Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod DavidD v 27.1.2007 20:52

radek31 napsal:nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak
Konečně rozumný názor. @3644
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod radek31 v 27.1.2007 20:47

nechápu proč to řešíte
14T nemá být dobytčák, to je tramvaj pro pohodlné cestování a je kravina nasazovat ho na extrémně vytížené linky jako je 9,22,.. a linky na zničených tratích (třeba 10)
ideální linka je taková, kde se využijí její trakční vlastnosti (kopce, dlouhé úseky mezi zastávkama) a eliminují se nedostatky (obtížnější fluktuace cestujících, pevné podvozky)
já bych jí nejradši viděl třeba na 20, 17, na 3 taky ujde, možná 12 a tak
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod mechurav v 27.1.2007 20:41

také by mě zajímalo jaký je podle vás pozdíl v uspořádní interiéru této mnichovské tramvaje a 14T. když má 14T a 16T nejhorší interiér ze všech tramvají ne-li je to nejhorší tramvaj na světě, ať žije T3!!!!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
mechurav
Uživatel
 
Založen: 05.1.2007 16:58

Odeslatod Smurfx v 27.1.2007 20:31

mechurav napsal:např.mezi sedačkami u vozů metra je málo místa a přitom lidé stojí a nesednou si! u pár zastávkách jsem se ani z vozu metra nedostal, protože všichni stáli u dvěří a nikdo se ani neposunul. někdy ti tuhle situaci asi vyfotím aby si to pochopil ty.


Já myslel že se tady bavíme o tramvajích. V metru je úplně jiný pohyb cestujících. V centru je velmi častá jízda jednu stanici a to je opravdu pohodlnější zůstat u dveří. Pokud se ale bavíme o tramvajích tak musíš uznat, že zdaleka nejvíc tímto problémem trpí 14T. Vždy když s ní pojedu mobilem vyfotím siutaci na zdokumentování, jaké je rozložení cestujících :)
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod dušan v 27.1.2007 20:23

mechurav napsal:pokud vím, tak je napsáno, že je dovoleno přepravování kočárků jen na místech označených piktogramem...ten ale v každém voze a na každé plošině není... a navíc je tam také to, že se smí přepravovat ve vlaku metra pouze jeden dětský kočárek a ne třeba tři v jednom voze...takže ze mě nedělej debila, když mám před sebou Čl. 4
Přeprava dětských kočárků a jízdních kol!!!!!!!!!!!!!!!!


chceš-li se hádat o článek 4, tak si ho přečti celý - piktogram je pro vozidla na povrchu, , cituji: Ve vozech metra je povolena přeprava kočárku na každé plošině"

a nemusím použít ani jedno vulgární slovo!
Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
 
Založen: 03.4.2004 9:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Odeslatod mechurav v 27.1.2007 20:21

Smurfx napsal:No ale to je přesně problém 14T a nikoli lidí. U ostatních tramvají tento problém nenastává (nebo nastává méně), protože se stojící lidé mohou rovnoměrně rozložit po celém voze. Tady si jinam než ke dveřím prostě stoupnout nejde. A rvát se kvůli sezení po dobu např. třech zastávek do lichého článku, ve kterém jsou sice volné sedačky, ale člověku se prostě nechce podstupovat kaskadérské balancování a prodírání se úzkým prostorem, je blbost. Věř mi, že kdyby měli dostupné místo, tak by se posunuli, případně si sedli. Ve 14T to ale zkrátka nejde. Omílá se to furt stále dokola a někteří to pořád nechápou :?

nepřijde mi, že např.mezi sedačkami u vozů metra je málo místa a přitom lidé stojí a nesednou si! takže to nevymlouvej na málo prostoru. lidé jsou prostě neinteligentní, mnohdy se mi pak stalo a ne jen mě, že jsem seděl, jelikož jem nastoupil na konečné ale u pár zastávkách jsem se ani z vozu metra nedostal, protože všichni stáli u dvěří a nikdo se ani neposunul. někdy ti tuhle situaci asi vyfotím aby si to pochopil ty.
mechurav
Uživatel
 
Založen: 05.1.2007 16:58

Odeslatod PvvS v 27.1.2007 20:14

stejnym probleme trpi rt6,kt8 (2+2), k2. Proste kazdy vozidlo, kde je vic jak jedna rad sedacek a vozidlo tudiz nefunguje jako velkoobsahovy prepravnik .
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Odeslatod mechurav v 27.1.2007 20:14

dušan napsal:přeprava kočárků v metru je povolena na každé plošině v metru! ne jen u kabiny řidiče. spletl jsi si to s přepravou kol!

pokud vím, tak je napsáno, že je dovoleno přepravování kočárků jen na místech označených piktogramem...ten ale v každém voze a na každé plošině není... a navíc je tam také to, že se smí přepravovat ve vlaku metra pouze jeden dětský kočárek a ne třeba tři v jednom voze...takže ze mě nedělej debila, když mám před sebou Čl. 4
Přeprava dětských kočárků a jízdních kol!!!!!!!!!!!!!!!!
mechurav
Uživatel
 
Založen: 05.1.2007 16:58

Odeslatod Smurfx v 27.1.2007 20:12

mechurav napsal:mnohokrát se mi právě u 14T a ne jen u té stalo, že v dveřním prostroru stojí tolik lidí, že jsou nalepení na dveře, ale přitom je plno volných míst k sezení. opravdu pochybuju o inteligenci těchto lidí.


No ale to je přesně problém 14T a nikoli lidí. U ostatních tramvají tento problém nenastává (nebo nastává méně), protože se stojící lidé mohou rovnoměrně rozložit po celém voze. Tady si jinam než ke dveřím prostě stoupnout nejde. A rvát se kvůli sezení po dobu např. třech zastávek do lichého článku, ve kterém jsou sice volné sedačky, ale člověku se prostě nechce podstupovat kaskadérské balancování a prodírání se úzkým prostorem, je blbost. Věř mi, že kdyby měli dostupné místo, tak by se posunuli, případně si sedli. Ve 14T to ale zkrátka nejde. Omílá se to furt stále dokola a někteří to pořád nechápou :?

I když je u KT8 například také vcelku málo místa, mezi sedačkami může kdykoliv projít jeden člověk například do kloubu či jiné části tramvaje. Ve 14T jsou cestující násilně "uzamčeni" pouze do sudých článků, přes liché (a mnohdy ani do lichých) se často nedostanou kvůli podélnému sezení s odsazením od oken
Naposledy upravil Smurfx dne 27.1.2007 20:20, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod PvvS v 27.1.2007 20:11

ulf v podstate zadny podvozyk nema. Ma jenom sady nezavislych kol se svislym pohonem
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Odeslatod mechurav v 27.1.2007 20:07

aby se pak z 15T nevyklubalo vozidlo jako mají ve Vídni,tuším ULF.
maj desing od Porsche jako naše 14T, ale jejich nízkopodlažní řešení s otočnými podvozky a potřebným výkonem z nich dělá nejdražší tramvaj na světě a to si myslím je pro Prahu příliš velký luxus + ještě navíc při nějakých 250 kusech.
mechurav
Uživatel
 
Založen: 05.1.2007 16:58

Odeslatod dušan v 27.1.2007 20:06

mechurav napsal: v přepravním řádu je napsáno, že matky s kočárkem mají místo na plošině posledního vozu v soupravě metra, a kolik kočárků máme mezi cestujicími třeba v prostředním voze? pořád stejný případ....


přeprava kočárků v metru je povolena na každé plošině v metru! ne jen u kabiny řidiče. spletl jsi si to s přepravou kol!
Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
 
Založen: 03.4.2004 9:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Odeslatod mechurav v 27.1.2007 19:57

na jednu stranu je lepší jet tramvají a neznečišťovat ovzduší autem, ale vyberete si pohodlné moderní auto, nebo krabičku pro sardinky?
možná by to vyřešil větší počet spojů, ale ne jiný typ tramvaje. T3 je zastaralý typ, který by DÚ jako novou tamvaj už do provozu neposlal, jelikož nespiňuje ani jednu normu. sebelepší tramvaj neukázněnost lidí nezmění! např. v přepravním řádu je napsáno, že matky s kočárkem mají místo na plošině posledního vozu v soupravě metra, a kolik kočárků máme mezi cestujicími třeba v prostředním voze? pořád stejný případ....
mechurav
Uživatel
 
Založen: 05.1.2007 16:58

Odeslatod PvvS v 27.1.2007 19:38

vsude jinde je mhd jako dopravni system , ne "socka" jak tady. vyuzivani mhd v okolnich statech je nizsi a je tam pocitano tusim s pomerem 2 stojici na jednoho sediciho, u nas se pocita 4:1 a vys .. Proto se i misto kratsich vozidel s minimem sedadel, nakupiji dlouhy vozy s podobnou kapacitou.
Holt mhd typu sardinka.
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Odeslatod mechurav v 27.1.2007 19:26

mimochodem, koukám že tu asi nikdo nezná pravidla výrobců tramvají na celém světě. protože podle výrobců (např. Siemens, Bombadier, Alstom,...) se interiér vytváří především pro sedící cestující a ne pro ty stojící, jelikož stání je prý jen přechodná záležitost narozdíl od sezení. bohužel je to dost i logické, ale v našem státu asi nepochopitelné.
mnohokrát se mi právě u 14T a ne jen u té stalo, že v dveřním prostroru stojí tolik lidí, že jsou nalepení na dveře, ale přitom je plno volných míst k sezení. opravdu pochybuju o inteligenci těchto lidí. radši se mačkají u dvěří, než by si sedli na poměrně pohodlnou sedačku. tento problém je častý i v metru. takže až se lidi konečně někdy naučí sednout si, možná se názor na uspořádání interiéru změní.
i pan radní pro dopravu řekl, že se v Praze upouští od automatizace metra pro neukázněnost cestujících.
mechurav
Uživatel
 
Založen: 05.1.2007 16:58

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron