demon píše: ↑04.11.2022 22:43
Bobik píše: ↑04.11.2022 17:20
Čekání na náhradní díly. Blbý smlouvy s dlouhou dodací lhůtou. Plus čistě politika města, ve snaze "šetřit".
To asi není úplně o smlouvě, z 250 pražských 15T je v záruce s bídou takových 25 vozů, ostatní už pod žádnou smlouvou nejsou.
Standardní dodací lhůty obecně, nejen od Škody, se v současnosti pohybují někde na úrovni 1 roku.
Otázkou je, co se myslí "dlouhodobým odstavením", každopádně 19%, natož 30% to imho nikdy nebylo.
Nevím, kde berete informace, ale já těch 19% jednoduše spočítal podle vozů, uvedených na této stránce mezi dlouhodobě odstavenými. A i těch 30% bylo v minulosti takto spočítáno. Tak buďto nejsou informace na této stránce pravdivé anebo si nikdo nedal práci se spočítáním odstavených tramvají 15T. S náhradními díly to má Bratislava stejně jako Praha, bourané vozy čekají na ND běžně > půl roku, někdy až rok, v tom ten rozdíl tedy není. Pokud vůz v BA není po nehodě a je mimo provoz > 14 dní (t.č. pouze tramvaj 7512, naposledy "venku" 21.10.), jde většinou o pravidelnou prohlídku po 200000 km. To ale netrvá déle než 6-8 týdnů. Není rozdíl spíše v tom, že 15T jsou daleko poruchovější? Věkem to rozhodně není, protože 60 tramvají 15T je stejně starých jako ty bratislavské a 60 je dokonce o několik let mladších. A odstaveny jsou 15T ze všech sérií, i těch nových.
Kdy se na těchto stránkách dočkáme přehledu vozů, z kterého by bylo patrno, který vůz je dnes v provozu, který ne a který je odstaven déle než 14 dní, déle než půl roku? Nelze propojit palubní počítače tramvají s touto stránkou, tak jak je to v Bratislavě? V BA, jakmile tramvaj (trolejbus, autobus) zapne palubní počítač, podbarví se políčko jeho ev. čísla na stránkách
www.imhd.sk tmavě zeleně. Když ho po návratu do vozovny vypne, barva se změní na světlezelenou. Pokud se následující den nezapne, barva se mění na žlutou, po 14 dnech na růžovou a po půl roce na sytě červenou. Takže co je pojízdné a co ne, lze v Bratislavě na výše uvedených stránkách sledovat aktuálně každý den. Byl by to v Praze problém? Nepovídejte, že Praha má více vozidel, máte také více šotoušů. Berte to jako výzvu. Když se zobrazují polohy vozů, toto by neměkl být problém.