Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod MOp v 29.1.2007 8:04

melo by to vypadat nejak takto. jaka bude realita se nechme prekvapit..
http://foto.prazsketramvaje.cz/jine/dre ... en-018.jpg
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Odeslatod 8750 v 29.1.2007 7:46

Já si interiér 15Tpředstavuji asi jako citybus/citelis. Pár NP sedaček, v části nad podvozky úzká nízkopodlažní ulička (třeba i sve sklonu) a sedadla 2xdvojsedadlo na vysokém schodě.
Uživatelský avatar
8750
Uživatel
 
Založen: 17.12.2005 14:54

Odeslatod Jabberwocky v 28.1.2007 15:08

DavidD napsal:No tak nekoukej z okna, třeba to přejde....

:-)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod DavidD v 28.1.2007 14:16

Jabberwocky napsal:Jenom to podélné sezení je při dynamických schopnostech 14T dost opruz. Mne bolí za krkem už po dvou zastávkách :-(
No tak nekoukej z okna, třeba to přejde.... :lol:
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod Jabberwocky v 28.1.2007 14:04

Jenom to podélné sezení je při dynamických schopnostech 14T dost opruz. Mne bolí za krkem už po dvou zastávkách :-(
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod Smurfx v 28.1.2007 13:20

MKzB napsal:P.S. Jezdím zásadně ve VP části.


jj, já taky, vždycky je tam volno, i když je tramvaj narvana :D
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod MKzB v 28.1.2007 13:10

100% LF sice vypadá efektně, dobře se to opěvuje, rychleji se vyměňují cestující, ale to je asi všechno. Raději mám dva schody po kterých vyjde i částečný invalida a sedadla napříč s efektivně využitým interiérem, než jeden vysoký schod, který dělá problémy i některým mladým.
Zatím to vidím spíše tak, že koukáme, co se děje na západě (EU=náš vzor!) a potom se opičíme (nejen v oblasti MHD), přitom české podmínky mají úplně jiná specifika.
Jenomže to by ti tam nahoře museli mít páru o životě obyčejného člověka. Měli by se občas projet tramvají, a ne se vozit v limuzínách s majáčky. Měli by se zamyslet nad účelem nízkopodlažnosti.
P.S. Jezdím zásadně ve VP části.
Naposledy upravil MKzB dne 28.1.2007 15:46, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
 
Založen: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)

Odeslatod PvvS v 28.1.2007 13:09

Na zapade si klidne dovoli vyssi napravovy tlaky , takze je to neboli. ULF by se v praze asi prolisoval az do metra ....
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne

Odeslatod Proxy v 28.1.2007 12:30

slimman napsal:U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.
Spíš vidím problém v tom, že na Západě by se použil jiný materiál a odlehčené komponenty, aby tramvaj neměla takový nápravový tlak na koleje. Dále by se určitě spoustu věcí dalo zmenšit a jinak umístit. To vše bylo bylo asi hodně drahé, ale na interieru by to bylo poznat :wink:
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904

Odeslatod Smurfx v 28.1.2007 12:10

slimman napsal:U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.


přesně tak. Když už schody, tak malý. dopravní podnik měl buď zadat dva schody nebo jeden, ale s přesně danou max. výškou. Takhle z toho v podání Škodovky vznikl takovýto hybrid.
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod slimman v 28.1.2007 12:00

Smurfx napsal: To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.

U západních je normální, že tam není vůbec. :wink: Ne, raděj dva menší (a lepší uspořádání) než jeden velký.
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
 
Založen: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Odeslatod Smurfx v 28.1.2007 11:47

slimman napsal:Proxy, Smurfx:

A jsme zas u toho. 14T mohla mít hnací články jako Astra apod. V by nebyl žádný technický problém (potvrdili mi to škodováci),


Požadavek na jeden schod je logický, nejenomže to lépe vypadá, ale v moderních tramvajích to je standard že se někam nešplháš po několika schodech. To, že Škodovka neuměla udělat ten schod normální (jako u ostatních západních tramvají) a ta podlaha je tak vysoko, je už jiná věc.
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod slimman v 28.1.2007 11:00

Proxy, Smurfx:

A jsme zas u toho. 14T mohla mít hnací články jako Astra apod. V by nebyl žádný technický problém (potvrdili mi to škodováci), prostě si DPP jen poručil články pouze s jedním schodem. Aby to lépe vypadalo, jeden schod v tramvaji přece ještě nikde nemaj. :twisted:

Jinak ten článek o Škodě je @3644 @3644 @3644
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
 
Založen: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Odeslatod Paulie v 28.1.2007 10:58

Z hlediska stavařiny je ideální výška schodů pro normální a co možná nejpohodlnější chůzi 180mm a délka 280 - 300mm. O poměru si udělejte obrázek sami :lol:
Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
 
Založen: 20.6.2005 12:34

Odeslatod Smurfx v 28.1.2007 10:55

No srovnávat to zrovna s T6A5 co má asi nejvyšší schody v MHD není zrovna ideální, ale budiž. Chtělo by to porovnat s klasickou Astrou, západními tramvajemi apod. Původní Astra má tuším 2 schody po 230 mm a to je pro pohodlný pohyb pro starší lidi tak maximum.

Díval jsem se do parametrů autobusů a klasická stará vysokopodlažní Karosa B941 má vášku schodů 270 mm, inovované autobusy B941E mají výšku schodu 215 (resp. 220) milimetrů.
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron