Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 135
- Registrován: 29.1.2012 19:09
- Bydliště: Doma :D někde blízko Tramvají
Re: Škoda 15T ForCity
Dneska 9251 na cvičné jízdě.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 102
- Registrován: 23.2.2012 21:33
- Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut
Re: Škoda 15T ForCity
9249 už druhým dnem na 14 (konkrétně 434/14)
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#IMG_4517.jpg
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#IMG_4517.jpg
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Tak tuto nepřesnost v terminologii by jsem zrovna od tebe nečekal - napsal si "takže to jen couvalo" = jelo vzad řízeno z kabiny, ale tedy správně bylo "ono se to jen zpětně pohybovalo" = řízeno z pomocného zadního stanoviště!Brejšín píše:... bo to prostě nikde jinde nesmělo mít řadič než v maximální provozní brzdě.
První z právě uvedených stavů by teoreticky měl umožňovat přesně to co jsem napsal v mém předešlém příspěvku v tomto vlákně, ale když ten stav nenastal není skutečně ani teoreticky možné zvolit uvedený postup -respektive teoreticky by to šlo při dvou lidech v sunutém porouchaném voze:
1.) vpředu "navaděč" (s možností užití tlačítek záchranné/nouzové brzdy v případě náhle nutné potřeby zastavení) - řidič ve smyslu zákona o provozu na PK, který by však (při bezproblémové jízdě) pouze dával pokyny (nejlépe vysílačkou") skutečnému řidiči v sunoucím vlaku
2.) brzdař na zadním stanovišti, z něhož tomu porouchanému vlaku elektronicky vypnout (a opětovně zapnout) zajišťovací brzdy šly
Logika mi říká, že při vypnutých motorech (elektricky z řídícího panelu/displeje na předním stanovišti) a odbrzděném vlaku (elektricky ze zadního pomocného stanoviště), se ten porouchaný vlak (se závadou na ručním řadiči) bude chovat "jako vlečňák" (bude "se valit" kam jej táhne/tlačí jakákoliv síla a třeba tedy "i jen" gravitační - díky sklonu TT) a přitom motorům by nemělo hrozit při sunutí vpřed poškození "přes polohu" reverzu vzad, jenž zprovozňuje zadní stanoviště = el. odbrzdění vlaku z něj, protože jsou el. z předního stanoviště odpojeny (na tomto poloha reverzu vzad naprosto nic nevypíná = "navaděč" má v něm "k dispozici" stále funkční i tlačítka pro ovládání trolejových kontaktů EOV či Apex - včetně ovládání ROV z něj).
Re: Škoda 15T ForCity
No to jó, ale nesmělo by zatím nic stát a mít kam jet. Stejně jakmile by došlo k přepnutí reverzu vpřed i pro odsunutí v zapnutém stavu následovalo by okamžité bezpečnostní zastavení, bo to prostě nikde jinde nesmělo mít řadič než v maximální provozní brzdě.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad
Pane Brejšíne, promiňte, ale nechcete si vybrat? Já ten první příspěvek chápal jako návod, jak tram oživit a vyhnout se sunutí mrtvoly. A teď se to zase nedalo řešit jinak než odsunutím mrtvoly? (A když jsem to četl poprvé,tak jsem si myslel, že je to návod na úplné oživení tramvaje.)Brejšín píše:prostě se toto nedalo vyřešit jinak než odsunutí jako mrtvoly
Re: Škoda 15T ForCity
vůbec k ničemu - prostě se toto nedalo vyřešit jinak než odsunutí jako mrtvoly
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
von Špilberk píše:Co prosímBrejšín píše:9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
Tím se jako vysvětluje proč mi tramvaj natvrdo zastavila na magnety, nejela a nešlo vypnout/zapnout řízení A že by byla schopna couvat? S přicuclými magnety jsem ještě necouval ani ve snu.
Tak já teda taky děkuji pro "příště" - jen mi ještě potvrďte/vyvraťte k čemu je jen couvající TRAM?von Špilberk píše:No jo, ale kdo to má vědět?Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.
Jinak dík, třeba příště.
Že by k tomu, aby nebyla nutnost ji sunout jako "totální mrtvolu" s nefunkční veškerou elektronikou a ručně odbrzděnými zajišťovacími brzdami?
Čili "nahození" elektroniky, vypnutí veškerých motorů (aby nebyly násilně tlačeny proti směru sepnutí) + spojení se sunoucí TRAM, a na závěr to nejhlavnější - elektrické odbrzdění zajišťovací brzdy (s možností lehkého opětovného zabrzdění z kabiny). Při sunutí by následně fungovalo také ještě stavění EOV a ROV, světla (vhodné zejména za snížené viditelnosti), směrovky, brzdová světla (vhodná pro orientaci sunoucího řidiče, jestli sunutá TRAM brzdí či ne - hlavně v případě rozsvícení za jízdy by poznal nutnost potřeby rychlého až nouzového zastavení z důvodu náhlé překážky před vlakem), zvonek (pro potřebu výstrahy) apod.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
chemik píše:9249 odpoledne vyjela na 10/407
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
No jo, ale kdo to má vědět?Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.
Jinak dík, třeba příště.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
407Syrda píše:9250 dnes na 14. V 11:12 Masarykovo nádraží ZC. Pořadí nevím.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 274
- Registrován: 12.11.2007 17:18
- Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha
Re: Škoda 15T ForCity
Kolik 15T se vlastně plánuje pro Pankrác? Díky
Re: Škoda 15T ForCity
stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 15T ForCity
Co prosímBrejšín píše:9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
Tím se jako vysvětluje proč mi tramvaj natvrdo zastavila na magnety, nejela a nešlo vypnout/zapnout řízení A že by byla schopna couvat? S přicuclými magnety jsem ještě necouval ani ve snu.
Re: Škoda 15T ForCity
Dnes nám dorazila 9255
9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
Re: Škoda 15T ForCity
9250 dnes na 14. V 11:12 Masarykovo nádraží ZC. Pořadí nevím.