Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
T3_6892
problémový jedinec
Příspěvky: 135
Registrován: 29.1.2012 19:09
Bydliště: Doma :D někde blízko Tramvají

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od T3_6892 » 26.7.2012 19:32

Dneska 9251 na cvičné jízdě.

Filip8399
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Filip8399 » 26.7.2012 14:31

9249 už druhým dnem na 14 (konkrétně 434/14)
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#IMG_4517.jpg

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.7.2012 11:10

Brejšín píše:... bo to prostě nikde jinde nesmělo mít řadič než v maximální provozní brzdě.
Tak tuto nepřesnost v terminologii by jsem zrovna od tebe nečekal - napsal si "takže to jen couvalo" = jelo vzad řízeno z kabiny, ale tedy správně bylo "ono se to jen zpětně pohybovalo" = řízeno z pomocného zadního stanoviště!
První z právě uvedených stavů by teoreticky měl umožňovat přesně to co jsem napsal v mém předešlém příspěvku v tomto vlákně, ale když ten stav nenastal není skutečně ani teoreticky možné zvolit uvedený postup -respektive teoreticky by to šlo při dvou lidech v sunutém porouchaném voze:
1.) vpředu "navaděč" (s možností užití tlačítek záchranné/nouzové brzdy v případě náhle nutné potřeby zastavení) - řidič ve smyslu zákona o provozu na PK, který by však (při bezproblémové jízdě) pouze dával pokyny (nejlépe vysílačkou") skutečnému řidiči v sunoucím vlaku
2.) brzdař na zadním stanovišti, z něhož tomu porouchanému vlaku elektronicky vypnout (a opětovně zapnout) zajišťovací brzdy šly

Logika mi říká, že při vypnutých motorech (elektricky z řídícího panelu/displeje na předním stanovišti) a odbrzděném vlaku (elektricky ze zadního pomocného stanoviště), se ten porouchaný vlak (se závadou na ručním řadiči) bude chovat "jako vlečňák" (bude "se valit" kam jej táhne/tlačí jakákoliv síla a třeba tedy "i jen" gravitační - díky sklonu TT) a přitom motorům by nemělo hrozit při sunutí vpřed poškození "přes polohu" reverzu vzad, jenž zprovozňuje zadní stanoviště = el. odbrzdění vlaku z něj, protože jsou el. z předního stanoviště odpojeny (na tomto poloha reverzu vzad naprosto nic nevypíná = "navaděč" má v něm "k dispozici" stále funkční i tlačítka pro ovládání trolejových kontaktů EOV či Apex - včetně ovládání ROV z něj).

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 26.7.2012 9:16

No to jó, ale nesmělo by zatím nic stát a mít kam jet. Stejně jakmile by došlo k přepnutí reverzu vpřed i pro odsunutí v zapnutém stavu následovalo by okamžité bezpečnostní zastavení, bo to prostě nikde jinde nesmělo mít řadič než v maximální provozní brzdě.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 26.7.2012 6:32

Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad
Brejšín píše:prostě se toto nedalo vyřešit jinak než odsunutí jako mrtvoly
Pane Brejšíne, promiňte, ale nechcete si vybrat? Já ten první příspěvek chápal jako návod, jak tram oživit a vyhnout se sunutí mrtvoly. A teď se to zase nedalo řešit jinak než odsunutím mrtvoly? (A když jsem to četl poprvé,tak jsem si myslel, že je to návod na úplné oživení tramvaje.)

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 25.7.2012 17:14

vůbec k ničemu - prostě se toto nedalo vyřešit jinak než odsunutí jako mrtvoly

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.7.2012 14:29

von Špilberk píše:
Brejšín píše:9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
Co prosím :?: :!:
Tím se jako vysvětluje proč mi tramvaj natvrdo zastavila na magnety, nejela a nešlo vypnout/zapnout řízení :?: A že by byla schopna couvat? S přicuclými magnety jsem ještě necouval ani ve snu. :lol:
von Špilberk píše:
Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič :-) Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.
No jo, ale kdo to má vědět? #-o
Jinak dík, třeba příště. :lol:
Tak já teda taky děkuji pro "příště" - jen mi ještě potvrďte/vyvraťte k čemu je jen couvající TRAM?
Že by k tomu, aby nebyla nutnost ji sunout jako "totální mrtvolu" s nefunkční veškerou elektronikou a ručně odbrzděnými zajišťovacími brzdami?
Čili "nahození" elektroniky, vypnutí veškerých motorů (aby nebyly násilně tlačeny proti směru sepnutí) + spojení se sunoucí TRAM, a na závěr to nejhlavnější - elektrické odbrzdění zajišťovací brzdy (s možností lehkého opětovného zabrzdění z kabiny). Při sunutí by následně fungovalo také ještě stavění EOV a ROV, světla (vhodné zejména za snížené viditelnosti), směrovky, brzdová světla (vhodná pro orientaci sunoucího řidiče, jestli sunutá TRAM brzdí či ne - hlavně v případě rozsvícení za jízdy by poznal nutnost potřeby rychlého až nouzového zastavení z důvodu náhlé překážky před vlakem), zvonek (pro potřebu výstrahy) apod.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 25.7.2012 1:56

chemik píše:9249 odpoledne vyjela na 10/407 ;)
9249@10 - kotlarka.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 24.7.2012 20:19

Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič :-) Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.
No jo, ale kdo to má vědět? #-o
Jinak dík, třeba příště. :lol:

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od ZXS91 » 24.7.2012 20:18

Syrda píše:9250 dnes na 14. V 11:12 Masarykovo nádraží ZC. Pořadí nevím.
407

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od JANEK L. » 24.7.2012 15:53

Kolik 15T se vlastně plánuje pro Pankrác? Díky

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 24.7.2012 15:23

stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič :-) Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 24.7.2012 15:12

Brejšín píše:9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
Co prosím :?: :!:
Tím se jako vysvětluje proč mi tramvaj natvrdo zastavila na magnety, nejela a nešlo vypnout/zapnout řízení :?: A že by byla schopna couvat? S přicuclými magnety jsem ještě necouval ani ve snu. :lol:

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Brejšín » 24.7.2012 15:06

Dnes nám dorazila 9255

9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Syrda » 24.7.2012 11:50

9250 dnes na 14. V 11:12 Masarykovo nádraží ZC. Pořadí nevím.

Odpovědět