Stránka 161 z 518

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 26.7.2012 19:32
od T3_6892
Dneska 9251 na cvičné jízdě.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 26.7.2012 14:31
od Filip8399
9249 už druhým dnem na 14 (konkrétně 434/14)
http://fille.rajce.idnes.cz/tramvaje/#IMG_4517.jpg

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 26.7.2012 11:10
od MM-Mikulovsky
Brejšín píše:... bo to prostě nikde jinde nesmělo mít řadič než v maximální provozní brzdě.
Tak tuto nepřesnost v terminologii by jsem zrovna od tebe nečekal - napsal si "takže to jen couvalo" = jelo vzad řízeno z kabiny, ale tedy správně bylo "ono se to jen zpětně pohybovalo" = řízeno z pomocného zadního stanoviště!
První z právě uvedených stavů by teoreticky měl umožňovat přesně to co jsem napsal v mém předešlém příspěvku v tomto vlákně, ale když ten stav nenastal není skutečně ani teoreticky možné zvolit uvedený postup -respektive teoreticky by to šlo při dvou lidech v sunutém porouchaném voze:
1.) vpředu "navaděč" (s možností užití tlačítek záchranné/nouzové brzdy v případě náhle nutné potřeby zastavení) - řidič ve smyslu zákona o provozu na PK, který by však (při bezproblémové jízdě) pouze dával pokyny (nejlépe vysílačkou") skutečnému řidiči v sunoucím vlaku
2.) brzdař na zadním stanovišti, z něhož tomu porouchanému vlaku elektronicky vypnout (a opětovně zapnout) zajišťovací brzdy šly

Logika mi říká, že při vypnutých motorech (elektricky z řídícího panelu/displeje na předním stanovišti) a odbrzděném vlaku (elektricky ze zadního pomocného stanoviště), se ten porouchaný vlak (se závadou na ručním řadiči) bude chovat "jako vlečňák" (bude "se valit" kam jej táhne/tlačí jakákoliv síla a třeba tedy "i jen" gravitační - díky sklonu TT) a přitom motorům by nemělo hrozit při sunutí vpřed poškození "přes polohu" reverzu vzad, jenž zprovozňuje zadní stanoviště = el. odbrzdění vlaku z něj, protože jsou el. z předního stanoviště odpojeny (na tomto poloha reverzu vzad naprosto nic nevypíná = "navaděč" má v něm "k dispozici" stále funkční i tlačítka pro ovládání trolejových kontaktů EOV či Apex - včetně ovládání ROV z něj).

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 26.7.2012 9:16
od Brejšín
No to jó, ale nesmělo by zatím nic stát a mít kam jet. Stejně jakmile by došlo k přepnutí reverzu vpřed i pro odsunutí v zapnutém stavu následovalo by okamžité bezpečnostní zastavení, bo to prostě nikde jinde nesmělo mít řadič než v maximální provozní brzdě.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 26.7.2012 6:32
od von Špilberk
Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad
Brejšín píše:prostě se toto nedalo vyřešit jinak než odsunutí jako mrtvoly
Pane Brejšíne, promiňte, ale nechcete si vybrat? Já ten první příspěvek chápal jako návod, jak tram oživit a vyhnout se sunutí mrtvoly. A teď se to zase nedalo řešit jinak než odsunutím mrtvoly? (A když jsem to četl poprvé,tak jsem si myslel, že je to návod na úplné oživení tramvaje.)

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 25.7.2012 17:14
od Brejšín
vůbec k ničemu - prostě se toto nedalo vyřešit jinak než odsunutí jako mrtvoly

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 25.7.2012 14:29
od MM-Mikulovsky
von Špilberk píše:
Brejšín píše:9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
Co prosím :?: :!:
Tím se jako vysvětluje proč mi tramvaj natvrdo zastavila na magnety, nejela a nešlo vypnout/zapnout řízení :?: A že by byla schopna couvat? S přicuclými magnety jsem ještě necouval ani ve snu. :lol:
von Špilberk píše:
Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič :-) Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.
No jo, ale kdo to má vědět? #-o
Jinak dík, třeba příště. :lol:
Tak já teda taky děkuji pro "příště" - jen mi ještě potvrďte/vyvraťte k čemu je jen couvající TRAM?
Že by k tomu, aby nebyla nutnost ji sunout jako "totální mrtvolu" s nefunkční veškerou elektronikou a ručně odbrzděnými zajišťovacími brzdami?
Čili "nahození" elektroniky, vypnutí veškerých motorů (aby nebyly násilně tlačeny proti směru sepnutí) + spojení se sunoucí TRAM, a na závěr to nejhlavnější - elektrické odbrzdění zajišťovací brzdy (s možností lehkého opětovného zabrzdění z kabiny). Při sunutí by následně fungovalo také ještě stavění EOV a ROV, světla (vhodné zejména za snížené viditelnosti), směrovky, brzdová světla (vhodná pro orientaci sunoucího řidiče, jestli sunutá TRAM brzdí či ne - hlavně v případě rozsvícení za jízdy by poznal nutnost potřeby rychlého až nouzového zastavení z důvodu náhlé překážky před vlakem), zvonek (pro potřebu výstrahy) apod.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 25.7.2012 1:56
od kruťák
chemik píše:9249 odpoledne vyjela na 10/407 ;)
9249@10 - kotlarka.jpg

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 24.7.2012 20:19
od von Špilberk
Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič :-) Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.
No jo, ale kdo to má vědět? #-o
Jinak dík, třeba příště. :lol:

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 24.7.2012 20:18
od ZXS91
Syrda píše:9250 dnes na 14. V 11:12 Masarykovo nádraží ZC. Pořadí nevím.
407

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 24.7.2012 15:53
od JANEK L.
Kolik 15T se vlastně plánuje pro Pankrác? Díky

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 24.7.2012 15:23
od Brejšín
stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič :-) Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 24.7.2012 15:12
od von Špilberk
Brejšín píše:9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
Co prosím :?: :!:
Tím se jako vysvětluje proč mi tramvaj natvrdo zastavila na magnety, nejela a nešlo vypnout/zapnout řízení :?: A že by byla schopna couvat? S přicuclými magnety jsem ještě necouval ani ve snu. :lol:

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 24.7.2012 15:06
od Brejšín
Dnes nám dorazila 9255

9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 24.7.2012 11:50
od Syrda
9250 dnes na 14. V 11:12 Masarykovo nádraží ZC. Pořadí nevím.