Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 23.9.2018 8:32

S_M_Lomoz píše:Dnes máme pěkné dva měsíce od dodání 9438. Můžeme se v dohledné době těšit na 9439?
Jasně, vím, těšit se můžeme kdykoliv. Ale chystá se někdy dohledné době dodání?
Příští týden se na ní můžete těšit..

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3616
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 21.9.2018 13:12

P_V píše:A co ten plácek dlážděný BKV v ÚD, kdy se začne?
Na fotbalovém hřišti ÚDDP ještě musí proběhnout poslední fotbalový mač, dokonce o pohár GŘ. To je snad důležitější. :lol:
Ale vážně - jediný termín, který jsem slyšel, byl: "rádi bychom ještě letos". Takže :smt102

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3555
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 21.9.2018 11:57

A co ten plácek dlážděný BKV v ÚD, kdy se začne? 2 km tramvají se tam má vejít.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5970
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 21.9.2018 11:53

Petr píše:Agenturní zdroje JPP hovoří o problém s dodávkou určitých komponentů (konkrétně klimatizací), neb není, kdo by je vyrobil :-P
To nemůžu popřít, ale imho je to plánované, páč aktuálně fakt není kapacita kam s tim...

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petr » 20.9.2018 19:59

S_M_Lomoz píše:Dnes máme pěkné dva měsíce od dodání 9438. Můžeme se v dohledné době těšit na 9439?
Jasně, vím, těšit se můžeme kdykoliv. Ale chystá se někdy dohledné době dodání?
Agenturní zdroje JPP hovoří o problém s dodávkou určitých komponentů (konkrétně klimatizací), neb není, kdo by je vyrobil :-P

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 217
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od S_M_Lomoz » 20.9.2018 14:24

Dnes máme pěkné dva měsíce od dodání 9438. Můžeme se v dohledné době těšit na 9439?
Jasně, vím, těšit se můžeme kdykoliv. Ale chystá se někdy dohledné době dodání?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2317
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.8.2018 23:06

A monoblok by teoreticky bylo možné užívat? Nebo jen za cenu nízkého komfortu?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 28.8.2018 17:08

ČB na 15T nastupuje na rovině v 0,5km/h. Samozřejmě v kopci to bude ve větší rychlosti třeba až k 4km/h. Ale realně vliv na protočení tam bude minimální.

9200 měla stejné kola, jako jsou dnes na všech vozech 15T. Série dostala kola z DE, které se ukázali ještě více náchylnější na protočení a byly udělany z měkčího materiálu, takže jejich nájezd byl menší než na současných a proto se od nich odstoupilo.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3327
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 28.8.2018 16:23

Gab: Psal to tu i DavidD - u tramvaje stačí víceméně vyjmout podvozek, povolit matku a sejmout kolo. U 15T musíš odstrojit úplně všechno - motory, brzdové střadače, možná i ty chladicí rozvody.... nevím co ještě, také mi to bylo jen řečeno na podvozkárně a zkrátka jsem zřel, že kolo je to poslední, co se z toho dá sundat, takže to fakt nejde udělat ani na vozovně se zvedáky, ale musí to na podvozkárnu, která je rovněž zahlcena, jako celý ÚD.

Co se úprav týče o DE kolech nic nevím, ČB snad takovou paseku nezpůsobí, neb účinkuje na vnější obruči a nemá co utrhnout, max, vytvoří plochy, ale úprava regulace ČB již proběhla a dochází k poměrně měkkému přistání. Problémem je kroutící moment při rozjezdu a zastavování, kdy ta pružná vložka nezvládá takový krouťák přenášet z náboje na obruč a obráceně a utrhne - protočí se to. To snad měl trochu eliminovat nový SW na faceliftech, který v kritickém okamžiku krouťák omezuje. Také by mohlo pomoci při dobržďování si pomoci ČB, jako u tyri. Ale to je divoká karta, bo větší riziko ploch, hrozba opětovného zastavování "do zdi" nárůst spotřeby brzdových destiček, jejichž (ne) životnost je také želízkem v ohni.

Podotýkám, že nejsem od fochu, takže u mě si nestěžujte.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9575
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 28.8.2018 16:01

G: Toho se asi nedočkáme ne? 100 kusů už bude ve full provozu asi dost velký průser...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3006
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 28.8.2018 15:49

gabuliatko: nebyl bych tak hrr, za posledních pár dnů se v provozu ukázalo pár ležáků. Uvidíme, jak dlouho vydržej :twisted:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 28.8.2018 14:31

Demon píše:Aktuálně asi teprve třetí, jen se vyzkoušelo mnoho typů pružných vložek, protože právě v těch je problém. A konečné vyřešení je stále bohužel v nedohlednu.
Zkouší se omezovat brždění čelistmi nebo tudy cesta nevede? Je správné tvrzení že u prototypu s jakýmisi DE koly k tomuto jevu nedocházelo?
O tom jak se chovají vzorky a jak sériová výroba něco vím u textilu a tady to nebude jiné, jen mi jde o to zda to fungovalo aspon u vzorku nebo zda se řeklo že se to vyřeší ...
fricoolinek2 píše:Snad vyměnit kolo nebude tak složitý ani u tramvaje, ne?
Estli nebude problém že než se de vyměnovat kolo tak se musí sundat celej podvozek. Jinak sem měl možnost při DODu v ÚDu vidět jak se to dělá a je k "tomu" potřeba "trochu" svaloviny.
Tedy pomineme-li ekonomický efekt této zábavy prostojem vozu počínaje a cenou kola konče.

Btw: tipne si někdo datum kdy počet neprovozních vozů 15T dosáhne 100? Myslím že je dobře našlápnuto.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5970
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 28.8.2018 12:10

9001 píše:Demon: A v čem nemám pravdu?
Brno objednalo druhou várku protože muselo, nikoliv že by chtělo. To pozadí znáš. Politika...
Radek píše:To, že padají kola, neznamená nutně, že je podstata problému v kolech. Koneckonců, kolikátý model kol se aktuálně používá?
Aktuálně asi teprve třetí, jen se vyzkoušelo mnoho typů pružných vložek, protože právě v těch je problém. A konečné vyřešení je stále bohužel v nedohlednu.
fricoolinek2 píše:Snad vyměnit kolo nebude tak složitý ani u tramvaje, ne?
No o "trošku" větší než u auta asi bude... :lol:
Čekal bych, že když už se tu takhle erudovaně vyjadřuješ, tak o tom něco málo víš...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od gabuliatko » 27.8.2018 19:30

Radek píše:To, že padají kola, neznamená nutně, že je podstata problému v kolech. Koneckonců, kolikátý model kol se aktuálně používá?
pšt (-X

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4253
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 27.8.2018 15:54

fricoolinek2 píše: O. M. Hrubeš (* 1986, zajímající se o MHD již od dob mateřské školky) kecal...
Teda, věřit rádobynovinářskejm slintům pana OMG, to už chce pořádnej kus odvahy... 8-) :lol:

Odpovědět