Stránka 161 z 518
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 26.7.2012 19:32
od T3_6892
Dneska 9251 na cvičné jízdě.
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 26.7.2012 14:31
od Filip8399
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 26.7.2012 11:10
od MM-Mikulovsky
Brejšín píše:... bo to prostě nikde jinde nesmělo mít řadič než v maximální provozní brzdě.
Tak tuto nepřesnost v terminologii by jsem zrovna od tebe nečekal - napsal si "takže to jen couvalo" = jelo vzad řízeno z kabiny, ale tedy správně bylo "ono se to jen zpětně pohybovalo" = řízeno z pomocného zadního stanoviště!
První z právě uvedených stavů by teoreticky měl umožňovat přesně to co jsem napsal v mém předešlém příspěvku v tomto vlákně, ale když ten stav nenastal není skutečně ani teoreticky možné zvolit uvedený postup -respektive teoreticky by to šlo při dvou lidech v sunutém porouchaném voze:
1.) vpředu "navaděč" (s možností užití tlačítek záchranné/nouzové brzdy v případě náhle nutné potřeby zastavení) - řidič ve smyslu zákona o provozu na PK, který by však (při bezproblémové jízdě) pouze dával pokyny (nejlépe vysílačkou") skutečnému řidiči v sunoucím vlaku
2.) brzdař na zadním stanovišti, z něhož tomu porouchanému vlaku elektronicky vypnout (a opětovně zapnout) zajišťovací brzdy šly
Logika mi říká, že při vypnutých motorech (elektricky z řídícího panelu/displeje na předním stanovišti) a odbrzděném vlaku (elektricky ze zadního pomocného stanoviště), se ten porouchaný vlak (se závadou na ručním řadiči) bude chovat "jako vlečňák" (bude "se valit" kam jej táhne/tlačí jakákoliv síla a třeba tedy "i jen" gravitační - díky sklonu TT) a přitom motorům by nemělo hrozit při sunutí vpřed poškození "přes polohu" reverzu vzad, jenž zprovozňuje zadní stanoviště = el. odbrzdění vlaku z něj, protože jsou el. z předního stanoviště odpojeny (na tomto poloha reverzu vzad naprosto nic nevypíná = "navaděč" má v něm "k dispozici" stále funkční i tlačítka pro ovládání trolejových kontaktů EOV či Apex - včetně ovládání ROV z něj).
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 26.7.2012 9:16
od Brejšín
No to jó, ale nesmělo by zatím nic stát a mít kam jet. Stejně jakmile by došlo k přepnutí reverzu vpřed i pro odsunutí v zapnutém stavu následovalo by okamžité bezpečnostní zastavení, bo to prostě nikde jinde nesmělo mít řadič než v maximální provozní brzdě.
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 26.7.2012 6:32
od von Špilberk
Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad
Brejšín píše:prostě se toto nedalo vyřešit jinak než odsunutí jako mrtvoly
Pane Brejšíne, promiňte, ale nechcete si vybrat? Já ten první příspěvek chápal jako návod, jak tram oživit a vyhnout se sunutí mrtvoly. A teď se to zase nedalo řešit jinak než odsunutím mrtvoly? (A když jsem to četl poprvé,tak jsem si myslel, že je to návod na úplné oživení tramvaje.)
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 25.7.2012 17:14
od Brejšín
vůbec k ničemu - prostě se toto nedalo vyřešit jinak než odsunutí jako mrtvoly
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 25.7.2012 14:29
od MM-Mikulovsky
von Špilberk píše:Brejšín píše:9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
Co prosím
Tím se jako vysvětluje proč mi tramvaj natvrdo zastavila na magnety, nejela a nešlo vypnout/zapnout řízení
A že by byla schopna couvat? S přicuclými magnety jsem ještě necouval ani ve snu.
von Špilberk píše:Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič
Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.
No jo, ale kdo to má vědět?
Jinak dík, třeba příště.
Tak já teda taky děkuji pro "příště" -
jen mi ještě potvrďte/vyvraťte k čemu je jen couvající TRAM?
Že by k tomu, aby nebyla nutnost ji sunout jako "totální mrtvolu" s nefunkční veškerou elektronikou a ručně odbrzděnými zajišťovacími brzdami?
Čili "nahození" elektroniky, vypnutí veškerých motorů (aby nebyly násilně tlačeny proti směru sepnutí) + spojení se sunoucí TRAM, a na závěr to nejhlavnější - elektrické odbrzdění zajišťovací brzdy (s možností lehkého opětovného zabrzdění z kabiny). Při sunutí by následně fungovalo také ještě stavění EOV a ROV, světla (vhodné zejména za snížené viditelnosti), směrovky, brzdová světla (vhodná pro orientaci sunoucího řidiče, jestli sunutá TRAM brzdí či ne - hlavně v případě rozsvícení za jízdy by poznal nutnost potřeby rychlého až nouzového zastavení z důvodu náhlé překážky před vlakem), zvonek (pro potřebu výstrahy) apod.
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 25.7.2012 1:56
od kruťák
chemik píše:9249 odpoledne vyjela na 10/407
9249@10 - kotlarka.jpg
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 24.7.2012 20:19
od von Špilberk
Brejšín píše:stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič
Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.
No jo, ale kdo to má vědět?
Jinak dík, třeba příště.
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 24.7.2012 20:18
od ZXS91
Syrda píše:9250 dnes na 14. V 11:12 Masarykovo nádraží ZC. Pořadí nevím.
407
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 24.7.2012 15:53
od JANEK L.
Kolik 15T se vlastně plánuje pro Pankrác? Díky
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 24.7.2012 15:23
od Brejšín
stačilo zresetovat s reverzem vzad, aby si neouťukávala řadič
Protože jakmile si ho oťukla tak spadl bezpečák.
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 24.7.2012 15:12
od von Špilberk
Brejšín píše:9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
Co prosím
Tím se jako vysvětluje proč mi tramvaj natvrdo zastavila na magnety, nejela a nešlo vypnout/zapnout řízení
A že by byla schopna couvat? S přicuclými magnety jsem ještě necouval ani ve snu.
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 24.7.2012 15:06
od Brejšín
Dnes nám dorazila 9255
9223 - vypadával jistič od řadiče - takže to jen couvalo.
Re: Škoda 15T ForCity
Napsal: 24.7.2012 11:50
od Syrda
9250 dnes na 14. V 11:12 Masarykovo nádraží ZC. Pořadí nevím.