Stránka 8 z 502

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 30.3.2018 17:12
od Bobik
No a si se nějak nedaří, bo sám víš, co to zatím dělá.... 8-[

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 30.3.2018 10:18
od von Špilberk
No a co je s tímhle :?: Praha to nechce nebo Škodovka to nechce nebo to nepomáhá tolik, kolik by bylo potřeba :?: Nebo to ještě není připraveno k běžnému provozu :?:
Výsledky výzkumu synchronizovaného řízení pohonů v podvozku tramvaje s nezávisle otáčivými koly spolu korespondují v etapách teoretických i experimentálních. Z rozboru výsledků je zřejmé, že synchronizovaným řízením lze dosáhnout nezanedbatelného efektu v redukci vodicích sil a tím i v redukci opotřebení kol a kolejnic až o desítky procent.

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 29.3.2018 5:30
od Bobik
Plus samozřejmě skluzovka, která je založená na porovnávání rozdílnejch otáček kol (bo jinak to vlastně ani nejde) a naučit ji, aby poznala kdy jde o skluz/smyk a kdy o oblouk není vůbec jednoduchý.

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 28.3.2018 19:37
od trainzjohny
jeffer napsal:T3R.P: 16,25 t, tj. cca 4 t na nápravu
15T: 42 t, tj. cca 5,25 t na nápravu
(14T: 38 t, tj. cca 6,4 t na nápravu)
a to sú len pohotovostné hmotnosti
A teď ještě ten větší problém - VÝKON:
T3R.P = 40kw na nápravu
14T = 90kw na nápravu
15T = 90kw na pár kol

A totéž pak platí i na brzdu, k tomu si připočtěme "geniální" systém brzy 15T kde čelisti nastoupí až poté co tramvaj elektricky zastaví na 0 a vyjde vám, proč má 15T problém. On není v tom, že by se ta kola ojížděla, ale že se laicky řečeno urvou, a to jak psal Demon klidně i po několika týdnech provozu.

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 28.3.2018 13:20
od Bobik
Navíc 15T má kola menší a jiný než T3. Mimoto vliv má i jiný způsob pohonu (motor na každým kole, nejsou osy...)

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 28.3.2018 8:04
od jeffer
chlapecx napsal:akdo vlastně dělá kola už 50 let na T3? nebo tam se to prostě tak neojíždí co měsíc?


T3R.P: 16,25 t, tj. cca 4 t na nápravu
15T: 42 t, tj. cca 5,25 t na nápravu
(14T: 38 t, tj. cca 6,4 t na nápravu)
a to sú len pohotovostné hmotnosti

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 28.3.2018 0:14
od chlapecx
AHA a to ccheš jako říct, že TRAMVAJ, u které (stejně jako u OA) je plánována životnsot na NEJMÉNĚ 30 LET (spíše by bylo třeba stejně jako u SU 50), NEMÁ možnost garance ND? :zadnice
Bobik napsal:No a už se nějak podařilo vyřešit to, že co kus, to originál a spousta plent nejde zaměnit ani v rámci jednoho vozu?
tak ybch to převtrtal :-)
von Špilberk napsal:
fricoolinek2 napsal:A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma? =P~
Z:arrow: http://www.ghh-bonatrans.com/cs/

akdo vlastně dělá kola už 50 let na T3? nebo tam se to prostě tak neojíždí co měsíc? :-) :D :prase nebo tam je kolo zadarmo a vyroběj si ho na soustruhu na dílnách "za dvacku" ?


Edit Mod. TJ - není třeba roztahovat diskuzi dlouhýma citacema, mořem enterů a čtyřmi příspěvky za sebou ! - redakčně upraveno

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 15.3.2018 21:54
od 9001
mart337: Myslím, že se přehledem ;-).

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 15.3.2018 21:43
od fricoolinek2
Ok, to je pak jiná, samozřejmě. No, zase budou kolečka. 16 koleček.

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 15.3.2018 21:23
od mart337
fricoolinek2 napsal: Hm, tak zrovna se teď 9214 stala obětí asi celkem "běžné" nehody s IGK. To bych si právě dokázal představit, že ty díky, co se poškodily, v ÚDDP budou naskldněny, aby se nemusely dlouze objednávat.


No tak tady asi zrovna tohle opravit asi rychle nepůjde. Ta pravá čelní část by asi šla, ale vzhledem k tomu, co bylo řečeno v níže uvedeném článku, ta další část už bude asi nadlouho a dražší - "tramvaj zlomená v článku". Jsem zvědavej, jestli na to bude stačit povinné ručení dotyčného auta.

https://praha.idnes.cz/praha-2-tramvaj- ... zpravy_nuc

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 15.3.2018 19:47
od fricoolinek2
https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... permPage=1

Hm, tak zrovna se teď 9214 stala obětí asi celkem "běžné" nehody s IGK. To bych si právě dokázal představit, že ty díly, co se poškodily, v ÚDDP budou naskldněny, aby se nemusely dlouze objednávat.

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 15.3.2018 12:53
od Petrpes
Koukám že Démon by už opravdu měl bych vyměnit funkci stínového mluvčího a šolich v ÚDDP za regulérního mluvčího :D
Všichni by měli jen a pouze ty správné informace a ÚDDP by možná s jinou kapacitou fungovaly lépe :evil:

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 15.3.2018 7:23
od trainzjohny
Díky,takhle pohromadě si konečně člověk může udělat obrázek. Bohužel se tu příliš dlouho zbytečně pitvalo "díly" místo čeho mělo být uváděno kola a bylo by to jasné.
A pak tedy zbývá asi poslední otázka, jsou tam bodově vyjmenované problémy, které by se měly dát celkem snadno všechny opravit, respektive přenastavit SW, jak se k jejich nápravě staví šádewerke ?

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 14.3.2018 23:25
od demon
trainzjohny napsal:Můj názor je konstantní - je špatně, že mnoho vozů stojí.
Souhlasí, shodujeme se.
trainzjohny napsal:Myslel jsem si že za to můžou dílny, že nestíhají udělat najednou hodně vozů které dojezdí na opravu. To mi Demon vymluvil, že dílny by zvládaly, ale nejsou díly.
Asi bych použil termín "vysvětlil", ale OK. :wink:
16.12. Díly se objednat umí, ale dodavatelé je neumí dodat. 15-20 vozů 15T za měsíc samozřejmě dílny nezvládnou, ale tolik jich v žádném z měsíců do Prahy nepřišlo ani do PÚ nenajelo, takže byly-li by díly pro opravy, nemohl by se nikdy takový počet vyjetých vozů nastřádat. Vozů 15T přišlo maximálně ročně 40 vozů, děleno 12 měsíci jsou cca 3,5 vozu měsíčně, což je v pohodě zvládnutelné - momentálně jsme schopni dělat v pohodě 5 vozů měsíčně (stíhalo se i při ext. zakázkách, s kterýma se do budoucna nepočítá) a lze to po zaběhnutí ještě navýšit.
Náběh do PÚ se dá vhodnym vypravovánim regulovat, není to nic novýho, používá se to desítky let běžně u všech typů. Za nějaký dva roky samozřejmě nastane situace, že budou chodit do PÚ vozy z prvních dodávek s vozy o cca 3,5 roku mladšími, ale i to se dá zvládnout.

trainzjohny napsal:Když se oháníme tím, že díly by si měl DPP zajistit včas, začne démon mlžit o problémech s dodavateli a pomalu neexistenci dílů. Pak najednou se ze záhadných dílů vyklubou kola.
Tady už se dost neshodujeme. Fakt bych podané vyčerpávající informace o problémech s konkrétním dílem neoznačil jako mlžení, no ale proti gustu....
trainzjohny napsal:No a tak já vznesu další kacířský dotaz, kola se ojíždějí extrémně rychle, to je známý fakt u 15T. Takže se nabízí otázka, za co se mění na vozech které ojedou kola, ale nečekají na větší opravu ?! A co se dělá s vozama v záruce, která ojezdí kola ?! No, mě přijde, že se ty kola vymění za jiná. Takže na co tedy stojí ty vozy co čekají na opravu ? Na kola to nebude, to by za chvíli stály všechny 15T.
Na kacířský dotaz nemám nejmenší problém odpovědět, byť bych zrovna u s problematikou seznámeného zaměstnance předpokládal lepší informovanost.
22.5.2017 DPP výrobci a dodavateli vozů 15T předkládá argumenty, dle kterých se domnívá, že vedou k postupnému poškozování tramvajových kol:
- přebrzděná elektrodynamická brzda při zadání nouzové brzdy 1 a 2
- necitlivé zásahy smykové a skluzové ochrany při rychlostech menších než 8 km/h
- prodleva v komunikaci mezi pohony při vyhodnocování smyku
- skokový nárůst brzdného momentu elektrodynamické brzdy při dobrzďování v závislosti na pohybu řadiče, čili pulzováním mezi MPB a menšími tahy
V současné době ŠT provádí měření mikroploch a náměty ze strany DPP se zabývá. Na každém kontrolním dni projektu 15T je ŠT ze strany DPP dotazována na posun v této problematice, zejména v souvislosti s degradací pryžových segmentů v tramvajových kolech, jejichž důsledkem je protočení náboje kola vůči obruči.
DPP hledá i jiného výrobce obručí kol a gumových segmentů, aby měl aternativního dodavatele.
Z toho vyplývá, že největší problém není s ojížděním obručí kol, resp.vznikem mikroploch majících na rychlé opotřebení kol fatální vliv, ale s protáčením obručí. Dodaná kola určená k výměně při provádění plánovaných prohlídek tak musí být použita při mimořádných opravách vozů v provozu a výrobce na takové výpadky v dodávkách není schopen reagovat navýšením výroby.

Re: Škoda 15T ForCity

OdeslatNapsal: 14.3.2018 22:47
od demon
fricoolinek2 napsal:Já opravdu nevim, jaká je situace u sudodovatelů výrobců kolejových vozidel. Jestli GHH Bonnatrans katastrofálně nestíhá nebo jen v je DPP je bordel a přes úřední byrokracii není možné jednat operativně.
Ty nevíš, proto se ptáš a já ti odpovídám. Nevidim v tom problém. :wink: