9001 píše:Bobik: A proč jiné provozy mají klimu? I Ostrava má v novém VŘ klimu...
Třeba na jihu jsem na vůz MHD bez klimy nenarazil a nechceš mi tvrdit, že tramvaje v Barceloně jsou extra rozdílné od pražských.
Ale kuš Ty už jsi jak Martin. Nikde netvrdim, že klima je apriori špatně. Jen jsem poučen z "předchozích nezdarů" a bojím se, že to bude jako se vším ostatním - systém, kterej sice nebyl nejlepší (nejmladší/nejnovější), ale alespoň nějak fungoval, bude nahrazen sice novým, modernějším, více cool a in, ale ve výsledku to bude horší. Ano, na první "pocit" to sice bude pohoda, když člověk vleze z rozpálený ulice do vychlazený tramvaje, ale otázka je, nakolik to postupně odnese jeho zdraví, bude-li to dělat několikrát denně.
A jak už jsme se (nejen tady) shodli - aby z klimy nebylo nastydnutí, nesmí to bejt lednička, čili rozdíl teplot někde kolem pěti stupňů. Jenže je otázka, jestli těch pět stupňů ve skleníku jakým 15T je, bude na rozpálený ulici vůbec poznat. Já myslím že nebude a lidem v tom jedoucím bude za chvíli vedro a budou se sápat po okýnkách.
Takže výsledek je, že tam nebude přirozený větrání vzduchem zvenku, bude tam klima žrát proud a bude tam vedro. Čili výsledek stejný nebo horší než u T3 s otevřenými okny a střechou, akorát za víc peněz na provoz.
Ostatně stačilo mi zažít to o víkendu, kdy jsem se chodil ochlazovat ke kolegům do kabin a všichni svorně nadávali, že tam maj vedro a že klimoška nejde nastavit na míň jak 25 stupňů. Což bylo reálně o 10 míň, než bylo venku. Taky když vylezli ven, shodli se, že těch 10 stupňů rozdíl je slušná pecka do palice.
No a tím se dostáváme zpět ke špatné koncepci skleníku 15T - tady to prostě díky tomu holt bohužel jinak než klimoškou udělat nejde. A pokud ji nenastavím na stupeň "mrazák", stejně tam bude vedro i s ní. A stupeň "mrazák" je samozřejmě ze zdravotního hlediska špatně, takže se tím akorát řeší kvadratura kruhu.