Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od MF » 25.3.2008 14:17

Určitě bude výhodné z hlediska profilu, že jsou podvozky až na krajích. Odpadnou blbé nehody, kdy tramvaj orve nadcházejícím zadkem auto. Teď ovšem záleží na vzdálenosti otočných čepů a z toho vyplývající nadcházení boku vozidla. Tipuji, že to bude obdobné KT, ale to asi neví ještě nikdo.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od 8750 » 25.3.2008 12:48

XSC píše:S vybočováním to horší než KT být nemůže, vůz je o něco užší.
Absolut píše:Vozidlo nevybočuje více, než KT8D5. Mezi KT8D5 a ČSN je sice ještě rezerva, ale tu nemá nikdo důvod využívat.
Já jsem nemyslel, jestli vybočuje víc než KT8D5, ale jestli hůř než T3 - pokud ano, tak jestli pro ni budou platit potkávací místa jako pro KT. Původně jsem se totiž domníval, že 15T má mít průjezdní profil jako T3 nebo lepší.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Martin » 25.3.2008 0:23

9001 píše:Jenže 14T jezdí jak dlouho rok, dva. T6 jezdí přece jenom o něco dýl a at budete dělat co chcete, tak ta látka se čištěním znehodnocuje.
Ano, znehodnocuje, ale to samé se dá říct o dřevu taky: pokud se na dobrou údržbu bude kašlat a uklizečka to vezme hadrem, kterým setřela podlahu (a ono to bude lákat), tak za chvíli jsou na přelakování i dřevěné sedačky. No a do dřeva bude kdejakýho pitomečka svádět vyrývat blbosti, do hadru si to nikdo nedovolí (zatím).
Pokud někdo víte, jak se prosím pohybují ceny vyčištění/výměny potahu a přelakování/výměny dřevěné sedačky? Nebo jednodušeji: co je levnější?

-----
9001: Snad si můžeme tykat, ne?

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Matošo » 25.3.2008 0:11

no právě, že se znehodnocuje poměrně rychle, omyvatelné povrchy vydrží víc... viva la dřevo :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od 9001 » 25.3.2008 0:09

Jenže 14T jezdí jak dlouho rok, dva. T6 jezdí přece jenom o něco dýl a at budete dělat co chcete, tak ta látka se čištěním znehodnocuje.

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Matošo » 24.3.2008 23:59

podle mě se vandalové nových tramvajích s kamerovým systémem projevují mnohem méně, protože je ně prostě vidět a to oni moc nechtěj....

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Martin » 24.3.2008 23:56

9001 píše:Takže vy spíš narážite na psycholotgický pocit oproti praktičknosi. Látkovou/plyšovou sedačkou tomu poskytujete navíc domov.
Tak domov zrovna néééé... :lol: Jak jsem uvedl ten příklad - ulepená sedačka od potu je pro mě nějak nepříjemná představa, na tom hadru to tak nepřijde.
9001 píše: Pro dřevo mluví ještě vzhledová stálost, pokud neberu vandaly. Vem te si jak vypadají sedačky v některých T6, které neprošly prohlídkou.
Vzhledová stálost záleží na tom, čím bude povrch ošetřen a čím se to bude udržovat a jak. Ve 14T mi přijde, že se úroveň čistoty sedaček docela drží (pravda, teď se s tím tak často nesvezu), takže je šance, že i u 15T bude péče na podobné úrovni (já vím, záleží na vozovně a na tom, jak si kdo na úklid dupne).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od 9001 » 24.3.2008 23:35

Martin píše:Vedle jak ta jedle, pánové. Nejvíc těchdle breberek si každý nosíme denně s sebou a vůbec nám to nevadí, ba naopak.
Demone, podpořím tě, mě se taky víc zamlouvají látkové sedačky; představa, že se v létě na hladkou dřevěnou sedačku po někom fajn "přilepím" je mi nějak odpornější, než když si sednu na slušně vypadající látkovou sedačku, kde aspoň nevidim, co se v ní už nahromadilo.
Takže vy spíš narážite na psychologický pocit oproti praktičknosti. Látkovou/plyšovou sedačkou tomu poskytujete navíc domov. Pro dřevo mluví ještě vzhledová stálost, pokud neberu vandaly. Vem te si jak vypadají sedačky v některých T6, které neprošly prohlídkou.

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Martin » 24.3.2008 23:16

Vedle jak ta jedle, pánové. Nejvíc těchdle breberek si každý nosíme denně s sebou a vůbec nám to nevadí, ba naopak.
Demone, podpořím tě, mě se taky víc zamlouvají látkové sedačky; představa, že se v létě na hladkou dřevěnou sedačku po někom fajn "přilepím" je mi nějak odpornější, než když si sednu na slušně vypadající látkovou sedačku, kde aspoň nevidim, co se v ní už nahromadilo.

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Matošo » 24.3.2008 23:10

demon:
No ono se to moc do hloubi sedačky navsákne... Zůstane to (ať je už cokoliv...) pěkně při povrchu, jen na první pohled to tak nevypadá, ale když si pak sedneš a je to jako si sednout do.. no do čeho... nic mě nenapadá... na mrtvou kočku v potoce... to neni to pravý přirovnání... no... prostě je to hnusný no... :oops:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od fricoolinek2 » 24.3.2008 23:02

demon píše:
9001 píše:Takže podle tebe je lepší pot nasáknout do látkových/plyšových sedaček, kde vydrží dokud ji někdo opravdu nezřídí.
Tak ne že bych si v jednom nebo druhém nějak extra liboval, ale pořád je dle mě lepší, když se případný pot vsákne do hlouby sedačky, odkud je čas od času vymyt a plyš vydesinfikována, než když se v tom rochníš neomezeně dlouho, protože plast, koženka, případně dřevo přece VYPADÁ čistě, tak kdo by se s tim myl... :-#
Ale proti gustu žádnej dyšputát...
Mimochodem, víš kde je největší koncentrace bacilů, virů, koků a dalších s*aček ?
V žádných sedačkách, ale v tvojí ledničce, na klikách, veškerých platidlech, madlech nákupních vozíků.... :wink:
...telefonním sluchátku, počítačové klávesnici (zvláště pokud se nad ní žere bageta :P )...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od demon » 24.3.2008 22:56

9001 píše:Takže podle tebe je lepší pot nasáknout do látkových/plyšových sedaček, kde vydrží dokud ji někdo opravdu nezřídí.
Tak ne že bych si v jednom nebo druhém nějak extra liboval, ale pořád je dle mě lepší, když se případný pot vsákne do hlouby sedačky, odkud je čas od času vymyt a plyš vydesinfikována, než když se v tom rochníš neomezeně dlouho, protože plast, koženka, případně dřevo přece VYPADÁ čistě, tak kdo by se s tim myl... :-#
Ale proti gustu žádnej dyšputát...
Mimochodem, víš kde je největší koncentrace bacilů, virů, koků a dalších s*aček ?
V žádných sedačkách, ale v tvojí ledničce, na klikách, veškerých platidlech, madlech nákupních vozíků.... :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od 9001 » 24.3.2008 22:26

demon píše:
MOp píše:Konecne rozumny napad! Snad budou mit lide rozum a misto calouneni zvoli drevo. Alespon by se to melo vyzkouset na jednom voze, uz mne opravdu nebavi si sedat do spinavych calounenych sedacek, kde nevim co tam kdo nechal predemnou...
To já zas doufam, že je to jen designový výstřelek, který se do jakéhosi reálného návrhu ani nedostane.
Mimochodem pro dřevěné sedačky se v nedávno pořádané anketě vyjádřili celé 4% cestujících, pro koženkové 40%, pro látkové 24%...
Od pohledu špinavou sedačku potkávam poslední dobou spíš v metru nebo v 14T (asi se ten hladkej materiál nějak hůř čistí) než v ostatních tramvajích. Vyjímku tvoří snad jen některé žižkovské T6, tam je sednutí opravdu o žloutenku... :x
Problém je i v tom, že na kožence nebo na větší ploše plastu/laminátu jsou obzlášť v létě stopy (pot) po předchozích sedících podstatně víc viditelnější a nemusí ani zdaleka jít jen o sociálně nepřizpůsobivého občana...

Takže podle tebe je lepší pot nasáknout do látkových/plyšových sedaček, kde vydrží dokud ji někdo opravdu nezřídí.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od demon » 24.3.2008 20:44

Proxy píše:No, ukazoval jsem jim Dopravní magazín - takže tam bylo různých "světových" tramvají na výběr bezpočet, ale tramvaj z Marseille byla zkrátka nejzajímavější 8-)
Jo tak "zajímavá" to ona je, ale že by zrovna tohle bylo to pravé, co moderní MHD potřebuje...
Osobně preferuju (vedle jiných atributů) třeba pohodlí podstatně víc než určitou "zajímavost".
Asi tak...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: 15T, 16T a odvozené typy

Příspěvek od Proxy » 24.3.2008 20:39

Sergei-LBC píše:
Proxy píše:Ukázal jsem obrázek tramvaje od Bombardieru několika svým přátelům, kteří nejsou dopravní fandové a všichni místo obvyklé reakce: "No jo - tramvaj" - si ten obrázek začali velice pozorně prohlížet zblízka a pak pouze chválili :D
No to jim taky nesmíme ukazovat jen archaické T3, případně nespočet jejich směšných modernizací, že :) :)
No, ukazoval jsem jim Dopravní magazín - takže tam bylo různých "světových" tramvají na výběr bezpočet, ale tramvaj z Marseille byla zkrátka nejzajímavější 8-)

Odpovědět