Stránka 22 z 518

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.6.2018 19:54
od 9001
Bobik píše:Jo, kvůli kolům. Navíc jsou menší než u T3 a podvozek taky jinak zavěšen - u T3 je čep podvozku uprostřed, u 15T ne, takže dynamický síly jsou taky jiný a víc se to ojíždí.
Ale tak to bude asi úděl všech moderních NP vozů... Dyt na tohle trpěla i RT6S...

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.6.2018 19:44
od Bobik
Jo, kvůli kolům. Navíc jsou menší než u T3 a podvozek taky jinak zavěšen - u T3 je čep podvozku uprostřed, u 15T ne, takže dynamický síly jsou taky jiný a víc se to ojíždí.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.6.2018 19:18
od 9001
A to všechny kvůli kolům? :shock:

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 16.6.2018 18:28
od Karosák
Už nám se stodole stojí 6 kusů s koly totálně na dřeň. Vzhledem k tomu, že místo aby to ubývalo je tomu naopak jsem se podíval na PrT a nemám halušky, když jsem se dostal k číslu 60?!! Zkuste to někdo přepočítat a pak mně štípnout.... :shock:

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 10.6.2018 20:00
od XSC
Čím vyšší teplota, tím víc vodní páry ve vzduchu může být.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 10.6.2018 15:08
od mart337
No doufám, že jsem to dobře pochopil, že to "kapání" v 15T je do salonu a ne v kabině řidiče. Aspoň jsem se s ním v kabině řidiče nesetkal (na PA klima do salonu nejsou). Z tohoto dle mne plyne právě výsledek, jelikož tram mají klimu na střeše a tudíž vysrážená voda stéká na střechu. Do kabiny je chlazený vzduch hnán kratičkým rozvodem, na kterém se nestačí nějaká vlhkost z kabiny vysrážet. Navíc je tento prostor při využívání klimy dlouhodobě uzavřen a tím i zdroj vlhkosti je omezen.
V salonu jsou rozvody ve stropě asi o hodně delší a na těch se vzdušná vlhkost vysráží a pak, když se filtry zanesou a tím se přeruší odtok z "vany pod rozvody", tak to trochu kape.
A vůbec nemusí být pravda, že v létě během veder je míň vzdušné vlhkosti, než najaře a napodzim (když je pěkná "prádelna").

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 10.6.2018 12:40
od Bobik
Karosák píše:No je pravda, že to mytí čelního skla na PLF je přecijen prostší řešení.
To mi někdo vysvětlete, proč na Waně to "jde" (byť za cenu mytí předního skla*), na kachně taky (tam to teče na zem trubičkama vyvedenejma v kloubech) a u 15T ne? Vot systěma?
*No na tý Waně je to taky nářez, alespoň nějakej okap se tam dát mohl, protože při rozjezdu, resp. zastavení po delším stání to je jak kdyby na přední okno někdo vychrstnul poctivej kýbl vody.
mart337 píše: Tady se Vám díky klimatizaci ve stropě vysráží vzdušná vlhkost na každé chladnější ploše, no a pak to holt kape.
Tak určitá vlhkost ve vzduch je vždycky, nicméně během horkých dnů, kdy běží klima je jí jistě méně než na podzim, kdy se mlží zabedněný T3.
mart337 píše:No a když se holt šetří a nemění se filtry, tak to pak takhle dopadá.
V tomhle bych spíš viděl hlavní příčinu.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 10.6.2018 9:48
od trainzjohny
Ono podle boku vozu té vody moc nebude, jen bude asi problém v rychlosti, která měla být zvolena výrazně nižší aby se ta voda tak nevzdouvala, přeci jen tohle není T3 která se brodí dobře, tohle má nízký čumák a ta voda pak nemá kam....

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 10.6.2018 9:22
od petr03
von Špilberk píše:Tak do toho bych s 15T nešel... 8-)
Taky jsem si rikal, ze je to odvazne.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 10.6.2018 8:48
od von Špilberk
Tak do toho bych s 15T nešel... 8-)

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 07.6.2018 23:06
od mart337
vlakoň píše:A kde je v létě vlhko tam nám rostou různé houbičky, v některých kouscích už to dost zatuchle zavání. Ale těžko rozpoznat jestli to je od nějakého kaštana nebo z klimy :lol:

Jak se to má dělat správně lze pocítit u reko rychlíkových vozů ČD. Filtry se vymění a kanály vyčistí nejdřív při další GO :prase
Omlouvámse, nevím jak přesně vypadají reko vozy ČD. Jel jsem co se pamatuju v nějakém zahraničním, a snad bylo všechno OK do té doby, dokud se neporouchala klima a pak to byla docela sauna, kterou nakonec odpojili.
Ale vlak má jednu výhodu oproti tram, tam se tolik necourá dveřma a jsou tam dvoje za sebou, takže přístup vedra a vlhka z venku je přeci jen omezený.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 07.6.2018 13:16
od Karosák
No tak to je na houby. To pak můžeme že stropu čepovat originální houbový čaj :devilsmokin

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 07.6.2018 10:51
od vlakoň
A kde je v létě vlhko tam nám rostou různé houbičky, v některých kouscích už to dost zatuchle zavání. Ale těžko rozpoznat jestli to je od nějakého kaštana nebo z klimy :lol:

Jak se to má dělat správně lze pocítit u reko rychlíkových vozů ČD. Filtry se vymění a kanály vyčistí nejdřív při další GO :prase

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 07.6.2018 10:43
od Karosák
No je pravda, že to mytí čelního skla na PLF je přecijen prostší řešení.

Re: Škoda 15T ForCity

Napsal: 07.6.2018 9:35
od mart337
No nechci se zastávat pánů ze z Plzně, ale ono přírodní zákony se očů..vaj hodně blbě. Vemte si obyčejnou T3. Pokud ji třeba na podzim pořádně zavřete (včetně oken - nevětrá se - systém smrádek ale teplíčko) tak se Vám taky pěkně opotí skla a nic s tím nenaděláte.
Tady se Vám díky klimatizaci ve stropě vysráží vzdušná vlhkost na každé chladnější ploše, no a pak to holt kape. Tramvaje ve městě maj holt tu smůlu, že často otevíraj dveře a pouští si novou vlhkost do chlazeného prostoru. No a když se holt šetří a nemění se filtry, tak to pak takhle dopadá.