Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod slimman v 16.1.2007 11:53

Smurfx napsal:Právě. Nemyslím, že by si DP dobrovolně pod sebou podřezal větev těmi 1,5 sedačkami a podélnými lavicemi.

Jenže ono "máme tramvaj jen s jedním schodem, což nikde jinde nemaj" (viz. hnací články) se lépe mediálně prezentuje. :wink:
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
 
Založen: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Odeslatod slimman v 16.1.2007 11:50

Smurfx napsal:Jak se vlakotramvaj liší od standardní tramvaje? (tedy kromě větší šířky, která je v tomto případě možná nově rekonstruovanými tratěmi ve městě)

Vlakotramvaj obecně musí být nějak upravena i pro provoz na železnici, tedy splňovat některé normy (např. tuhost skříně, profil kola). Zpětně ale musí být i schopná provozu ve městě. Vlakotramvaje by měly taky zvládat více napěťových soustav, být vícesystémové (aspoň tedy dvou-, např. 600Vss a 750V nebo 3kV, případně i střídavé). Teď přesně nevím , jak je to v Chemnitzu, ale tam bude nejspíš napájení stejné jak ve městě, tak mimo.
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
 
Založen: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Odeslatod Smurfx v 16.1.2007 11:43

demon napsal:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !


Právě. Nemyslím, že by si DP dobrovolně pod sebou podřezal větev těmi 1,5 sedačkami a podélnými lavicemi. Ono to na papíře vypadá celkem pěkně (viz nákres 16T), problém je s praxí.

Kolik má pražská 14T nápravové tlaky?

Smurfx a I.am.good: mě by zajímalo co jste kdy dokázali udělat, chytráci


Recenzenti telefonů také žádný telefon nevyrobili, filmoví kritici také často žádný film nenatočili, ale svůj názor z pohledu obyčejného člověka říct mohou.
Naposledy upravil Smurfx dne 16.1.2007 12:03, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod demon v 16.1.2007 11:42

7080 napsal:S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat.

Jistě, s vnitřním prostorem se dá dost manipulovat, třeba se dají udělat širší parapety, nebo výzbroj přesunout do prostoru pro cestující. Obojí splní zadání - vyplnit prostor, nezvýšit hmotnost a tím splnit maximální nápravové tlaky.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod Tom 11 v 16.1.2007 11:29

demon napsal:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Ale DP by mohl chtít jinou variantu uspořádání po Škodovce. Neříkejte mi, že tohle bylo to nejlepší z toho co bylo nabídnuto. S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat. Ale na druhou stranu chápu, že pokud bylo zadání obecné jako třeba maximální obsazenost pro sedící, tak to prostě výrobce vyřešil jak vyřešil.


Když to Škoda předložila DP,tak to prostě nemusel objednávat,když by to prostě jinak nešlo.Ale i přesto si to DP objednal,ale nemusel!

Ale je zase pravda,že pokud zadání bylo obecné,tak to tak prostě je.To potom je na Škodě,že to tak vyřešila.
Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
 
Založen: 19.8.2006 17:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.

Odeslatod Smurfx v 16.1.2007 11:29

slimman napsal:To v Chemnitzu samozřejmě není klasická tramvaj, ale jak píše JaHu vlakotramvaj.


Jak se vlakotramvaj liší od standardní tramvaje? (tedy kromě větší šířky, která je v tomto případě možná nově rekonstruovanými tratěmi ve městě)
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod Jabberwocky v 16.1.2007 10:59

No, něco mi říká, že kdyby DP řekl škodovce: "Né, čičí, to je fuj, čičí, chci lepší tramvaj, nebo jdu ke konkurenci," tak by škodovka uměla ledacos.
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod 7080 v 16.1.2007 10:59

demon napsal:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !

Ale DP by mohl chtít jinou variantu uspořádání po Škodovce. Neříkejte mi, že tohle bylo to nejlepší z toho co bylo nabídnuto. S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat.
Ale na druhou stranu chápu, že pokud bylo zadání obecné jako třeba maximální obsazenost pro sedící, tak to prostě výrobce vyřešil jak vyřešil.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod demon v 16.1.2007 10:47

Tom 11 napsal:....Škoda vyrobila to,co si DP objednal!

Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod Tom 11 v 16.1.2007 10:41

Absolut napsal:Nechápu, jak se můžete navážet do garanta projektu, když Škodovka udělala přesně takovou tramvaj, jakou si DP objednal, ukázala mu návrh, DP schválil, vyrobila, DP ji má, tramvaj jezdí. Je opravdu na vině výrobce, nebo jste jen slepí šotouši? Když si koupíte auto a Vaše dvoutunová tchýně se do něj nevejde, budete žalovat šéfa vývoje automobilky?



Jenže to je právě ono...

Všichni totiž hned všechno hází na Škodu,ale nikdo si neuvědomuje,že Škoda vyrobila to,co si DP objednal.Nemyslím jen tady na fóru,ale prostě i z řad cestujících a všichni hned,že Škoda je špatná,ale to,že za to může DP nikdo nevidí!

Třeba na DF na DPP.cz je několik desítek příspěvků,kteří kritizují Škodu...

A stejné to je i u metra,kdyby to DP neschválil,tak je to taky jiné,ale to bohužel mnoho lidí nepochopí!
Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
 
Založen: 19.8.2006 17:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.

Odeslatod Absolut v 16.1.2007 10:23

Nechápu, jak se můžete navážet do garanta projektu, když Škodovka udělala přesně takovou tramvaj, jakou si DP objednal, ukázala mu návrh, DP schválil, vyrobila, DP ji má, tramvaj jezdí. Je opravdu na vině výrobce, nebo jste jen slepí šotouši? Když si koupíte auto a Vaše dvoutunová tchýně se do něj nevejde, budete žalovat šéfa vývoje automobilky?
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod slimman v 16.1.2007 10:19

Jednou jsem četl rozhovor s jedním konstruktérem ze Škody a ten se divil, proč si Praha nenechala udělat hnací články stejně jako u typů 03T, 05T. Tedy vyšší podlaha a "normální" uspořádání sedadel za cenu dvou schodů.

To v Chemnitzu samozřejmě není klasická tramvaj, ale jak píše JaHu vlakotramvaj.
Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
 
Založen: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Odeslatod JaHu v 16.1.2007 8:41

Smurfx napsal:Opravdu pěkná 100% nízkopodlažní tramvaj s výbornou dynamikou a prostorem jezdí v Chemnitzu. ....

...Nevím jak s nápravovými tlaky, ale všechny uvedené body už mají v zahraničí dávno elegantně vyřešené. Opravdu doporučuji zajet si do Chemnitzu, pěkné svezení :) . Je ale pravda, že je tramvaj širší (o 180 mm), takže by se nedala použít v Praze....


Z té fotky to vypadá na Tramtrain a ne na klasickou tramvaj. Sám píšete, že je o 180 mm širší, takže se dá očekávat, že v ní bude víc prostoru. Nevím, jaké mají v Německu normy na nápravové tlaky a jestli vozidlo Tramtrain musí splnit normu pro klasickou tramvaj nebo může mít tyto tlaky vyšší.

Pravdou ale také je, že např. nové tramvaje pro Brémy a Drážďany mají opět otočné podvozky, což je v případě Brém na úkor snížení nízkopodlažnosti ze 100% na cca 50 - 60% (dle mého názoru plně postačuje) - zmíněná nová tram pro Brémy je velmi podobná typu Superior od Inekonu. V případě Drážďan podíl np zůstal +- stejný.
JaHu
Uživatel
 
Založen: 17.5.2006 7:58

Odeslatod Ondrys v 16.1.2007 5:59

Smurfx napsal:Přesně tak :D . Jestli tohle čte pan Tarant (nebo jak se jmenuje ten člověk, odpovědný za dodávky 14T do Prahy), tak je asi smutný. Nic jiného však na 14T skutečně říct nejde.


Smurfx a I.am.good: mě by zajímalo co jste kdy dokázali udělat, chytráci. Asi to tady pořádně nečtete, když se pořád musí opakovat dokola že za vnitřní uspořádání si může Praha sama, a že žádná zahraniční tramvaj Vámi citovaná by v pražském provozu neobstála a nesplnila by požadavky na nápravové tlaky, výkon a brzdy. Až budou prachy na pořádné tratě a na údržbu, tak se ty zahraniční megabrusy budou moct klidně koupit. Praha si z politických důvodů vybrala Škodu a z ekonomických důvodů levnější koncepci s neotočnými podvozky, přitom Inekon nabízel (na papíru) mnohem lepší řešení s typem Superior, ten je ale zase o něco dražší.


14T a 16T je prostě tramka stavěná pro naše podmínky podle určitého zadání, a musí tam být (jako všude) určitý kompromis. Jestli se Vám to nelíbí, tak běžte vyměnit Taranta, ale pochybuji že vůbec víte co takové řízení projektu obnáší. Byl bych hodně zvědavý na výsledek Vaší práce...
Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
 
Založen: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Odeslatod Smurfx v 16.1.2007 0:13

DavidD napsal:No spíš kvuli otvírání, aby se vešly opěradla k oknu po otevření.


Neni to trochu divný přístup? Omezení cestujících jenom kvůli tomu, aby se jednou za čas dalo něco pohodlně otevřít. TO se určitě dalo vyřešit i jinak (výsuv, odklápění jednotlivých sedaček apod.)
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron