Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 14.3.2018 23:25

trainzjohny napsal:Můj názor je konstantní - je špatně, že mnoho vozů stojí.
Souhlasí, shodujeme se.
trainzjohny napsal:Myslel jsem si že za to můžou dílny, že nestíhají udělat najednou hodně vozů které dojezdí na opravu. To mi Demon vymluvil, že dílny by zvládaly, ale nejsou díly.
Asi bych použil termín "vysvětlil", ale OK. :wink:
16.12. Díly se objednat umí, ale dodavatelé je neumí dodat. 15-20 vozů 15T za měsíc samozřejmě dílny nezvládnou, ale tolik jich v žádném z měsíců do Prahy nepřišlo ani do PÚ nenajelo, takže byly-li by díly pro opravy, nemohl by se nikdy takový počet vyjetých vozů nastřádat. Vozů 15T přišlo maximálně ročně 40 vozů, děleno 12 měsíci jsou cca 3,5 vozu měsíčně, což je v pohodě zvládnutelné - momentálně jsme schopni dělat v pohodě 5 vozů měsíčně (stíhalo se i při ext. zakázkách, s kterýma se do budoucna nepočítá) a lze to po zaběhnutí ještě navýšit.
Náběh do PÚ se dá vhodnym vypravovánim regulovat, není to nic novýho, používá se to desítky let běžně u všech typů. Za nějaký dva roky samozřejmě nastane situace, že budou chodit do PÚ vozy z prvních dodávek s vozy o cca 3,5 roku mladšími, ale i to se dá zvládnout.

trainzjohny napsal:Když se oháníme tím, že díly by si měl DPP zajistit včas, začne démon mlžit o problémech s dodavateli a pomalu neexistenci dílů. Pak najednou se ze záhadných dílů vyklubou kola.
Tady už se dost neshodujeme. Fakt bych podané vyčerpávající informace o problémech s konkrétním dílem neoznačil jako mlžení, no ale proti gustu....
trainzjohny napsal:No a tak já vznesu další kacířský dotaz, kola se ojíždějí extrémně rychle, to je známý fakt u 15T. Takže se nabízí otázka, za co se mění na vozech které ojedou kola, ale nečekají na větší opravu ?! A co se dělá s vozama v záruce, která ojezdí kola ?! No, mě přijde, že se ty kola vymění za jiná. Takže na co tedy stojí ty vozy co čekají na opravu ? Na kola to nebude, to by za chvíli stály všechny 15T.
Na kacířský dotaz nemám nejmenší problém odpovědět, byť bych zrovna u s problematikou seznámeného zaměstnance předpokládal lepší informovanost.
22.5.2017 DPP výrobci a dodavateli vozů 15T předkládá argumenty, dle kterých se domnívá, že vedou k postupnému poškozování tramvajových kol:
- přebrzděná elektrodynamická brzda při zadání nouzové brzdy 1 a 2
- necitlivé zásahy smykové a skluzové ochrany při rychlostech menších než 8 km/h
- prodleva v komunikaci mezi pohony při vyhodnocování smyku
- skokový nárůst brzdného momentu elektrodynamické brzdy při dobrzďování v závislosti na pohybu řadiče, čili pulzováním mezi MPB a menšími tahy
V současné době ŠT provádí měření mikroploch a náměty ze strany DPP se zabývá. Na každém kontrolním dni projektu 15T je ŠT ze strany DPP dotazována na posun v této problematice, zejména v souvislosti s degradací pryžových segmentů v tramvajových kolech, jejichž důsledkem je protočení náboje kola vůči obruči.
DPP hledá i jiného výrobce obručí kol a gumových segmentů, aby měl aternativního dodavatele.
Z toho vyplývá, že největší problém není s ojížděním obručí kol, resp.vznikem mikroploch majících na rychlé opotřebení kol fatální vliv, ale s protáčením obručí. Dodaná kola určená k výměně při provádění plánovaných prohlídek tak musí být použita při mimořádných opravách vozů v provozu a výrobce na takové výpadky v dodávkách není schopen reagovat navýšením výroby.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 14.3.2018 22:47

fricoolinek2 napsal:Já opravdu nevim, jaká je situace u sudodovatelů výrobců kolejových vozidel. Jestli GHH Bonnatrans katastrofálně nestíhá nebo jen v je DPP je bordel a přes úřední byrokracii není možné jednat operativně.
Ty nevíš, proto se ptáš a já ti odpovídám. Nevidim v tom problém. :wink:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 14.3.2018 22:46

Ještě s dovolením zareaguju na předchozí nepodložená nařčení.
9001 napsal:Čekal jsem, když říkáš, že Škoda je zlo, tak vypálíš, že Siemens a nebo Pesa tyhle problémy nemají a díly jsou hned všechny...
Neříkám a nikdy jsem neříkal. Vloni 28.10. jsem pouze napsal
Já teda nedělam z 15T "kdovíjakej vrak" (od toho tu máme ještě 57 exemplářů stejný provenience), ale na můj vkus to vychytávání různých nedodělků trvá až moc dlouho a bohužel se s odstraněním jednoho neduhu vzápětí projeví neduh jiný, úplně stejně otravný.
Vadí mi "hopsání, škubání, přeplácanej interiér, podupávání", za tim si stojim a nemyslim si, že takový chování je u nových vozů tolerovatelný.

S Pesou ani Siemensem provozní zkušenosti nemám, proto s nimi vozy od ŠT v tomhle ohledu NIKDY nesrovnávám.
9001 napsal:Opravdu se v tom už začínáš motat, protože to vypadá na velkou chybu DPP... Nebe tady snad chceš říct, že výrobce současných kol pro NOVÉ 15T nedokáže vyrobit i náhradní kola?
Ten kdo se tu plácá ve vlastních lžích asi nebudu já... Vloni 3.12. tu ode mne padla informace
U 15T v podstatě totéž, z ne úplně jasných příčin se protáčí kola, která navíc nejsou k dispozici, chybí i další ND, nebo mají enormně dlouhé dodací lhůty (sedačky, okna, komponenty brzd)...
18.1. k tomu Bobik poznamenal
Všichni víme, proč tramvaje stojí a že to není proto, protože dílny nestíhaj.
Dle zprávy TÚ DPP pro ZHMP z února 2018 je 32 ks odstaveno z důvodu
Skutečností je, že opravy nových tramvají mají delší doby na provedení oprav zejména z důvodu dlouhých dodacích lhůt náhradních dílů od dodavatelů a celkové technologické složitosti oproti starším typům tramvají (T3R.P, KT8N2).

Takže se ptám, v čem spatřuješ velkou chybu DP ?
Naposledy upravil demon dne 14.3.2018 23:14, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 14.3.2018 22:42

Já opravdu nevim, jaká je situace u sudodovatelů výrobců kolejových vozidel. Jestli GHH Bonnatrans katastrofálně nestíhá nebo jen v je DPP je bordel a přes úřední byrokracii není možné jednat operativně.
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 14.3.2018 22:15

fricoolinek2 napsal:Takže tenhle velkopodnik není schopen dodat pár set kusů kol v nějakém rozumném čase? To je tak zavalen objednávkama? =P~
Vážně chceš slyšet odpověď, nebo si jí domyslíš sám ?
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 14.3.2018 20:05

von Špilberk napsal:
fricoolinek2 napsal:A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma? =P~

Z:arrow: http://www.ghh-bonatrans.com/cs/


Takže tenhle velkopodnik není schopen dodat pár set kusů kol v nějakém rozumném čase? To je tak zavalen objednávkama? =P~
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod Petrpes v 14.3.2018 19:28

Skoro mě přijde, že je Démon placený odpovídač DPP pro vytváření pozitivního mediálního obrazu firmy na internetu. Podobné hlody produkuje i na FB či KRP, nejenom tady...
A nebo jen nechce přiznat vlastní neschopnost, resp. neschopnost jeho zaměstnavatele zajistit provozuschopnost vozového parku. Prostě to buď okecat, hodit na dodavatele, udělat ze zdejších spoludiskutujících blbce, atd... :zadnice
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod von Špilberk v 14.3.2018 19:23

fricoolinek2 napsal:A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma? =P~

Z:arrow: http://www.ghh-bonatrans.com/cs/
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 14.3.2018 19:10

Hm. To prostě člověk, co není "od fochu", špatně pochopí, proč není takového dílu, jako je kolo, dostatek.

A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma? =P~
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 14.3.2018 18:16

fricoolinek2 napsal:A jsou aspoň ve smlouvě mezi ŠT s DPP nějaký sankce za to, že ŠT evidentně není schopna dodat kvalitní výrobek?
Nicméně i tak - ty 15T, co jezdí, budou asi mít takový typ kol, který sice není úplně bezvadný, ale není problém je užívat. Proč tímto typem kol nejsou promptně osazeny všechny 15T, který kvůli kolum nyní stojí v dílnách? Je tam vzájemná nekompatibilita? Tj. kola, co jsou na 15T4 z roku 2017, nejdou jednoduše nazout na 15T z roku 2011?
Nebo tedy nejsou? Výrobce kol není schopen jich dodat v nějakém rozumném čase (60 dní?) třeba 100-200 ks?
Smlouva z roku 2005 kupodivu obsahuje i sankce poplatné době a okolnostem jejího vzniku a každá z asi 6000 reklamací znamená penále...
V současnosti jsou všechny 15T (mimo ZP) vybaveny stejným typem kola a ne, výrobce není schopen dodat v rozumném čase další kola.
Ad rozumný čas - 60 dní ? To by sice byl rozumný čas, ale běžně se bavíme o dodacích lhůtách převyšujících 12 měsíců. :wink:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 14.3.2018 17:56

A jsou aspoň ve smlouvě mezi ŠT s DPP nějaký sankce za to, že ŠT evidentně není schopna dodat kvalitní výrobek?

Nemluvě o tom, že 15T poprvé vyjela téměř před 10 lety. Není to tedy rozhodně žádná žhavá novinka.

-----------------------------------------------------------------------------

Nicméně i tak - ty 15T, co jezdí, budou asi mít takový typ kol, který sice není úplně bezvadný, ale není problém je užívat. Proč tímto typem kol nejsou promptně osazeny všechny 15T, který kvůli kolum nyní stojí v dílnách? Je tam vzájemná nekompatibilita? Tj. kola, co jsou na 15T4 z roku 2017, nejdou jednoduše nazout na 15T z roku 2011?

Nebo tedy nejsou? Výrobce kol není schopen jich dodat v nějakém rozumném čase (60 dní?) třeba 100-200 ks?
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod von Špilberk v 14.3.2018 17:53

demon napsal: Tak informace o problémech s protáčením kol tu padla několikrát i vloni a počet odstavených 15T je víceméně konstantní už skoro rok.

To jo, ale nikdy se to nespojilo dohromady. Problém s koly se diskutoval zvlášť a informace, že vozy stojí kvůli nedostatku náhradních dílů, se diskutovala taky zvlášť. Takže jsem si nějak nespojil, že nedostatkové náhradní díly = kola a zdá se, že si to nespojilo víc lidí (viz. trainzjohny). Toť vše. :wink:

+ Pražský dopravní podnik v loňském roce hospodařil se ziskem přes 1,9 miliardy korun
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/prazsky-dopravni-podnik-v-lonskem-roce-hospodaril-se-ziskem/r~ad39561827a311e88b47ac1f6b220ee8/
Jo, prachy nejsou... :D
Naposledy upravil von Špilberk dne 14.3.2018 17:59, celkově upraveno 1
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 14.3.2018 17:40

von Špilberk napsal:Já si taky myslel, že díly, díly, díly. Že to bude něco spešl, třeba elektronka É13 z podniku Katoda Olomóc, a ono se čeká "jen" na nové gumy, aby se mohlo přezót.
Tak informace o problémech s protáčením kol tu padla několikrát i vloni a počet odstavených 15T je víceméně konstantní už skoro rok.
von Špilberk napsal:Nová kola se asi dodávají pomaleji, než se stará ojíždějí. Takže když se něco přezuje, tak se mezitím něco jiného musí odstavit, protože nových kol není dost na přezutí všech 15T, které by to potřebovaly.
Problém kol není tak velký jen kvůli ojíždění (to se dá podchytit a naplánovat), ale kvůli protáčení (některé exempláře vydržely v provozu jen několik kilometrů), takže veškeré výrobní kapacity výrobce (které nevyužije ŠT na nové vozy a reklamační řízení) padnou na udržení provozuschopnosti jezdících vozů, ale už prostě nezbývají v potřebném počtu na provádění prohlídek.
A to byly ve zkušebním provozu i kola od jiných dodavatelů, bohužel zatím neúspěšně.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod demon v 14.3.2018 17:23

fricoolinek2 napsal:Kdyby za cenu půl vozu šlo % odstavených vozů (á 60 000 000) výrazně snížit, protože opravy by se dělaly ein, zwei, tak by se mi to nezdálo nevýhodné.
Kdyby. Ale na kdyby se většinou nehraje, pokud není kde brát.
fricoolinek2 napsal:Výrobce je doslova za humny. Pokud jeho zázemí je výrazně lepší než to, co je v ÚDDP, nebylo by nejlepší ho do toho více zapojit? Zase - než aby nová supermoderní tramvaj stála na dílnách dlouhé měsíce?
Zázemí možná lepší má, ale prostory nemá nazbyt (taky to byl jeden z důvodů snahy o získání dílen) a pořád zůstává stále stejný problém s koly.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 15T ForCity

Odeslatod fricoolinek2 v 14.3.2018 17:20

Obrázek
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron