Stránka 14 z 518

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 28.9.2019 14:15
od 9001
honza z Mo: Tak ono T3 byla poměrně primitivní technologie navíc už převzatá (něco jako když se stavěla zmíněna Astra) a dost much se vychytalo už u T1/T2.

Ono to je taky vidět na vývoji... Měnily se spíš věci okolo, než hlavní části...

von Špilberk : Pak je otázka proč třeba Riga nehlásí stejný problém Dyt je to vlastně stejný vůz....

Výrobce kol si myslím bude v pohodě, protože úplně první byl německý (aspon podle toho co se dá dohledat). Pak do toho šel Bonatrans a ti podle referenci úplné lamy nebudou... Takže dokud jim platí Škoda, tak není co řešit a bude se zkoušet dál... Resp. ono řešení je "snadné"... Monoblok, ale je otázka co to udělá s hlučností... :-(.

Kdo si vzpomene, která první česká tramvaj doleja na kola :-)-

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 28.9.2019 13:59
od von Špilberk
Tak ono je taky možné, že NĚKDO moc dobře ví, kde je problém, ale nechce TO říct. Protože by TO byla konstrukční vada tramvaje a všechno by šlo za výrobcem tramvaje, tak se TO svádí na kvalitu kol. Ale zase je celkem divné, že se výrobce kol nebrání. :-k
Takže třeba se TO ví, a jen se hledají kola, která TO vydrží. No a zatím se nenašla.
Protože všechno, co je veřejně známé, na podstatu problému vůbec neukazuje. Neustálá výměna zničených kol neřeší problém, proč se kola zničila. A ani opatření DP - častější kontrola kol neřeší problém, proč se kola ničí. Jen se zničené kolo dřív najde, takže nepraskne obruč za jízdy a tramvaj nevykolejí.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 28.9.2019 13:33
od honza z Mo
Fakt dobrej nápad. To jsem zvědav , jak se tendle problém vyřeší. Je asi fakt, že takovýdle problémy v 60. letech s T3 nebyly :(

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 28.9.2019 8:57
od von Špilberk
Petrpes píše:
25.9.2019 10:31
Tohle je zkrátka o laxním přístupu DPP a jeho kliky ve vedení na notě T3forever...
Stejně tak Škodovky samotné!
Je na čase připomenout, co jsem sem kdysi (září 2016) dal Z:arrow: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/pro ... na/-12345/
Vážením se kontroluje rozložení hmotnosti na jednotlivá kola
Jelikož se sjíždí více 2. a 3. podvozek a ještě ke všemu se na nich více sjíždí 1. náprava než 2., tak podle mne je to špatným vyvážením a nestejnými nápravovými tlaky na jednom podvozku. Takže kdybych měl problém s koly 15T řešit , tak bych začal tím, že bych se u ČD dotázal, jestli dokážou zvážit v Maloměřicích i tramvaj. A v případě kladné odpovědi bych tam s jednou rychle mazal. 8-)
(přičemž před odjezdem bych zkontroloval, jestli jsou vrchovatě plné všechny pískovače)

V případě negativní odpovědi bych zkusil softwarově omezit výkon prvních náprav 2. a 3. podvozku, aby na jízdu i brzdu "táhly" o pár procent míň než 2. nápravy. Samozřejmě předpokládám, že teď táhnou stejně (ale uznávám, že to nevím jistě).

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 28.9.2019 0:29
od Temsor
Nevím, pokud ano, moc toho na ní neudělala. Předek (viděl jsem jen vlevou přední část) byl bez laminátů a na jalovým podvozku

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 27.9.2019 15:47
od Karosák
To by měla být ta, jejíž opravu realizovala ŠT na základě loňské 150 milionové smlouvy na externí opravy, je to tak?

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 26.9.2019 21:10
od Temsor
Ve VO se nám po letech objevila 9293

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 25.9.2019 10:31
od Petrpes
Tohle je zkrátka o laxním přístupu DPP a jeho kliky ve vedení na notě T3forever...
Stejně tak Škodovky samotné!
Přijde mě že místo snahy a řešení se chce ukázat na to, že T3 je lepší a místo 250 15T mělo být 500 wan :D

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 24.9.2019 7:49
od von Špilberk
https://zdopravy.cz/dpp-zacal-kvuli-neh ... eni-34661/
Hezká snůška: vykolejení tramvaje neohrožuje bezpečnost cestujících a problémy s koly jsou až od roku 2015 a jen v jednotkách případů. #-o

Celkem zajímavý přehled.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 22.9.2019 11:41
od Ústečák
Ovšem krom situací, kdy se to povedlo dovést až k vykolejení, se to taky párkrát stihlo podchytit včas, což se logicky nemedializovalo, ale DÚ to zajímat bude.

Problém, pravda, bývá u B a C podvozků, předpokládám, že to je kvůli vyšším tahům. Čili pokud bychom zakázali třetí podvozek, začnou nám padat všechny ostatní. 8-) Docela by mě zajímalo, jak jsou na tom v Rize s tím jedním nehnaným podvozkem. Zdali to kompenzují vyššími tahy u ostatních - a jestli též mají problémy s koly, nebo jde o pražské špecifikum.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 22.9.2019 10:33
od von Špilberk
Tak ze 4 vykolejení, o kterých vím, byly 3 Vokovice. Takže možná je fena zakopána v nějaké konkrétní várce kol. Při troše "štěstí" se třeba dočkáme odstavení jen nějaké skupiny vozů a ne všech. :-k
Navíc ve 3 ze 4 (mně známých případů) šlo o 3. podvozek. Možná by stačilo u tramvají 15T zakázat 3. podvozek. 8-)

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 20.9.2019 21:21
od mart337
Hlavní je, že to pojede a snad i bezpečně.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 20.9.2019 20:59
od P_V
Ano, když ještě tramvaje měly pohon s výkonem 2 HP. :)

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 20.9.2019 20:23
od mart337
jeffer píše:
20.9.2019 19:53
No tak pohoda, nie? Aby nedošlo pri vykoľajení vo vysokej rýchlosti k zraneniam, tak dostanú papierové zníženie maximálky na hmm… tak napríklad 20 km/h. Drážní úřad sa nažerie a doprava v Praze zostane celá… :twisted:
No kdysi se přece jezdilo oficiálně takhle rychle ne?

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 20.9.2019 19:53
od jeffer
No tak pohoda, nie? Aby nedošlo pri vykoľajení vo vysokej rýchlosti k zraneniam, tak dostanú papierové zníženie maximálky na hmm… tak napríklad 20 km/h. Drážní úřad sa nažerie a doprava v Praze zostane celá… :twisted: