť to říkám.. Jestli je to to nejlepší ze šrotů, co jezdešj v Praze nebo v ČR je jedna věc, ale co se týče světových parametrů, tak je to skutečně totálně nedomyšlenej krám a nedokážu pochopit, jak tohle někdo mohl objednat :( Tak maj dát Škodovce nůž na krk a donutit jí udělat něco pořádně, nemusí to mít hnusnej porše dizajn, ale mohlo by to být účelnější. :(
I.am.good
 

Odeslatod Smurfx v 15.1.2007 21:26

I.am.good napsal:Achjo. To bylo pojato všeobecně jako kritika vozu 14T. Takže máš-li ten názor, co nahoře, tak souhlasíš, že 14T je zprasenej, nedomyšlenej kus železnýho šrotu? Navíc to, že důchodci se derou předníma, to je problém DP, že není schopný pořádně informovat o výhodách např. npkachen apod. A jsme zase u toho - tenhle podnik stojí za prd a už aby to tu zkrachovalo :)


Rozhodně to není zprasený kus železničního šrotu. Je to to nejlepší, co Praha (a potažmo ČR) teď má (výkon, dynamika, elektronika, design). Ale po zkušenostech se svezením v mnoha zahraničních tramvajích musím objektivně říct, že ta tramvaj je v mnoha ohledech nedomyšlená, a to téměř výlučně po stránce řešení vnitřního prostoru a možná podvozků. Toť vše.
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod pawel v 15.1.2007 21:23

zrovna jsem dneska jel 14T a seděl jsem na příčných sedačkách. no a protože bylo celkem plno, skoro jsem si říkal, jestli by se v lichých článcích nedala udělat dobytčátková úprava - např. na jedné straně příčně sedačky, na druhé nic, jen nutný stupínek a nějaké to madlo kolem okna. taky by se tam dala dát "opěrátka" k pohodlnému stání, běžná např. v německu.
místa by bylo podstatně víc a taky by se větší množství cestujících koncentrovalo do lichých článků, kde je to žádoucí.

jinak doufám, že ostatní 911x se už zajíždějí a že časem expandují na vybranou linku, kde by mohly tvořit už kolem 1/3 pořadí...
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Odeslatod Smurfx v 15.1.2007 21:23

radek31 napsal:to není pravda, kdybys řekl 2xT3, tak souhlasím, ale sólo? to přeháníš
T3 má 23 míst k sezení a 87 k stání = 100 cestujících (je pravda, že v extrému by se tam možná těch 150 lidí narvalo)
14T má 69! míst k sezení, celkem 279 lidí - můj odhad je, že přes 200 cestujících odveze


Právě. On je rozdíl mezi teorií a praxí. S 14T jezdím velmi často (vždy si cestu zorganizuji tak, abych s ní jel) a i když je tramvaj plná k prasknutí, tak mnoho míst v článcích s podélným sezením je volná. Cestujícím se tam prostě nechce cpát a mnohdy ani nemají jak. Většinou je reálný počet sedících cestujících zhruba mezi 40-50 lidmi.

K těm stáním: 279 stojících je opravdu troufalý odhad, zahrnující i stojící lidi v článcích s podélním sezením, což je směšné a v praxi nemožné. Ve dvou zbývajících článcích je vlivem 1,5 sedaček a také poměrně úzkému prostoru obsaditelnost také zredukována. V reálu (počítal sem to) se do každého z nesených článků vejde při určitém minimálním kulturním odstupu zhruba 40 lidí, a to už se potřeba vystoupit sedícího člověka na dvojsedačce rovná hotovému harakiri.

Takže máš pravdu, přehnal sem to. Nejdelší pražská tramvaj s papírově obrovskou obsaditelností má REÁLNOU obsadilelnost o trochu vyšší než 40 let stará 1xT3. :D
Naposledy upravil Smurfx dne 15.1.2007 21:28, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod I.am.good v 15.1.2007 21:23

radek31 napsal:.. nechat nastupovat důchodce předníma (polovičníma) dveřma po 2 schodech do uzounké uličky je dementní nápad..

Achjo. To bylo pojato všeobecně jako kritika vozu 14T. Takže máš-li ten názor, co nahoře, tak souhlasíš, že 14T je zprasenej, nedomyšlenej kus železnýho šrotu? Navíc to, že důchodci se derou předníma, to je problém DP, že není schopný pořádně informovat o výhodách např. npkachen apod. A jsme zase u toho - tenhle podnik stojí za prd a už aby to tu zkrachovalo :)
I.am.good
 

Odeslatod radek31 v 15.1.2007 21:01

Smurfx napsal:do celé tramvaje se vejde prakticky méně lidí, než do 1xT3 (z vlastní zkušenosti vím :) ).
to není pravda, kdybys řekl 2xT3, tak souhlasím, ale sólo? to přeháníš
T3 má 23 míst k sezení a 87 k stání = 100 cestujících (je pravda, že v extrému by se tam možná těch 150 lidí narvalo)
14T má 69! míst k sezení, celkem 279 lidí - můj odhad je, že přes 200 cestujících odveze
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod Smurfx v 15.1.2007 21:00

8701 napsal:Jen bych u pozornil na další chytrost Poláků a to že jim příjde zbytečné buse na pořadí linky a číslo vozovny. To se u pražské sestry T 14 vyskytuje nalevo i napravo.
Poláci jsou chytří a ví že to je ZBYTEČNÝ. :lol:


Ano, to je prima. Nechápu pražský systém co největšího matení cestujících bočními BUSE s pořadím. Přitom to je k ničemu (tedy mohou se za to vyhodit peníze, to je pozitivní :) )
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod Smurfx v 15.1.2007 20:54

Proxy napsal:Bohužel to vypadá, že interiér je řešen stejně špatně jako v Praze


Ježiši, ve té škodovce jsou konstruktéři opravdu chytří. Takže jediný pozitivum je, že se uprostřed nevyskytuje schod. Což je ale v konečném důsledku stejně jedno, protože se tam zase kvůli dementně úzké uličce vejde pouze 12 sedících lidí. To ty sedačky nemohli posunout k oknu? Ve finále je tedy 16T méně výkonná (bez hnaného středního článku), což by mělo vést k úspoře prostoru. U škodovky to ale, jak se zdá, neplatí a do celé tramvaje se vejde prakticky méně lidí, než do 1xT3 (z vlastní zkušenosti vím :) ). Aspoň že je ten střední článek nízkopodlažní, i když ze zmíněných důvodů je to skoro jedno.

S radkem31 ohledně předních dveří souhlasím. Když už Škodovka vyřešila tak hloupě přední článek, tak je lepší do něj kaštany zepředu nepouštět. Důchodci se naučí chodit dozadu do nízkopodlažní části a tam taky zůstanou.
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod radek31 v 15.1.2007 19:21

I.am.good napsal:Jo, ta kabina je super. Holt v Polsku jsou normální lidi, kteří uznají, že 1+0 pro řidiče je sice možná hezká věc, nicméně ubírá to odhadem 2-4 místa k sezení a několik míst k stání + první dveře jsou u zastávkového sloupku a ne 8 metrů od něj.
kdybys někdy řídil tramvaj s lidma tak pochopíš, že nechat nastupovat důchodce předníma (polovičníma) dveřma po 2 schodech do uzounké uličky je dementní nápad - dovedeš si představit jak se tam rvou s taškama na kolečkách? už i v KT je to velký problém a to navazuje pěkný prostor a ne ulička jako ve 14T
100x rychlejší je naučit je chodit do nízkopodlažní části
už se to tu řešilo tolikrát, ale někdo holt má selektivní paměť (i když musím uznat, že KM je na selektivní paměť ještě větší kabrňák než ty)
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod 8701 v 15.1.2007 19:19

Jen bych u pozornil na další chytrost Poláků a to že jim příjde zbytečné buse na pořadí linky a číslo vozovny. To se u pražské sestry T 14 vyskytuje nalevo i napravo.
Poláci jsou chytří a ví že to je ZBYTEČNÝ. :lol:
Uživatelský avatar
8701
Uživatel
 
Založen: 07.8.2004 10:01
Bydliště: nedaleko vozovny Motol

Odeslatod I.am.good v 15.1.2007 19:07

Jo, ta kabina je super. Holt v Polsku jsou normální lidi, kteří uznají, že 1+0 pro řidiče je sice možná hezká věc, nicméně ubírá to odhadem 2-4 místa k sezení a několik míst k stání + první dveře jsou u zastávkového sloupku a ne 8 metrů od něj.
I.am.good
 

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron