Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od demon » 24.3.2008 19:22

MOp píše:Konecne rozumny napad! Snad budou mit lide rozum a misto calouneni zvoli drevo. Alespon by se to melo vyzkouset na jednom voze, uz mne opravdu nebavi si sedat do spinavych calounenych sedacek, kde nevim co tam kdo nechal predemnou...
To já zas doufam, že je to jen designový výstřelek, který se do jakéhosi reálného návrhu ani nedostane.
Mimochodem pro dřevěné sedačky se v nedávno pořádané anketě vyjádřili celé 4% cestujících, pro koženkové 40%, pro látkové 24%...
Od pohledu špinavou sedačku potkávam poslední dobou spíš v metru nebo v 14T (asi se ten hladkej materiál nějak hůř čistí) než v ostatních tramvajích. Vyjímku tvoří snad jen některé žižkovské T6, tam je sednutí opravdu o žloutenku... :x
Problém je i v tom, že na kožence nebo na větší ploše plastu/laminátu jsou obzlášť v létě stopy (pot) po předchozích sedících podstatně víc viditelnější a nemusí ani zdaleka jít jen o sociálně nepřizpůsobivého občana...
Sergei-LBC píše:A nebude náhodou lepší přepravě takovýchto individuí zamezit, místo celkové degradace úrovně cestování na úkor většiny? :)
Naprostý souhlas !
Jákákoliv snaha o řešení tohoto problému jiným způsobem bude mít za následek jen a pouze další a větší sockizaci MHD.
Na sezení na pryčně prostě dneska nikoho neutáhnete... :wink:
Proxy píše:Já si naopak myslím, že design marseillských tramvají je to pravé, co moderní MHD potřebuje...
To myslíš vážně ?
Nikomu z mého okolí se ten "rybí ksicht" z Marseille nelíbí a když jsem se zmínil o dřevěných lavicích, většina z nich si klepala na hlavu. #-o

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od MOp » 24.3.2008 18:32

Marek B. píše:Já mám bohužel s vyhřívanými lamináty jiné zkušenosti. Buď se přehřívají, že člověka po chvíli začne pálit ..., nebo řidiči často netopí vůbec a to je pak o zdraví v zimě na nich sedět.
A už tu máme zase flame o připálených zadnicích v laminátkách.. :-) Já tedy preferuji tu občasně pálící zadnici než spálenou jednu nohavici a druhou nohu zmrzlou v T3R.P. Každopádně rád bych vyzkoušel dřeváky v 15T, jsem zvědav, jak by to vypadalo a jak by se v nich sedělo.. Inu PrTky musí vyrazit na Innotrans! :-)

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Sergei-LBC » 24.3.2008 15:30

Proxy píše:Ukázal jsem obrázek tramvaje od Bombardieru několika svým přátelům, kteří nejsou dopravní fandové a všichni místo obvyklé reakce: "No jo - tramvaj" - si ten obrázek začali velice pozorně prohlížet zblízka a pak pouze chválili :D
No to jim taky nesmíme ukazovat jen archaické T3, případně nespočet jejich směšných modernizací, že :) :)

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Marek B. » 24.3.2008 15:07

MOp píše:A nebránila tomu trochu výrobní technologie? Vzhledem k pouziti ruznych dyh, preklizek, apod v soucasne dobe lze sedáky vytvarovat dle libosti. Konecne rozumny napad! Snad budou mit lide rozum a misto calouneni zvoli drevo. Alespon by se to melo vyzkouset na jednom voze, uz mne opravdu nebavi si sedat do spinavych calounenych sedacek, kde nevim co tam kdo nechal predemnou.. S koncem mych oblibenych vyhrivanych laminatu v T3 je opravdu cas na zmenu a toto se jevi jako dobra volba..
Já mám bohužel s vyhřívanými lamináty jiné zkušenosti. Buď se přehřívají, že člověka po chvíli začne pálit ..., nebo řidiči často netopí vůbec a to je pak o zdraví v zimě na nich sedět.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Proxy » 24.3.2008 14:11

demon píše:Myslim, že by to byla další voda na mlýn pravověrným automobilistům a argument, že ta moderně se tvářící tramvaj má stejný nebo velmi podobný sedačky jako vozy, kterými se vozily naše prababičky, by byl asi hodně obtížně vyvratitelnej.
Dřevěnou sedačku, byť sebevíc anatomickou a s moderním designem by si do auta asi nikdo z Vás nedal. Osobně mam třeba polstrovaný i kuchyňský židle...
Já mám v kuchyni designovou jídelní soupravu z modrého průhledného plastu, v pracovně pak židli s vysokým opěradlem potaženou černou koženkou 8-)
Obojí dobře vypadá a skvěle se na tom sedí, ale v MHD by to asi příliš dlouho nepřežilo a o tom to je :wink:
Sergei-LBC píše:Nejsi jediný. Oni před nějakými padesáti lety konstruktéři věděli, proč upustit od dřevěných lavic. A v normálních městech se tento trend drží dodnes (nemám teď na mysli Marseille a jejich neuvěřitelně ošklivé neforemné Bombardiery, které dřevěnými lavicemi taktéž disponují).
Ta poznámka v závorce je poměrně důležitá, neb to také jasně ukazuje v čem je jádro sporu :wink: Já si naopak myslím, že design marseillských tramvají je to pravé, co moderní MHD potřebuje - vkus a odvahu 8-) Ukázal jsem obrázek tramvaje od Bombardieru několika svým přátelům, kteří nejsou dopravní fandové a všichni místo obvyklé reakce: "No jo - tramvaj" - si ten obrázek začali velice pozorně prohlížet zblízka a pak pouze chválili :D

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od trainzjohny » 24.3.2008 13:12

Sergei-LBC píše:Nejsi jediný. Oni před nějakými padesáti lety konstruktéři věděli, proč upustit od dřevěných lavic. A v normálních městech se tento trend drží dodnes (nemám teď na mysli Marseille a jejich neuvěřitelně ošklivé neforemné Bombardiery, které dřevěnými lavicemi taktéž disponují).
Jo, protože se z podélných lavic přešlo na samostatné sedačky :wink: Jinak co se týče toho návratu padesát let zpět, co jsou v tomto případě pevné podvozky (do prvních T1 téměř vše v Praze) a co částečně nízkopodlažní tram (krasiny už tady taky byly).... on ten návrat ke kořenům nemusí být nutně jen na škodu, oni naši předci nebyli úplně tupí a spoustu věcí měli lepší než teď, ono neplatí Čím novější tím lepší (-X

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od MOp » 24.3.2008 12:57

Vuz 8029 jezdi v soucasnosti s druhou variantou sedacek. Zminene barevne plasty - modra /zluta byly v provozu do brezna 2005, pak je nahradila soucasna podoba ?laminatu? a potahnuteho textilii..

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Jakub » 24.3.2008 12:22

Pavel PS píše: A ještě jsem si vzpoměl: v jedné nebou dvou T3 (napoví někdo ev. č.? ani nevím, zda to bylo nějaké reko, nebo jen pokus o jiné sedačky, jel jsme s ní jednou to už je dlouho X let zpět někde v Holešovicích) byly takovy barevný plastovy sedačky, tvarem připomínající ty dřevěné, co zkusit je? (pokudy by byly z recyklovatelného plastu, tak argument ekologičnosti je splněn, ne?)
To byla asi 8029, fotku najdeš v galerii vozu T3M 8029 na Prtkách. Tyhle sedačky nejsou špatné, jen možná trochu nepohodlné, ale jsou docela pěkné vzhledově a zabírají ohromně málo místa, což by se dalo dobře využít.

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Pavel PS » 24.3.2008 12:11

Nadá mi abych se k dřevěným sedačkám taky nevyjádřil! Ano, dřevo je moderní a ekologický materiál, ale: k té tramvaji (mimochodem, opravdu se mi líbí, jsem zvědavý na realitu :-) ) se mi moc nehodí a ekologický materiál je dřevo do doby, než se začně napouštět různými chemikáliemi proti vandalství, odolnosti a pro splnění požárních norem a kdo ví ještě čím dalším... Nejsem odpůrce čalouněných sedaček, ale spíš než plyš preferuju látku, jaká je třeba v busech. A ještě jsem si vzpoměl: v jedné nebou dvou T3 (napoví někdo ev. č.? ani nevím, zda to bylo nějaké reko, nebo jen pokus o jiné sedačky, jel jsme s ní jednou to už je dlouho X let zpět někde v Holešovicích) byly takovy barevný plastovy sedačky, tvarem připomínající ty dřevěné, co zkusit je? (pokudy by byly z recyklovatelného plastu, tak argument ekologičnosti je splněn, ne?)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od MOp » 24.3.2008 9:58

Sergei-LBC píše:Oni před nějakými padesáti lety konstruktéři věděli, proč upustit od dřevěných lavic..
A nebránila tomu trochu výrobní technologie? Vzhledem k pouziti ruznych dyh, preklizek, apod v soucasne dobe lze sedáky vytvarovat dle libosti. Konecne rozumny napad! Snad budou mit lide rozum a misto calouneni zvoli drevo. Alespon by se to melo vyzkouset na jednom voze, uz mne opravdu nebavi si sedat do spinavych calounenych sedacek, kde nevim co tam kdo nechal predemnou.. S koncem mych oblibenych vyhrivanych laminatu v T3 je opravdu cas na zmenu a toto se jevi jako dobra volba..

klokan
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 06.2.2008 20:10

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od klokan » 24.3.2008 0:46

xenius píše:
Sergei-LBC píše:A nebude náhodou lepší přepravě takovýchto individuí zamezit, místo celkové degradace úrovně cestování na úkor většiny? :)
Což o to, to by bylo vůbec nejlepší. V tramvaji by se dalo dýchat i sedět. Jsem pro, jenomže tu máme takový háček. Z přepravy vykázat někoho jen tak nejde jenom kvůli tomu, jak vypadá nebo jak voní. A pokud se náhodou objeví revizor, který odhalí, že zmíněný spoluobčan nedisponuje platným cestovním dokladem, je už většinou pozdě... :-(
dneska by to šlo:
Výňatek ze Smluvních přepravních podmínek
1. Všeobecná ustanovení
Pověřená osoba je oprávněna nevpustit do vozidla (přepravního prostoru), případně z vozidla (přepravního prostoru) vykázat osoby, jejichž vzhled svědčí o celkové zanedbanosti a které svým jednáním nebo oděvem znečišťují ostatní cestující nebo vozidlo, prostory pro cestující a zařízení dopravce a které vozidlo (přepravní prostor) využívají k přespávání nebo jiným účelům, pro které nejsou určeny.

xenius

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od xenius » 24.3.2008 0:40

Sergei-LBC píše:A nebude náhodou lepší přepravě takovýchto individuí zamezit, místo celkové degradace úrovně cestování na úkor většiny? :)
Což o to, to by bylo vůbec nejlepší. V tramvaji by se dalo dýchat i sedět. Jsem pro, jenomže tu máme takový háček. Z přepravy vykázat někoho jen tak nejde jenom kvůli tomu, jak vypadá nebo jak voní. A pokud se náhodou objeví revizor, který odhalí, že zmíněný spoluobčan nedisponuje platným cestovním dokladem, je už většinou pozdě... :-(

Uživatelský avatar
Sergei-LBC
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 19.12.2004 10:38
Bydliště: d-22
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Sergei-LBC » 24.3.2008 0:33

A nebude náhodou lepší přepravě takovýchto individuí zamezit, místo celkové degradace úrovně cestování na úkor většiny? :)

xenius

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od xenius » 24.3.2008 0:26

Lister píše:demon: Nevím jak ty, ale já v autě sociálně vyloučené, nemyté, ožralé a zfetované nevozím. MHD ano. Proto nemám problém s čalouněním u mě v autě, ale v MHD obecně ano.
Naprosto souhlasím!!! =D> Jakožto relativně novopečený pražák ještě stále nemám zautomatizovaný pud zběžného prohlédnutí sedačky pokaždé, co si sedám. A i když se na to vysloveně zaměřím, u "moderních" plyšových sedaček stačí jen změnit úhel, aby se ze světle šedé - napovídající čistotu a bezpečí - stala tmavá - upozorňujcí, že plínky je třeba vyměnit. U dřevěného sedátka s loužičkou je to mnohem patrnější.

Uživatelský avatar
Lister
Uživatel
Příspěvky: 166
Registrován: 22.1.2004 9:17
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Lister » 24.3.2008 0:18

demon: Nevím jak ty, ale já v autě sociálně vyloučené, nemyté, ožralé a zfetované nevozím. MHD ano. Proto nemám problém s čalouněním u mě v autě, ale v MHD obecně ano.

Odpovědět